MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Logisch: iedereen die kritisch denkt wordt weggezet onder wappie
Het gaat hier meer specifiek om de mensen die zeggen dat er zowel strenge maatregelen tegen ongevaccineerden komen, als dat gevaccineerden met 5G worden gecontroleerd door Bill Gates.

Ik weet niet of er afgelopen winter, met het massale testen, überhaupt een goedwerkend alternatief was. Maar het zal vast een grote rol hebben gespeeld bij de besmettingen. Al weet @Mentat vast beter of zero covid hiermee nog mogelijk zou zijn.
Bij ZeroCovid stuur je op besmettingen, dan lijkt me enorm helpen als je er een reëel beeld van hebt.

Dit is met een grootdeels gevaccineerde bevolking misschien wel nog belangrijker; immers die worden vaak niet eens ziek en/of hebben niet of nauwelijks klachten.

Het belangrijkste met ZeroCovid is dat je ermee begint als de besmettingen laag zijn. Vorig jaar september was een uitstekend moment geweest.

Waar voor- en tegenstanders elkaar wel vaak vinden is dat er in NL niet echt een keuze wordt gemaakt en er over die keuze geen verantwoording wordt afgelegd.

Zowel Nieuw-Zeeland (Ardern) en het Verenigd Koninkrijk (Johnson) die kiezen tenminste en communiceren daar helder over. Ze kiezen beide iets heel anders en hebben vooralsnog beide een beetje geluk. NZ heeft het geluk dat de economie niet helemaal is ingestort en het VK dat de besmettingen en/of opnames niet exploderen.

Dit is met een grootdeels gevaccineerde bevolking misschien wel nog belangrijker; immers die worden vaak niet eens ziek en/of hebben niet of nauwelijks klachten.
En een groot gedeelte van niet gevaccineerde mensen worden ook niet ziek of klachten ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.927
Mensen vergeten helaas dat 90% van de Nederlandse bevolking het helemaal niet heeft gehad.

Maar geeft verder niet :roflol:
Al circa 1 op de 3 heeft het gehad. Het merendeel wordt niet ziek.

Artikel is uit mei, toen werd de groep 18 tm 30 nog niet gevaccineerd. Volgens de grafiek heeft circa 30% van die groep antistoffen.
Dus inmiddels staan we, 3 maanden later, op 40+%

Bijlagen

• 82b955ff88662f0c1ebca5854867b5f6.jpg
    82b955ff88662f0c1ebca5854867b5f6.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 87
Met als kanttekening dat wappies 100 dingen roepen en als er dan 5 wel gebeuren dat meer toeval is dan gelijk hebben.

Het gaat hier meer specifiek om de mensen die zeggen dat er zowel strenge maatregelen tegen ongevaccineerden komen, als dat gevaccineerden met 5G worden gecontroleerd door Bill Gates.

Wappies worden nog te vaak onder één kam geschoren.
Als ik heel sporadisch vertel nog even te wachten met het vaccin denken mensen serieus dat ik vast bang ben voor een chip van Bill. Daar "moet" je dan uitleg aan geven.

Had Youp dit woord trouwens als eerste verzonnen?

Voor de besmettelijkheid maakt het geen verschil of je wel of niet gevaccineerd bent. Maar bij gevaccineerden is het lastiger te ontdekken, bedoel je?

Het belangrijkste met ZeroCovid is dat je ermee begint als de besmettingen laag zijn. Vorig jaar september was een uitstekend moment geweest.
Eind september konden de GGDs het niet meer aan. Commerciële teststraten hebben toen sneltesten aangeboden, ggd volgde iets later. Dat die grote onbetrouwbaarheid een grote rol speelde bij pieken in oktober en december, is niet onwaarschijnlijk, toch?
Waar voor- en tegenstanders elkaar wel vaak vinden is dat er in NL niet echt een keuze wordt gemaakt en er over die keuze geen verantwoording wordt afgelegd.

Zowel Nieuw-Zeeland (Ardern) en het Verenigd Koninkrijk (Johnson) die kiezen tenminste en communiceren daar helder over. Ze kiezen beide iets heel anders en hebben vooralsnog beide een beetje geluk. NZ heeft het geluk dat de economie niet helemaal is ingestort en het VK dat de besmettingen en/of opnames niet exploderen.
Als kers op de taart, daalde de besmettingen in het VK, twee weken nadat alle maatregelen werden losgelaten. Wie had dat gedacht

Voor de besmettelijkheid maakt het geen verschil of je wel of niet gevaccineerd bent. Maar bij gevaccineerden is het lastiger te ontdekken, bedoel je?
Dit idd!
Eind september konden de GGDs het niet meer aan. Commerciële teststraten hebben toen sneltesten aangeboden, ggd volgde iets later. Dat die grote onbetrouwbaarheid een grote rol speelde bij pieken in oktober en december, is niet onwaarschijnlijk, toch?
Mogelijk was dat al te laat, maar capaciteit is wel een voorwaarde dat het werkt.
Als kers op de taart, daalde de besmettingen in het VK, twee weken nadat alle maatregelen werden losgelaten. Wie had dat gedacht
Voorlopig lijkt het daar wel op, ben benieuwd hoe dat zit. Laten we hopen dat het niet onder de radar voort woekert.

Zou prachtig zijn, straks volle stadions in de PL en niet meer besmettingen dan in strengere landen. Komt de herfst slaat de paniek alsnog toe denk ik.

Wat een moeilijk gedoe, 2 datums om uit te kiezen en geen keus in tijd. Als ze willen dat mensen gaan vaccineren mogen ze wel daadwerkelijk de keuze geven ipv een vaste datum en tijd, nu moet ik een 0800 nummer bellen wat me eigenlijk te veel moeite is.

20210804_185532.jpg

Wat een moeilijk gedoe, 2 datums om uit te kiezen en geen keus in tijd. Als ze willen dat mensen gaan vaccineren mogen ze wel daadwerkelijk de keuze geven ipv een vaste datum en tijd, nu moet ik een 0800 nummer bellen wat me eigenlijk te veel moeite is.

20210804_185532.jpg
dan doe je dat niet simpel toch :)

20210804_185532.jpg
Vreemd. Kon uit verschillende dagen en tijden kiezen. Misschien afhankelijk van de locatie.

Als je belt voor verplaatsen kom je er wel snel door. Tenminste de ervaring hier.

Vreemd. Kon uit verschillende dagen en tijden kiezen. Misschien afhankelijk van de locatie.

Als je belt voor verplaatsen kom je er wel snel door. Tenminste de ervaring hier.
Nhja probeer het later nog wel eens, wou eigenlijk pas na me wedstrijd die vaccinatie laten zetten dat is volgende maand. Zal ze morgen wel bellen of ik zover vooruit kan plannen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.940
Met dat verschil dat als het gaat om de zwaarlijvige medemens deze op dit forum niet altijd op ook maar een beetje sympathie hoeft te rekenen.

Toegegeven, voor de Asha ten Broeke's van deze wereld heb ik dat ook bijzonder weinig.
Tenzij ze bezig zijn met cutten.

Terug
Naar boven