Dit is wel een beetje het probleem van de hedendaagse "discussies" over het onderwerp. Er is geen enkele ruimte om naar elkaar te kunnen luisteren, daarvoor is de verdeling inmiddels veel te groot gemaakt tussen de pro en de anti. Het is jammer dat jij jezelf boven
@Onslow plaatst door de manier waarop je tegen hem praat. "Je kraamt echt onzin uit nu" en "dit heeft toch geen zin en heb wel wat beters te doen dan mij druk te maken om een paar -types" (zoals jij, impliceer je daarmee direct). Dat is beneden de gordel en bovenal erg onnodig. De zorgen van
@Onslow komen ergens vandaan en dat jij ergens anders vandaan komt, maakt hem niet minder mens dan jou. Ook schrijft hij nergens dat hij wil dat jij je druk maakt om zijn standpunten. Je reageert hierop uit vrije wil. De denigrerende ondertoon is iets wat ik helaas heel veel zie, in beide kampen en die maken de kloof enkel en alleen maar groter.
Ik kan nu van alles roepen over het feit dat jij een prikje hebt genomen, maar niet voor jezelf. Maar wat schiet ik ermee op? Leven en laten leven en dat betekent ook gelijke rechten voor iedereen, wel of geen vaccinatie. Zoiets kun je niet wegwuiven omdat jij wel je prikje hebt gehaald en een ander niet, om welke reden(en) dan ook.
Ik denk over het IC-personeel wat we pak hem beet, over 4-6 weken weer heel goed kunnen gaan gebruiken.