- Waardering
- 11.762
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Stel nu dat het waar is en het stikt van het leven in het universum en dat de rots waar wij op wonen die met 30km/s rond de zon schiet al millennia wordt bezocht door niet menselijke intelligentie, en dit wordt officieel langzaam aan ons bekend gemaakt, dan moet dat in mijn ogen ons als mens dichter bij elkaar brengen.
Dat is dan toch een van de grote vragen van de moderne mens, zijn wij alleen?
Wat vinden jullie?
Wat is dan jouw observatie waarop je dit baseert?Ach hou toch op slaapkop, consensus is toch slechts een overeenkomst tussen een groep mensen waar individueel niemand het mee eens is.
Het stikt van het leven in het Universum en wij staan ergens onder aan de ladder als het intelligent leven betreft. Geen consensus, slechts mijn observatie icm met logisch nadenken.
Om maar een voorbeeld te noemen : Al die planeten binnen die rond de zgn bewoonbare zone rondom sterren zijn ontdekt, en al die bouwstoffen voor het leven zoals wij dat kennen die uitbundig aanwezig zijn in het universum.
Klopt, maar in de afgelopen twee jaar zijn we met metingen nog niets tegen gekomen wat op buitenaards leven kan duiden.Om maar een voorbeeld te noemen : Al die planeten binnen die rond de zgn bewoonbare zone rondom sterren zijn ontdekt, en al die bouwstoffen voor het leven zoals wij dat kennen die uitbundig aanwezig zijn in het universum.
Is ook zo, maar iets heel gewoons voor ons zoals zuurstof in de atmosfeer is zo goed als alleen maar mogelijk door leven omdat het simpelweg te reactief is. Als je dus zuurstof in de atmosfeer van exoplaneten kunt aantonen, bijv dmv spectra van aurora's te analyseren zijn we al een heel stuk verder wat betreft het ontrafelen van de vraag of we alleen zijn.
Weet je dat zeker?Klopt, maar in de afgelopen twee jaar zijn we met metingen nog niets tegen gekomen wat op buitenaards leven kan duiden.
Op het vlak wat ik in mijn citaat er onder aanhaal vrij zeker.
Dat buitenaards leven niet kan bestaan vanwege gebrek aan zuurstof, geeft alleen aan dat jij het referentiekader van een aardling hebt.Op het vlak wat ik in mijn citaat er onder aanhaal vrij zeker.
Met als kanttekening dat dit soort planeten waar zuurstof is gevonden om andere reden niet levensvatbaar zijn imo.
![]()
Telescoop meet zuurstof en koolstof in atmosfeer van exoplaneet WASP-77Ab
Een internationaal team van wetenschappers heeft voor het eerst met een grondtelescoop een rechtstreekse meting verricht van de hoeveelheid zuurstof en kools...www.eoswetenschap.eu
spot on!Dat buitenaards leven niet kan bestaan vanwege gebrek aan zuurstof, geeft alleen aan dat jij het referentiekader van een aardling hebt.
En vrij weinig creatief kunt denken.
Wij zijn een zand korrel in het sterrenstelsel.Dat buitenaards leven niet kan bestaan vanwege gebrek aan zuurstof, geeft alleen aan dat jij het referentiekader van een aardling hebt.
Wat als buitenaards leven geen zuurstof nodig heeft?
Wordt de kans op buitenaards leven dan groter. Of hebben ze ook water nodig?
Waarom ?
Wat weet jij dat buitenaards leven niet weet?
Buitenaards leven heeft een bepaalde vorm van energieopslag en/of transport nodig. Chemisch gezien is de kosmos daarin vrij beperkt, zeker voor eenvoudige levensvormen. Als er geen chemische signatuur te observeren is die nodig is voor eenvoudige levensvormen is de kans op hun bestaan nihil.Dat buitenaards leven niet kan bestaan vanwege gebrek aan zuurstof, geeft alleen aan dat jij het referentiekader van een aardling hebt.
Wat als buitenaards leven geen zuurstof nodig heeft?
Wordt de kans op buitenaards leven dan groter. Of hebben ze ook water nodig?
Waarom ?
Wat weet jij dat buitenaards leven niet weet?
Dat heb ik ook lang geleden hier verkondigd. Áls er al buitenaards leven is gaan we nooit van elkaars bestaan weten.Ik denk zelf dat er nog miljoenen planeten zijn met buitenaards leven. Alleen ze zijn veel te ver weg, dat wij ze nooit gaan ontdekken en waarschijnlijk hun ook niet.
Wat is leven, wat is bewustzijn. zijn discussies die nog steeds gevoerd worden en een vraagteken is.Buitenaards leven heeft een bepaalde vorm van energieopslag en/of trant nodig. Chemisch gezien is de kosmos daarin vrij beperkt, zeker voor eenvoudige levensvormen. Als er geen chemische signatuur te observeren is die nodig is voor eenvoudige levensvormen is de kans op hun bestaan nihil.
Dat heb ik ook lang geleden hier verkondigd. Áls er al buitenaards leven is gaan we nooit van elkaars bestaan weten.
Wat is plasma, wat is realiteitszin?Wat is leven, wat is bewustzijn. zijn discussies die nog steeds gevoerd worden en een vraagteken is.
Bv, kan Plasma bewustzijn vertonen enz...
Hoe meer we weten, des te beter we weten dat we nog steeds maar heel weinig weten.Buitenaards leven heeft een bepaalde vorm van energieopslag en/of trant nodig. Chemisch gezien is de kosmos daarin vrij beperkt, zeker voor eenvoudige levensvormen. Als er geen chemische signatuur te observeren is die nodig is voor eenvoudige levensvormen is de kans op hun bestaan nihil.
Dat heb ik ook lang geleden hier verkondigd. Áls er al buitenaards leven is gaan we nooit van elkaars bestaan weten.

Waarom zou er buitenaards leven moeten zijn om ervoor te zorgen dat het bestaat?Hoe meer we weten, des te beter we weten dat we nog steeds maar heel weinig weten.
Waarom hebben buitenaardse levensvormen die chemische structuren nodig volgens jou ?
Wat weet jij wat de buitenaardsen niet weten![]()