XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Mag het in andere gemeenten dan wel?

Nijmegen is verschrikkelijk.
Hier is een boa die weet dat ik een vergunning heb. Toch vraagt hij elke week of hij de vergunning mag zien. Zo van, misschien vergeet je 'm eens een keer en kan ik je mooi wegsturen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.362
Hier is een boa die weet dat ik een vergunning heb. Toch vraagt hij elke week of hij de vergunning mag zien. Zo van, misschien vergeet je 'm eens een keer en kan ik je mooi wegsturen.
BOA's zijn eencelligen met een wapenstok. De laagste levensvorm.

Üntermenschen met Melkertbaantjes.

Triest. Hiero zijn het vaak van die gefrustreerde beroepswerklozen die aan het werk zijn gezet, en zich ineens cowboy voelen.

BOA's zijn eencelligen met een wapenstok. De laagste levensvorm.

Üntermenschen met Melkertbaantjes.

Ook heb ik jaren gedaan over een andere standplaats. Het ging letterlijk om een verplaatsing van 50 meter. Ik heb de mail nog bewaard, na 1 jaar kwam er antwoord "volgende week krijgt u antwoord op deze aanvraag".
De week er op kreeg ik " het antwoord is dat ik u nog geen antwoord kan geven." En toen duurde het nog een jaar. Echt hilarisch.
Ik mocht ook geen terras want mijn plek was daar niet voor bestemd. Nu paar jaar later sta ik er niet meer en wat is er met mijn plek gebeurd? Is een groot terras geworden van een andere zaak.

Nog een leuke, jaren 70 had mijn pa de aller eerste standplaats aangevraagd maar kreeg deze niet, bestond nog niet.
Was geen bestemmingsplan voor etc.
Jaar later, op exact de door hem gewensde plek stond opeens de eerste loempiawagen. Dus pure discriminatie, de zielige vietnammezen wel. Dag voor de rechtzaak die hij had aangespannen gaf de gemeente hem alsnog de vergunning, die voelden al dat ze kansloos waren en oneerlijk hadden gehandeld.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.366
Ook heb ik jaren gedaan over een andere standplaats. Het ging letterlijk om een verplaatsing van 50 meter. Ik heb de mail nog bewaard, na 1 jaar kwam er antwoord "volgende week krijgt u antwoord op deze aanvraag".
De week er op kreeg ik " het antwoord is dat ik u nog geen antwoord kan geven." En toen duurde het nog een jaar. Echt hilarisch.
Ik mocht ook geen terras want mijn plek was daar niet voor bestemd. Nu paar jaar later sta ik er niet meer en wat is er met mijn plek gebeurd? Is een groot terras geworden van een andere zaak.
Kansloos en helaas niet verbazingwekkend.

Voor het eerst in drie weken tijd minder dan 800 patiënten op ic
Ziekenhuizen behandelen momenteel 2.521 coronapatiënten, dertig minder dan op donderdag, en dat is het kleinste aantal in twee weken tijd. In de afgelopen week zijn 185 bedden vrijgekomen.

Op de verpleegafdelingen liggen momenteel 1.724 mensen vanwege COVID-19. Dat zijn er twintig minder dan op donderdag. Het aantal coronapatiënten op de intensive cares daalde met tien naar 797. Voor het eerst in ongeveer drie weken komt dit aantal onder de achthonderd uit.

Ook het aantal nieuwe opnames daalt. In de afgelopen 24 uur zijn 287 mensen nieuw op een verpleegafdeling of intensive care beland. Volgens de cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) namen ziekenhuizen in de afgelopen week 1947 nieuwe patiënten op. Dit komt neer op gemiddeld 278,1 mensen per dag, het laagste peil sinds eind maart.

Het aantal nieuwe besmettingen is vandaag gestegen. De afgelopen dagen kwamen er juist steeds minder nieuwe coronagevallen bij. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 7575 nieuwe besmettingen vastgesteld, 758 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog met 458 af.
Gemiddeld werden er afgelopen week 7133 besmettingen vastgesteld, minder dan vorige week. Toen waren het er nog 7340. Op dezelfde dag vorige week waren er 7782 besmettingen, 207 meer dan vandaag.
Afgelopen week werden er in totaal 49.932 besmettingen vastgesteld, 287,0 per 100.000 inwoners.

7575 nieuwe besmettingen, ziekenhuisopnames in week tijd 13 procent gedaald​

Moest het volgens het OMT nou 20% dalen voordat er verder versoepeld kan worden? @imnewhere
Nee. Die 20% daling die het OMT in hun advies noemt, slaat op de totale ziekenhuisbezetting, niet de nieuwe instroom.

De GGD's bereiden zich voor om vanaf eind mei twee miljoen coronavaccins per week te kunnen toedienen. Het ministerie van Volksgezondheid heeft daarom verzocht, zegt een woordvoerder van het departement donderdag. De GGD's kunnen op dit moment anderhalf miljoen prikken per week zetten.

Oké, het op grote schaal vaccineren gaat bijna beginnen en de ziekenhuisbezetting neemt geleidelijk af. Wat zou een argument zijn om dat openingsplan niet weer eens op tafel te leggen? Wishful thinking.. :roflol:

Terug
Naar boven