AndroidHealthClinic

Heb jij Mein Kampf gelezen?

Peiling Peiling Heb jij Mein Kampf gelezen?

• Totaal stemmers
    156
  • Topic Starter Topic Starter
Maar als je amper leest begrijp ik de keuze voor Mein Kampf niet. Om Hitler proberen te doorgronden zijn er genoeg andere boeken te vinden die een stuk beter leesbaar zijn.

Ik ben nu op pagina 25. Het leest inderdaad niet echt lekker weg maar ik heb besloten dat ik 'm wel helemaal uit ga lezen.

heb hem in .pdf in het engels. zijn 300 blz. geen zin om te lezen.

Ik heb hem niet uit gelezen. Ik moet nog 200 bladzijden, maar werd het een beetje moe. Wat een gebazel.

Ja tuurlijk.
Che had een duidelijk standpunt en politieke idiologie.
Hitler was gewoon een gek die de wereld wilde veroveren. .

Dat jij dit denkt laat al merken hoe de situatie zit. Che wordt ( onterecht ) opgehemeld, hitler wordt geheel als kwaad afgeschilderd. Dat jij daarom meteen hiervan uit gaat, zonder waarschijnlijk precies te weten wie Che was en wat deze communist allemaal op zijn geweten heeft.
Plus heeft hitler, zoals eerder in een post vermeld werd, erg veel goeds gedaan voor de wereld van vandaag.

Wel grappig dat je serieus ingaat op mijn post. Duidelijk dat je niet veel meeleest hier op dbb.
Dacht jij: he een topic over Mijn kampf. Laat ik maar eens reageren?

Waarom zou ik niet serieus ingaan op je post? Ik speur niet het hele forum af nee om te kijken of jij serieus bent of niet.
Dat je dat al moet vermelden, laat zien dat je jezelf niet eens serieus neemt.
Maar kennelijk is het voor mij zelfs iets langer geleden dat ik me aanmelde op deze site. :D

[/COLOR]Trouwens: Terrorist, terrorist???
Let je wel een beetje op je woorden jongen. Voor heel veel Cubanen is hij een held en een vrijheidsstrijder.
Ik zie weinig Duitsers Hitler op handen dragen.

Terrorist inderdaad, ik let op mijn woorden en neem ze niet terug, jongen. Dat kan zijn, voor groepen mensen in afganistan, irak etc is Bin laden ook een held en vrijheidsstrijder, maakt dat de 'held' goed, of het volk slecht?

Ieder heeft zijn idealen, ieder heeft zijn helden.

Nogmaals terugkomend op het begin van mijn post, hitler wordt niet verheerlijkt, zoals je dat met Che ziet. Dus een beetje een lastige vergelijkenis.

Laatst bewerkt:
Yep onder Hitler reden de treinen tenminste op tijd, alleen jammer dat het altijd enkeltjes waren.

Haha we hebben er weer zo eentje die van mening is dat Hitler ook best goede dingen heeft gedaan en de behoefte voelt om daarop te wijzen :rolleyes:

didnt read it... en staat voorlopig ook niet op de planning

Haha we hebben er weer zo eentje die van mening is dat Hitler ook best goede dingen heeft gedaan en de behoefte voelt om daarop te wijzen :rolleyes:

Je doelt hier op mij neem ik aan?

Wat bedoel je met 'zo eentje' ?

Het is geen mening, het is een feit. Als jij dat ontkent moet jij je eens verdiepen in de geschiedenis.

Maar als je amper leest begrijp ik de keuze voor Mein Kampf niet. Om Hitler proberen te doorgronden zijn er genoeg andere boeken te vinden die een stuk beter leesbaar zijn.

Welke boeken m.b.t Hitler en het nazi regime raad je dan aan om te lezen ?

1866, een nogal zwart jaar in de Nederlandse geschiedenis :(

---------- Toegevoegd om 22:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:41 ----------

Deze in ieder geval:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Who gives a flying **** wat een psycho als Hitler voor goeds gedaan heeft? We gaan toch ook niet kijken wat John Wayne Gacy allemaal voor goede dingen heeft gedaan voor de gemeenschap terwijl hij daarna een hele rits jonge mannen en kinderen om zeep heeft geholpen?

Zoveel goeds heeft Hitler de wereld nou ook weer niet nagelaten. De autobahn aanleg is voordat Hitler aan de macht kwam begonnen. Dat hij het Duitse volk verenigde is van weinig waarde als daarna het Duitse volk in een gruwelijke oorlog wordt gestort en zelf ook jaren moet lijden onder het oorlogsgeweld. Wat zieke geesten voor goede dingen gedaan hebben is gewoon weinig van belang. Het maakt hun gestoorde acties er niet minder om.

Hitler : The Missing Years
Ernst Hanfstaengl

Die Ernst Hanfstaengl is 1 van de personen waar de film Hitler, the Rise of Evil op gebaseerd is. Veel dichter kom je niet bij Hitlers belevingen uit de eerste jaren van de NSDAP. Ernst Hanfstaengl was er zelf bij.

"Triumph of the Will" is overigens ook wel een interessante film. Nazi propaganda dat ik dacht volledig via youtube te bekijken is. Verheerlijking van Nazi ideologie, wellicht de belangrijkste en invloedrijkste film als het gaat om propaganda in de filmgeschiedenis.

Triumph des Willens is 1 van de beste films ooit gemaakt, cinematografisch dan. De eindscene van Star Wars IV bijvoorbeeld is rechtstreeks gepikt uit Triumph des Willens.

Terug
Naar boven