AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hoor toevallig net bij OP1 de minister toch een beetje vaccinatiedwang wilt gaan toepassen (bij jongeren). En het gaat over informeren van die groep.

M.b t. toegang weigeren is een lastige discussie. Een clubeigenaar heeft denk ik best het recht enkel gevaccineerden toe te laten. Maar ik vind dat primaire zaken zoals zorg, onderwijs en levensmiddelen voor iedereen toegankelijk moeten blijven. Wat werkgevers mogen eisen is een lastige discussie. Mag je een zorgmedewerker verplichten? Of een leraar? Of handhaver?
Wat is toegankelijk blijven?

3G is ook toegankelijk.

Die dwang zie je wel in allerlei landen.

Laatste grieppandemie die ook Nederland bereikte was volgens mij de Mexicaanse, ook toen werden er heel rap vaccins ontwikkeld en werd er op zeer grote schaal gevaccineerd.

Tijdens de Spaanse griep meer dan honderd jaar geleden waren er natuurlijk nog geen vaccins maar waren er op plaatselijke niveaus heel veel lockdowns. Scholen, kerken etc gingen dicht. Hele dorpen werden afgesloten van de buitenwereld. Quarantaine is door de geschiedenis heen veel gebruikt.

Wat is toegankelijk blijven?

3G is ook toegankelijk.

Die dwang zie je wel in allerlei landen.
Klopt, maar ik bedoel zonder iets (0G). Althans, naar het ziekenhuis, supermarkt en school moet je m.i. wel gewoon kunnen blijven gaan. Uitgaansleven lijkt mij 3G best acceptabel.

Klopt, maar ik bedoel zonder iets (0G). Althans, naar het ziekenhuis, supermarkt en school moet je m.i. wel gewoon kunnen blijven gaan. Uitgaansleven lijkt mij 3G best acceptabel.
Waarom zou je voor school en dan met name hoger onderwijs 0G kiezen?

Je conclusies volgen niet uit je premissen en ook over die premissen valt nog wel te discussiëren.
Non-argument. Letterlijk, geen argumenten.

De conclusie zou bij de eerste ook kunnen zijn dat er bij een stevige griepepidemie ook maatregelen getroffen moeten worden.

Nee dat volgt juist niet uit de premissen. Je kunt een non-sequitor niet gewoon omdraaien om daar een gelijk uit te halen. Daar heb je andere gegevens voor nodig.

Als situatie A geen actie vereist dan volgt daaruit niet dat het voor situatie B die gelijk is aan A opeens wel moet.

Dat bedoel ik, logica gaat er gewoon niet in.

Non-argument. Letterlijk, geen argumenten.
Kan je wel roepen, maar daarmee heb je je eigen premissen niet onderbouwd
Nee dat volgt juist niet uit de premissen. Je kunt een non-sequitor niet gewoon omdraaien om daar een gelijk uit te halen. Daar heb je andere gegevens voor nodig.

Als situatie A geen actie vereist dan volgt daaruit niet dat het voor situatie B die gelijk is aan A opeens wel moet.

Dat bedoel ik, logica gaat er gewoon niet in.
Uit het feit dat er voor situatie G geen maatregelen zijn genomen valt niet af te leiden of dat misschien wel had gemoeten en al helemaal niet de verplichting om bij situatie C dezelfde fout te maken.

Dit is jouw logica:
Toen de schuur in brand stond gingen we niet blussen.
+
Nu staat het huis in brand.
=
Blussen is onnodig.

Laatst bewerkt:
Over vergelijking met griep gesproken, weet iemand of die patiënten ook met hazmat suits werden verzorgt? En geen familie bezoek mochten?

Waarom zou je voor school en dan met name hoger onderwijs 0G kiezen?
Ik reken onderwijs tot een primaire levensbehoefte en m.i. is virtueel onderwijs geen volledig alternatief voor fysiek onderwijs.

Hoger onderwijs valt wellicht nog over te discussiëren, maar om nou iedere keer te moeten testen als je wel fysiek naar de hogeschool/uni gaat.

Laatst bewerkt:
Ik reken onderwijs tot een primaire levensbehoefte en m.i. is virtueel onderwijs geen volledig alternatief voor fysiek onderwijs.
Dus die docent (of zorgmedewerker) moet dat risico maar voor lief nemen?
Hoger onderwijs valt wellicht nog over te discussiëren, maar om nou iedere te moeten testen als je wel fysiek naar de hogeschool/uni gaat.
Studenten en scholieren in het hoger onderwijs zijn de meest mobiele groep, je zou op zijn minst de ongevaccineerden met enige regelmaat kunnen testen.

Uit het feit dat er voor situatie G geen maatregelen zijn genomen valt niet af te leiden of dat misschien wel had gemoeten
Jawel want alle nodige afwegingen daaromtrend zijn altijd al gemaakt. We spreken niet over een hypothetische wereld zonder context.

en al helemaal niet de verplichting om bij situatie C dezelfde fout te maken.
Ik had het nog niet eens over wat de fout in deze was en hoe die opgelost kon worden, dan moeten we een nieuwe casus introduceren. Iets over ziekenhuiscapaciteit niet halveren wanneer die verdubbelt moest worden.

Kan je wel roepen, maar daarmee heb je je eigen premissen niet onderbouwd
Kritiek doe je met argumenten. Ik maakte stellingen en die wil ik best toelichten als er vragen over zijn. Welke ik echter niet zie.

Dit is jouw logica:
Toen de schuur in brand stond gingen we niet blussen.
+
Nu staat het huis in brand.
=
Blussen is onnodig.
Ik had het over gedwongen maatregelen, niet over het behandelen van patiënten. Dat werd in beide situaties gewoon gedaan.

Ik had het over maatregelen, niet over het behandelen van patiënten. Dat werd in beide situaties gewoon gedaan
Dan maak je er een verplichte brandmelder of blusmiddelen van in mijn voorbeeld, mij ook best, daar ging het niet om.

Zelfs als de situaties vergelijkbaar zijn, daar zullen we het niet over eens worden, volgt nooit uit het niet nemen van maatregelen in de ene situatie dat het in de andere situatie ook niet nodig is om maatregelen te nemen. Daar zit nog in verstopt dat je meent dat er geen maatregelen werden genomen omdat die niet nodig waren.

Het is geen hypothetische context, het is een politieke.Als de juiste beslissingen genomen worden, waarom heb je dan nog geen prikjes?

Laatst bewerkt:
Dan maak je er een verplichte brandmelder of blusmiddelen van in mijn voorbeeld, mij ook best, daar ging het niet om.
Maar die verplichting is dan ook weer juist onterecht zoals het geval in mijn stellingen is. We hebben toch ook geen verplichting tot brandmelders en blusmiddellen terwijl er wel eens huizen in brand raken?

Zelfs als de situaties vergelijkbaar zijn, daar zullen we het niet over eens worden, volgt nooit uit het niet nemen van maatregelen in de ene situatie dat het in de andere situatie ook niet nodig is om maatregelen te nemen.
Ik zei niks over een noodzaak tot maatregelen nemen, ik zei dat gedwongen maatregelen onterecht zijn.

Daar zit nog in verstopt dat je meent dat er geen maatregelen werden genomen omdat die niet nodig waren.
Nou ik zou zelfs zeggen dat de maatregelen het juist erger hebben gemaakt. Gezien die zich disproportioneel hebben gericht op wie niet tot nauwelijks bijdraagt aan de ziekenlast en juist iedereen -met name de allerergste risicogroepen in zorghuizen- opsloot waar het het beste verspreidde en met plastic "bescherming" opdrong die juist bijdroeg aan slechtere ventilatie en verspreiding via oppervlakken. Maar daar liet ik me nog niet eens over uit.

Het is met die virus/vaccinwappies alsof je tegen een muur praat.
Wanneer wetenschap, feiten, en logica door ze ontkent blijven worden dan kun je eindeloos discussiëren.
Waarom eigenlijk die ridiculisering, ad hominem / ad populum en nog wat drogredenen in die twee zinnetjes?

Waarom eigenlijk die ridiculisering, ad hominem / ad populum en nog wat drogredenen in die twee zinnetjes?
De benoeming van de groep is wellicht ridicuul, maar de observatie dat ze met hun stellingen en argumentatie veel van hier gedeelde wetenschap/feiten negeren, is geen drogreden. Ik zeg daar niet dat ze het ontkennen omdat ze wappies zijn. Ik stel later dat het door angst en politieke volgzaamheid komt, dat kan onjuist of onvolledig zijn. Wellicht wordt de gedeelde informatie niet gelezen, dat zou bijvoorbeeld ook kunnen.

Vooral om vermaak/verveling.

Laatst bewerkt:
De benoeming van de groep is wellicht ridicuul, maar de observatie dat ze met hun stellingen en argumentatie veel van hier gedeelde wetenschap/feiten negeren, is geen drogreden. Ik zeg daar niet dat ze het ontkennen omdat ze wappies zijn. Ik stel later dat het door angst en politieke volgzaamheid komt, dat kan onjuist zijn. Wellicht wordt de gedeelde informatie niet gelezen, dat zou bijvoorbeeld ook kunnen.
Ik lees best veel maar niet alles. Heb nog meer te doen.

Je ridiculiseert mij (en anderen) en dat mag natuurlijk als jij dat fijn vindt. Gebeurt de andere kant op ook wel.

Vervolgens leg je hierboven uit waarom je ridiculiseert, waarvoor dank, door weer een karikatuur van de ander te maken (suggereren dat mijn argumentatie voortkomt uit angst en politieke volgzaamheid) en dus weer de ander te ridiculiseren, weliswaar verkapt (‘dat kan onjuist zijn’).

Weet niet of ik dat jammer moet vinden of ‘well played, sir’ moet zeggen

Ik lees best veel maar niet alles. Heb nog meer te doen.
En terecht ook wel. Het ontschoot mij even dat niet iedereen er evenveel tijd aan besteed als ik.

Je ridiculiseert mij (en anderen) en dat mag natuurlijk als jij dat fijn vindt. Gebeurt de andere kant op ook wel.
Is niet specifiek op iemand gericht (dan quote ik die) en de andere kant op wordt het ook wel eens zo weggezet, soms met een knipoog, waarom ik het even vermakelijk vond om die term andersom toe te passen.

Vervolgens leg je hierboven uit waarom je ridiculiseert, waarvoor dank, door weer een karikatuur van de ander te maken (suggereren dat mijn argumentatie voortkomt uit angst en politieke volgzaamheid) en dus weer de ander te ridiculiseren, weliswaar verkapt (‘dat kan onjuist zijn’).

Weet niet of ik dat jammer moet vinden of ‘well played, sir’ moet zeggen

Je zei onder andere dit:

Dat er nooit maatregelen waren zegt helemaal niets over onterecht zijn van maatregelen nu.
Dat er nooit maatregelen waren zegt dat er geen gedwongen maatregelen waren en bij dwang moeten gelijke gevallen gelijk worden behandelt, wat met de eerder gestelde overeenkomst met griep dus betekent dat dwang van maatregelen onterecht is.

Terug
Naar boven