Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bedankt bill & melinda

20210506_170435.jpg

Ik kan echt slecht tegen mensen die in hun slachtofferrol kruipen, gewoon om een excuus te hebben om zelf niks te ondernemen of te hoeven doen.
Interessant, dat heb ik nu met mensen die alles eigen verantwoordelijkheid noemen en mensen geen hulp gunnen om ze daarbij op weg te helpen.

Ik ben er niet helemaal uit of ik een negatiever mensbeeld heb dan jij, dat ik een soft spot heb voor criples, bastards and broken things, of allebei een beetje.

Los daarvan, we waren het erover eens dat preventie beter is dan behandeling, dus als dit nu blijkt te werken, dan scheelt het "de belastingbetaler" ook nog eens in de portemonnee.

Denk dat negatieve motivatie maar weinig helpt. Zou liever zien dat mensen iets beters te doen hebben en goede redenen en manieren voor zich hebben om gezonder te leven. Nu is dat vooral een extra last bovenop al het nodige waar men moe van is.

Is nogal off topic geraakt hier of niet? Maar mee eens. Dik zijn is meestal een keuze. Behalve als je klier het echt niet doet of als je helemaal opzwelt van medicatie. Ik ging echt moeilijk veel chocola eten omdat ik misselijk werd van pijnmedicatie. Die vetjes zijn er gelukkig weer bijna af... Maar dat was wel een bewuste keuze al die chocolaatjes. Ben welal een jaar stoïcijns bezig en over een maand misschien bij mn doel. T is wel veel makkelijker om t er af te houden dan te jojo-en vind ik.

En f*ck de lockdown ok doei.

En stiekem weet iedereen dat wel, alleen is fastfood makkelijker en lekkerder voor sommige mensen.

Klopt, maar combineren met frikandellen en cola of alcohol hoeft niet.

Als je gewoon elke dag groente, piepers, onbewerkt vlees, brood en geen fabrieksvoer eet zit je al heel snel aan de gezonde kant. Af en toe wat slechts kan ook best wel maar 3 bakken B&J in de week is niet heel goed voor je.
En stiekem weet iedereen dat wel, alleen is fastfood makkelijker en lekkerder voor sommige mensen.

Een eetverslaving ontstaat vaak door een trauma in het verleden en het niet goed kunnen verwerken daarvan. Zoals anderen een toevlucht zoeken naar alcohol, drugs, juist sport of wat dan ook zo "kiezen" bepaalde mensen ervoor om zich dagelijks vol te vreten. Als je helemaal de weg kwijt bent en het eetmomentje is hét hoogtepunt van de dag, ontstaan dat soort dingen. Het is echt een verslaving en misschien wel de moeilijkste om van af te raken, want je moet en zal toch de rest van je leven blijven eten.

Voor iemand die gezond eet en niet dik is zal dat amper voor te stellen zijn. Maar het leven van een dikz*k zal echt niet meevallen.

Het is als een heroïne verslaafde vertellen dat hij "gewoon even niet meer moet gebruiken". Dat los je niet even op door wat voorlichting op de basisschool.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.349
Je zou maar een BOA zijn.

Romy-Lisa moet terras in winkelcentrum sluiten: ‘Ik word kapotgemaakt’​

Tranen van vreugde rolden over de wangen van Romy-Lisa Verhofstadt. Zó blij was de eigenaresse van lunchroom Bij Jan in Nijmegen vorige week met de opening van de terrassen. De tranen kwamen dinsdag opnieuw. Nu van verdriet: Verhofstadt moest haar terras na nog geen week al afbreken van de gemeente. ,,Ik word kapotgemaakt. Waar gaat dit heen?”

Een eetverslaving ontstaat vaak door een trauma in het verleden en het niet goed kunnen verwerken daarvan. Zoals anderen een toevlucht zoeken naar alcohol, drugs, juist sport of wat dan ook zo "kiezen" bepaalde mensen ervoor om zich dagelijks vol te vreten. Als je helemaal de weg kwijt bent en het eetmomentje is hét hoogtepunt van de dag, ontstaan dat soort dingen. Het is echt een verslaving en misschien wel de moeilijkste om van af te raken, want je moet en zal toch de rest van je leven blijven eten.

Voor iemand die gezond eet en niet dik is zal dat amper voor te stellen zijn. Maar het leven van een dikz*k zal echt niet meevallen.

Het is als een heroïne verslaafde vertellen dat hij "gewoon even niet meer moet gebruiken". Dat los je niet even op door wat voorlichting op de basisschool.

Uitzonderingen zijn er inderdaad altijd, maar ik kan moeilijk geloven dat al die dikke mensen die ik zie een (niet veranderbare) eetverslaving hebben.
Een junk vind ik van een andere orde, hij/zij krijgt hele erge afkickverschijnselen als ie stopt met zijn drugs. Iemand die een eetverslaving heeft zal afvallen als ie stopt met eten, afkickverschijnselen zullen bestaan uit een beetje een rommelend gevoel in de maag.
Wilskracht kan je trainen en vergt een beetje inzet.

Bijvoorbeeld deze obesitasser. (jammer genoeg ook een uitzondering)

Je zou maar een BOA zijn.

Romy-Lisa moet terras in winkelcentrum sluiten: ‘Ik word kapotgemaakt’​

Tranen van vreugde rolden over de wangen van Romy-Lisa Verhofstadt. Zó blij was de eigenaresse van lunchroom Bij Jan in Nijmegen vorige week met de opening van de terrassen. De tranen kwamen dinsdag opnieuw. Nu van verdriet: Verhofstadt moest haar terras na nog geen week al afbreken van de gemeente. ,,Ik word kapotgemaakt. Waar gaat dit heen?”

Damn, wat een kutgemeente is Nijmegen toch ook, altijd al geweten, maar dit bevestigd het nogmaals.

Mag het in andere gemeenten dan wel?
Ja, als je het commentaar er onder leest mag het op andere plekken wel.
In ziekenhuizen is het restaurant bijvoorbeeld ook open.

Of misschien kunnen ze qua steun een uitzondering maken (een beetje menselijk doen) voor iemand die de zaak van haar overleden vader overneemt tijdens deze crisis waar met miljarden gesmeten wordt.

Ja, als je het commentaar er onder leest mag het op andere plekken wel.
In ziekenhuizen is het restaurant bijvoorbeeld ook open.

Of misschien kunnen ze qua steun een uitzondering maken (een beetje menselijk doen) voor iemand die de zaak van haar overleden vader overneemt tijdens deze crisis waar met miljarden gesmeten wordt.
Je bedoelt wat anderen als reactie schrijven, ik lees dat nooit. Dus omdat Nijmegen itt. andere gemeenten wel gewoon de regels opvolgt is het een kutgemeente. Een beetje ondernemer zoekt op het moment dat hij/zij wellicht kan gaan ondernemen trouwens wel even uit wat nu exact de regels zijn.

Dat ondernemers die nu niet meer kunnen ondernemen onvoldoende gecompenseerd worden is een grove fout van de overheid imo.

Je bedoelt wat anderen als reactie schrijven, ik lees dat nooit. Dus omdat Nijmegen itt. andere gemeenten wel gewoon de regels opvolgt is het een kutgemeente. Een beetje ondernemer zoekt op het moment dat hij/zij wellicht kan gaan ondernemen trouwens wel even uit wat nu exact de regels zijn.

Dat ondernemers die nu niet meer kunnen ondernemen onvoldoende gecompenseerd worden is een grove fout van de overheid imo.
Nee, dat Nijmegen een kutgemeente is is meer een optelsom, en dit voegt weer iets extra's toe.

Terug
Naar boven