Fitness Seller

Help beginner!!!

BNY

Novice
Waardering
0
Beste mede sporters,

Ben sinds een paar weken geinteresseerd geraakt in bodybuilding, eigenlijk omdat ik niet gelukkig ben met mijn lichaam. Ben 17jaar oud ong. 180m lang en weeg ong.60 kg en vetprecentage ligt er laag!! 0% of 1%? :D. Dus vond het nodig om daar eens iets aan te doen, en wil graag een mooi gespierd lichaam (Niet groot, maar mooi gespierd. Borst en arm )

ik wil deze zomer lekker hard trainen en aankomen wat kunnen jullie me aanraden? moet ik hard trainen en veel eten of eerst techniek leren? (net gelezen maar weet niet wat het is). Ik had ook gehoord dat het slecht is voor je groeie?

- heb nog geen training/gewicht schema ? en een voedingsschema.
KAN IEMAND VAN JULLIE ER EEN Sturen of er een maken :p

Ik ben nog helemaal geen ervaring elke tip is welkom;):)

GROetjes , (sorry voor het rommeligheid:D )

Hoi BNY, Welkom hier op het forum.

Zo te lezen bij jij een flinke ecto...

Mijn tips waar je nu al mee kan beginnen:

- VÉÉÉÉÉL MEER ETEN (Jou onderhoud zal wel rond de 2000-2300kcal liggen denk ik,, maar aangezien je een ecto bent.. mag je er zeker wel dik 1000kcal boven op leggen)
- Eet wel juiste dingen, dus ga niet alleen maar rotzooi eten, daar heeft je lijf weinig aan...dus goede complexe kh's (brinta/volkorenbrood/aardappelen/rijst/peulvruchten) en goede eiwitten (kip/magervlees/vis/eiwit/noten..etc.) en goede vetten (vette vis/noten(bijv. pindakaas goede voor jou op brood)...etc).
- lees de stickies... over voeding/trainen

Als je de stickies hebt gelezen zul je al wat meer kennis hebben over bepaalde zaken. Er staat hier ook een stickie met alle soorten trainingsprogramma's. Zijn ook via de zoekfunctie genoeg voedings en trainingsschema's te vinden. Probeer hier je eigen draai aan te geven wat bij jou past bij hoeveel kcal jij zeker moet gaan eten om flink wat aan te komen.

Heb je al een sportabbo? Zo niet dan zou je daar ook vandaag naar kunnen kijken, welke jou het meest schikt ;). Ga meer lezen over bepaalde oefeningen en techniek en probeer dit ook toe te passen als je zelf de oefeningen uitvoerd.

Beste mede sporters,

Ben sinds een paar weken geinteresseerd geraakt in bodybuilding, eigenlijk omdat ik niet gelukkig ben met mijn lichaam. Ben 17jaar oud ong. 180m lang en weeg ong.60 kg en vetprecentage ligt er laag!! 0% of 1%? :D. Dus vond het nodig om daar eens iets aan te doen, en wil graag een mooi gespierd lichaam (Niet groot, maar mooi gespierd. Borst en arm )

Je bent waarschijnlijk vetter dan je denkt. (0 of 1 is het zeker niet). Heb je een strak 6-pack ? (zo ja dan zit je onder de 10%, zo nee, dan zit je er boven)

ik wil deze zomer lekker hard trainen en aankomen wat kunnen jullie me aanraden?

Doen !

moet ik hard trainen en veel eten of eerst techniek leren? (net gelezen maar weet niet wat het is).

Trainen zonder de oefeningen technisch goed uit te voeren is
1 - minder effectief
2 - potentieel gevaarlijk.

Begin licht (3*15 reps) met perfecte techniek. Als beginner is dit voldoende om op te groeien. Als je 3*15 reps haalt moet je er wat gewicht bij doen. Als de instructeurs op je sportschool je niet kunnen helpen kun je het altijd vragen aan iemand die wel weet hoe het moet.

Voor een schema.. zie DBB :) ( http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/ideaal-beginnersschema-58079/ volg 3XL wel, die kon er wel eens verstand van hebben, zegt af en toe wel iets zinnigs ;))

Later (zeg NA de zomer) kun je dan in de 8-12 reps range gaan trainen. (met perfecte techniek)

De gehele tijd voldoende eten zodat je wekelijks een beetje zwaarder bent en sterker wordt.

Ik had ook gehoord dat het slecht is voor je groeie?

groeie ?

- heb nog geen training/gewicht schema ? en een voedingsschema.
KAN IEMAND VAN JULLIE ER EEN Sturen of er een maken :p

sure... als jij even 100 euro over maakt dan wil ik alles wel voor je doen ... zelfs trainen en eten :)

Ik ben nog helemaal geen ervaring elke tip is welkom;):)

Lees hier alles wat (los en) vast zit (aka stickies)

:fuu:als je 0-1% vetpercentage hebt ben je een dooie ecto

Mja ik herken me wel beetje in TS, ben ook tamelijk ecto (maar wel in de goede zin, heel snel, goede conditie etc :)) en als ik aan probeer te komen lukt het me gewoon niet, ik word gewoon echt misselijk als ik zoveel aan het eten ben.. Is dat gewoon een punt waar je over heen moet komen of blijf je dat houden?

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
Je bent waarschijnlijk vetter dan je denkt. (0 of 1 is het zeker niet). Heb je een strak 6-pack ? (zo ja dan zit je onder de 10%, zo nee, dan zit je er boven)

Doen !

1 - minder effectief

Begin licht (3*15 reps) met perfecte techniek. Als beginner is dit voldoende om op te groeien. Als je 3*15 reps haalt moet je er wat gewicht bij doen. Als de instructeurs op je sportschool je niet kunnen helpen kun je het altijd vragen aan iemand die wel weet hoe het moet.

Voor een schema.. zie DBB :) ( http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/ideaal-beginnersschema-58079/ volg 3XL wel, die kon er wel eens verstand van hebben, zegt af en toe wel iets zinnigs ;))

Later (zeg NA de zomer) kun je dan in de 8-12 reps range gaan trainen. (met perfecte techniek)

De gehele tijd voldoende eten zodat je wekelijks een beetje zwaarder bent en sterker wordt.

groeie ?

sure... als jij even 100 euro over maakt dan wil ik alles wel voor je doen ... zelfs trainen en eten :)

Ik denk ook dat ik aan ong. 10% zit , (8% ? 9% ?- 11%) heb wel aardig een 6-pack :p

Hoi BNY, Welkom hier op het forum.

Zo te lezen bij jij een flinke ecto...

Mijn tips waar je nu al mee kan beginnen:

- VÉÉÉÉÉL MEER ETEN (Jou onderhoud zal wel rond de 2000-2300kcal liggen denk ik,, maar aangezien je een ecto bent.. mag je er zeker wel dik 1000kcal boven op leggen)
- Eet wel juiste dingen, dus ga niet alleen maar rotzooi eten, daar heeft je lijf weinig aan...dus goede complexe kh's (brinta/volkorenbrood/aardappelen/rijst/peulvruchten) en goede eiwitten (kip/magervlees/vis/eiwit/noten..etc.) en goede vetten (vette vis/noten(bijv. pindakaas goede voor jou op brood)...etc).
- lees de stickies... over voeding/trainen

Als je de stickies hebt gelezen zul je al wat meer kennis hebben over bepaalde zaken. Er staat hier ook een stickie met alle soorten trainingsprogramma's. Zijn ook via de zoekfunctie genoeg voedings en trainingsschema's te vinden. Probeer hier je eigen draai aan te geven wat bij jou past bij hoeveel kcal jij zeker moet gaan eten om flink wat aan te komen.

Heb je al een sportabbo? Zo niet dan zou je daar ook vandaag naar kunnen kijken, welke jou het meest schikt ;). Ga meer lezen over bepaalde oefeningen en techniek en probeer dit ook toe te passen als je zelf de oefeningen uitvoerd.

bedankt voor je tips,

een ECTO ? wat bedoel je daarmee ???
1 ste. ?

somatotypes.gif

Haha never mind, was wat te sloom :lol:

Mja ik herken me wel beetje in TS, ben ook tamelijk ecto (maar wel in de goede zin, heel snel, goede conditie etc :)) en als ik aan probeer te komen lukt het me gewoon niet, ik word gewoon echt misselijk als ik zoveel aan het eten ben.. Is dat gewoon een punt waar je over heen moet komen of blijf je dat houden?

-Ik herken het eerste stukje bij mezelf :(maar wel in de goede zin, heel snel, goede conditie etc :))

Ik weet dat minder eet dan dat ik moet :o... had het ook druk met familie prblmen.,, mja.. ": ik word gewoon echt misselijk als ik zoveel aan het eten ben.. Is dat gewoon een punt waar je over heen moet komen of blijf je dat houden?[/ - nee, word niet misselijk als ik veeeell moet eten , ik eet gwn teweing maar dat gaat veranderen :)

Laatst bewerkt:

??????????????????????????????????

sorry ben een beginner ::p maar wat bedoel je met 8-12 reps range
8 X 12 kilo ofzo :D

Doen !

1 - minder effectief

groeie ?

Sorry, ??????????????????????????????????

jaa, best wel , maar ik ben wel wat gespierd ,dunne botten, weinig vet en weeg weinig. Kan ik met een goed schema best wat veranderen in een jaar? . 3-4 x per week
Mijn doel is 1 jaar (dus tot juni 2010) http://www.youtube.com/watch?v=3l3cAj98TA4&feature=related zo te veranderen . :rolleyes: maar dan veeeelllll BETER.. (hoop dat ik zelf zo een video kan maken)

Oke beetje ecto en beetje meso.. elk persoon is anders..verschilt een beetje. Als je toch veel spiermassa ziet komt het ook omdat je dun bent maar kan ook zijn dat je meer atletischer bent gebouwd.

Met een goed voedingsschema + trainingsschema kan jij ZEKER veel veranderen in een jaar. MAAR, je moet er niet vanuit gaan.. dit verschilt ook weer per persoon...de 1 krijgt met het zelfde schema veel beter resultaat dan de ander. Dus geduld blijven hebben en gewoon houden aan je schema's, dan kom je er wel.

Lastig dat je gauw misselijk word als je aan eten moet denken, toch verstandig langzamerhand meer te gaan eten, verdeel het over 6 maaltijden. (ochtend-tussendoor-lunch-tussendoor-avondeten-uurtje voor slapen). Je lichaam moet er ook aan wennen, dit is bijv. ook als mensen niet ontbijten...dat ze dan pas eten in de middag en verder geen last hadden van hun hongergevoel omdat ze dit constant negeren. Ik kan dit echt neit, ik word wakker en het 1e wat ik doe is eten omdat ik dikke trek heb.

??????????????????????????????????

daar bedoelde hij "reps" mee, om een vb te geven..
3 sets van 8 tot 12 herhalingen
1x8x16kg
1x10x14kg
1x12x12kg

sticky'sssss lezen :D

welkom en succes!

Terug
Naar boven