XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dat 40 - 60% de delta variant is, komt ook omdat de Alfa variant ineens enorm daalt? Linkje

Screenshot_20210702_191326_com.android.chrome_edit_185771210944569.jpg

En als ik kijk in welke leeftijden de besmettingen zijn, dan vraag ik mij nog steeds af in hoeverre die besmettingen erg zijn.

Oké. Maar er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat we in de herfst niet aan die 67,3% zitten?
Of 72 :o
Los van toevoeging van @Galen bestaat Nederland voor ca 80% uit volwassenen , als de vaccinatiebereidheid daadwerkelijk 87% is, dan kom je dus uit op een vaccinatiegraad van 0,8x0,87x100=69,6%. Dus die (om en nabij) 70% haal je niet heel eenvoudig (zonder jongeren).

Laatst bewerkt:
In een land waar al deels gevaccineerd is zal de meer besmettelijke variant veel succesvoller zijn dan andere varianten. In het VK is dit effect vanwege het grote aantal AZ groter.
Uuh, een variant die meer besmettelijk is, is daardoor toch bijvoorbaat al succesvoller?

Astrazeneca biedt een aanzienlijk lagere bescherming tegen de delta variant dan dat de mrna vaccins doen. In Engeland is voornamelijk met az gevaccineerd, hier maar 1 op de 7 ofzo.

Los van toevoeging van @Galen bestaat Nederland voor ca 80% uit volwassenen , als de vaccinatiebereidheid daadwerkelijk 87% is, dan kom je dus uit op een vaccinatiegraad van 0,8x0,87x100=69,6%. Dus die (om en nabij) 70% haal je niet heel eenvoudig (zonder jongeren).
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het lijkt mij gewoon wat vreemd (want vaccin is pas relatief kort beschikbaar voor 12-18, laat staan 0-12). Een echt duidelijk antwoord kan ik daar niet op vinden

Op papier dan, in de praktijk lijkt het uit een hele hoop kleuters te bestaan. :trollface:

Zolang het aantal positieve testen niet stijgt, is er toch weinig aan de hand?
Dat ligt eraan. Als het totaal aantal positieve testen niet stijgt, maar het absoluut aantal positieven van een bepaalde variant wel, dan is dat zorgelijk natuurlijk.

Moderna en Pfizer zitten op 94 en 95%?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee in hoeverre dit geldt voor de andere varianten. Ik zit hier niet zo in. Maar vooral is het natuurlijk niet ondenkbaar dat de effectiviteit wat lager zal zijn bij een toekomstige variant.

Met de nadruk op 'bij wijze van spreken'? Want erg realistisch is zoiets niet.
Geen idee, ik weet er te weinig vanaf om te stellen dat het wel/niet realistisch zou zijn.

Gokje: Dalijk als er weer massaal mensen in de herfst positief getest worden op de Delta variant (mutatie nummer 6) krijgen de niet gevaccineerden de schuld.

Gokje: Dalijk als er weer massaal mensen in de herfst positief getest worden op de Delta variant (mutatie nummer 6) krijgen de niet gevaccineerden de schuld.
Wel positief dat je denkt dat we in de herfst nog met delta zitten en dat het tot de herfst duurt.

Vind ik ook! Als er dalijk na de zomer weer allemaal mensen dood gaan en daarna getest worden op een covid-variant is het in ieder geval niet de schuld van al die mensen die gevaccineerd zijn en met een verzwakt immuunsysteem rondlopen.

Leg dat eens uit als je wilt.
Ik zou graag de uitleg van een immunooloog naar je linken maar youtube hanteert een strak censuurbeleid mbt kritiek op bigpharma.

*edit* laatst een onderzoek van een universiteit uit Engeland geloof ik waarin zo'n beetje de helft van de MET de delta variant overleden personen gevaccineerd was..

Wat ik wil zeggen is dat het me allemaal erg aan de jaarlijkse griepprik (influenza ook geheel toevallig een verkoudheidsvirus). Ondanks de griepprik, iedere paar jaar een golf waarmee een x aantal mensen overlijden.

Maar doen jullie lekker of de dood maakbaar is, dan ga ik nu verder met leven.

Im Out Public Transportation GIF by SkateTake App

Laatst bewerkt:
laatst een onderzoek van een universiteit uit Engeland geloof ik waarin zo'n beetje de helft van de MET de delta variant overleden personen gevaccineerd was.
Hadden die mensen dan een zwak immuunsysteem door de vaccinatie, of zijn ze als eersten gevaccineerd omdat ze een zwak immuunsysteem hadden?

Wat ik wil zeggen is dat het me allemaal erg aan de jaarlijkse griepprik (influenza ook geheel toevallig een verkoudheidsvirus). Ondanks de griepprik, iedere paar jaar een golf waarmee een x aantal mensen overlijden.
Altijd maar die vergelijking met influenza is vrij zinloos. Er zijn meer verschillen dan overeenkomsten.

Prachtig he, lekker polderen. Heerlijk land ook.

Weten ze wel hoeveel exponentiële doden 2 dagen geven! :angstig:

Ga je wel eens naar zo'n feestje @Mentat?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.799
En terecht. Wie bang is blijft maar thuis.

Bewegen is gezond dus ik geloof dat het levensjaren redt.

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven