Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Vertrouw de wetenschap!

Dit zijn allemaal tokkies die duidelijk de wetenschap niet vertrouwen.
Jaap van Dissel: als je covid hebt, en je slaapt samen in één bed, is de kans op besmetting maar 15% :roflol:

https://nos.nl/l/2362049
8e minuut

Ik snap je oprecht nog steeds niet

Wat bedoel je met een natuurlijk verloop van zo’n virus? Een verhoogd aantal besmettingen in de wintermaanden ongeacht de maatregelen?
Ja, dat bedoelde ik ongeveer. Dat je niet alles kan uitsluiten, omdat er gewoon dingen meespelen waar je te weinig invloed op hebt. Zoals de weerstand die altijd wat later is als de seizoenen veranderen, minder vitamine D, ect

Is hier nou de opinie om de wetenschap te wantrouwen? Al weet ik niet wat onder dè wetenschap wordt verstaan.

Omdat jullie zo cijfer geil zijn

Die gok moeten wij dan maar nemen Brain
Niet nodig!

299 (2).jpg

Jaap van Dissel: als je covid hebt, en je slaapt samen in één bed, is de kans op besmetting maar 15% :roflol:

https://nos.nl/l/2362049
8e minuut

Ja, dat bedoelde ik ongeveer. Dat je niet alles kan uitsluiten, omdat er gewoon dingen meespelen waar je te weinig invloed op hebt. Zoals de weerstand die altijd wat later is als de seizoenen veranderen, minder vitamine D, ect
Ik snap dan niet waarom je de grafiek met het absolute aantal en het percentage positieve testen laat zien.

En als je dan denkt dat we het verloop can dit virus niet voldoende kunnen beïnvloeden, hoe komt het dan dat we door alle maatregelen wel zogoed als geen griepgolf hebben gehad deze winter?

Ik snap dan niet waarom je de grafiek met het absolute aantal en het percentage positieve testen laat zien.

En als je dan denkt dat we het verloop can dit virus niet voldoende kunnen beïnvloeden, hoe komt het dan dat we door alle maatregelen wel zogoed als geen griepgolf hebben gehad deze winter?
Nevermind, ik zal wel gewoon fout zitten joh.

Als je het achterliggende artikel op BNR leest kom je niet tot dezelfde conclusies als in de Baudet Bode.

DDS blijft een even leuke als onbetrouwbare bron.

Verspreid toch hetzelfde als influenza? Is er reden (data) om te vermoeden dat die allemaal nog wel voorkwamen maar influenza niet meer?

Werd er een tijd terug ook niet gemeld dat bij het daadwerkelijk ziek worden covid influenza lijkt te verdrukken?

Denk niet dat je kunt zeggen dat de maatregelen influenza hebben geëlimineerd.

Ik wacht nog op het uitsluiten dat er niet/nauwelijks meer op influenza wordt getest wanneer covid vermoed wordt of een dergelijke bias in het meten.

Normaal gesproken vinden we griep epidemieën alleen door oversterfte toch? Die opsplitsen tussen covid en influenza wordt lastig. Hoe kijkt men daar nu naar dan?

Kan je ze tegelijkertijd hebben, influenza en covid?

Verspreid toch hetzelfde als influenza? Is er reden (data) om te vermoeden dat die allemaal nog wel voorkwamen maar influenza niet meer?

Werd er een tijd terug ook niet gemeld dat bij het daadwerkelijk ziek worden covid influenza lijkt te verdrukken?

Denk niet dat je kunt zeggen dat de maatregelen influenza hebben geëlimineerd.

Ik wacht nog op het uitsluiten dat er niet/nauwelijks meer op influenza wordt getest wanneer covid vermoed wordt of een dergelijke bias in het meten.

Normaal gesproken vinden we griep epidemieën alleen door oversterfte toch? Die opsplitsen tussen covid en influenza wordt lastig. Hoe kijkt men daar nu naar dan?
Het was meer een loze opmerking. Ik snap de vragen omtrent verhoudingen tussen Corona, griep en verkoudheid wel en misschien is die data ook wel ergens te vinden. Normaal worden steekproefsgewijs mensen met griepklachten getest op influenza, dat icm met de statistische oversterfte is dacht ik bepalend voor het jaarlijks aantal griepdoden.

Voor later is die info wellicht erg relevant om te bepalen hoe er op soort gelijke pandemieën beter gereageerd kan worden. Nu is denk ik de druk op de zorg het enige criterium waar men echt op let. Dan kunnen we ons natuurlijk weer druk maken over het feit dat er amper opgeschaald wordt, maar dat ik denk ik echt moeilijker dan het lijkt. Zelfs iets betrekkelijk simpels als de webshop van Ikea werkt al maanden amper, ‘s ochtends vroeg kan je nog iets bestellen en volgende week laten afleveren, wil je nu wat bestellen, dan is dat simpelweg onmogelijk vanwege een te hoge vraag.

Terug
Naar boven