MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Het merendeel van de gevaccineerden is tegen een verplichte covidpas.

Al doet de MSM het anders lijken. Niemand die ik ken die gevaccineerd is is voor het uitsluiten van ongevaccineerden.
Dit is ook de ervaring die ik heb met vrienden en kennissen.

Ik ga het toch niet nemen. Jullie kunnen wel janken en tieren en boos op me zijn maar wat schiet je er mee op? Wat verwacht je nu precies er mee te bereiken? Je hebt het er maar mee te doen.

Vraag mij af wat voor acties jullie ondernemen om mij gevaccineerd te krijgen anders dan zeuren op een forum.

:trollface:
Dat moet je wat mij betreft helemaal zelf weten, maar dan zijn de consequenties ook voor jezelf.

Dan kan je wel zeuren dat je je niet wil laten testen, of dat dat onevenredig duur is, maar dan heb je het daar ook maar mee te doen.

Dat moet je wat mij betreft helemaal zelf weten, maar dan zijn de consequenties ook voor jezelf.

Dan kan je wel zeuren dat je je niet wil laten testen, of dat dat onevenredig duur is, maar dan heb je het daar ook maar mee te doen.
Testen? Waarvoor? ???

Doe jij die gordel ook aan voor een ander? Wordt je beperkt deel te nemen aan sociale gelegenheden, als jij die gordel niet draagt, of als je door rood rijdt? Dit zijn toch geen vergelijkingen man. Evenmin ik dus die vergelijking kan maken, omdat andersom er nagenoeg niemand last heeft van het feit dat jij je gordel niet draagt (anders dan wellicht die agent die jouw hersenen van het asfalt weg schraapt).

Aan de ene kant schrijf je dat je demonstraties nutteloos vindt, maar aan de andere kant ben je wel benieuwd wat iemand onderneemt naast het "gekanker" op een forum? Dat impliceert dat er weldegelijk dingen zijn die een mens kan ondernemen, tegen de stroom in. Ben benieuwd wat in jouw ogen dan wel effectief zou kunnen zijn?

Wat snap je precies niet aan de denkwijze van "anderen"?
Vandaar dat ik zei er zijn nog duizenden voorbeelden te bedenken die je verplicht worden.

De reden dat ik vraag wat voor acties er ondernomen worden door de mensen die de prik wijgeren en tegen alle maatregelen zijn is omdat ik me niks kan bedenken wat je kan doen. Zoals ik zei blijft het vooral (correct me if i'm wrong) bij zeuren op het internet want Jantje modaal heeft toch geen invloed op de regels die bedacht worden. Je hebt ze gewoon te volgen en anders moet je maar verkassen van hier. Of dat rechtvaardig is laat ik in het midden, maar je doet er niks aan.

En wat betreft de denkwijze van anderen die ik niet snap is waarom je geen vaccin zou nemen, plus al het gejank over verplichtingen. Maar goed, die discussie hoeven we niet opnieuw aan te gaan.

Waarom is dit medicijn trouwens ook nog niet goedgekeurd als covid behandeling in nederland(wereldwijd)? Kunnen we mogelijk ook levens mee redden , bijvoorbeeld mensen die zich niet kunnen laten vaccineren maar toch ziek worden.

Gaat me werkelijk de pet te boven , onderzoek dit tenminste net zo hard als de vaccins als een arts dit nog niet mag voorschrijven omdat het nog onzeker is. In india zijn ze hier dus al een stukje verder mee voor en succesvol.

Covid is echt en kost veel mensen het leven , maar het gaat ook over lijkengeld omdat een ziekenhuisopname duurder is dan een behandeling met medicijnen.

Waarom is dit medicijn trouwens ook nog niet goedgekeurd als covid behandeling in nederland(wereldwijd)? Kunnen we mogelijk ook levens mee redden , bijvoorbeeld mensen die zich niet kunnen laten vaccineren maar toch ziek worden.

Gaat me werkelijk de pet te boven , onderzoek dit tenminste net zo hard als de vaccins als een arts dit nog niet mag voorschrijven omdat het nog onzeker is. In india zijn ze hier dus al een stukje verder mee voor en succesvol.

Covid is echt en kost veel mensen het leven , maar het gaat ook over lijkengeld omdat een ziekenhuisopname duurder is dan een behandeling met medicijnen.

Dat medicijn verdient niemand wat aan.

Dat medicijn verdient niemand wat aan
Jammer, als het mogelijk werkt .

In sommige landen ook gym niet in zonder pass. Kan hier ook wel gebeuren 😥 dan pak ik die spuit direct inclusief de boostershots voor de komende tig jaar.

Waaruit maak je op dat dit in Nederland of wereldwijd niet onderzocht wordt?

Als ik naar het filmpje luister wordt het gebruikt in een beperkt aantal gevallen, waarom is mij niet helemaal duidelijk. Ook hoorde ik niets over risico's die eventueel aan dit middel kleven.

Weet iemand of dit is of lijkt op wat Joe Rogan gebruikte?

Waaruit maak je op dat dit in Nederland of wereldwijd niet onderzocht wordt?

Als ik naar het filmpje luister wordt het gebruikt in een beperkt aantal gevallen, waarom is mij niet helemaal duidelijk. Ook hoorde ik niets over risico's die eventueel aan dit middel kleven.

Weet iemand of dit is of lijkt op wat Joe Rogan gebruikte?
Luister zelf even, heb je ook meteen wat te lachen :)

Dit is wel een beetje het probleem van de hedendaagse "discussies" over het onderwerp. Er is geen enkele ruimte om naar elkaar te kunnen luisteren, daarvoor is de verdeling inmiddels veel te groot gemaakt tussen de pro en de anti. Het is jammer dat jij jezelf boven @Onslow plaatst door de manier waarop je tegen hem praat. "Je kraamt echt onzin uit nu" en "dit heeft toch geen zin en heb wel wat beters te doen dan mij druk te maken om een paar -types" (zoals jij, impliceer je daarmee direct). Dat is beneden de gordel en bovenal erg onnodig. De zorgen van @Onslow komen ergens vandaan en dat jij ergens anders vandaan komt, maakt hem niet minder mens dan jou. Ook schrijft hij nergens dat hij wil dat jij je druk maakt om zijn standpunten. Je reageert hierop uit vrije wil. De denigrerende ondertoon is iets wat ik helaas heel veel zie, in beide kampen en die maken de kloof enkel en alleen maar groter.

Ik kan nu van alles roepen over het feit dat jij een prikje hebt genomen, maar niet voor jezelf. Maar wat schiet ik ermee op? Leven en laten leven en dat betekent ook gelijke rechten voor iedereen, wel of geen vaccinatie. Zoiets kun je niet wegwuiven omdat jij wel je prikje hebt gehaald en een ander niet, om welke reden(en) dan ook.

Ik denk over het IC-personeel wat we pak hem beet, over 4-6 weken weer heel goed kunnen gaan gebruiken.
Ik denk dat jij mij verkeerd hebt gegrepen. Niemand is minder mens dan een ander of beter of wat dan ook, ik denk dat ik anders in de wedstrijd en het leven sta dan jij denkt.

Oke, ik had wellicht niet zo moeten reageren richting @Onslow , excuses daarvoor, maar ik denk dat ik niet het type persoon ben dat zichzelf boven anderen plaats, in tegendeel. Voor mij is iedereen gelijk, dik, dun, rijk, arm, Nederlands, Afgaan, jong, oud,links , rechts.

Natuurlijk heeft iedereen de vrije keus tot wel of niet vaccinerenn, maar die keuzes hebben wel consequenties. Als we Duitsland gaan volgen, wat onze politieke kennende mij niet zal verbazen, en we een 2G-land worden, is die vrije keus wel een beetje weg. Ik betwijfel of wij als Nederland ons eigen pad kunnen blijven bewandelen. Sprak net nog een collega die bij de NAVO werkt. Die had een Franse collega die tegen vaccineren was. Blijkt dat onlangs Frankrijk heeft besloten dat alle militairen en volgens mij ook andere ambtenaren verplicht gevaccineerd worden, dus weg vrije keuze.

Ps. Van eigenbelang is trouwens geen sprake (dat ik mijn ding kan blijven doen). Natuurlijk was ik net als iedereen een beetje klaar met die lockdown, maar echt last heb ik er niet van gehad. Ik ga niet naar festivals, heb het hele jaar kunnen trainen en heb het geluk dat ik mijn werk gewoon kon doen. Dus mag zeker niet klagen en ben niet bang voor nieuwe maatregelen..

Voor veel sectoren is het een zwaar 1,5 jaar geweest en ik mij voorstellen dat de maat daarvoor wel vol is. Daarom hoop echt dat vaccins de uitkomst bieden en helaas blijkt de werking niet permanent.

Laatst bewerkt:
En daarmee is het statistisch gezien toch niet anders dan een zware griep epidemie die mondiaal huishoudt?
Of mis ik de statistieken die een significant ander beeld laten zien qua sterfte, of eventuele nasleep qua ziektebeeld in percentages? Anders dan dat het in geval van CoVID wel een heel specifieke leeftijds- en risicogroepen betreft.

Ja CoVID is een motherfucker, die je niemand toewenst. Maar wat rechtvaardigt het in jouw ogen om iedereen vanaf 12 jaar oud, inclusief op papier kerngezonde mensen te willen moeten vaccineren, als de beoogde groepsimmuniteit een utopie is gebleken? IC-tekorten zijn niet zo jong als CoVID, personeelstekorten in de zorg evenmin en de statistieken laat geen heel ander beeld zien dan de problemen die we ook zien op het gebied van sterfte, morbiditeit en nasleep aan klachten, dan bij een zwaar griepvirus.

Waarom vaccineren we dan niet iedereen ook voor die enge griepvarianten? Waarom beperken we dat alleen tot de dikkerdjes, oudjes en andere risicogroepen?
Waarom horen we al die jaren tijdens zware griepgolven niet hoeveel mensen er op jonge leeftijd het leven hebben gelaten?
Hoe zit het met de oversterfte cijfers? Hoe zit het met de uitgestelde zorg en daarmee ingezette stijging op korte en langere termijn, van mensen die terminaal worden en nog heel goed hadden kunnen worden geholpen? Wat gaat dat doen met de oversterfte straks? We gaan dit allemaal wegschrijven op het konto van CoVID, maar zouden het feitelijk moeten wegschrijven op wanbeleid, verkeerde keuzes en structurele ontkenning van zaken die mogelijkerwijs wél bijgedragen hadden aan het verkleinen van de problemen die we reeds hebben gezien.
Volgens mij heeft @Shadow Project al wat beantwoord en ik heb ook niet zo veel zin in die eindeloze discussie eigenlijk want er is niemand nog over te halen met argumentatie. Maar goed, toch maar weer dan.
- Wordt altijd een beetje lacherig gedaan over 'de griep'. 'Het is maar een griepje.' Heeft iemand hier wel eens echt de griep gehad met alle symptomen die erbij horen? Wat in de volksmond een griepje genoemd wordt is meestal niet meer dan een druipneusje. Bij een 'zwaar griepvirus' waar jij het over hebt kun je wel degelijk behoorlijk lang ziek zijn, langdurige gevolgen ervan ondervinden, zelfs in het ziekenhuis belanden en is de mortaliteit nog niet eens zo heel laag, al helemaal onder risicogroepen niet. Niemand zou dat moeten ontkennen. Het punt is alleen dat mensen die een fatsoenlijk werkend immuunsysteem hebben eigenlijk nooit te maken krijgen met die zware griep, daar blijft het inderdaad bij dat druipneusje. @Shadow Project heeft verder volgens mij al duidelijk genoeg uitgelegd waarom niet-risicogroepen onder normale omstandigheden niet de griepprik hoeven te halen. Waarom die nadruk elke keer gelegd wordt op de mortaliteit bij de vergelijking tussen de griep en corona is mij verder een raadsel. Influenza heeft potentieel een flinke mortaliteit, die verder overigens ontzettend lastig te meten is (net als die van covid). Volgens mij heeft niemand hier zin in de Spaanse of de Aziatische griep. Als er weer zo'n vogelgriep variant uitbreekt sta ik ook weer als eerste klaar hoor om die spuit er in te rammen. Jij misschien niet. Voor coronavirussen net zo voor mij. Ben blij dat er genoeg slimme mensen zijn die vaccins hebben weten te ontwikkelen die werken tegen nieuwe virusvarianten. Covid zal ongetwijfeld op een gegeven moment onderdeel worden van de 'normale' seizoensvirussen waarbij gezonde mensen zich niet veel zorgen hoeven te maken, maar voorlopig is dat nog niet helemaal zo en is het dus verstandig om te vaccineren.
- De discussie over personeelstekorten in de zorg en IC-tekorten is een politieke. We willen allemaal voldoende personeel daar maar we willen allemaal ook niet een hogere zorgpremie/eigen risico betalen. Er zit veel in bureaucratie en managementlagen, daar hebben we het 100 of 200 pagina's geleden ook al wel over gehad. Verder kun je de IC-capaciteit verhogen totdat je een ons weegt, er zal altijd ergens een grens aan blijven zitten.

Laatst bewerkt:
Die had een Franse collega die tegen vaccineren was. Blijkt dat onlangs Frankrijk heeft besloten dat alle militairen en volgens mij ook andere ambtenaren verplicht gevaccineerd worden, dus weg vrije keuze.
Idem in Nederland. Morgen naar Den Haag voor de introweek met een clubje middelbare scholieren. Eerst was het: Je mag leerlingen niet dwingen te testen of bewijzen te vragen. Nu is het: geen vaccinbewijs = testen voor de busrit, geen test = geen toegang. Slechte gang van zaken zo. Ik ben pro spuitjes zetten en neus verkrachten met staafjes, maar niet met zo'n semi dwang er achter.

Idem in Nederland. Morgen naar Den Haag voor de introweek met een clubje middelbare scholieren. Eerst was het: Je mag leerlingen niet dwingen te testen of bewijzen te vragen. Nu is het: geen vaccinbewijs = testen voor de busrit, geen test = geen toegang. Slechte gang van zaken zo. Ik ben pro spuitjes zetten en neus verkrachten met staafjes, maar niet met zo'n semi dwang er achter.
Hoor toevallig net bij OP1 de minister toch een beetje vaccinatiedwang wilt gaan toepassen (bij jongeren). En het gaat over informeren van die groep.

M.b t. toegang weigeren is een lastige discussie. Een clubeigenaar heeft denk ik best het recht enkel gevaccineerden toe te laten. Maar ik vind dat primaire zaken zoals zorg, onderwijs en levensmiddelen voor iedereen toegankelijk moeten blijven. Wat werkgevers mogen eisen is een lastige discussie. Mag je een zorgmedewerker verplichten? Of een leraar? Of handhaver?

Het is met die virus/vaccinwappies alsof je tegen een muur praat. Wanneer wetenschap, feiten, en logica door ze ontkent blijven worden dan kun je eindeloos discussiëren.

Het is inderdaad vergelijkbaar met de griep, zelfs toen daar al voor werd gevaccineerd en voor covid nog niet.
+
Griep is voor zwakke oude ongezonde mensen ook zwaar kut en zorgde ook al voor overbelasting van de zorg.
+
Voor griep waren er echter nooit maatregelen.
=
Gedwongen maatregelen zijn dus onterecht.

Voor griep werden alleen risicogroepen gevaccineerd, zonder enige verplichtingen.
+
Voor covid heeft het net zo weinig zin om gezonde mensen te vaccineren.
=
Vaccinatie verplichtingen zijn dus onterecht.

Het is echt niet zo ingewikkeld. Maar het gaat er gewoon niet in door de blinde angst en de drang om gehoorzaam te zijn aan politieke leiders.

Bonus feit: iets van 50% (als het inmiddels al niet meer is) van de ongevaccineerden heeft het ook al opgelopen en daardoor betere natuurlijke immuniteit dan wie enkel gevaccineerd is.

Laatst bewerkt:
Vind ik ook, maar dat moet hij dan zelf mogen bepalen en niet gedwongen door de overheid.
Eens. Er zit inderdaad een verschil tussen verplicht vanuit de overheid of zelf bepaald. Bij overheidsinstanties en -beroepen ligt dat wat lastiger.

Het is met die virus/vaccinwappies alsof je tegen een muur praat. Wanneer wetenschap, feiten, en logica door ze ontkent blijven worden dan kun je eindeloos discussiëren.

Het is inderdaad vergelijkbaar met de griep, zelfs toen daar al voor werd gevaccineerd en voor covid nog niet.
+
Griep is voor zwakke oude ongezonde mensen ook zwaar kut en zorgde ook al voor overbelasting van de zorg.
+
Voor griep waren er echter nooit maatregelen.
=
Gedwongen maatregelen zijn dus onterecht.

Voor griep werden alleen risicogroepen gevaccineerd, zonder enige verplichtingen.
+
Voor covid heeft het net zo weinig zin om gezonde mensen te vaccineren.
=
Vaccinatie verplichtingen zijn dus onterecht.

Het is echt echt niet zo ingewikkeld. Maar het gaat er gewoon niet in door de blinde angst en de drang om gehoorzaam te zijn aan politieke leiders.

Bonus feit: iets van 50% (als het inmiddels al niet meer is) van de ongevaccineerden heeft het ook al opgelopen en daardoor betere natuurlijke immuniteit dan wie enkel gevaccineerd is.
Je conclusies volgen niet uit je premissen en ook over die premissen valt nog wel te discussiëren.

De conclusie zou bij de eerste ook kunnen zijn dat er bij een stevige griepepidemie ook maatregelen getroffen moeten worden.

Terug
Naar boven