AndroidHealthClinic

Het grote alien en multi-dimensionale universum topic.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201

Laatst bewerkt:
  • #1.202

Je kan iets dat hoogst speculatief is, niet gebruiken om iets anders te verklaren dat hoogst speculatief is.

Laatst bewerkt:
  • #1.209
Van allebei, deze mannen zijn niet serieus te nemen. Vooral die Harvard professor moet zich schamen, wetenschap werkt niet zoals hij het zich voorstelt.
Ja ok dat mag jij vinden en ik kan je er enigzins in volgen maar de 'groten der aarde' in natuurwetenschappen die zich bezig houden met string theorie (wat momenteel een van de fundamentele theorieeen is) krijgen deze theorien niet compleet zonder daar extra dimensies aan toe te voegen.

Hier goed uigelegd door Brian Greene:

• #1.210
Ja ok dat mag jij vinden en ik kan je er enigzins in volgen maar de 'groten der aarde' in natuurwetenschappen die zich bezig houden met string theorie (wat momenteel een van de fundamentele theorieeen is) krijgen deze theorien niet compleet zonder daar extra dimensies aan toe te voegen.

Hier goed uigelegd door Brian Greene:

Dit zijn ultra microscopische dimensies.

Laatst bewerkt:
Hoe zit dat met imaginaire getallen?
Dat niet-intuïtieve wiskundige concepten technische toepassingen hebben in de werkelijkheid, betekent niet dat je een willekeurig concept (als dimensie) zomaar mag gebruiken als verklaring voor een willekeurig verzinsel (aliens), met alleen een infantiel idee over de onderlinge samenhang. Als Harvard professor zou dat ontslag op staande voet moeten betekenen want onwetenschappelijker denken bestaat niet.

Het blijft een feit dat natuurkundigen vaak geïnteresseerd zijn in het occulte (de geniale Newton was zo iemand), maar dat moeten ze maar in hun vrije tijd doen.

Laatst bewerkt:
Maar als je wiskunde hebt gestudeerd weet je dat het hoogstwaarschijnlijk andersom is (@Steks: en dat de waarheid meestal niet in het midden ligt, wat op zichzelf een kinderlijke gedachte is).
Recent heb ik trouwens gehoord (en vergeten naar welke wetenschapper er gerefereerd werd), dat de kans op het ontstaan van leven groter is dan de kans van het evolueren van dat leven tot een eukaryotische cel.

Recent heb ik trouwens gehoord (en vergeten naar welke wetenschapper er gerefereerd werd), dat de kans op het ontstaan van leven groter is dan de kans van het evolueren van dat leven tot een eukaryotische cel.
Waarschijnlijk van mij want de reden daarvan heb ik hier al minstens 3 keer uitgelegd.

• #1.219
1728013914649.png

Terug
Naar boven