AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Geen idee , ik heb ze niet geteld. Hoe moet ik nou weten hoeveel het er waren. Boeit me ook niet of het er 2 of 120.000 waren, dat verandert niets aan mijn verhaal.

Ging erom dat mij gezegd wordt dat ik er mee moet leren leven, maar ik kan dat juist prima. Sommigen hier blijkbaar niet. Hakken in het zand, eerste reactie.

Je begrijpt dat er mensen zijn die niet voor inkomen kunnen zorgen door de maatregelen? Beetje lastig er dan mee te leren leven als je hele hebben en houden er door naar de klote gaat.

Veel mensen zien echt niet in hoe goed we het hier hebben en hoeveel vrijheid we hebben. Alsof dat allemaal maar vanzelfsprekend is.
Dat het niet vanzelfsprekend is maar berust op grondrechtelijke beperking van politieke macht zou toch juist toeleiding moeten zijn om elke schennis daarvan als uiterst problematisch voor die gehele vrijheid te zien.

O wee als er straks 1x per jaar een vaccin moet halen, wat een wereldramp is dat. Echt, hoe verzinnen ze het.
Als ze voor zo'n klein gevaar grondrechten kunnen opschorten, waar ligt de grens die onze vrijheden behoudt nu dan nog?

Mensen horen die autoriteit helemaal niet te hebben over een ander.

Als het criterium tot afwijken is geworden wat 2 continu liegende politici beter uitkomt dan voldoende zorg van onze belastingcenten oprichten, hebben we nog wat voor de boeg.

Of zullen ze het nu echt vrijgeven?

De eerstvolgende hoogste prioriteit zou dan moeten zijn om net als in Zweden vast te leggen dat onze overheid wat ze de afgelopen anderhalf jaar hebben uitgespookt nooit meer mogen en kunnen doen - ook niet tijdelijk.

Laat dat dringend advies de volgende keer maar een hartelijk verzoek zijn.

En als het om de BMR- of DKTP-prik gaat vinden we het allemaal prima, op een paar refo's op de Biblebelt na dan.
En blijkbaar niet als het om nutteloze griepprikjes gaat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.403
Krijgen ongevaccineerden straks een mooi plekje achterin de bus? Of mogen ze helemaal de bus niet meer nemen?

• #4.404
O wee als er straks 1x per jaar een vaccin moet halen, wat een wereldramp is dat. Echt, hoe verzinnen ze het. En als het om de BMR- of DKTP-prik gaat vinden we het allemaal prima, op een paar refo's op de Biblebelt na dan.
Want wie geen dktp-prik neemt kreeg ook al jaren geen toegang tot restaurants enzo.

Knap staaltje rechtlullen wat krom is.

• #4.405
18040 doden totaal, waarvan 11% <70 =1984

geen idee hoeveel daarvan onderliggend lijden hadden maar wejoo wtf 1984 george orwell illuminati dit kan geen toeval zijn op naar de politiestaat en de gedachtenpolitie war is peace!1!11!!
Wow. 18k doden. Heftig. Gemiddelde leeftijd was volgens het RIVM iets van 82 jaar. Evenhoog als de normale gemiddelde leeftijd waarop men sterft.

Wejoo laten we het hele land in lockdown doen!!!!1!

Want wie geen dktp-prik neemt kreeg ook al jaren geen toegang tot restaurants enzo.

Toen de gym dicht was zat hij nog flink te klagen. Nu men er zelf geen last van heeft moeten anderen vooral het prikje nemen zodat hij zn ding kan blijven doen. Ik begrijp het wel, wat men het best uitkomt. ik denk zelfs dat men nog voor het vergassen van ongevaccineerden zou stemmen in ruil voor gegarandeerde vrijheid.

Wow. 18k doden. Heftig. Gemiddelde leeftijd was volgens het RIVM iets van 82 jaar. Evenhoog als de normale gemiddelde leeftijd waarop men sterft.

Wejoo laten we het hele land in lockdown doen!!!!1!

1800 non bejaarde doden, dat zijn er 3 per dag. Ter vergelijking, er sterven 13 mensen per dag door een ongeluk in huis.
Zullen het maar niet over overgewicht, alcohol en tabak hebben.

Dat men dit soort Orwelliaanse maatregelen accepteerd en normaal vind gaat mijn pet te boven.
Je, of jullie kunnen wel blijven janken wat je wilt en overal boos op zijn maar wat schiet je er mee op? Je bent een normale burger en je hebt het er maar gewoon mee te doen. Demonstreren haalt geen moer uit en een beetje schreeuwen op internet ook niet.

Ik ben zelf ook niet voor een vaccinatieplicht, maar om heel eerlijk te zijn kan het mij geen reet schelen want ik ben toch gevaccineerd. Vorige week vrijdag een festival gehad en gister ook. Bij ingang even appje laten zien en door. Poehpoeh, wat een moeite. Hoe moeilijk het ook is om te geloven maar de manier om zo snel mogelijk terug gaan naar normaal is door onze vaccinatiegraad omhoog te krikken. Ja, zelfs na vaccineren gaan er ouderen en wellicht non responders dood maar daar moeten we maar wee gaan leven, wat we ook gaan doen.

Je krijgt momenteel weer bijna toegang tot de gehele maatschappij met een prik en zelfs zonder op een enkele activiteit na, je verkleind de kans enorm dat je ziek wordt dus ik zie echt geen reden om die prik niet te halen. Buitenom alle politieke discussies, wat kan mij het nou schelen dat een mensen indirect verplicht worden tot een vaccinatie. Er zijn vrijwel geen nadelen aan op allicht een klein beetje koorts post injectie en de trade-off is dat je de kans extreem verminderd om niet meer ziek te worden en we de vaccinatiegraad omhoog krikken.

En dan dat verhaal over gehoorzaamheid naar de overheid blabla. Wat wil je dan? Je bent jantje modaal en je mening doet er toch niet toe. Je kan schreeuwen wat je wilt maar het verandert toch niks. Zelfde geldt voor een eventuele boostershot. Als er blijkt dat mutaties meer complicaties opleveren waar de v1 vaccinaties niet perfect op werken dan zie ik het probleem niet. Meer bescherming = meer beter imo. Het is een medisch wonder dat die vaccins zo verschrikkelijk snel zijn gemaakt want als dat niet het geval was zaten we nog veel langer in deze shitshow. En het is nou niet zo alsof uberhaupt iemand, op die obscure enkeling na die het bijsluiter van voorgeschreven medicijn van de doktor doorneemt maar bij een vaccin worden er ineens duizenden vragen (die 99/100 feitelijk onwaar zijn of verkeerd geinterperteerd worden) of zich druk maakt door slecht gesynthetiseerde AAS of drugs. Maar als het om een vaccin gaat waar echt miljarden ingepompt is en factor 100 (of misschien duizend) proefpersonen heeft gehad tegenover reguliere medicijnen is het ineens een probleem, maar volgens mij is dat vooral een stukje "justice warrior". Fok de overheid ik beslis over m'n eigen leven!!! Maar wel netjes die blauwe enveloppen betalen. ;)

*En dan heb ik het echt puur over de vaccinatie. Of de huidige maatregelen (die er eigenlijk al niet meer zijn op festivals/clubs na) nog terrecht zijn laat ik in het midden. F1 voelt heel dubbel maar in principe had lowlands ook gewoon door mogen gaan als het een eendaags evenement was geweest waar je moest zitten (zoals f1). Tja, dat je moet lopen om eten en drinken te halen of moet snuiven op de dixie voorkomt je niet. Laten we hopen dat er bijzonder weinig cases komen uit dit evenement want dan was het een perfecte trial om festivals ook groenlicht te geven.

1800 non bejaarde doden, dat zijn er 3 per dag. Ter vergelijking, er sterven 13 mensen per dag door een ongeluk in huis.
Zullen het maar niet over overgewicht, alcohol en tabak hebben.
Ongeluk in huis is uiteraard een scheve vergelijking want daar is geen oplossing voor i.t.t Corona. Overgewicht valt niet op te lossen met maatregelen. Alcohol en tabak wel maar zo'n miljarden industrie gaat nooit verboden worden uiteraard. Van mij mogen die twee wel verboden worden.

Laatst bewerkt:
Laten we hopen dat er bijzonder weinig cases komen uit dit evenement want dan was het een perfecte trial om festivals ook groenlicht te geven.

Ik hoop met je mee, maar het valt natuurlijk uitstekend samen met het openstellen van de scholen en het straks laten varen van de maatregelen in scholen. Er gaan sowieso stijgingen komen, waarmee het er niet eens meer toe doet wie of wat daarvan de oorzaak is geweest. Er zal geen ruimte zijn voor verruiming op dit vlak, nog even geduld jongens :heart: kusjes Mark en Hugo.

Het gaat er ook niet beter op worden met de huidige maatschappij. Het wordt steeds meer iets waarop men trots lijkt te zijn. Niet gek ook door de manier waarop we fluwelen handschoenen dienen te gebruiken bij dit soort volk. Fatshaming is not done. Ze kunnen best nog een letter toevoegen aan die LGBTQ(F)

Je begrijpt dat er mensen zijn die niet voor inkomen kunnen zorgen door de maatregelen? Beetje lastig er dan mee te leren leven als je hele hebben en houden er door naar de klote gaat.
Bedoel je dan de mensen die:
1. Met de huidige maatregelen en beperkingen niet voor inkomen kunnen zorgen;
2. Met een vaccinatieplicht/-drang/-dwang dat niet kunnen?

Overgewicht valt niet op te lossen met maatregelen.
Het is vooral dat het niet acuut is, het is makkelijk roepen dat het een eigen verantwoordelijkheid is (is ook deels zo), maar het is een uitstekende voorspeller van allerlei kwalen en problemen.
Alcohol en tabak wel maar zo'n miljarden industrie gaat nooit verboden worden uiteraard. Van mij mogen die twee wel verboden worden.
Doe eens lief! Prima om iets aan zuipen te doen, maar die paar drankjes die ik in de week drink, en vooruit een paar keer per jaar iets meer.

Tabak zeker, ergens bizar dat dat niet verboden is en mensen die daar rijk aan zijn geworden na twee weken schavot niet zijn gevierendeeld.
Gewoon insuline, cholesterolverlagers en bloeddrukverlagers niet meer vergoeden, dan denken mensen wel 2 keer na voordat ze weer een paar kilo aankomen dat jaar.
In de VS is oa insuline heel duur, ik heb niet de indruk dat dat het overgewicht enorm heeft teruggedrongen.
Ik hoop met je mee, maar het valt natuurlijk uitstekend samen met het openstellen van de scholen en het straks laten varen van de maatregelen in scholen. Er gaan sowieso stijgingen komen, waarmee het er niet eens meer toe doet wie of wat daarvan de oorzaak is geweest. Er zal geen ruimte zijn voor verruiming op dit vlak, nog even geduld jongens :heart: kusjes Mark en Hugo.
Dit is wel een punt van zorg, afbouwen maatregelen ging zo snel dat er een explosie zou kunnen komen.

De wachtlijsten in de zorg lopen nog steeds op, wat vindt de anti-vaccinatie(dwang/drang/plicht)-crowd daar eigenlijk van?
Ongevaccineerden dan maar weigeren om de druk op de zorg te verlichten, het is immers een eigen keuze?

Krijgen ongevaccineerden straks een mooi plekje achterin de bus? Of mogen ze helemaal de bus niet meer nemen?
In Duitsland hangt het er dan om of het een 2G- of 3G-bus is. :D

Ongeteste ongevaccineerden mogen waarschijnlijk alleen nog maar mee in het bagageruim of in veewagons.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Klopt, maar geld is voor velen wel een goede motivatie, gezondheid niet zo heb ik het idee.
Het probleem is korte vs lange termijn en dat veel mensen ook nog andere problemen hebben, dat los je niet alleen met geld op.

Zeg ik ook tegen Rutger Bregman.

Hoewel geld wel een boel kan doen, zie dat Amerikaanse betaalbedrijf wat de lonen onderaan verdubbelde en de CEO die inleverde.

Klopt, maar geld is voor velen wel een goede motivatie, gezondheid niet zo heb ik het idee.

@Mentat Maar dan scheelt het wel aanzienlijk in de landelijke ziektekosten.
Mensen niet helpen scheelt in de kosten, maar het betekent ook dat ze minder kunnen bijdragen.

Een gezonde, gelukkige bevolking met niet al te grote verschillen in inkomen is goed voor de welvaart, kijk maar naar Scandinavische landen.

Waren niet mijn woorden, jij zei letterlijk "leer er mee leven", niet ik.

Omdat de vaccinatiegraad voor DKTP en BMR rond de 93% ligt en er geen aanleiding toe is.
Toen de gym dicht was zat hij nog flink te klagen. Nu men er zelf geen last van heeft moeten anderen vooral het prikje nemen zodat hij zn ding kan blijven doen. Ik begrijp het wel, wat men het best uitkomt. ik denk zelfs dat men nog voor het vergassen van ongevaccineerden zou stemmen in ruil voor gegarandeerde vrijheid.
Ik heb nooit gezegd dat ik het met alle maatregelen eens was, daar ging de discussie niet over. Het ging over vaccineren en demonstreren. Overigens is mijn gym bijna het hele jaar open geweest hoor, ik heb gewoon door kunnen trainen. ;)

Je kraamt echt onzin uit nu, niemand hoeft voor mij z'n prikje te nemen. Ik doe het in de eerste plaats ook niet voor mijzelf. Als jij je niet wilt laten prikken moet je dat lekker zelf weten, maar dan moet je ook niet lopen zeiken als je ergens niet binnenkomt zonder test. Het is je eigen keuze. Wat mij betreft is de discussie klaar, want dit heeft toch geen zin en heb wel wat beters te doen dan mij druk maken om een paar demonstratieve 'hakken-in-het-zand'-types.

Terug
Naar boven