AndroidHealthClinic

Help mij want dit gaat de verkeerde kant op ...

• Topic Starter Topic Starter
Maakt niks uit, er is niet een bepaalt nadeel of voordeel aan vindt ik.

Dit gaat er ook over;
[Link niet meer beschikbaar]
(Alhoewel de mesomorph een beetje als alpha male wordt voor gesteld vind ik:rolleyes:)

En dit is misschien ook interessant voor je :p
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/ectomorph-128992/

WOW!
Dat geeft me wel moed! Wat een progressie heeft die gemaakt! Kga er nooit uitzien als hem, maar als ik ook maar een beetje breder/gespierder wordt is mijn doel al geslaagd. Ik weeg nu 58kg. Die kerel zijn doel is 85kg en droog. Mijn doel is misschien de helft, 70kg zou ik toch graag wegen MET een sixpack. Zou dat lukken?

Ben ook enkele keren herbegonnen (door ziektes of blessures). Mijn ervaring is dat je altijd die spierpijn gaat hebben. Ik zou nu gewoon 2 weken lang bijvoorbeeld 3 x fullbody doen, maar heel lage intensiteit. Gewoon wennen aan de techniek. Je zal wat spierpijn hebben, maar als je kalm terug begint te trainen voel je wel dat het beter gaat (was bij mij toch het geval).
Binnen twee weken begin je dan met een "deftig" schema. Bijvoorbeeld rippetoe (dacht dat ik had gelezen dat je dat ging doen). Meer beginnen eten ook, en eens je de microbe te pakken hebt binnen een kleine twee maand een deftig eetschema. Ondertussen heb je de tijd om de stickies allemaal eens door te nemen en nog wat vragen te stellen hier.

Heb je getraind toen je die spierpijn had? Zoja, ging dat?
Ok, zal kalm trainen deze dagen en vooral de techniek proberen onder de knie te krijgen.

Rippetoe werd me aanbevolen, maar ik heb daar niet de juiste spullen voor, om dit thuis te doen, dus vrees ik dat ik zelf een ander trainingsschema ga moeten opstellen.

Misschien dat ik vanaf het einde van mijn examens, een "begin" voedingsschema moet opstellen... Eentje waarbij ik iets meer eet dan nu het geval is en als ik elke week een nieuw opstel of elke week iets extra toevoeg aan elke maaltijd, kan ik zo misschien opbouwen tot een echt goed voedingsschema, is dat geen plan?

WOW!
Dat geeft me wel moed! Wat een progressie heeft die gemaakt! Kga er nooit uitzien als hem, maar als ik ook maar een beetje breder/gespierder wordt is mijn doel al geslaagd. Ik weeg nu 58kg. Die kerel zijn doel is 85kg en droog. Mijn doel is misschien de helft, 70kg zou ik toch graag wegen MET een sixpack. Zou dat lukken?

1.Heb je getraind toen je die spierpijn had? Zoja, ging dat?
Ok, zal kalm trainen deze dagen en vooral de techniek proberen onder de knie te krijgen.

2.Rippetoe werd me aanbevolen, maar ik heb daar niet de juiste spullen voor, om dit thuis te doen, dus vrees ik dat ik zelf een ander trainingsschema ga moeten opstellen.

3.Misschien dat ik vanaf het einde van mijn examens, een "begin" voedingsschema moet opstellen... Eentje waarbij ik iets meer eet dan nu het geval is en als ik elke week een nieuw opstel of elke week iets extra toevoeg aan elke maaltijd, kan ik zo misschien opbouwen tot een echt goed voedingsschema, is dat geen plan?
1. ik spreek nu gewoon uit eigen ondervindingen. Ik ervaar dat ik, wanneer ik opnieuw moet beginnen, ALTIJD spierpijn heb. Daarom train ik dan twee weken heel licht. beetje meer reps ook. Ik probeer dan 15 herhalingen te doen. Wanneer de spierpijn over gaat (is bij mij tijdens de training) dan kan je al eens iets zwaarder gaan, maar ik raad het je af de eerste twee weken. Kan je ook nog een wetenschappelijk artikeltje geven over de anatomische aanpassingen betreffende centrale zenuwstelsel maar daar ben je niet veel mee. Essentie is: eerste twee weken wordt je sterker omdat je lichaam de bewegingen gewoon wordt.

2.: Wat heb je allemaal liggen? dacht dat ik ergens had gelezen dat je 100 kilo gewichten had ofzoiets? te lui om op te zoeken. Ik train ook thuis en heb ook niet echt veel. Heb hier in mijn slaapkamertje (van 4 op 3) een bed staan, een bureau, twee kasten en een powerrack :p. Niet ideaal, maar best doenbaar. ik raad je dus aan om te investeren in een powerrack. Kost trouwens niet heel veel. Heb de mijne op fitness-seller gekocht voor 450 met een verstelbaar bankje bij, baar van 10 kilo, 120 kg gewichten, en latpulley. Is eigenlijk geen geld. Twee weken werken en je hebt het al. Dan nog wat dumbbells en je kan het belangrijkste doen.
kijk ook eens op "http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/begin-homegym-ultieme-beginners-sticky-99704/". Hier staat nog wat handige uitleg voor als je thuis traint.

3.: eerlijkheidshalve moet ik het zeggen dat ik het heel moeilijk vond om meer te eten. Kon niet van ene dag op andere zomaar meer eten. Ik heb het dan ook geleidelijk aan gedaan. in het begin heb ik 10 maaltijden per dag gegeten, maar telkens extreem weinig. Rond de 200 en 200 kCal. Na een tijdje had ik heel de tijd honger. Daarna heb ik afgebouwd naar een 5 tot 6 tal maaltijden.

Succes

1. ik spreek nu gewoon uit eigen ondervindingen. Ik ervaar dat ik, wanneer ik opnieuw moet beginnen, ALTIJD spierpijn heb. Daarom train ik dan twee weken heel licht. beetje meer reps ook. Ik probeer dan 15 herhalingen te doen. Wanneer de spierpijn over gaat (is bij mij tijdens de training) dan kan je al eens iets zwaarder gaan, maar ik raad het je af de eerste twee weken. Kan je ook nog een wetenschappelijk artikeltje geven over de anatomische aanpassingen betreffende centrale zenuwstelsel maar daar ben je niet veel mee. Essentie is: eerste twee weken wordt je sterker omdat je lichaam de bewegingen gewoon wordt.

2.: Wat heb je allemaal liggen? dacht dat ik ergens had gelezen dat je 100 kilo gewichten had ofzoiets? te lui om op te zoeken. Ik train ook thuis en heb ook niet echt veel. Heb hier in mijn slaapkamertje (van 4 op 3) een bed staan, een bureau, twee kasten en een powerrack :p. Niet ideaal, maar best doenbaar. ik raad je dus aan om te investeren in een powerrack. Kost trouwens niet heel veel. Heb de mijne op fitness-seller gekocht voor 450 met een verstelbaar bankje bij, baar van 10 kilo, 120 kg gewichten, en latpulley. Is eigenlijk geen geld. Twee weken werken en je hebt het al. Dan nog wat dumbbells en je kan het belangrijkste doen.
kijk ook eens op "http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/begin-homegym-ultieme-beginners-sticky-99704/". Hier staat nog wat handige uitleg voor als je thuis traint.

3.: eerlijkheidshalve moet ik het zeggen dat ik het heel moeilijk vond om meer te eten. Kon niet van ene dag op andere zomaar meer eten. Ik heb het dan ook geleidelijk aan gedaan. in het begin heb ik 10 maaltijden per dag gegeten, maar telkens extreem weinig. Rond de 200 en 200 kCal. Na een tijdje had ik heel de tijd honger. Daarna heb ik afgebouwd naar een 5 tot 6 tal maaltijden.

Succes

1. Oké. Mijn spierpijn is dus normaal en als ik normaal rustig opbouw zullen er wel geen problemen van komen zeker :) Zal mij gewoon nu vooral op de techniek baseren.

2. Ik heb barbell van 175cm, 2 dumbbells, een bankje en schijven tot 100kg. Momenteel hebben we daar al te weinig plaats voor dus een powerrack gaat er voor het eerst toch niet bijkomen. Ik denk wel dat ik toch een hele hoop goede oefeningen kan doen. Het zal wel moeten want mijn ouders gaan er niet zo gelukkig mee zijn moest ik nu zeggen dat deze spullen niet genoeg zijn. (Ouders vonden dit al duur genoeg, we schijten namelijk geen geld..)

3. Das ook een manier, weet niet goed welke ik moet nemen ... Pakt da ik daar nu nog niet teveel over ga nadenken, maar dat ik het gewoon na mijn examens ga doen :p Het doel is allemaal hetzelfde, er zijn volgens mij gewoon veel verschillende wegen. Zal na mijn examens eens afwegen welke ik neem.

Bedankt!

Wil je man worden ?
Ga dan drie keer per week fullbody trainen . Doe rippetoe of Bill Star (even opzoeken met de zoekfucntie) .
Slaap als een baby . Werk als een paard en eet zoals een beer .
Verdubbel dat wat je nu eet .
Drink liters melk , eet pasta , rijst , vlees , vis . Alles dat loshangt eet je op .

WOW!
Mijn doel is misschien de helft, 70kg zou ik toch graag wegen MET een sixpack. Zou dat lukken?
Jong gewoon zwijgen over die sixpack, die komt vanzelf wel, en als je mooie pecs & armpjes hebt gaan de chickies ook minder aandacht aan een sixpack schenken hoor ;)
Dat vrouwen enkel naar een sixpack kijken is zeker wel overrated, ze hebben liever iemand met een mooi bovenlichaam zonder sixpack dan een magere panlat met blokjes. :)

Laatst bewerkt:
Jong gewoon zwijgen over die sixpack, die komt vanzelf wel, en als je mooie pecs & armpjes hebt gaan de chickies ook minder aandacht aan een sixpack schenken hoor ;)
Dat vrouwen enkel naar een sixpack kijken is zeker wel overrated, ze hebben liever iemand met een mooi bovenlichaam zonder sixpack dan een magere panlat met blokjes. :)

Mijn huidige vriendin wilt niet dat ik breder wordt. Voor haar ben ik goed zoals ik nu ben en moet ik enkel een sixpack hebben :)

Mja, maakt niet uit, huidige vriendin is toch niet zo denderend :p
Beest in bed, maar voor de rest kan ze veel zagen ;)

Mijn huidige vriendin wilt niet dat ik breder wordt. Voor haar ben ik goed zoals ik nu ben en moet ik enkel een sixpack hebben :)

Mja, maakt niet uit, huidige vriendin is toch niet zo denderend :p
Beest in bed, maar voor de rest kan ze veel zagen ;)

Kerel.. je gaat toch niet voor je vriendin trainen of luisteren naar hoe zij JOUW lichaam wil? En de enige reden dat ze je niet breder wil is omdat ze het nog niet gezien heeft op je eenmaal gezien denkt ze er sowieso anders over. Ze is gewoon ignorant en probeert je te controleren.

Ecto, Endo en Meso, heb er niet veel verstand van, maar zover ik het zie is het gewoon motivatie en toewijding wat je moet hebben.

Als je iets echt wil doe je je moeite er wel voor, ben zelf ook niet zo een die mega veel eet maar gewoon beetje bij beetje meer pakken, je komt er wel.

Wil niet zeggen dat je van 4 boterhammen meteen naar de 12 moet in 1 week.

Heb een 3 dagen split schema zelf, train ongeveer 45 mins, ik zie bij ons iig de meeste mensen staat meer te praten dan te trainen.
Niet lullen maar knallen, ook geen 5 mins pauze tussendoor pakken, je moet jezelf een beetje pushen.

Ecto, Endo en Meso, heb er niet veel verstand van, maar zover ik het zie is het gewoon motivatie en toewijding wat je moet hebben.

Als je iets echt wil doe je je moeite er wel voor, ben zelf ook niet zo een die mega veel eet maar gewoon beetje bij beetje meer pakken, je komt er wel.

Heb een 3 dagen split schema zelf, train ongeveer 45 mins, ik zie bij ons iig de meeste mensen staat meer te praten dan te trainen.
Niet lullen maar knallen, ook geen 5 mins pauze tussendoor pakken, je moet jezelf een beetje pushen.

Zeg maar gerust keihard pushen. Goeie post +1

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:33 ----------

Succes

+1 goeie post

Kerel.. je gaat toch niet voor je vriendin trainen of luisteren naar hoe zij JOUW lichaam wil? En de enige reden dat ze je niet breder wil is omdat ze het nog niet gezien heeft op je eenmaal gezien denkt ze er sowieso anders over. Ze is gewoon ignorant en probeert je te controleren.

Nee, anders zou ik hier niet staan zagen ;)
Ik wil breder worden, zij heeft liever van niet, maar dan is dat haar probleem. Ik ben er van overtuigd dat mijn lichaam enkel mooier zal worden. Al kan ik ze wel begrijpen, aangezien ik waarschijnlijk meer aandacht van de vrouwen ga krijgen als ik breder ben, dus zal de daar wat jaloers over doen ... Als dit de reden niet is, zijn vrouwen onbegrijpelijk!

Hehe, jammer genoeg was ik er ook zo eentje van vroeger, pauzes van 5min. Meeste mensen kwam ik enkel tegen in de fitness en dan doe je al eens een praatje he en dan wordt dat al snel 5min, soms 10min en dan helpt training niet veel wrs..

hmm..leer eens goede poses voor je rug enzo !!

Is dat nog belangrijk nu? Ik denk dat iedereen wel beetje doorheeft hoe ik en mijn lichaam eruit ziet, vormen maar geen massa...
Maar als ik binnen maandje begin te trainen en eten ( ;) ) zal ik nog wel paar x foto's uploaden, zodat jullie beetje mijn progressie kunnen volgen!

Ja precies, en niet vergeten mee te rekenen in je calorieën verbruik.

En hoeveel calorieen zijn dat dan precies? :o

Kan al gezegd zijn, maar begin eens met 30gram eiwit per maaltijd bij te eten.
Dus een kipfilet, blikje tonijn of andere vis, eiwitshake, steak, etc bovenop hetgeen je nu eet.
Als er iets mis is aan je voedingspatroon, is het je gebrek aan eiwit.

Shit, help!

Als ik mijn armen horizontaal naar achter trek, doen mijn borstspieren pijn. Niet meer die "leuke" pijn, die je hebt na een training, diegene die zo nog een beetje goed voelt, maar dit is echte pijn, pijnlijke pijn en tis nu toch al meer als een week geleden dak heb getraint...

Ook als ik mijn schouderspieren opstaan, doen ze zeer en ook niet ge leuke pijn, maar de pijnlijke pijn.

Is dit erg?

(Heb vorige week zondag getraind, ma - zat leuke pijn ong, vanaf zondag pijnlijke pijn)

Kan al gezegd zijn, maar begin eens met 30gram eiwit per maaltijd bij te eten.
Dus een kipfilet, blikje tonijn of andere vis, eiwitshake, steak, etc bovenop hetgeen je nu eet.
Als er iets mis is aan je voedingspatroon, is het je gebrek aan eiwit.
alsof eiwitten alleen je ergens brengt.

ja die overstap van die rommel die je nu eet en goede voeding duurt even, dat gaat niet in een keer, ik zou eerst eens een beetje meer gaan eten en langzamerhand die rotzooi vervangen door gezond eten, dat heb ik ook gedaan dat werkt goed, ik ben van chips en cola naar melk en eieren en kipfillet gegaan.

alsof eiwitten alleen je ergens brengt.

Eet enkel koolhydraten en/of vetten en je komt geen gram spieren bij, ook niet met een calorie-overschot.
Eet enkel eiwitten en je komt, bij een calorie-overschot, wel spieren bij.
Genoeg mensen bulken met junk, maar zien dat hun eiwitinname hoog en constant blijft.
Bij een ecto werkt dit zelfs soms beter, aangezien je met junk sneller hoger in calorieën kan gaan.
Creëer een calorie-overschot en houdt je eiwitinname constant en je zal spiermassa ontwikkelen.
Of de gains even goed zullen zijn, als die je bereikt met een strikt bodybuildingdieet, is een andere zaak natuurlijk.

Eet enkel koolhydraten en/of vetten en je komt geen gram spieren bij, ook niet met een calorie-overschot.
Eet enkel eiwitten en je komt, bij een calorie-overschot, wel spieren bij.
Genoeg mensen bulken met junk, maar zien dat hun eiwitinname hoog en constant blijft.
Bij een ecto werkt dit zelfs soms beter, aangezien je met junk sneller hoger in calorieën kan gaan.
Creëer een calorie-overschot en houdt je eiwitinname constant en je zal spiermassa ontwikkelen.
Of de gains even goed zullen zijn, als die je bereikt met een strikt bodybuildingdieet, is een andere zaak natuurlijk.

Een echte bodybuilder wil ik niet worden, maar je hebt wel gezien op mijn foto's dat ik absoluut GEEN spiermassa heb, absoluut niets. Dat wil ik veranderen. Een beetje meer massa, een beetje meer vormen en ik ben al content. Kzit op 56kg. Als ik 65-70kg haal (uiteraard spierkilo's), zal het al goed zijn. Ik wil gewoon sterker en breder zijn dan de meeste van mijn soortgenoten en ik wil dat ze "zien" dat ik fitness doe en niet zeggen van "Gij fitnesst en toch zijt ge nog altijd zone platte?!" ... is beetje stresserend :)

Ik zit tijdens de week op kot, dus junk zal waarschijnlijk, mijzelf kennende, een groot deel van mijn maaltijden opslorpen, maar ik ga aan een vriend van me vragen, of hij mee wil proberen die gezonde en juiste voeding te eten, zodat we elkaar beetje kunnen pushen.

Ik heb geen idee wat ik ben, ecto of meso, maar junkfood zal het grotendeels worden en dan moet ik dus gewoon zien dat mijn eiwitteninname groot genoeg is?
Dan zal ik dus eens moeten opzoeken waar veel eiwitten inzitten en dan zal ik proberen dat zo vaak mogelijk te eten...

Een echte bodybuilder wil ik niet worden, maar je hebt wel gezien op mijn foto's dat ik absoluut GEEN spiermassa heb, absoluut niets. Dat wil ik veranderen. Een beetje meer massa, een beetje meer vormen en ik ben al content. Kzit op 56kg. Als ik 65-70kg haal (uiteraard spierkilo's), zal het al goed zijn. Ik wil gewoon sterker en breder zijn dan de meeste van mijn soortgenoten en ik wil dat ze "zien" dat ik fitness doe en niet zeggen van "Gij fitnesst en toch zijt ge nog altijd zone platte?!" ... is beetje stresserend :)
Maak je maar geen zorgen, dat word je toch nooit. Trust me, iedere kilo spiermassa moet je bij elkaar vechten en het is echt niet zo 1-2-3 gepiept om er wat spiermassa bij te kweken.
Hard trainen en goed (VEEL) eten... succes

Maak je maar geen zorgen, dat word je toch nooit. Trust me, iedere kilo spiermassa moet je bij elkaar vechten en het is echt niet zo 1-2-3 gepiept om er wat spiermassa bij te kweken.
Hard trainen en goed (VEEL) eten... succes

Echt een goede motivatie-gever ben jij niet he?

Terug
Naar boven