apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
Ahh ok. Vroeg het mij af aangezien het hier idd niet veel voorkomt dat men zich laat vaccineren tegen de waterpokken. Als kind zijnde althans.Ten eerste heb ik het gehad als kind, maar toen ik een jaar of 10 geleden in het ziekenhuis terecht kwam met allerlei vlekken op mijn huid en hoge koorts heb ik toch in quarantaine gelegen met het vermoeden dat ik waterpokken had, dat bleek het niet te zijn, maar de behandelende artsen gaven aan dat het doorlopen van die ziekte geen 100% garantie biedt dat je het niet nog een keer krijgt.
Ten tweede heeft mijn zoontje (die is gevaccineerd) zijn eerste 1,5 tot 2 jaar heel veel last van zijn huid gehad, eczeem, droge plekken, een paar keer een schimmelinfectie, maandenlang hebben we hem minimaal dadelijks met van alles moeten insmeren om dat onder controle te krijgen, maar toch heeft hij al wat kleine littekens. Toen mijn dochter waterpokken kreeg waren we bang dat hij het ook zou krijgen terwijl hij toen ook weer een schimmel op zijn schouder had zitten. Hij heeft het toen niet gekregen en daarna hebben we het besproken met de huisarts en besloten hem te vaccineren zodat hij zich niet nog meer kapot zou krabben. Als het mijn dochter was geweest weet ik niet wat we hadden besloten.
Ten derde, in landen zoals Duitsland, Italië en de VS worden kinderen trouwens wel "standaard" gevaccineerd tegen waterpokken, dus heel afwijkend is dat nu ook weer niet,