XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Met als kanttekening dat wappies 100 dingen roepen en als er dan 5 wel gebeuren dat meer toeval is dan gelijk hebben.

Of een kwestie van tijd, en wachten tot de overheden meer van dit soort fratsen uithaalt.

PS. ik heb het niet over de echte wappies zoals Engel, die alles maar gewoon ontkennen.

Met als kanttekening dat wappies 100 dingen roepen en als er dan 5 wel gebeuren dat meer toeval is dan gelijk hebben.
En dat is in Duitsland, hier hebben ze nog geen gelijk... :D Duitsland doet het sowieso al een stuk strenger dan NL, ik zie het hier niet gebeuren. Hoop het ook niet, gaat wel ff een stapje of 10 te ver.

En dat is in Duitsland, hier hebben ze nog geen gelijk... :D Duitsland doet het sowieso al een stuk strenger dan NL, ik zie het hier niet gebeuren. Hoop het ook niet, gaat wel ff een stapje of 10 te ver.
Want als Frankrijk en Duitsland heel erg streng zijn en de regels voor buitenlanders aanpassen aan de regels in die buitenlanden dan zal Nederland niet meebewegen?

Hoe verhoudt dit zich tot het "vrije verkeer van personen" waar de EU-superstaat de immigratie van kansarme gelukzoekers zo mee promoot?

Wat heeft dit voor gevolgen voor andere kwesties.
Mijn mcDonalds voorstel klinkt nu nog lollig maar ondertussen. Het gezondheidspaspoort zal overal voor gebruikt kunnen worden.

Wat heeft dit voor gevolgen voor andere kwesties.
Mijn mcDonalds voorstel klinkt nu nog lollig maar ondertussen. Het gezondheidspaspoort zal overal voor gebruikt kunnen worden.
Met dat verschil dat als het gaat om de zwaarlijvige medemens deze op dit forum niet altijd op ook maar een beetje sympathie hoeft te rekenen.

Toegegeven, voor de Asha ten Broeke's van deze wereld heb ik dat ook bijzonder weinig.

Bij die Asha krijg ik altijd het idee. Als normen en waarden vervagen moet je ook niet raar opkijken dat het ene grote freakshow wordt.

6ecaae02f7_E70j5SEWYAANhqW.jpg

:roflol:

Deutschland idem dito (volgens Bild):

Duitse media: regering treft in herfst 'snoeiharde maatregelen' tegen mogelijke vierde coronagolf. Ongevaccineerden mogen in Duitsland 'nergens meer naar binnen'​

https://dvhn.nl/extra/Duitse-media-...-nergens-meer-naar-binnen-mogen-26973156.html

Ongevaccineerden worden zo langzamerhand neergezet als de paria's van onze samenleving. Over 'zachte dwang' gesproken...
Ik gok dat ze het in Nederland afschuiven op 't bedrijfsleven. Bedrijven mogen hun werknemers hier niet vragen of ze gevaccineerd zijn, maar bezoekers mogen ze wel verplichten om te vaccineren of testen. En dat laatste is niet altijd haalbaar

Edit: Kan ik ergens geld inzetten op dat de testlocaties aankomend weekend overbelast zijn? :o

Laatst bewerkt:
In mijn gym laat ik enkel niet-gevaccineerden toe :roflol:

Wanneer laten ze eigenlijk alle zwaarlijvigen niet meer toe in de mcDonalds? Dat zouden ze moeten doen. Gaat je QR code op tilt als je in de buurt van een snackbar komt.
McDonald's, Unilever en Ahold maken dusdanig veel winst, dat zoiets er nooit komt.

Ik gok dat ze het in Nederland afschuiven op 't bedrijfsleven. Bedrijven mogen hun werknemers hier niet vragen of ze gevaccineerd zijn, maar bezoekers mogen ze wel verplichten om te vaccineren of testen. En dat laatste is niet altijd haalbaar

Nadeel is dat het de 80% die gevaccineerd is geen reet kan schelen, de meerderheid vind dit prima. Zullen maar weinig mensen, die wel gevaccineerd zijn opstaan dat dit te ver gaat. Al zou de ic leeg zijn.

McDonald's, Unilever en Ahold maken dusdanig veel winst, dat zoiets er nooit komt.

En de meerderheid is vet en wil niemand hun pleziertje laten ontnemen. Dan maken zorgkosten en wachtlijsten op operaties ineens geen reet meer uit, zo lijkt het. We wijzen graag wel naar kleinere groepen, dat voelt prettiger voor de schapen.

Toch wel een goede reden om kritisch te zijn op die hele toegangsbewijzen, is dat de overheid er zelf een potje van maakt:

In september 2020 was gratis testen overbelast. en sprongen commerciële teststraten 'te hulp'.
In de tussenliggende maanden regende het datalekken, het faalde bij testen voor je reis, vertrekkende vliegtuigpassagiers, testen voor toegang, en werd de schuld weer afgeschoven op jongeren.

En inmiddels is de capaciteit ook nog eens gehalveerd, en is het al krap voor menig ggd locatie en bij één van de grootste laboratoria.

Antigeentest minder nauwkeurig
Bij het Testen voor Toegang werd gebruikgemaakt van antigeentests. Dat is een andere test dan de PCR-test, die de GGD veel gebruikt en nauwkeuriger is. De PCR-test registreert eerder wanneer iemand besmettelijk is dan de antigeentest. Testen met een antigeentest kan dus betekenen dat iemand negatief getest is, maar wel degelijk besmettelijk is.

Uit een in maart gepubliceerde analyse van vijftig onderzoeken bleek dat zo'n 60 procent (minimaal 40 procent, maximaal 74 procent) van de mensen zonder klachten die met een PCR-test positief testten, ook positief testte met een antigeentest. En dus zo'n 40 procent negatief, terwijl ze wél met het coronavirus besmet waren.

De afgelopen drie weken lieten ruim 600.000 mensen zich testen in het kader van Testen voor Toegang. Wie positief testte, kreeg geen testbewijs en mocht dus niet naar een discotheek, maar wie negatief testte, mocht dat uiteraard wel. Van die 600.000 testten er ruim 4.500 positief.

Maar omdat de antigeentest een deel van de besmettingen mist, zijn er ook mensen de dansvloer op gegaan terwijl ze besmettelijk waren. Omdat het om zulke grote aantallen gaat, kan ook het aantal onterecht negatief geteste mensen groot zijn.

Eerder waarschuwde het Outbreak Management Team (OMT) al voor het creëren van die "schijnveiligheid". Zeker als op grote schaal gebruik wordt gemaakt van antigeentests - zoals met Testen voor Toegang is gebeurd - kan dat leiden tot een flinke stijging van het aantal besmettingen. Dat er dus een risico zat aan het openen van de nachthoreca, moet voor het OMT niet nieuw zijn geweest. Link van nu.nl, maar NOS bevestigd hea
Blijkbaar wordt dit al vanaf oktober gebruikt, terwijl @Steks al langer vraagteken bij zet.

Ik weet niet of er afgelopen winter, met het massale testen, überhaupt een goedwerkend alternatief was. Maar het zal vast een grote rol hebben gespeeld bij de besmettingen. Al weet @Mentat vast beter of zero covid hiermee nog mogelijk zou zijn.

En nu langzaamaan duidelijk wordt dat antigeen testen zo onbetrouwbaar zijn, is 't vast weer een kwestie van tijd voor een overbelaste ggd.

Naast een veelvoudig falende ggd, meerdere datalekken, brengt het ondernemers ook in een lastige positie: kiezen voor falende testen of kiezen voor alleen gevaccineerden.

Ik reageer maar ff hier, voordat het andere topic ook helemaal over corona gaat.
Maar voor sportwedstrijden gelden andere regels, en is meer publiek mogelijk

• Like
Waarderingen: vntl
Terug
Naar boven