XXL Nutrition

Nieuws Het grote Amerikaanse presidentsverkiezingen topic 2024

Peiling Peiling Wie wint?

• Totaal stemmers
    15
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Je was toch wel even in twijfel toen white dudes for Harris gelanceerd werd of niet?

IMG_0154.jpeg

kijk: https://youtu.be/8c76bB8BhyU?si=QA1UYX4mOg7yw1Xp

Over wrijven in een vlek gesproken.

January 6th is vergelijkbaarwt de Holocaust en Slavernij!

Ze zit natuurlijk helemaal fout. Dat snappen wij ook wel. Immers was vrouwenstemrecht het ergste wat er gebeurd is het afgelopen millenium.
Waarbij ze altijd vergeten te vermelden dat het actieve kiesrecht voor vrouwen eigenlijk vrij snel (2 jaar in NL, iirc) kwam nadat er een algemeen kiesrecht voor mannen was. Dat laatste is veel fundamenteler, maar daar is onterecht veel minder aandacht voor.

tenzij je enige bron van informatie sbs6 etc is. Dan had je gedacht dat het een close call zou worden :o
Volgens mij klopt dit niet, los van het feit dat er bij uitgerekend VI best iets van nuance was, het overwegende verhaal in de Nederlandse media was gedurende vrijwel de hele periode dat Kamala fantastisch was en dat ze wel even ging winnen.

Ik denk dat je @Steks tekort doet. Die is doorgaans breed georiënteerd alvorens hij een standpunt inneemt.

Bovendien kwam naar mijn inzien de nogal overweldigende en snelle overwinning van Trump, incl. popular vote en senaat wel degelijk als een verrassing voor veel neutrale kijkers.

Op basis van de beste info van toen had je best tot een andere conclusie dan deze uitslag kunnen komen.

Als je een hiatus van het forum hebt genomen kan je dit ook niet zeggen. Of je moet alles posts van @Steks hebben teruggelezen. Naar mijn mening is @Steks juist vaak vrij objectief, nuchter en vooral kritisch. Het is ook helemaal geen gekke call om te zeggen dat Kamela zou winnen. De meeste polls liepen vrij gelijk op en ook veel politieke 'kenners' (ook die dachten dat Trump ging winnen), waren verrast door de landslide victory.

Ik denk dat je @Steks tekort doet. Die is doorgaans breed georiënteerd alvorens hij een standpunt inneemt.

Bovendien kwam naar mijn inzien de nogal overweldigende en snelle overwinning van Trump, incl. popular vote en senaat wel degelijk als een verrassing voor veel neutrale kijkers.

Op basis van de beste info van toen had je best tot een andere conclusie dan deze uitslag kunnen komen.
We zijn vanavond wel druk bezig om posts van soortgelijke strekking direct achter elkaar te posten :roflol:

Ik wil even de tijd nemen om een goed onderbouwde reactie te geven, dus heb nog even een dag geduld.

Dit was het moment jongens dat we het konden weten.

Waarna Biden opeens een Trump 2024 petje ging dragen.
1730985060000-1731103108215.jpg

Waarom bevestigt de popular vote dit voor jou, de popular vote is toch juist niet zo relevant?
Hindsight en conformation bias zijn hier sterk aanwezig onder de leden dus gun me de mogelijkheid om terug te redeneren vanaf de uitslag. Trump heeft met 76,9 miljoen 49,97% van de stemmen gekregen en Harris met 74,4 miljoen 48,23%, dat is een aanzienlijk verschil van 3,26% meer stemmen op Trump. Maar met maar een klein aantal stemmen meer zou Harris in theorie hebben kunnen winnen, de staten waar de uitslag maar net in het voordeel van Trump zijn uitgevallen zouden kunnen worden geflipt als er zo’n 36000 twijfellaars niet op Trump maar op Harris hadden gestemd of als er plotseling nog eens 72000 stemmen via de post binnen zouden komen had dat ook kunnen gebeuren, dat is maar de helft van het aantal dat 4 jaar geleden uit de lucht kwam vallen. En 72.000 stemmen is maar 0,1% van het aantal stemmen op Harris, of 0.06% van het aantal thuis blijvers. Met 3,6 miljoen geboortes per jaar zullen er zeker 3 miljoen nieuwe stemgerechtigden zijn per jaar, wat neerkomt 250.000 per maand en er gaan er ook nog eens 3 miljoen dood per jaar. Dus een verschuiving die groot genoeg is om de uitkomst te laten flippen is vrij snel voor elkaar te krijgen. Verder is de manier en mogelijkheid van stemmen in sommige staten van die aard dat het zeker invloed kan hebben op het aantal (geldige) stemmen gooi daar nog een beetje extra Gerrymandering overheen en de gok aan de roulette tafel dat het balletje niet op zwart valt. Maar dat zie je niet al je in een Trump (maar ook Harris) bubbel zit.

Waarom heb ik dan voor Harris gekozen? Nou zoals hierboven staat is het gewoon 50-50, dan kan ik met de meute mee stemmen op Trump, maar wat heb ik er dan aan om 1 van de vele te zijn die gelijk bleek te hebben? Dan kan ik toch veel beter op Harris stem met de mogelijkheid om het als 1 van de weinigen het goed te hebben.

Wat de verkiezingsuitslag betreft ben ik trouwens wel tevreden, Ho achterlijk ik Trump ook vind imo zijn er minimaal 2 mensen nog minder geschikt voor POTUS als hij en laten die nu net de laatste twee verkiezingen tegenover hem hebben gestaan.,

(Alle cijfers heb ik perplexity laten opzoeken)

Laatst bewerkt:
Leuk verhaal, maar Trump won en jij zat fout.
maar wat heb ik er dan aan om 1 van de vele te zijn die gelijk bleek te hebben?
Nou, wij hebben allemaal een goodie bag gekregen van XXL. Op 20 januari hebben we een DBB-meet waarbij we met alle Trump stemmers lekker uit eten gaan op de kosten van @Sanca Saxon. Zo gaat dat als je een winnaar bent, vraag maar aan Leroy.

Leuk verhaal, maar Trump won en jij zat fout.

Nou, wij hebben allemaal een goodie bag gekregen van XXL. Op 20 januari hebben we een DBB-meet waarbij we met alle Trump stemmers lekker uit eten gaan op de kosten van @Sanca Saxon. Zo gaat dat als je een winnaar bent, vraag maar aan Leroy.
Heb je een TLDR van die lap tekst? Ik kan niet meer dan 5 zinnen lezen zonder afgeleid te worden.

Ze zijn nog niet klaar, maar hier komen leuke filmpjes van.

Dit is het niveau in de Amerikaanse Senaat en dan zijn we verbaasd dat ze geen betere kandidaten voor het presidentschap hebben.

"How many push ups can you do?"

Het antwoord is hilarisch, datdanweerwel.

Terug
Naar boven