Fitness Seller

HertogSanBox - bulklog - (poging 3)

• Topic Starter Topic Starter
Blinde darm zijn meer steken rechtsonder
krampen, tussen de buik kan ook maag kan ook maagwand zijn
wat zuivel (melk yoghurt kwark) verzacht dan vaak wel.
zenuwachtig ergens voor?
Neen!, wel sinds een lange tijd weer zoetjes in mijn koffie gedaan.. Maar heus kreeg ik zulke krampen van 2 zoetjes haha. Overigens vandaag nergens meer last van ???

Vanacht nog heel de nacht wakker gelegen van de krampen, maar eigenlijk was het ineens weg toen ik op moest staan om te gaan werken (gelukkig).

Twijfelde om naar de gym de gaan of niet, maar wou mijn koppie ff leegmaken dus wel gegaan.

Borst + Schouders + Biceps

Bench: 5x5x65kg

Incline dumb press: 4x8x22kg

Fly machine: 4x10x79kg

Biceps curl rope: 4x12x17.1kg

Hammer dumbell curl: 4x12x14kg per dumbell

Cable side raise: 4x10x3.4kg

Dumbell side raise: 4x12x8kg per dumbell

Cable front raise + cable biceps curl (supersetje)

De bench ging echt suuuuper easy. Kon hem echt heel langzaam uitvoeren en de focus op squezeeee. Volgende keer proberen 5x67.5kg!

Morgenavond moet ik voor het avondeten zorgen, en het moet iets met witlof zijn. Deze is bijna over de datum en moet op haha! Iemand aanraders of receptjes? :o:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Vanacht nog heel de nacht wakker gelegen van de krampen, maar eigenlijk was het ineens weg toen ik op moest staan om te gaan werken (gelukkig).

Twijfelde om naar de gym de gaan of niet, maar wou mijn koppie ff leegmaken dus wel gegaan.

Borst + Schouders + Biceps

Bench: 5x5x60kg

Incline dumb press: 4x8x22kg

De bench ging echt suuuuper easy. Kon hem echt heel langzaam uitvoeren en de focus op squezeeee. Volgende keer proberen 5x65kg!

Morgenavond moet ik voor het avondeten zorgen, en het moet iets met witlof zijn. Deze is bijna over de datum en moet op haha! Iemand aanraders of receptjes? :o:rolleyes:
Aanrader: Witlof wegdonderen, smerig spul :trollface:

Fijn dat het nu weer beter gaat.

Witlofsalade met met (of zonder) mandarijntjes. Witlof fijnsnijden met wat mandarijntjes uit blik erdoor een klein beetje frietsaus aanmengen met olie en azijn en wat kruiden en erdoor doen (of wat van die simpele transparante dressing waar geen drol in zit eroverheen doen). Kan ook met appel/augurk en ui.

Lof in ham uit de oven (kan ook met kip als je geen varken eet). Wat kaas eroverheen en je hebt een heerlijk gerechtje. Favo hier is met kaassaus erover en dan wat kaas en in de oven.

Hoe gek het ook klinkt. Je kan het ook prima roerbakken. Vlees aanbakken met een uitje en dan kort de lof meebakken zodat hij niet te slap wordt.

wat meer tijdrovend (op het gas maar niet qua werk). Stoofpotje... Rundvlees bakken, uitje erbij en dan wortel en aardappel erbij met 1/2 een flesje bier en een grote eetlepel mosterd. Dat lekker een half uurtje laten pruttelen en af en toe roeren en bij droog worden scheutje bier erbij. Prikken of de aardappels gaar zijn en anders 10 minuten langer. Daarna de witlof erbij en 5 minuten mee laten pruttelen. Op het laatste wat schijven perzik uit blik erbij. Vocht wat erbij ontstaat lekker met een broodje soppen. :D het klinkt misschien als een gekke combi maar dit is zoooooo lekker. :o Pas nog met mijn schoonouders gegeten..

Of een maaltijd aardappelsalade maken en daar de witlof rauw doorheen doen.

Als voorgerechtje... vul je witlofblaadjes met een mengsel van tonijn/ui/tomaat en wat frietsaus/kwark dressing.

Fijn dat het nu weer beter gaat.

Witlofsalade met met (of zonder) mandarijntjes. Witlof fijnsnijden met wat mandarijntjes uit blik erdoor een klein beetje frietsaus aanmengen met olie en azijn en wat kruiden en erdoor doen (of wat van die simpele transparante dressing waar geen drol in zit eroverheen doen). Kan ook met appel/augurk en ui.

Lof in ham uit de oven (kan ook met kip als je geen varken eet). Wat kaas eroverheen en je hebt een heerlijk gerechtje. Favo hier is met kaassaus erover en dan wat kaas en in de oven.

Hoe gek het ook klinkt. Je kan het ook prima roerbakken. Vlees aanbakken met een uitje en dan kort de lof meebakken zodat hij niet te slap wordt.

wat meer tijdrovend (op het gas maar niet qua werk). Stoofpotje... Rundvlees bakken, uitje erbij en dan wortel en aardappel erbij met 1/2 een flesje bier en een grote eetlepel mosterd. Dat lekker een half uurtje laten pruttelen en af en toe roeren en bij droog worden scheutje bier erbij. Prikken of de aardappels gaar zijn en anders 10 minuten langer. Daarna de witlof erbij en 5 minuten mee laten pruttelen. Op het laatste wat schijven perzik uit blik erbij. Vocht wat erbij ontstaat lekker met een broodje soppen. :D het klinkt misschien als een gekke combi maar dit is zoooooo lekker. :o Pas nog met mijn schoonouders gegeten..

Of een maaltijd aardappelsalade maken en daar de witlof rauw doorheen doen.

Als voorgerechtje... vul je witlofblaadjes met een mengsel van tonijn/ui/tomaat en wat frietsaus/kwark dressing.

Thanks hier kan ik wel wat mee.
Zat te denken aan een overschotel met ham en kaas + paneermeel bovenop. oja, en puree

Scherp! Aangepast.. ik bedoelde 2x kleine schijfjes van 1.25 erbij, en dus 67.5 totaal haha
Dan snap ik nog niet waarom je met 5kg dropte maar goed =p. Miss omdat je nog niet helemaal lekker voelde ofzo? Anders gewoon blijven verhogen in reps of gewicht.

Thanks hier kan ik wel wat mee.
Zat te denken aan een overschotel met ham en kaas + paneermeel bovenop. oja, en puree
Je kan ook aardappelschijfjes onderin leggen... of de lof/ham afdekken met puree en daar de paneermeel bovenop (kaasrasp door de puree doen ;) ) :)

Rug + triceps

Pullups toegevoegd als eerste oefening. Viel zwaar tegen :angstig:

Pullups 4x (max HH = 6) bodyweight

Cable pulldown 4x12x55.7kg

Cable Low Row 4x10x42.5kg

Triceps rope pulldown 4x12x17.5kg

Overhead triceps dumbell ext. 4x15x16kg

Low Row Machine 4x10x52kg

Reverse fly machine 4x12x32kg

Dumbell row on bench 4x8x18kg per dumbell

Triceps pushdown V-Bar 4x12x21.4kg

Volgende rug dag doe ik eerst de low row, en daarna pas de pulldown na de pullups. Ik merkte dat de pulldown als 2e oefening gelijk na de pullups te zwaar was. De pulldown ging er onder lijden.

De pullups kon ik echt niet meer dan 6 herhalingen, ik ga proberen deze op te bouwen tot 4x10. Als dit eenmaal lukt ga ik met een belt rustig aan kg's toevoegen. Ik pak de cable pulldown nu op schouder breedte. Wat vinden jullie de "fijnste" breedte om je handen te plaatsen? Smaller wil ik niet omdat ik de focus op mn rug wil houden en niet de biceps!

Je doet dus PPL, maar wat is je trainingsfrequentie? Kan dat zo snel niet terugvinden in dit topic.

Je doet dus PPL, maar wat is je trainingsfrequentie? Kan dat zo snel niet terugvinden in dit topic.

In principe train ik 6x pw. Ik hou het PPL principe aan, en werk dit achter elkaar af. Stel dat 2 dagen niet kan na een push dag, ga ik na die 2 dagen gewoon verder met pull - legs

In principe train ik 6x pw. Ik hou het PPL principe aan, en werk dit achter elkaar af. Stel dat 2 dagen niet kan na een push dag, ga ik na die 2 dagen gewoon verder met pull - legs
Ik vraag dit omdat er vandaag 8 vertical pullsets en 12 horizontal pullsets in je training zaten. Als je dat 2x per week doet, zit je al op 40 sets per week voor je lats. Is dat niet veel te veel? :eek:

Ik vraag dit omdat er vandaag 8 vertical pullsets en 12 horizontal pullsets in je training zaten. Als je dat 2x per week doet, zit je al op 40 sets per week voor je lats. Is dat niet veel te veel? :eek:

Heb je helemaal gelijk in. Het is zeker weten veel te veel volume en niet ideaal voor spieropbouw. Ik train (nog) niet volgens een vast schema, ik probeer wel te belangrijkste oefeningen af te werken. De reden dat ik zoveel volume draai, is omdat ik dit echt de leukste manier van trainen vindt en het meeste voldoening geeft. Ja ik wil spieren opbouwen, ja ik zou minder HH moeten maken en de focus op compounds leggen, maar ik heb in het verleden gemerkt dat dit niet werkt voor mij. Ik ga het snel saai vinden en mis voldoening. Eigenlijk zou ik van beide varianten een x-aantal oefeningen moeten pakken en hier 1 geheel van maken. Een combo van muscle building foccused (low reps) , en de helft wat meer HH om het leuk voor mezelf te houden

Gewicht; 64.8kg

Voor de geintresseerde <-- nooit meer last van krampen / buikpijn gehad.. Geen idee wat er die ene dag allemaal aan de hand was, maar gelukkig lijkt het eenmalig.

De workout:

Leg press 4x15x125kg (PR)

Leg extension 4x15x36kg <-- verhogen next legday!

Leg curl 4x15x34kg <-- verhogen next legday!

Ab crunch (rope) 5x15x32.4kg

Hanging leg raises 4x6x BW <-- naar de 8 HH next legday!

Calf extension (in legpress machine) 5x15x106kg

Seated shoulderpress 4x10x30kg (PR)

Cable front raise 4x10x10.2kg

Barbell shrugs 4x15x60kg

Ging lekker! Op legpress en shoulderpress PR gedraaid. Op 3 andere oefeningen het gevoel gehad dat er meer in zat. Deze zal ik volgende training gaan verhogen.

Mijn bodyweight blijft stijgen, maar ik merk dat mijn kracht ook toeneemt. Voor nu ff prima zo, ik accepteer voor nu even als het te snel gaat. Het feit dat ik me ook sterker voel tijdens de lifts motiveert wel!

De reden dat ik zoveel volume draai, is omdat ik dit echt de leukste manier van trainen vindt en het meeste voldoening geeft. Ja ik wil spieren opbouwen, ja ik zou minder HH moeten maken en de focus op compounds leggen, maar ik heb in het verleden gemerkt dat dit niet werkt voor mij. Ik ga het snel saai vinden en mis voldoening.
Het gaat niet mij niet zozeer om je reprange, 10-15 reps per set zijn ook prima voor hypertrofie, maar om het totaal aantal sets per spiergroep per week wat voor je lats met 40 extreem hoog is. En als je daardoor heel snel vastloopt in je progressie gaat de voldoening er ook snel af lijkt mij?

Goed , daar zijn we weer. Vandaag op de planning PUSH <-- kijken of ik een PR op de bench kan zetten.

Bench: 5x5x67.5kg!!! PRPRPRPR

Incline dumb press:
4x8x22kg (easssyyyy)

Ik snap echt helemaal niks meer van deze sport. 6 maanden niks gedaan door de lockdown, nu weer 6 weken bezig en een prima PR op de bench zetten?

Vandaag 5x5x65.5kg gedaan en het ging heel gemakkelijk. Ik denk zelfs dat ik volgende keer wel de eerste 3 setjes voor 5x5x70 ga proberen. Ook de incline dumb press ging gemakkelijk. Deze ga ik sowieso uppen naar 24kg :)

Gisteren (zondag), weer weegdag... met als resultaat 65.0kg (oeps :o) bodyweight stijgt best snel op 2700 calorieen :o

Terug
Naar boven