MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hallo Steks wat is jouw definitie van gezond?
Wat eten betreft? Houd het simpel, 2 stuks fruit, minimaal 250 gram groenten, wat gezonde vetten, wat obwerkt vlees, een beetje zuivel, een eitje, zo nu en dan peulvruchten en nog wat “langzame” koolhydraten, alles bij elkaar niet zoveel dat je aankomt. Ik denk dat maar weinig mensen zo eten.

Heeft ze er ook al last van gehad of niet?
Ja, de eerste keer was ze echt twee weken flink ziek (dat was in de piek vorig jaar) en duurde het ook best een tijdje voordat ze weer was aangesterkt. De tweede keer wel wat ziek geweest, maar een stuk minder in vergelijking tot de eerste keer. Dit keer proef en rook ze ook niets, en nu de derde keer (laatste keer was zo'n 4 maanden terug) is ze asymptomatisch.

Wat eten betreft? Houd het simpel, 2 stuks fruit, minimaal 250 gram groenten, wat gezonde vetten, wat onbewerkt vlees, een beetje zuivel, een eitje, zo nu en dan peulvruchten en nog wat “langzame” koolhydraten, alles bij elkaar niet zoveel dat je aankomt. Ik denk dat maar weinig mensen zo eten.
Wat bedoel je met niet zoveel dat je aankomt. Wat is het vertrekpunt. Tussen mijn 15e en 19e was ik redelijk stabiel, tussen mijn 25e en 30e ook, en nu sinds enige jaren ook wel maar daar tussen zitten enkele jaren met een "groeispurt". Het kost mij moeite om onder de 100 te komen. Soms ben ik 104, dan 105-106 en bij 107-108 trap ik op de rem. Merkwaardig genoeg val ik die paar kg ook wel weer relatief snel af, tot pak en beet 102-103.

• Like
Waarderingen: BB_
Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is afgelopen etmaal heel licht gestegen, na een paar dagen van daling. Ziekenhuizen behandelen momenteel 2.551 mensen vanwege COVID-19. Dat zijn er zes meer dan op woensdag.

Op de verpleegafdelingen steeg het aantal patiënten naar 1.744. Dat is een toename van 29 ten opzichte van woensdag, maar een flinke daling ten opzichte van vorige week.

Intensive cares behandelen nu 807 mensen vanwege de gevolgen van een coronabesmetting, 23 minder dan op woensdag.
Dat aantal schommelt al ongeveer drie weken tussen de 800 en 850.

Wat bedoel je met niet zoveel dat je aankomt. Wat is het vertrekpunt. Tussen mijn 15e en 19e was ik redelijk stabiel, tussen mijn 25e en 30e ook, en nu sinds enige jaren ook wel maar daar tussen zitten enkele jaren met een "groeispurt". Het kost mij moeite om onder de 100 te komen. Soms ben ik 104, dan 105-106 en bij 107-108 trap ik op de rem. Merkwaardig genoeg val ik die paar kg ook wel weer relatief snel af, tot pak en beet 102-103.
Ik bedoe dat als je eenmaal volwassen en op een gezond gewicht bent je gewoon op onderhoud zou moeten eten tenzij je voor bepaalde sporten ambities hebt die iets anders van je verlangen, maar ben je dan nog wel gezond bezig wat sporten betreft?

Ik bedoe dat als je eenmaal volwassen en op een gezond gewicht bent je gewoon op onderhoud zou moeten eten tenzij je voor bepaalde sporten ambities hebt die iets anders van je verlangen, maar ben je dan nog wel gezond bezig wat sporten betreft?
Wat ongezellig. Ik vind het op gepaste momenten zo fijn om lekker te vreten, lekker zorgen dat onderhoud hoger komt te liggen. Lekker drankje erbij. Neem vaak ook een flesje mee als ik ergens in het land ben en op visite ga.
Fanatiek sporten is volgens mij fysiek gezien ook niet heel gezond, maar wel voor mijn psyche (en de mensen om mij heen). En dat is ook belangrijk Steksie.

Laatst bewerkt:
Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is afgelopen etmaal heel licht gestegen, na een paar dagen van daling. Ziekenhuizen behandelen momenteel 2.551 mensen vanwege COVID-19. Dat zijn er zes meer dan op woensdag
Ik heb zo'n gevoel dat we die 20% daling van de totale ziekenhuisbezetting (voorwaarde voor stap 2 in de versoepelingen) niet voor 1 juni gaan halen.
Dus 18 mei nog geen versoepelingen. En 25 mei ook nog niet. :(

Wat ongezellig. Ik vind het op gepaste momenten zo fijn om lekker te vreten, lekker zorgen dat onderhoud hoger komt te liggen. Lekker drankje erbij. Neem vaak ook een flesje mee als ik ergens in het land ben en op visite ga.
Fanatiek sporten is volgens mij fysiek gezien ook niet heel gezond, maar wel voor mijn psyche (en de mensen om mij heen). En dat is ook belangrijk Steksie.
Ja, als een deel van de DBB’ers al niet gezond leven mag je blij zijn als 20% van de volwassenen dat wel doen. Wij zijn er eigenlijk ook niet voor gemaakt om lang na onze 30ste levensjaar gezond te moeten blijven, dus is het ook niet echt een probleem om van nature boven onderhoud te willen eten.

Wat vind jij van de Gecombineerde Leefstijl Interventie?

Volgens @Fable is dat allemaal onzin en kiezen mensen er zelf voor.
Dat is een deftig woord voor diëtist zo te lezen. Heeft niks met preventie te maken zoals jij graag ziet, maar pure repressie. Als je als overheid dan iets wilt doen om gezond leven te promoten dan moet je gezonde voeding (inb4 voor een 35 pagina's lange discussie over de definitie van gezonde voeding) vrijstellen van btw wat nu 9% is. Maar een btw verlaging gaan ze nooit doen, daarom dikke mensen maar iets voorhouden wat mooi klinkt, namelijk gecombineerde leefstijl interventie.

Laatst bewerkt:
Al uw vragen over gezond voeding kunt u hier aan @chrisk stellen.

Wat vind jij van de Gecombineerde Leefstijl Interventie?

Volgens @Fable is dat allemaal onzin en kiezen mensen er zelf voor.
Haha, ik kende dit nog niet, maar imo echt weer dikke onzin, nog meer geld weggooien aan mensen die het zelf ook zouden kunnen als ze een beetje meer gepushed zouden worden vanuit de omgeving en maatschappij.
Alsof die mensen zelf niet weten dat groente gezond is en ijs slecht, moet dan echt een dietist voor een groepje gaan staan om te zeggen dat iets slecht voor je is, het lijkt de AA wel.

Goedemiddag ik ben Karel en eet teveel.
Goedemiddag Karel.
Nou ik heb deze week nog maar 3 pizza's, 2 bakken ijs, een tray bier en 5 flessen cola op en het enige wat ik gelopen heb is van de bushalte naar deze ruimte.
Ik snap niet waarom ik geen energie heb en me zo slecht voel en zo dik ben, kan jij mij helpen?

Ik kan echt slecht tegen mensen die in hun slachtofferrol kruipen, gewoon om een excuus te hebben om zelf niks te ondernemen of te hoeven doen.

Ik heb zo'n gevoel dat we die 20% daling van de totale ziekenhuisbezetting (voorwaarde voor stap 2 in de versoepelingen) niet voor 1 juni gaan halen.
Dus 18 mei nog geen versoepelingen. En 25 mei ook nog niet. :(
Dat is geen hard feit, maar het advies van het OMT.
Het kabinet heeft het advies van het OMT vaker genegeerd. En ze kunnen ook een deel van het advies overnemen, of een middenweg zoeken..

6.861 nieuwe positieve tests, minder dan gemiddeld (7.172)
Het RIVM meldt vandaag 6.861 nieuwe positieve coronatests. Dat aantal is kleiner dan het gemiddelde van de afgelopen zeven dagen (7.172). Gisteren meldde het RIVM 7.336 positieve testuitslagen.

Verder meldt het instituut 24 coronagerelateerde sterfgevallen. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur overleden; er kan vertraging zitten tussen de datum van overlijden en de meldingsdatum.

GAAN DIE SPORTSCHOOLTJES OPUHHHHH DANNNNN

Is het nou eigenlijk zo dat nu stap 2 een week is verlaat, dat stap 3 en 4 ook automatisch doorschijven?

Is het nou eigenlijk zo dat nu stap 2 een week is verlaat, dat stap 3 en 4 ook automatisch doorschijven?
Nee, dat is niet zo. Alle data zijn met potlood, dus het kan ook zo zijn dat de versoepelingen elkaar sneller opvolgen of zelfs eerder plaatsvinden. Mits de cijfers het toelaten natuurlijk (:roflol:). Hypothetisch gezien kan het zo zijn dat in juni de ziekenhuizen als een gek leegstromen, Pfizer 10 miljoen dosis in één week levert, de GGD deze in diezelfde week wegprikt, en we eind juni alle maatregelen los kunnen laten.

Die kans acht ik overigens niet zo gek groot. :)

@chrash heb je meer zinnige of onzinnige zaken over voeding geleerd bij je PT opleiding?
ik vond de cursus redelijk goed opgebouwd, uitleg over kh, eiwitten, vetten, vitamines, benodigde hoeveelheden met onderbouwing...

maar nu niet bepaald wereldschokkende dingen die je met een beetje gezond verstand en Google niet zou weten.

Terug
Naar boven