Dat men dit soort Orwelliaanse maatregelen accepteerd en normaal vind gaat mijn pet te boven.
Je, of jullie kunnen wel blijven janken wat je wilt en overal boos op zijn maar wat schiet je er mee op? Je bent een normale burger en je hebt het er maar gewoon mee te doen. Demonstreren haalt geen moer uit en een beetje schreeuwen op internet ook niet.
Ik ben zelf ook niet voor een vaccinatieplicht, maar om heel eerlijk te zijn kan het mij geen reet schelen want ik ben toch gevaccineerd. Vorige week vrijdag een festival gehad en gister ook. Bij ingang even appje laten zien en door. Poehpoeh, wat een moeite. Hoe moeilijk het ook is om te geloven maar de manier om zo snel mogelijk terug gaan naar normaal is door onze vaccinatiegraad omhoog te krikken. Ja, zelfs na vaccineren gaan er ouderen en wellicht non responders dood maar daar moeten we maar wee gaan leven, wat we ook gaan doen.
Je krijgt momenteel weer bijna toegang tot de gehele maatschappij met een prik en zelfs zonder op een enkele activiteit na, je verkleind de kans enorm dat je ziek wordt dus ik zie echt geen reden om die prik niet te halen. Buitenom alle politieke discussies, wat kan mij het nou schelen dat een mensen indirect verplicht worden tot een vaccinatie. Er zijn vrijwel geen nadelen aan op allicht een klein beetje koorts post injectie en de trade-off is dat je de kans extreem verminderd om niet meer ziek te worden en we de vaccinatiegraad omhoog krikken.
En dan dat verhaal over gehoorzaamheid naar de overheid blabla. Wat wil je dan? Je bent jantje modaal en je mening doet er toch niet toe. Je kan schreeuwen wat je wilt maar het verandert toch niks. Zelfde geldt voor een eventuele boostershot. Als er blijkt dat mutaties meer complicaties opleveren waar de v1 vaccinaties niet perfect op werken dan zie ik het probleem niet. Meer bescherming = meer beter imo. Het is een medisch wonder dat die vaccins zo verschrikkelijk snel zijn gemaakt want als dat niet het geval was zaten we nog veel langer in deze shitshow. En het is nou niet zo alsof uberhaupt iemand, op die obscure enkeling na die het bijsluiter van voorgeschreven medicijn van de doktor doorneemt maar bij een vaccin worden er ineens duizenden vragen (die 99/100 feitelijk onwaar zijn of verkeerd geinterperteerd worden) of zich druk maakt door slecht gesynthetiseerde AAS of drugs. Maar als het om een vaccin gaat waar echt miljarden ingepompt is en factor 100 (of misschien duizend) proefpersonen heeft gehad tegenover reguliere medicijnen is het ineens een probleem, maar volgens mij is dat vooral een stukje "justice warrior". Fok de overheid ik beslis over m'n eigen leven!!! Maar wel netjes die blauwe enveloppen betalen.
*En dan heb ik het echt puur over de vaccinatie. Of de huidige maatregelen (die er eigenlijk al niet meer zijn op festivals/clubs na) nog terrecht zijn laat ik in het midden. F1 voelt heel dubbel maar in principe had lowlands ook gewoon door mogen gaan als het een eendaags evenement was geweest waar je moest zitten (zoals f1). Tja, dat je moet lopen om eten en drinken te halen of moet snuiven op de dixie voorkomt je niet. Laten we hopen dat er bijzonder weinig cases komen uit dit evenement want dan was het een perfecte trial om festivals ook groenlicht te geven.
1800 non bejaarde doden, dat zijn er 3 per dag. Ter vergelijking, er sterven 13 mensen per dag door een ongeluk in huis.
Zullen het maar niet over overgewicht, alcohol en tabak hebben.
Ongeluk in huis is uiteraard een scheve vergelijking want daar is geen oplossing voor i.t.t Corona. Overgewicht valt niet op te lossen met maatregelen. Alcohol en tabak wel maar zo'n miljarden industrie gaat nooit verboden worden uiteraard. Van mij mogen die twee wel verboden worden.