Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Volgens mij klopt dat niet. Als ik de studie goed heb waar super vaag onder het plaatje naar verwezen wordt is het 16.5% van in het ziekenhuis opgenomen patiënten die pulminary embolisms krijgen en 14.8% deep vein thrombosis.
Ik kom er niet helemaal uit of alle gevallen uit alle studies uit een ziekenhuis komen. Ook zie ik dat in een aantal van de gebruikte studies niet alle patiënten zijn onderzocht. Wel lijkt het vaker voor te komen bij patiënten met ernstiger ziekteverloop van covid en die komen dan weer vaker op de IC.

Hier loop ik tegen het probleem aan dat ik: 1. Zo'n studie niet goed kan interpreteren; 2. te weinig weet over het onderwerp.

Ik denk niet dat het thuisscans voor bloedproppen in de longen zijn, en ze die daar dan ook thuis laten zitten.

Ik denk niet dat het thuisscans voor bloedproppen in de longen zijn, en ze die daar dan ook thuis laten zitten.
Ik denk ook niet dat het thuisscans zijn.

Maar ik heb geen idee wat voor klachten dat geeft en of je dan met die klachten in het ziekenhuis komt of daar dan moet blijven.

Ik denk ook niet dat het thuisscans zijn.

Maar ik heb geen idee wat voor klachten dat geeft en of je dan met die klachten in het ziekenhuis komt of daar dan moet blijven.
Hoe dan ook is er geselecteerd op gevallen die ernstig genoeg waren om opgenomen en gescant te worden, of ze dat nu deden vanwege het vermoeden van (te veel/te ernstige) bloedproppen door klachten of bloedtests (D-dimer) daarvan, of gewoon door de ernst van hun ziekteverloop.

Second, the incidence of PE and DVT reported herein could be an overestimate relative to the entire COVID-19 population, as the included studies preferentially analyzed patients with severe disease and our literature search based on the search term thrombosis/embolism might have resulted in a low likelihood of including studies with zero incidence.

Sowieso kun je dan niet zomaar observaties uit die data op alle besmettingen toepassen zoals het twitter plaatje doet. Dan zou je willekeurig mensen moeten testen op covid en bloedproppen. (En dan wil ik nog nuance weten in ernst van die bloedproppen en filteren op causale comorbiditeiten etc.)

Hoe dan ook is er geselecteerd op gevallen die ernstig genoeg waren om opgenomen en gescant te worden, of ze dat nu deden vanwege het vermoeden van (te veel/te ernstige) bloedproppen door klachten of bloedtests (D-dimer) daarvan, of gewoon door de ernst van hun ziekteverloop.

Second, the incidence of PE and DVT reported herein could be an overestimate relative to the entire COVID-19 population, as the included studies preferentially analyzed patients with severe disease and our literature search based on the search term thrombosis/embolism might have resulted in a low likelihood of including studies with zero incidence.

Sowieso kun je dan niet zomaar observaties uit die data op alle besmettingen toepassen zoals het twitter plaatje doet. Dan zou je willekeurig mensen moeten testen op covid en bloedproppen. (En dan wil ik nog nuance weten in ernst van die bloedproppen en filteren op causale comorbiditeiten etc.)
Dat plaatje is daar niet helemaal duidelijk in. Daar gaat het over pilgebruikers, rokers en dan over cases, zonder dat duidelijk wordt waar die cases uit bestaan.

Kuipers had het uit m'n hoofd over een 400x grotere kans, maar ik weet niet precies in welke verhoudingen.

165000/1M ofwel 16.5% is toch duidelijk dat dat rechtstreeks uit die studie is geplukt en ze het naar x per miljoen cases hebben vertaald zonder te vermelden dat dat om een selectie van patiënten gaat.

Of heel toevallig een ander wel kloppend gegeven over bloedproppen bij covid komt op precies dat percentage uit of een willekeurig wazig plaatje op twitter is misleidend :thinking:

Hevige hoofdpijn en symptomen die lijken op een beroerte.

Scheve mond, verwarde spraak.
Zeg maar, de avondklok rechter :trollface:

165000/1M ofwel 16.5% is toch duidelijk dat dat rechtstreeks uit die studie is geplukt en ze het naar x per miljoen cases hebben vertaald zonder te vermelden dat dat om een selectie van patiënten gaat.

Of heel toevallig een ander wel kloppend gegeven over bloedproppen bij covid komt op precies dat percentage uit of een willekeurig wazig plaatje op twitter is misleidend :thinking:
Dat is wel duidelijk, maar mij is niet helemaal duidelijk waar die cases uit bestaan.

Dat het niet gaat om het totaal aantal besmettingen is nu wel duidelijk en dat er een grote overlap zit tussen PE en mensen die op de IC belanden ook, maar daar stopt het wel.

Het komt ook uit verschillende studies.

Wat ik bedoelde is dat ik geen idee heb, waar de getallen van Kuipers vandaan kwamen bij Beau.

De voornamelijk dikke mensen hebben klachten van Covid en komen op de IC ons zorgstelsel belasten.
Dikke mensen zijn over het algemeen al ongezonder en zullen al bloedproppen hebben zonder dat ze Covid hebben. (beetje overdreven, maar dit is DBB en dan mag dat)

Ik heb er nog eens over nagedacht, je hebt helemaal gelijk, let them fatties rot!

Screenshot_20210416_234453.jpg

Dus toch! :(

Zo is het de bedoeling dat het bezoeken van een theatervoorstelling of sportwedstrijd in stap 2 van het openingsplan met toegangstesten mogelijk wordt. Wie naar zo’n activiteit toe wil gaan moet zich vooraf laten testen. Met een negatieve testuitslag kan op de mobiele telefoon een QR-code worden gegenereerd die toegang geeft tot de activiteit via rijksoverheid

Slechte link, maar even aangepast

Laatst bewerkt:
Consument moet vanaf juli betalen voor toegangstest horeca

Als we nu allemaal naar Wybren luisteren, dan hebben we dat probleem niet:

Toch zonde dat ik deze bijna gemist had!
Je hebt 'm zelfs doorlopen tot 2 april, wat goed!
Ben vooral heel erg benieuwd in hoeverre dit aansluit op wat je had verwacht?
Ik had wel verwacht dat het enigszins overeen zou komen. Waarschijnlijk “corrigeert” het RIVM ook nog voor het percentage positieve uitslagen waardoor hun R(t) minder schommelt t.o.v. 1 dan mijn R(t). Als ik de data van de afgelopen maanden kan downloaden zal ik eens kijken of de R(t) echt zo eenvoudig te bepalen is want dat snap ik niet waarom ze de R(t) de maatregelen niet lieten bepalen.

1618671582096.png

Waarom zit dat personeel helemaal ingepakt? Zij hebben het vaccin toch allemaal al gehad.

Terug
Naar boven