XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Zal het aandeel dat niet meer besmettelijk is, niet verwaarloosbaar zijn? Mensen laten zich doorgaans testen bij klachten of omdat ze recent in contact zijn geweest met iemand die positief was.

Normaliter wel, maar die vlieger ging dus niet op bij het testen voor toegang. Daar zitten dan ook de grote verschillen met de "normale" testsituatie.

Normaliter wel, maar die vlieger ging dus niet op bij het testen voor toegang. Daar zitten dan ook de grote verschillen met de "normale" testsituatie.
Wordt het R getal niet vastgesteld op de testresultaten van GGD zelf, testen voor toegang werd buiten die cijfers gelaten dacht ik.
Daarbij was het percentage positief bij Testen voor Toegang relatief laag en de absolute aantallen ook.

Was demonstreren niet ook ooit eens een onderdeel van de grondwet? Ik weet niet hoe dit in Duitsland is, maar daar verbieden ze het gewoon, met onderstaand als resultaat. Behoorlijk percentage wel, wat opgepakt is.

Bij de verboden demonstraties tegen het coronabeleid in de Duitse hoofdstad Berlijn zijn vanmiddag ongeveer zeshonderd personen opgepakt. Hoewel de dertien protesten waren verboden, gingen zo'n vijfduizend mensen de straat op. De politie was met 2250 man aanwezig, melden Duitse media.

Er is zelfs iemand die het leven heeft gelaten "tijdens een controle". Ja die kans is natuurlijk altijd en overal aanwezig natuurlijk. Feit dat de mensen monddood worden gemaakt is nogal wat in het normaliter zo vrije west Europa.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.885
Was demonstreren niet ook ooit eens een onderdeel van de grondwet? Ik weet niet hoe dit in Duitsland is, maar daar verbieden ze het gewoon, met onderstaand als resultaat. Behoorlijk percentage wel, wat opgepakt is.

Er is zelfs iemand die het leven heeft gelaten "tijdens een controle". Ja die kans is natuurlijk altijd en overal aanwezig natuurlijk. Feit dat de mensen monddood worden gemaakt is nogal wat in het normaliter zo vrije west Europa.
Grondrechten zijn voor wappies.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Toch wel handig zo'n heel groot eiland. Australie doet het helemaal niet slecht natuurlijk qua cijfers. Toch vinden ze het noodzakelijk dat het leger gaat helpen handhaven :haha:

Aan de ene kant zijn er een paar grote steden met flinke lockdowns, aan de andere kant betekent dat dat er in grote delen van het land niets aan de hand is.

Een hek om Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht en de rest van het land open, lijkt me zelfs buiten corona een feest!
:trollface:

Is dat niet prachtig @Mentat ?

Zodra er geen zero covid meer heerst meteen het leger inzetten om miljoenen mensen in hun huizen opgesloten te houden. Lijkt me heerlijk, ongeacht of het buiten verspreid, als mensen niet willen luisteren gewoon kunnen zorgen dat ze wel moeten. Ik weet niet waar ik meer een harde plasser van zou krijgen; de autoriteit hebben om het op te kunnen dragen, of de orders krijgen van zulke gedisciplineerde mannen in uniform.

Hopelijk blijken de vaccins niet zo effectief tegen delta of andere komende varianten, zodat onze overheid eindelijk in zal zien dat we het hier ook zo aan moeten pakken.

Is dat niet prachtig @Mentat ?

Zodra er geen zero covid meer heerst meteen het leger inzetten om miljoenen mensen in hun huizen opgesloten te houden. Lijkt me heerlijk, ongeacht of het buiten verspreid, als mensen niet willen luisteren gewoon kunnen zorgen dat ze wel moeten. Ik weet niet waar ik meer een harde plasser van zou krijgen; de autoriteit hebben om het op te kunnen dragen, of de orders krijgen van zulke gedisciplineerde mannen in uniform.

Hopelijk blijken de vaccins niet zo effectief tegen delta of andere komende varianten, zodat onze overheid eindelijk in zal zien dat we het hier ook zo aan moeten pakken.
Alle mensen in grote steden hebben nu wel de kans gehad te verhuizen, als je nu nog in de grote stad woont dan kies je ervoor. (Dit is een sarcastische verwijzing naar dat iedereen al de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, dus dat nu alles los en open zou kunnen)

In Amsterdam waar mensen een afzetlint om een plaats delict, waar kogelhulzen worden verzameld en het slachtoffer ligt dood te bloeden, zien als een suggestie voor anderen, maar niet voor zichzelf, want ze moeten net aan de andere kant van die plek zijn en omrijden is zo'n gedoe: daar mogen er best wat knieschijven sneuvelen om de zaak te disciplineren. Een muur, of liever een dijk om Amsterdam heen, de subsidiekraan dichtdraaien, Ollongren koningin van de Republiek Amsterdam maken en dan over een jaar droogpompen en opnieuw beginnen met Annabel Nanninga als eerste vrouwelijke burgemeester.

Als ze een beetje kekke uniformen hebben, dan wil ik best wat ondersteuning verlenen, Amsterdam terugwinnen voor Nederland. (inb4 suggesties met kraagspiegels met runetekens of doodshoofden)
c5f2051b738a42f2608de89d0a3e752766a69a57.jpg

EDIT: ze zijn niet eens gewapend, wat is daar dan nog de lol aan?

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Zou jij dan binnen blijven zoals gewoonlijk of recalcitrant je huis verlaten?

Toch wel handig zo'n heel groot eiland. Australie doet het helemaal niet slecht natuurlijk qua cijfers. Toch vinden ze het noodzakelijk dat het leger gaat helpen handhaven :haha:

op de grote steden na bijna geen bevolkings dichtheid , zo lust ik er nog een paar hahahahah . #fuckdelockdown

In NL is het nog niet zo ver, maar omdat er nogal wat anti-vaxxers op DBB zitten, leek me dit wel een relevant nieuwsitem:

In de Amerikaanse stad New York mogen straks alleen nog mensen met een vaccinatiebewijs restaurants, theaters of sportscholen in. Burgemeester Bill de Blasio stelt de maatregel verplicht voor iedereen die deelneemt aan binnenactiviteiten.

https://nos.nl/artikel/2392361-new-...oor-toegang-restaurants-theaters-sportscholen

In mijn gym laat ik enkel niet-gevaccineerden toe :roflol:

Wanneer laten ze eigenlijk alle zwaarlijvigen niet meer toe in de mcDonalds? Dat zouden ze moeten doen. Gaat je QR code op tilt als je in de buurt van een snackbar komt.

In NL is het nog niet zo ver, maar omdat er nogal wat anti-vaxxers op DBB zitten, leek me dit wel een relevant nieuwsitem:

In de Amerikaanse stad New York mogen straks alleen nog mensen met een vaccinatiebewijs restaurants, theaters of sportscholen in. Burgemeester Bill de Blasio stelt de maatregel verplicht voor iedereen die deelneemt aan binnenactiviteiten.

https://nos.nl/artikel/2392361-new-...oor-toegang-restaurants-theaters-sportscholen
Sturen op besmettingen lijkt opeens zo gek nog niet... :D

Laatst bewerkt:
Deutschland idem dito (volgens Bild):

Duitse media: regering treft in herfst 'snoeiharde maatregelen' tegen mogelijke vierde coronagolf. Ongevaccineerden mogen in Duitsland 'nergens meer naar binnen'​

https://dvhn.nl/extra/Duitse-media-...-nergens-meer-naar-binnen-mogen-26973156.html
Ik dacht dat rokers dat waren.

De druk op ongevaccineerden wordt wel oneigenlijk hoog opgevoerd. Ik hoop dat dat in Nederland niet gebeurt.

ZeroCovid vind ik nog steeds een prachtidee, het steeds verder uitsluiten van ongevaccineerden bevalt me maar matig. Dat ze met beperkingen of voorwaarden te maken krijgen is iets heel anders dan deze dwang.

Deutschland idem dito (volgens Bild):

Duitse media: regering treft in herfst 'snoeiharde maatregelen' tegen mogelijke vierde coronagolf. Ongevaccineerden mogen in Duitsland 'nergens meer naar binnen'​

https://dvhn.nl/extra/Duitse-media-...-nergens-meer-naar-binnen-mogen-26973156.html

Ongevaccineerden worden zo langzamerhand neergezet als de paria's van onze samenleving. Over 'zachte dwang' gesproken...

Haha, als je dit vorig jaar zei was je een wappie en zover zou het NOOIT komen, hadden die wappies toch gelijk.

Haha, als je dit vorig jaar zei was je een wappie en zover zou het NOOIT komen, hadden die wappies toch gelijk.
Met als kanttekening dat wappies 100 dingen roepen en als er dan 5 wel gebeuren dat meer toeval is dan gelijk hebben.

Terug
Naar boven