Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hoeveel (zorg)kosten en leed zijn hiermee bespaard?
Het RIVM berekende eerder dat CoronaMelder in de winter vijftienduizend besmettingen en ruim tweehonderd ziekenhuisopnames heeft voorkomen. Poort rekende door dat de app rond die periode tussen de 110 en 250 sterfgevallen heeft voorkomen.

En iedereen die hen had klaagde erover dat de meldingen altijd te laat komen want je bent al in "aanraking" met die persoon geweest.

De schuld afschuiven op ongevaccineerden is politiek ook handig.

Wat mij betreft worden goede mondkapjes verplicht in OV, supermarkten en op andere drukke plaatsen, die werken namelijk wel degelijk tegen besmetting. Zelfs de prullen die we nu hebben lijken wat effect te hebben al is dat nog niet helemaal aangetoond.

Het zijn vaak ongevaccineerden die ook heel erg tegen andere maatregelen zijn, die denken dat als we alles maar weer open gooien er geen problemen meer zullen zijn. Dat vind ik geen redelijk alternatief, kom dan met een ander scenario.
Wat mij betreft blijft iedereen die hoest, niest of andere klachten heeft die griep-achtig, of zo je wilt, Corona-achtig van aard zijn, gewoon lekker thuis. In mijn ogen ook 1 van de weinige maatregelen die hout snijdt en zeer effectief is. Het gaat mis daar waar mensen zelf denken dat het zo'n vaart niet zal lopen daar buiten die voordeur. En voor wat betreft de mondkapjes, als Henk en Ingrid 3 maanden met hetzelfde mondkapje doen, zonder deze te vervangen of te reinigen, denk ik dat die wel ergens in die 3 maanden zijn effectiviteit verloren heeft en zelfs een extra risico zal vormen, omdat men zich onterecht veilig acht, achter zo'n vodje. (Ook de dure goede mondkapjes, worden met de tijd vodjes).

Dat we met enige maatregelen van doen hebben, lijkt me heel normaal. Het is alleen de verhouding tot en de mate waarin, die zo scheef is komen te staan.

Het mag wat kosten.
Controle in welke vorm of mate dan ook kent geen grenzen inzake de kosten.

Wat mij betreft blijft iedereen die hoest, niest of andere klachten heeft die griep-achtig, of zo je wilt, Corona-achtig van aard zijn, gewoon lekker thuis. In mijn ogen ook 1 van de weinige maatregelen die hout snijdt en zeer effectief is.
De mentaliteit is toch vaak ook bij griep dat mensen toch naar het werk gaan. Het zal wel een verkoudheidje zijn, want ik voel me niet echt ziek.

Bepalingen in CAOs over ziektedagen en bonussen stimuleren dat ook. We willen ons ook allemaal zo onmisbaar voelen en hart voor de zaak laten zien. Zogenaamde ZZP'ers voelen ook vaak behoorlijke druk.

Het mag wat kosten.
  • Ontwikkeling: 5 miljoen euro
  • Doorontwikkeling en beheer: 9,7 miljoen euro

f**k me, zit ik voor een paar duizend euro een app te bouwen.

Vonk zei:
Wat mij betreft blijft iedereen die hoest, niest of andere klachten heeft die griep-achtig, of zo je wilt, Corona-achtig van aard zijn, gewoon lekker thuis. In mijn ogen ook 1 van de weinige maatregelen die hout snijdt en zeer effectief

Voor mensen met een vast contract wel makkelijk of mensen die thuis kunnen werken.

• Ontwikkeling: 5 miljoen euro
  • Doorontwikkeling en beheer: 9,7 miljoen euro

f**k me, zit ik voor een paar duizend euro een app te bouwen.
Dat kan je oplossen door ambtenaar te worden, of je extern door het Rijk te laten inhuren.
:trollface:

Vind het echt een beetje eng worden hoe die tweedeling van bovenaf gewoon aangemoedigd wordt om de semi gedwongen vaccinatie er toch doorheen te drukken .

Heb ook helemaal geen zin om mezelf te moeten bewijzen gezond te zijn .

Wat word het er hier trouwens geniepig ingeslopen dat ze iedereen toch stiekem het liefste willen forceren. Doe dan gewoon lekker voor de hand liggend zoals in de vs , hier voor de prik krijg je geld, biertje en een burger.

Nee hier doen we zo van , " het is een vrij land en iedereen mag zelf kiezen dus de vaccinatie zal altijd vrijwillig blijven maar langzaam gaan we toch privileges inhouden. Wel even kijken hoe we dit zo politiek correct mogelijk kunnen brengen zodat we nog steeds leading zijn als tolerant , woke , divers land.

Dan maar even geen privileges omdat ik niet vaxxed ben.
Heb genoeg hobbies om mezelf te vermaken. Fear of missing out gaat me niet echt over halen om een vaccin te nemen waar ik gewoon geen noodzaak in zie . Nog steeds jammer natuurlijk want ik hou wel van feestjes , festivals , bios etc.

in eerste instantie stond ik er nog open voor. Maar nu ze eigenlijk steeds minder transparent worden , de boostershot , vaccin werkt maar 6 maanden is de twijfel gewoon te groot . Zeg dan gewoon dat dit een terugkerende jaarlijkse prik is en dat we moeten leren leven met covid .

Betreur de slachtoffers van covid ten zeerste , maar als gezond levende jonge vent overleef ik het virus wel. Als de eerste beste ultieme killer variant die ze elke keer voorspellen ook daadwerkelijk gaat huishouden onder gezonde bevolking laat ik me zeker inenten.

De mentaliteit is toch vaak ook bij griep dat mensen toch naar het werk gaan. Het zal wel een verkoudheidje zijn, want ik voel me niet echt ziek.

Bepalingen in CAOs over ziektedagen en bonussen stimuleren dat ook. We willen ons ook allemaal zo onmisbaar voelen en hart voor de zaak laten zien. Zogenaamde ZZP'ers voelen ook vaak behoorlijke druk.

Ja het is een misplaatste gedachte dat de wereld niet verder draait als jij even niet deel kunt nemen aan de maatschappij omdat je vanwege klachten besluit even thuis te blijven of vanuit huis te werken waar mogelijk.

Deze gedachtengang vind je ook terug in het feit dat we ons allemaal maar wat lief belangrijk voelen en daarom ook zo zeker zijn van ons gelijk.

ZZPers hebben het in veel gevallen heel erg goed nu, of juist heel erg lastig. Maar dat geldt evengoed voor allerlei sectoren in het bedrijfsleven. De echte klappen daar, zullen pas over enkele jaren echt gaan vallen ben ik bang. De hyperinflatie, welke mondiaal is aangewakkerd door CoVID draait overuren en dat kent een point of no return (reeds voorbij) en een bitter eind straks.

Dat is iets wat een blije slaaf zou zeggen.
Wat is het alternatief dan? Je draagt een autogordel, bent verplicht een zorgverzekering te nemen, blijft voor het rode stoplicht staan, betaald belasting en zo zijn er nog duizenden voorbeelden. Maar een prikje voor ieder z'n bestwil gaat te ver hoor.

Vraag me af wat voor acties je aan het ondernemen bent om geen "slaaf" te worden behalve kankeren op een forum.

Nogmaals, ik ben zelf ook tegen een vaccinatieplicht want ieder moet z'n eigen keuzen hebben. Maar dat er sancties tegenover staan vind ik prima, snap de denkwijze ook niet van anderen.

18 duizend doden vind ik best veel ja, anderen misschien niet. Vraag me wel eens af waar de cut off dan ligt voor sommigen, volgens mij had hier namelijk elk random aantal kunnen staan en was de reactie hetzelfde geweest. 5/10/50/100k doden. 'Wow. Heftig.' Even los van wat je vindt van de maatregelen, vaccinaties, onderliggend lijden ja/nee en dergelijke. En zélfs nog los van de discussie over hoeveel doden wel of niet zijn voorkomen door lockdowns en wat alle andere (langetermijn)effecten van covid zijn. Vanaf welk getal was het wel problematisch/onethisch geworden? Welke orde van grootte moeten we aan denken? Een getal dat gelijk is aan een volgepakt vliegtuig dat elke week neerstort gedurende anderhalf jaar is blijkbaar niet voldoende, dus wat dan wel? Oké, vliegtuigen die vol zaten met mensen met onderliggend lijden en/of boven de 70. Dan is het minder erg natuurlijk. Wat als 50% van de mensen boven de zeventig was gestorven? Acceptabel?

Inb4 ja nee maar de griep/kanker/overgewicht/ongelukken thuis/oorlog/honger/pedofielen/m'n schoonmoeder. Als je ellende redelijkerwijs kunt voorkomen, dan doe je dat als weldenkend mens toch? Of doe je het niet omdat je niet helemaal zeker weet of het werkt? Ga je dat risico nemen en maar afwachten? Hoe groot was de backlash geweest als alles open was gebleven in NL en er - ik noem een random aantal - 50 duizend doden waren gevallen? Of 30 duizend, 100 duizend, weet ik het. Waren de critici hier dan vol lof over Rutte, De Jonge c.s. geweest of was er dan weer een andere reden geweest om de hele dag te zeuren en te zaniken?
Gemiddelde leeftijd was volgens het RIVM iets van 82 jaar. Evenhoog als de normale gemiddelde leeftijd waarop men sterft.
Die gemiddelde leeftijd is natuurlijk inclusief iedereen die 100 wordt en ook inclusief pasgeborenen die sterven. Al gaan mensen één dag eerder dood door covid, de gemiddelde overlijdensleeftijd zal dan dalen, zij het niet significant. Wat als diezelfde gemiddelde 82-jarige zonder covid 92 had kunnen worden? Of 102? Is het ook niet erg wanneer het je eigen moeder, opa, buurvrouw, oom etc is? Vind dat er vaak nogal makkelijk gesproken wordt over mensen op leeftijd. Als het zo uit komt zijn het de hardwerkende Nederlanders die ons na de oorlog er weer bovenop hebben gebracht maar nu kunnen ze net zo goed allemaal dood neervallen (gechargeerd).
Wejoo laten we het hele land in lockdown doen!!!!1!
liever niet weer

18 duizend doden vind ik best veel ja, anderen misschien niet. Vraag me wel eens af waar de cut off dan ligt voor sommigen, volgens mij had hier namelijk elk random aantal kunnen staan en was de reactie hetzelfde geweest. 5/10/50/100k doden. 'Wow. Heftig.' Even los van wat je vindt van de maatregelen, vaccinaties, onderliggend lijden ja/nee en dergelijke. En zélfs nog los van de discussie over hoeveel doden wel of niet zijn voorkomen door lockdowns en wat alle andere (langetermijn)effecten van covid zijn. Vanaf welk getal was het wel problematisch/onethisch geworden? Welke orde van grootte moeten we aan denken? Een getal dat gelijk is aan een volgepakt vliegtuig dat elke week neerstort gedurende anderhalf jaar is blijkbaar niet voldoende, dus wat dan wel? Oké, vliegtuigen die vol zaten met mensen met onderliggend lijden en/of boven de 70. Dan is het minder erg natuurlijk. Wat als 50% van de mensen boven de zeventig was gestorven? Acceptabel?

Inb4 ja nee maar de griep/kanker/overgewicht/ongelukken thuis/oorlog/honger/pedofielen/m'n schoonmoeder. Als je ellende redelijkerwijs kunt voorkomen, dan doe je dat als weldenkend mens toch? Of doe je het niet omdat je niet helemaal zeker weet of het werkt? Ga je dat risico nemen en maar afwachten? Hoe groot was de backlash geweest als alles open was gebleven in NL en er - ik noem een random aantal - 50 duizend doden waren gevallen? Of 30 duizend, 100 duizend, weet ik het. Waren de critici hier dan vol lof over Rutte, De Jonge c.s. geweest of was er dan weer een andere reden geweest om de hele dag te zeuren en te zaniken?

Die gemiddelde leeftijd is natuurlijk inclusief iedereen die 100 wordt en ook inclusief pasgeborenen die sterven. Al gaan mensen één dag eerder dood door covid, de gemiddelde overlijdensleeftijd zal dan dalen, zij het niet significant. Wat als diezelfde gemiddelde 82-jarige zonder covid 92 had kunnen worden? Of 102? Is het ook niet erg wanneer het je eigen moeder, opa, buurvrouw, oom etc is? Vind dat er vaak nogal makkelijk gesproken wordt over mensen op leeftijd. Als het zo uit komt zijn het de hardwerkende Nederlanders die ons na de oorlog er weer bovenop hebben gebracht maar nu kunnen ze net zo goed allemaal dood neervallen (gechargeerd).

liever niet weer
Denk wel dat veel meer mensen het serieus zouden nemen wanneer die 18k in de leeftijd van 15 tot 35 was gevallen ipv onder de ouderen. Geen illegale feestjes beter handhaven van de regels en dan waren er ook veel meer gevaccineerden gok ik.

• Like
Waarderingen: Vonk
Denk wel dat veel meer mensen het serieus zouden nemen wanneer die 18k in de leeftijd van 15 tot 35 was gevallen ipv onder de ouderen. Geen illegale feestjes beter handhaven van de regels en dan waren er ook veel meer gevaccineerden gok ik.
Per definitie zal een virale infectie de zwakkeren in de bevolking natuurlijk altijd zwaarder treffen dan de sterkeren

Wat is het alternatief dan? Je draagt een autogordel, bent verplicht een zorgverzekering te nemen, blijft voor het rode stoplicht staan, betaald belasting en zo zijn er nog duizenden voorbeelden. Maar een prikje voor ieder z'n bestwil gaat te ver hoor.

Vraag me af wat voor acties je aan het ondernemen bent om geen "slaaf" te worden behalve kankeren op een forum.

Nogmaals, ik ben zelf ook tegen een vaccinatieplicht want ieder moet z'n eigen keuzen hebben. Maar dat er sancties tegenover staan vind ik prima, snap de denkwijze ook niet van anderen.

Doe jij die gordel ook aan voor een ander? Wordt je beperkt deel te nemen aan sociale gelegenheden, als jij die gordel niet draagt, of als je door rood rijdt? Dit zijn toch geen vergelijkingen man. Evenmin ik dus die vergelijking kan maken, omdat andersom er nagenoeg niemand last heeft van het feit dat jij je gordel niet draagt (anders dan wellicht die agent die jouw hersenen van het asfalt weg schraapt).

Aan de ene kant schrijf je dat je demonstraties nutteloos vindt, maar aan de andere kant ben je wel benieuwd wat iemand onderneemt naast het "gekanker" op een forum? Dat impliceert dat er weldegelijk dingen zijn die een mens kan ondernemen, tegen de stroom in. Ben benieuwd wat in jouw ogen dan wel effectief zou kunnen zijn?

Wat snap je precies niet aan de denkwijze van "anderen"?

Per definitie zal een virale infectie de zwakkeren in de bevolking natuurlijk altijd zwaarder treffen dan de sterkeren

En daarmee is het statistisch gezien toch niet anders dan een zware griep epidemie die mondiaal huishoudt? Of mis ik de statistieken die een significant ander beeld laten zien qua sterfte, of eventuele nasleep qua ziektebeeld in percentages? Anders dan dat het in geval van CoVID wel een heel specifieke leeftijds- en risicogroepen betreft.

Ja CoVID is een motherfucker, die je niemand toewenst. Maar wat rechtvaardigt het in jouw ogen om iedereen vanaf 12 jaar oud, inclusief op papier kerngezonde mensen te willen moeten vaccineren, als de beoogde groepsimmuniteit een utopie is gebleken? IC-tekorten zijn niet zo jong als CoVID, personeelstekorten in de zorg evenmin en de statistieken laat geen heel ander beeld zien dan de problemen die we ook zien op het gebied van sterfte, morbiditeit en nasleep aan klachten, dan bij een zwaar griepvirus.
Als je ellende redelijkerwijs kunt voorkomen, dan doe je dat als weldenkend mens toch?

Waarom vaccineren we dan niet iedereen ook voor die enge griepvarianten? Waarom beperken we dat alleen tot de dikkerdjes, oudjes en andere risicogroepen?
Waarom horen we al die jaren tijdens zware griepgolven niet hoeveel mensen er op jonge leeftijd het leven hebben gelaten?
Hoe zit het met de oversterfte cijfers? Hoe zit het met de uitgestelde zorg en daarmee ingezette stijging op korte en langere termijn, van mensen die terminaal worden en nog heel goed hadden kunnen worden geholpen? Wat gaat dat doen met de oversterfte straks? We gaan dit allemaal wegschrijven op het konto van CoVID, maar zouden het feitelijk moeten wegschrijven op wanbeleid, verkeerde keuzes en structurele ontkenning van zaken die mogelijkerwijs wél bijgedragen hadden aan het verkleinen van de problemen die we reeds hebben gezien.

Waarom vaccineren we dan niet iedereen ook voor die enge griepvarianten? Waarom beperken we dat alleen tot de dikkerdjes, oudjes en andere risicogroepen?
Waarom horen we al die jaren tijdens zware griepgolven niet hoeveel mensen er op jonge leeftijd het leven hebben gelaten?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit voornamelijk te maken heeft met kruis-immuniteit tegen verschillende influenza varianten binnen een subtype agv genetische verschuiving, waardoor bijna de hele populatie best aardig beschermd is, met uitzondering van de risicogroepen die bijvoorbeeld een zwakker immuunsysteem hebben door ziekte of leeftijd en dus inderdaad jaarlijks opgeroepen worden voor een vaccinatie.
Bij nieuwe subtypen van het influenzavirus waarbij risico op ernstig ziekteverloop en/of sterfte voor een bredere groep ineens aan de orde is, is vaker grootschalig gevaccineerd.

Ik ga het toch niet nemen. Jullie kunnen wel janken en tieren en boos op me zijn maar wat schiet je er mee op? Wat verwacht je nu precies er mee te bereiken? Je hebt het er maar mee te doen.

Vraag mij af wat voor acties jullie ondernemen om mij gevaccineerd te krijgen anders dan kankeren op een forum.

Ik ga het toch niet nemen. Jullie kunnen wel janken en tieren en boos op me zijn maar wat schiet je er mee op? Wat verwacht je nu precies er mee te bereiken? Je hebt het er maar mee te doen.

Vraag mij af wat voor acties jullie ondernemen om mij gevaccineerd te krijgen anders dan kankeren op een forum.

Vroeg of laat hebben we 'm allemaal gehad, maak je geen zorgen. Ook jij. Ook @Vonk. Ook ik.

Dit is waar de vaccinatieplicht begint:

Er wordt dus al geroepen dat de niet-gevaccineerden "voor dilemma's gaan zorgen" en het wordt hen/ons extreem moeilijk gemaakt.

We kunnen wel eigenwijs roepen dat we 'm niet gaan nemen maar het is een kwestie van tijd. Na 3 keer jezelf laten testen om een restaurant binnen te komen (inclusief je vriendin, kinderen, gezin, ouders) ben je dat ook spuugzat. Ook zullen die tests ongetwijfeld steeds duurder worden.

Laatst bewerkt:
Als over 3-10 jaar blijkt dat het veilig kan en inderdaad nodig blijkt, ja dan neem ik zeker een prikje. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen en eerder van al deze ellendige maatregelen verlost zullen zijn.

CEE1DDBC-2E3A-4472-B5D4-D6E899DEBA43.jpeg

Vroeg of laat hebben we 'm allemaal gehad, maak je geen zorgen. Ook jij. Ook @Vonk. Ook ik.

Dit is waar de vaccinatieplicht begint:

Er wordt dus al geroepen dat de niet-gevaccineerden "voor dilemma's gaan zorgen" en het wordt hen/ons extreem moeilijk gemaakt.

We kunnen wel eigenwijs roepen dat we 'm niet gaan nemen maar het is een kwestie van tijd. Na 3 keer jezelf laten testen om een restaurant binnen te komen (inclusief je vriendin, kinderen, gezin, ouders) ben je dat ook spuugzat. Ook zullen die tests ongetwijfeld steeds duurder worden.
Ik ga niet naar horeca, sport, kunst, of cultuur. Als ze het bij poolen gaan doen, dan koop ik wel een eigen tafel gaan we lekker thuis poolen geen idioten die in de weg staan, eigen bank, eigen muziek, eigen drank en food(bbq?).

Ze doen maar lekker met die nieuwe samenleving, heeft mij niks te bieden dus geen last van.

Terug
Naar boven