XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.261
Ten eerste heb ik het gehad als kind, maar toen ik een jaar of 10 geleden in het ziekenhuis terecht kwam met allerlei vlekken op mijn huid en hoge koorts heb ik toch in quarantaine gelegen met het vermoeden dat ik waterpokken had, dat bleek het niet te zijn, maar de behandelende artsen gaven aan dat het doorlopen van die ziekte geen 100% garantie biedt dat je het niet nog een keer krijgt.

Ten tweede heeft mijn zoontje (die is gevaccineerd) zijn eerste 1,5 tot 2 jaar heel veel last van zijn huid gehad, eczeem, droge plekken, een paar keer een schimmelinfectie, maandenlang hebben we hem minimaal dadelijks met van alles moeten insmeren om dat onder controle te krijgen, maar toch heeft hij al wat kleine littekens. Toen mijn dochter waterpokken kreeg waren we bang dat hij het ook zou krijgen terwijl hij toen ook weer een schimmel op zijn schouder had zitten. Hij heeft het toen niet gekregen en daarna hebben we het besproken met de huisarts en besloten hem te vaccineren zodat hij zich niet nog meer kapot zou krabben. Als het mijn dochter was geweest weet ik niet wat we hadden besloten.

Ten derde, in landen zoals Duitsland, Italië en de VS worden kinderen trouwens wel "standaard" gevaccineerd tegen waterpokken, dus heel afwijkend is dat nu ook weer niet,
Ahh ok. Vroeg het mij af aangezien het hier idd niet veel voorkomt dat men zich laat vaccineren tegen de waterpokken. Als kind zijnde althans.

Dik zijn is niet slecht, maar je bent wel een soort tikkende tijdbom en de kans op allerlei ellende neemt enorm toe.
Question Mark What GIF by MOODMAN

Ten eerste heb ik het gehad als kind, maar toen ik een jaar of 10 geleden in het ziekenhuis terecht kwam met allerlei vlekken op mijn huid en hoge koorts heb ik toch in quarantaine gelegen met het vermoeden dat ik waterpokken had, dat bleek het niet te zijn, maar de behandelende artsen gaven aan dat het doorlopen van die ziekte geen 100% garantie biedt dat je het niet nog een keer krijgt.
Is het niet zo'n virus dat in je blijft en weer actief kan worden wanneer je immuunsysteem verzwakt is?

Die mevrouw die verstand had van techniek en dingen had het over "function creep", je gebruikt iets nu als een uitzondering en daarna normaliseert het. Ik vroeg me nog af in hoeverre dat een andere manier was om het argument van het hellende vlak te weergeven, maar ik snapte en begreep wat ze bedoelde.
Technisch gezien zou function creep een (overmatige) toename in functies zijn waar een hellend vlak een steeds erger wordende situatie aangeeft? Het een kan leiden tot het ander.

Het zit aan het begin.

Mijn indruk was dat Function Creep voornamelijk op ICT- en data-achtige dingetjes gaat.
Technologie en projectmanagement inderdaad.

Is een herpes variant inderdaad.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.268
Mmm herb peas

Is het niet zo'n virus dat in je blijft en weer actief kan worden wanneer je immuunsysteem verzwakt is?

Veel mensen die waterpokken hebben gehad krijgen op latere leeftijd vaak gordelroos op een moment dat het immuunsysteem verzwakt is.

Maar daar kan je je tegenwoordig ook voor laten vaccineren.

Dat is bijvoorbeeld een vaccin wat ik wel zal nemen, gordelroos is echt geen pretje, en het vaccin is uitgebreid getest.

Het zit aan het begin.

Mijn indruk was dat Function Creep voornamelijk op ICT- en data-achtige dingetjes gaat.
De argumentatie van die GL'er berust op een angst die niet eens reëel is: de dreiging van een gemuteerd virus. Maar de kans dat het vaccin daartegen beschermd is nog altijd aannemelijker.
En wat veel effectiever is, mbt de kans op mutaties verkleinen, is het vaccineren in landen zoals India en Brazillië. Goed, Brazilië hoeft niet op Nederland te rekenen, want qua vaccineren doen we het niet veel beter dan het arme Brazilië.

Dat die GL'er een angst zaait, zonder te kijken hoe reëel het is (of hoe effectief de 'oplossing is), is wel kenmerkend voor de hele coronacrisis. Voor mij is die aflevering van Beau alleen maar een bevesting van wat ik in die andere post al zei.

@Steks jij bent voorstander?

De argumentatie van die GL'er berust op een angst die niet eens reëel is: de dreiging van een gemuteerd virus. Maar de kans dat het vaccin daartegen beschermd is nog altijd aannemelijker.
En wat veel effectiever is, mbt de kans op mutaties verkleinen, is het vaccineren in landen zoals India en Brazillië. Goed, Brazilië hoeft niet op Nederland te rekenen, want qua vaccineren doen we het niet veel beter dan het arme Brazilië.

Dat die GL'er een angst zaait, zonder te kijken hoe reëel het is (of hoe effectief de 'oplossing is), is wel kenmerkend voor de hele coronacrisis. Voor mij is die aflevering van Beau alleen maar een bevesting van wat ik in die andere post al zei.
Bovendien kan ze maar niet duidelijk maken waarom het zo handig is een vaccinatiepaspoort te hebben voor een mutatie waar de vaccins niet tegen werken.

Dan is registratie van wie welk virus heeft gehad in een medisch dossier nuttiger en veel minder ingrijpend.

En wat ik er eerder al over zei, de voorstanders hebben een uitermate zwak betoog, de tegenstanders, vooral die wel voor vaccineren zijn, doen het een stuk beter.

Jaap van Dissel krijgt wetenschappelijke onderscheiding
Jaap van Dissel, RIVM-directeur en hoogleraar interne geneeskunde en infectieziekten aan de Universiteit Leiden, ontvangt de Akademiepenning van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). Volgens de jury krijgt hij de prijs voor de wijze waarop hij tijdens de corona-epidemie de minister van Volksgezondheid en het crisisteam van de overheid heeft geadviseerd over de bestrijding van Covid-19. Van Dissel krijgt de onderscheiding op 31 mei.

👏👏👏

Kijk @Fable, zo kan het ook, mensen de helpende hand bieden:
Ze stopte met roken, ging gezonder eten en meer bewegen. Cindy Niks (46) voelt zich nu veel fitter. Het is bedoeling dat honderd plaatsgenoten, met een ongezonde leefstijl, via de huisarts haar goede voorbeeld volgen. Niks kan het iedereen aanraden. „Ik voel me soms herboren.”

Kijk @Fable, zo kan het ook, mensen de helpende hand bieden:

Die helpende hand is er vaak al wel in bijvoorbeeld gratis sporten voor mensen met een laag inkomen in heel veel gemeenten
Gratis stoppen met roken hulp via de zorgverzekering
Gratis buiten rondlopen ipv voor de TV hangen. (hiervan weet iedereen wel wat de gezonde oplossing is)
Google is ook gratis en voor praktisch iedereen bereikbaar om te gaan lezen wat gezond is. (de meeste mensen weten het stiekem al wel, maar friet en bier is zo lekker, en de medicijnen die ze later nodig hebben zijn gratis.)
Genoeg diëtisten die gratis (betaald door de zorgverzekering) advies geven aan te dikke mensen.
etc. etc.

Praktisch alle mensen die nu nog ongezond leven, kiezen daar gewoon voor. Praktisch iedereen in NL kan lezen en schrijven en informatie is gratis te bereiken.
Gelukkig zijn we in NL nog niet zover dat ongezond eten goedkoper is dan gezond eten, anders hadden die dikke/ongezonde mensen nog een excuus om maar ongezond te leven.

Die helpende hand is er vaak al wel in bijvoorbeeld gratis sporten voor mensen met een laag inkomen in heel veel gemeenten
Gratis buiten rondlopen ipv voor de TV hangen. (hiervan weet iedereen wel wat de gezonde oplossing is)
Google is ook gratis en voor praktisch iedereen bereikbaar om te gaan lezen wat gezond is. (de meeste mensen weten het stiekem al wel, maar friet en bier is zo lekker, en de medicijnen die ze later nodig hebben zijn gratis.)
Genoeg diëtisten die gratis (betaald door de zorgverzekering) advies geven aan te dikke mensen.
etc. etc.

Praktisch alle mensen die nu nog ongezond leven, kiezen daar gewoon voor. Praktisch iedereen in NL kan lezen en schrijven en informatie is gratis te bereiken.
Gelukkig zijn we in NL nog niet zover dat ongezond eten goedkoper is dan gezond eten, anders hadden die dikke/ongezonde mensen nog een excuus om maar ongezond te leven.
Grotendeels mee eens maar je onderschat een beetje hoe duur gezond eten is, hoewel daar meestal wel een oplossing voor is zoals direct bij een boer kopen. Moet ook maar kunnen en is voor stedelingen niet echt een optie.

etc. etc.

Dus je bent of gezond, of ongezond en dat is een direct gevolg van je eigen keuzes en als je ongezond bent moet je zelf maar zorgen dat je weer gezond wordt als je dat zou willen.

etc. etc.

Het is mijn indruk dat je gewoon je eigen mening herhaalt ipv het stuk te lezen en in je antwoord te betrekken.

Tegen iemand met één been zeggen dat hij als de lift het niet doet de trap maar moeten nemen en dan klagen dat hij er zoveel langer over doet dan jij.

Het kan, maar of dat een oplossing dichtbij brengt betwijfel ik.

Terug
Naar boven