XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

In 1958 waren er 1 miljoen doden op 3 miljard mensen en nu (al ruim) 3 miljoem doden op 8 miljard mensen.

De mensen zijn nog nooit zo dik en ongezond geweest als nu. Hele groepen zouden dood neervallen als ze een week geen pillen slikken. Die leven al op 't randje, en als er dan een zware griep overheen komt vinden ze het raar dat de ic vol komt te liggen.
 
De mensen zijn nog nooit zo dik en ongezond geweest als nu. Hele groepen zouden dood neervallen als ze een week geen pillen slikken. Die leven al op 't randje, en als er dan een zware griep overheen komt vinden ze het raar dat de ic vol komt te liggen.
Nog nooit zijn er zoveel beperkende maatregelen opgelegd als nu om een pandemie in te dammen, tezamen met een razendsnelle vaccin ontwikkeling zorgt dat nog steeds niet voor lege bedden op de ic.
 
De mensen zijn nog nooit zo dik en ongezond geweest als nu. Hele groepen zouden dood neervallen als ze een week geen pillen slikken. Die leven al op 't randje, en als er dan een zware griep overheen komt vinden ze het raar dat de ic vol komt te liggen.
Allemaal symptoombestrijding ipv een oorzaak aanpakken
 
Nog nooit zijn er zoveel beperkende maatregelen opgelegd als nu om een pandemie in te dammen, tezamen met een razendsnelle vaccin ontwikkeling zorgt dat nog steeds niet voor lege bedden op de ic.
Waarvan 90 procent al ziek was of op het randje zat om dood te gaan. Gezonde mensen hebben er maar heel weinig last van. Op de sporadische uitzondering na natuurlijk.
 
Het is echt gevaarlijk voor jonge gezonde mensen joh. Vroeger werden de mensen net 70 dus dan moet je alles boven de 70 nu ook niet meetellen.

Leeftijd-en-geslacht-overledenen.png
 
Dat is een behandeling na besmetting ook. ;)
Nou nee.

Iemand die ongezond leeft, overgewicht heeft, en daardoor een te hoge bloeddruk of suikerziekte krijgt, krijgt medicijnen.
Als diegene niet gezonder gaat leven, maar door de medicijnen wel een betere bloeddruk of suikerspiegel krijgt, is ineens weer gezond. De klachten nemen alleen af.
Dat is symptoombestrijding.
Het kwalijke is dat veel mensen in het begin stadium best zonder medicijnen zouden kunnen, als ze het roer omgooien.

Behandeling na besmetting van covid, is genezing. Na de behandeling is diegene gewoon negatief, en heeft diegene daar geen medicijnen meer nodig. Dat kan je niet stellen bij bijvoorbeeld diabetes type 2.
 
Dat zijn mensen met kanker ook.
Klopt, wat wil je daarmee zeggen? Dat die mensen niet dood mogen gaan?

Ik zeg alleen dat we het niet gek moeten vinden als een 70 jarige met overgewicht en diabetes en bloedverdunners en cholesterol verlagers en plaspillen en en en op de ic komt met een virus wat net iets harder binnenkomt dan de griep.
 
Eenmaal op de IC lijkt er geen verschil in opnameduur en kans op overlijden tussen mensen met en zonder overgewicht. Nog steeds opmerkelijk m.i. https://www.volkskrant.nl/wetenscha...maakt-voor-prognose-op-ic-niets-uit~b3b9c486/

Op de ic hebben covid-patiënten met obesitas evenveel kans om te overlijden als patiënten met een gezond gewicht. Wie dacht dat mensen met een gezond gewicht in de ic beter af zouden zijn heeft het mis. Dat blijkt uit nog ongepubliceerd onderzoek onder patiënten op 82 Nederlandse ic’s.
De uitkomst is van belang, schrijven ze, als er vanwege schaarste aan bedden ooit keuzes moeten worden gemaakt. BMI zou dan geen criterium moeten zijn. ‘Eenmaal op de ic zijn de kansen van alle groepen vergelijkbaar’ zegt onderzoeksleider Peter Pickkers, intensivist en hoogleraar intensive care geneeskunde in het Radboudumc.

Van alle covid-patiënten op de ic, kampt circa 80 procent met (ernstig) overgewicht, zo blijkt uit de laatste cijfers van de stichting NICE. Waarom juist die groep zo vaak op de ic belandt, is nog onbekend. Het Nederlandse onderzoek maakt duidelijk dat de patiënten met overgewicht bij binnenkomst niet zieker zijn dan de patiënten met een gezond gewicht.

Immuunsysteem​

Eerder al toonde dezelfde groep artsen aan dat covid-patiënten met overgewicht geen verstoord immuunsysteem hebben, zoals aanvankelijk werd gesuggereerd. Ze hebben wel vaker diabetes, wat het ziekteverloop zou kunnen verergeren. Anderzijds zijn ze jonger dan de groep met een gezond gewicht, wat weer een gunstige factor is.

Na een correctie voor andere factoren, zoals leeftijd en onderliggende ziekten, is nu duidelijk dat de sterftekans bij covid-patiënten op de ic voor alle BMI-klassen vergelijkbaar is: zo rond de 25 à 30 procent. Dat is bijzonder, maar om een andere reden dan gedacht.

Want bij veel andere groepen ic-patiënten blijkt overgewicht opmerkelijk genoeg juist een beschermende rol te spelen. Dat fenomeen staat bekend als de obesitas-paradox: ernstig zieke patiënten met obesitas hebben op de ic juist een lagere sterftekans dan patiënten met een gezond BMI. Die paradox gaat bij covid-patiënten dus niet op.

Voor hun onderzoek bestudeerden de Nederlandse artsen ook de gegevens van duizenden niet-covid patiënten op de ic en daar kwamen ze die obesitas-paradox wél tegen. Die patiënten hadden ook een longontsteking maar die was veroorzaakt door een bacterie of een ander virus dan het coronavirus. Bij hen bleek (ernstig) overgewicht inderdaad een lagere sterftekans te geven.

Obesitas-paradox​

Artsen gissen al jaren naar een verklaring voor de obesitas-paradox. Patiënten met overgewicht kampen vaker met chronische ziektes, wat hun juist slechtere kansen zou moeten geven. Een van de theorieën is dat extra lichaamsvet een belangrijke reserve biedt bij een ic-opname, die toch een fysieke aanslag op het lichaam betekent. Covid is kennelijk zo’n bijzondere ziekte dat het voordeel van extra lichaamsgewicht teniet wordt gedaan.

Dat kan komen, schrijven de onderzoekers, doordat het vetweefsel bij covid, in tegenstelling tot andere infectieziekten, een ziekmakende rol speelt. Vetcellen hebben een receptor waar het coronavirus zich aan bindt. Mogelijk heeft het virus zo meer kans om schade aan te richten.

De nieuwe onderzoeksresultaten betekenen niet dat mensen met overgewicht in de pandemie dus net zo goed af zijn als mensen met een gezond gewicht, benadrukt hoogleraar Pickkers. De sterftekans op de ic mag dan vergelijkbaar zijn, omdat obesitas de kans op een ic-opname vergroot en dus verreweg de meeste covid-patiënten op de ic overgewicht hebben, is het absolute aantal sterfgevallen in die groep veel groter.
 
imnewhere het ventileren en mondkapjes


Toch mooi dat de Hond en Wilders 't al een jaar roepen :roflol:

Er staat toch "uit nieuw onderzoek blijkt"?

Bovendien meen ik ergens gelezen te hebben dat het eigenlijk meer een keuze uit armoede is: zonder aerosolen kunnen ze bepaalde besmettingen niet verklaren.

Maurice en Geert zijn toch geen waarzeggers?
 
Er staat toch "uit nieuw onderzoek blijkt"?

Bovendien meen ik ergens gelezen te hebben dat het eigenlijk meer een keuze uit armoede is: zonder aerosolen kunnen ze bepaalde besmettingen niet verklaren.

Maurice en Geert zijn toch geen waarzeggers?
Nieuw inzicht staat er. Volgens mij is het enige nieuwe, dat de WHO het nu ook aanneemt?
 
Er staat toch "uit nieuw onderzoek blijkt"?

Bovendien meen ik ergens gelezen te hebben dat het eigenlijk meer een keuze uit armoede is: zonder aerosolen kunnen ze bepaalde besmettingen niet verklaren.

Maurice en Geert zijn toch geen waarzeggers?
Was als mogelijk mechanisme van verspreiding al wel bekend. Het is bijvoorbeeld een bekend risico bij de IC-beademing omdat daar onder hoge druk slangen met de lucht van de patient worden ge-/ontkoppeld wat veel aerosolen veroorzaakt.
 
Klopt, wat wil je daarmee zeggen? Dat die mensen niet dood mogen gaan?

Ik zeg alleen dat we het niet gek moeten vinden als een 70 jarige met overgewicht en diabetes en bloedverdunners en cholesterol verlagers en plaspillen en en en op de ic komt met een virus wat net iets harder binnenkomt dan de griep.
Wat wil jij zeggen dan, laat iedereen die met corona op de ic ligt gewoon maar dood gaan aan of met corona. Laten we gelijk de beperkende maatregelen en het vaccineren opheffen, hopelijk sterven er dan veel dikke, oude en of mensen met onderliggende klachten. Dat schept lekker veel ruimte voor de komende tijd.
 
Laatst bewerkt:
Wat wil jij zeggen dan, laat iedereen die met corona op de ic ligt gewoon maar dood gaan aan of met corona. Laten we gelijk de beperkende maatregelen en het vaccineren opheffen, hopelijk sterven er dan veel dikke, oude en of mensen met onderliggende klachten. Dat schept lekker veel ruimte voor de komende tijd.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je gezonde mensen niet hoeft te vaccineren, omdat zij er praktisch niet ziek van worden. Vaccinatie paspoorten ed zijn imo dan ook complete onzin.

En als we de dikke ongezond levende mensen iets minder gaan beschermen gaan ze misschien zelf verantwoordelijkheid voor hun gezondheid nemen ipv te parasieteren op ons zorgstelsel.
 
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je gezonde mensen niet hoeft te vaccineren, omdat zij er praktisch niet ziek van worden. Vaccinatie paspoorten ed zijn imo dan ook complete onzin.

En als we de dikke ongezond levende mensen iets minder gaan beschermen gaan ze misschien zelf verantwoordelijkheid voor hun gezondheid nemen ipv te parasieteren op ons zorgstelsel.
Dit proberen wij al 162 pagina's lang uit te leggen aan Steksie. Wil niet helemaal landen.

tenor - 2021-05-05T222344.314.gif
 
Ik weet het, soms kom ik wat posten maar het is een verloren zaak.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven