Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dat is wel heel selectief gewinkeld.

EDIT: De door mij gedeelde tweet toont blijkbaar niet alles. Het ging ook over dat de bevolking maatregelen eist die de volksgezondheid als topprioriteit stellen.

Al zijn eisen en wensen van de bevolking niet noodzakelijk de beste oplossing.
Ik had er op geklikt en rond gekeken wat voor gekkigheid ze er allemaal mee bedoelen, maar dat er niet in gevonden. Laten we maar stellen dat ze selectief twitteren en er ook genoeg Ieren of Duitsers zijn die het niet zo waarderen dat hun vrijheden zo ver zijn afgenomen.

Ik vind het maar frappant om dat soort dingen te twitteren. Er zit toch een insinuatie achter om dat te doen, of waaruit die vergelijking überhaupt in hen opborrelt. Vreemde jongens die twitteraars.

Deze tweep niet bezoeken als je optimisme een kans wil geven.

Ik had er op geklikt en rond gekeken wat voor gekkigheid ze er allemaal mee bedoelen, maar dat er niet in gevonden. Laten we maar stellen dat ze selectief twitteren en er ook genoeg Ieren of Duitsers zijn die het niet zo waarderen dat hun vrijheden zo ver zijn afgenomen.

Ik vind het maar frappant om dat soort dingen te twitteren. Er zit toch een insinuatie achter om dat te doen, of waaruit die vergelijking überhaupt in hen opborrelt. Vreemde jongens die twitteraars.
Twitter is altijd selectief en meestal vreemd, het echte leven valt dan vaak nog wel mee.

Twitter is altijd selectief en meestal vreemd, het echte leven valt dan vaak nog wel mee.
Heb het idee dat mensen een (angst) gevoel hebben dat het land er echt heul erg aan toe is en dat dan willen bevestigen met allerlei naar wens opgezochte verschillen/feitjes. Of dat de angst er elders zo erg in zit dat het verbaast wanneer we er hier iets minder (maar vanuit ander perspectief nog steeds onnodig veel) aan meedoen.

Dat een massahysterie zichzelf zo lang kan aanwakkeren.

Heb het idee dat mensen een (angst) gevoel hebben dat het land er echt heul erg aan toe is en dat dan willen bevestigen met allerlei naar wens opgezochte verschillen/feitjes. Of dat de angst er elders zo erg in zit dat het verbaast wanneer we er hier iets minder (maar vanuit ander perspectief nog steeds onnodig veel) aan meedoen.

Ja, want hoe je het ook wendt of keert en welke vergelijking je ook maakt, één ding is zeker, we zijn met zijn allen aan het overdrijven.

Eens, maar ook omgekeerd.

Mensen kunnen zich ook wijsmaken dat er niets aan de hand is.

Zie ook over de 3 fases van crisisbeleving.

Eens, maar ook omgekeerd.

Mensen kunnen zich ook wijsmaken dat er niets aan de hand is.

Zie ook over de 3 fases van crisisbeleving.
Of mensen moeten accepteren dat hun ideale maakbare wereldje voorbij is. Dat er inderdaad consequenties zijn als je, je hele leven volpropt met vet eten oid en de overheid er niet altijd is voor je als je ze nodig hebt.

Beetje eigenaarschap over je eigen leven zou voor velen verhelderend zijn.

Als je angst zaait voordat het hier uberhaupt is, vervolgens totale paniek veroorzaakt om politieke macht te grijpen, stelt dat het tijdelijk is om zorg wat ruimte te geven en op te schalen, daar vervolgens niks van uitvoert en continu faalt en ongelijk blijkt te hebben, geeft men het na een jaar tijdelijke plannen volgen uiteindelijk wanneer er een vaccin is toch echt op om nog verder nodeloos thuis opgesloten te blijven zitten. Wat raar.

Als je angst zaait voordat het hier uberhaupt is, vervolgens totale paniek veroorzaakt om politieke macht te grijpen, stelt dat het tijdelijk is om zorg wat ruimte te geven en op te schalen, daar vervolgens niks van uitvoert en continu faalt en ongelijk blijkt te hebben, geeft men het na een jaar tijdelijke plannen volgen uiteindelijk wanneer er een vaccin is toch echt op om nog verder nodeloos thuis opgesloten te blijven zitten. Wat raar.
Gelieve niet zoveel logica verkondigen. We willen niet dat bepaalde autistische bubbeltjes hier komen te knappen.

Dus heeft de politiek weer gefaald.

Ik heb je post nu een paar keer gelezen, maar ik snap oprecht niet wat je bedoelt.
Oh ja sorry, ik was met teveel andere dingen tegelijkertijd bezig.

Maar voor de persconferentie heeft het rivm toch altijd een briefing aan het kabinet? Die afbeelding komt volgens mij uit een oudere briefing. In die briefing heeft Jaap ook gezegd dat de avondklok 10% verschil maakte. Het verschil tussen 10% en geen effect, vind ik nogal groot. Jij niet?

Oh ja sorry, ik was met teveel andere dingen tegelijkertijd bezig.

Maar voor de persconferentie heeft het rivm toch altijd een briefing aan het kabinet? Die afbeelding komt volgens mij uit een oudere briefing. In die briefing heeft Jaap ook gezegd dat de avondklok 10% verschil maakte. Het verschil tussen 10% en geen effect, vind ik nogal groot. Jij niet?
Avondklok én bezoekersbeperking samen waren tot misschien 10% geschat.
Alsmede een britse variant die 30% sterker zou verspreiden.

Samen uiteindelijk geen verschil gemaakt op de verwachting van ervoor, dan is het aandeel van de avondklok op zich hoogstens misschien enkele procenten geweest. Dan kan het wel kloppen dat je dat eigenlijk niet merkt in de ziekenhuizen?

Zolang er in Nederland veel meer getest wordt dan in andere landen, heb je niets aan absolute aantallen?
Dank voor je optimisme.

Ook de andere plaatjes op dat account laten geen fantastisch beeld zien, maar voorlopig hopen we maar op de goede afloop. Laten we dit Intelligente Versoepelingen noemen, dan klinkt het iig goed.

Afgelopen etmaal zijn er 7344 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 1338 minder dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog toe, met 3356, maar dat kwam door een technische storing in een computersysteem. Gemiddeld werden er afgelopen week 7564 besmettingen vastgesteld.

Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is gestegen tot boven de 2700, dat is voor het eerst sinds 7 januari. Ziekenhuizen behandelen momenteel 2704 mensen vanwege Covid-19. Dat zijn er 93 meer dan op woensdag.

In de afgelopen vijf dagen steeg het aantal opgenomen coronapatiënten met 190, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Vooral op de verpleegafdelingen wordt het steeds drukker. Daar liggen nu 1891 coronapatiënten, tweehonderd meer dan afgelopen zondag en het hoogste aantal sinds 12 januari. Het aantal coronapatiënten op de intensive cares daalde van 814 naar 813. Dat schommelt nu bijna twee weken tussen de 800 en 850.

Dank voor je optimisme.

Ook de andere plaatjes op dat account laten geen fantastisch beeld zien, maar voorlopig hopen we maar op de goede afloop. Laten we dit Intelligente Versoepelingen noemen, dan klinkt het iig goed.
Maar er valt gelukkig ook wat te lachen:

Terug
Naar boven