Wie heeft dat bepaald en wanneer is het fout gegaan?Toen wel, had je ook al die virus/vaccinwappies nog niet.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie heeft dat bepaald en wanneer is het fout gegaan?Toen wel, had je ook al die virus/vaccinwappies nog niet.
Als je dat te vaak en/of zonder knipoog doet maak je de discussie niet prettiger. Je zal wel vrij snel merken dat mensen je niet meer tegenspreken.Is niet specifiek op iemand gericht (dan quote ik die) en de andere kant op wordt het ook wel eens zo weggezet, soms met een knipoog, waarom ik het even vermakelijk vond om die term andersom toe te passen.
1. Dit is een voor mij nieuwe interpretatie van gelijke gevallen gelijk behandelen;Dat er nooit maatregelen waren zegt dat er geen gedwongen maatregelen waren en bij dwang moeten gelijke gevallen gelijk worden behandelt, wat met de eerder gestelde overeenkomst met griep dus betekent dat dwang van maatregelen onterecht is.
Door het een "griepje" te noemen, bagatelliseer je hetgeen ik aanhaal. Nergens schrijf ik; het is maar een griepje. Sterker nog, ik probeer juist aan te geven dat een stevige griep ook zeer veel slachtoffers kan kennen. En dan heb ik het niet meteen over de vogelgriep, de Mexicaanse (die achteraf toch helemaal niet zo dodelijk bleek te zijn) of de Spaanse. Maar gewoon een zware variant van de veel voorkomende griepvarianten. Die kunnen bij ouderen en mensen met onderliggend lijden zeer dodelijk zijn. Mensen met een fatsoenlijk werkend immuunsysteem zouden volgens jouw redenatie dus ook helemaal geen vaccin moeten/hoeven/willen nemen? Want dan zijn we het op dat vlak in elk geval eens.- Wordt altijd een beetje lacherig gedaan over 'de griep'. 'Het is maar een griepje.' Heeft iemand hier wel eens echt de griep gehad met alle symptomen die erbij horen? Wat in de volksmond een griepje genoemd wordt is meestal niet meer dan een druipneusje. Bij een 'zwaar griepvirus' waar jij het over hebt kun je wel degelijk behoorlijk lang ziek zijn, langdurige gevolgen ervan ondervinden, zelfs in het ziekenhuis belanden en is de mortaliteit nog niet eens zo heel laag, al helemaal onder risicogroepen niet. Niemand zou dat moeten ontkennen. Het punt is alleen dat mensen die een fatsoenlijk werkend immuunsysteem hebben eigenlijk nooit te maken krijgen met die zware griep, daar blijft het inderdaad bij dat druipneusje.
Ik ben ook zeker blij dat de wetenschap tegenwoordig tot zulke geweldige dingen in staat is en dat ik niet ten tijde van de Spaanse griep op deze aardbol rond huppelde. Ik ben ook zeker niet tegen vaccins, voor geen enkele ziekte. Maar dan wel graag in alle proporties, op basis van de daadwerkelijke cijfers en kansberekeningen. En niet omdat we het doen voor 1. buurman Piet, die obese is met hart- en vaatklachten. Want stel je voor dat je hem tegenkomt op de stoep, voor je huis. Je wil toch niet op je geweten hebben dat Piet sterft, omdat JIJ geen vaccin wilde nemen? En ook niet omdat we graag naar een 2. festival willen, of een theatervoorstelling, of uit eten, of op vakantie. En ook niet voor het 3. opbouwen van die zo ooit befaamde groepsimmuniteit.@Shadow Project heeft verder volgens mij al duidelijk genoeg uitgelegd waarom niet-risicogroepen onder normale omstandigheden niet de griepprik hoeven te halen. Waarom die nadruk elke keer gelegd wordt op de mortaliteit bij de vergelijking tussen de griep en corona is mij verder een raadsel. Influenza heeft potentieel een flinke mortaliteit, die verder overigens ontzettend lastig te meten is (net als die van covid). Volgens mij heeft niemand hier zin in de Spaanse of de Aziatische griep. Als er weer zo'n vogelgriep variant uitbreekt sta ik ook weer als eerste klaar hoor om die spuit er in te rammen. Jij misschien niet. Voor coronavirussen net zo voor mij. Ben blij dat er genoeg slimme mensen zijn die vaccins hebben weten te ontwikkelen die werken tegen nieuwe virusvarianten. Covid zal ongetwijfeld op een gegeven moment onderdeel worden van de 'normale' seizoensvirussen waarbij gezonde mensen zich niet veel zorgen hoeven te maken, maar voorlopig is dat nog niet helemaal zo en is het dus verstandig om te vaccineren.
Alleen diegene die nu het beleid bepalen willen het niet, anders was het wel gebeurd. Het is geen kwestie van geld, als je ziet hoeveel miljarden we inmiddels over de balk hebben gesmeten. Het is echt een kwestie van willen. En ook de mensen willen het niet graag genoeg, want de volgende verkiezingen stemmen ze gewoon weer op diezelfde partijen en personen. Niets mis mee, we doen het zelf en samen, maar we willen het gewoon niet graag genoeg. Wij hebben hier 6,8 IC bedden per 100.000 inwoners en natuurlijk mega fijn dat we daarmee voor het overgrote deel ruimschoots mee uit de voeten kunnen. Duitsland kent er 24,4 per 100.000 inwoners. Natuurlijk is er ergens een grens, maar volgens mij valt hier nog wel wat te winnen niet?- De discussie over personeelstekorten in de zorg en IC-tekorten is een politieke. We willen allemaal voldoende personeel daar maar we willen allemaal ook niet een hogere zorgpremie/eigen risico betalen. Er zit veel in bureaucratie en managementlagen, daar hebben we het 100 of 200 pagina's geleden ook al wel over gehad. Verder kun je de IC-capaciteit verhogen totdat je een ons weegt, er zal altijd ergens een grens aan blijven zitten.
Als we het allemaal hadden gewild, was het er nu, na ruim 1,5 jaar wel van gekomen. Voortschrijdend inzicht is een mooi gegeven, hier een voorbeeld van Gommers zijn uitspraken inzake de IC-bedden. En dan ontbreekt nog de harde ontkenning van oktober 2020, maar dit is voldoende om beeld te schetsen;case in point, we willen het allemaal maar het gebeurt niet
Was ook een groot succes he die vaccins? Of zou er een reden zijn waarom uiteindelijk "slechts" 30mio mensen deze prik hebben gekregen?Laatste grieppandemie die ook Nederland bereikte was volgens mij de Mexicaanse, ook toen werden er heel rap vaccins ontwikkeld en werd er op zeer grote schaal gevaccineerd.
Tijdens de Spaanse griep meer dan honderd jaar geleden waren er natuurlijk nog geen vaccins maar waren er op plaatselijke niveaus heel veel lockdowns. Scholen, kerken etc gingen dicht. Hele dorpen werden afgesloten van de buitenwereld. Quarantaine is door de geschiedenis heen veel gebruikt.
Het is jammer, maar het gaat zo vanzelf bij iedereen. Er is teveel angst en daarmee teveel emotie, vanuit waar men veelal reageert. Het ridiculiseren van een bepaalde groep mensen, pro of anti, zet jezelf een beetje buitenspel vind ik. Het zorgt er in elk geval vaak voor dat er geen ruimte meer is voor begrip, inlevingsvermogen en de wil om echt naar elkaar te willen luisteren. Want ook die ene gek die compleet doorgeslagen lijkt, die komt ergens vandaan. Zowel pro als anti.Als je dat te vaak en/of zonder knipoog doet maak je de discussie niet prettiger. Je zal wel vrij snel merken dat mensen je niet meer tegenspreken.
Ieder mens is uniekAls je dat te vaak en/of zonder knipoog doet maak je de discussie niet prettiger. Je zal wel vrij snel merken dat mensen je niet meer tegenspreken.
1. Dit is een voor mij nieuwe interpretatie van gelijke gevallen gelijk behandelen;
2. Ook het vereiste van dwang ken ik niet voor gelijke behandeling van gelijke gevallen;
3. Je kunt stellen wat je wilt, maar zo ver reikt de overeenkomst met griep naar mijn mening niet.
Ik zie dit vooral als veranderde omstandigheden (delta), voortschrijdend inzicht (noemde jij ook al), een ander accent leggen en in zekere zin ook politiek bedrijven (de begrotingen worden gemaakt, Algemene Politieke Beschouwingen komen eraan).Als we het allemaal hadden gewild, was het er nu, na ruim 1,5 jaar wel van gekomen. Voortschrijdend inzicht is een mooi gegeven, hier een voorbeeld van Gommers zijn uitspraken inzake de IC-bedden. En dan ontbreekt nog de harde ontkenning van oktober 2020, maar dit is voldoende om beeld te schetsen;
![]()
Dit, al zijn er wel grenzen aan.Het is jammer, maar het gaat zo vanzelf bij iedereen. Er is teveel angst en daarmee teveel emotie, vanuit waar men veelal reageert. Het ridiculiseren van een bepaalde groep mensen, pro of anti, zet jezelf een beetje buitenspel vind ik. Het zorgt er in elk geval vaak voor dat er geen ruimte meer is voor begrip, inlevingsvermogen en de wil om echt naar elkaar te willen luisteren. Want ook die ene gek die compleet doorgeslagen lijkt, die komt ergens vandaan. Zowel pro als anti.
We kunnen in elk geval wel stellen dat we ruimschoots de tijd hebben gehad om te zorgen voor extra capaciteit, maar nog steeds hebben verzuimd hier ook maar überhaupt mee te beginnen. Dus hoe erg vinden we het met zijn allen dat er nog steeds uitgestelde zorg bijgeschreven wordt? Of anders gezegd, hoe graag willen we de druk opvoeren en tegen welke prijs?Ik zie dit vooral als veranderde omstandigheden (delta), voortschrijdend inzicht (noemde jij ook al), een ander accent leggen en in zekere zin ook politiek bedrijven (de begrotingen worden gemaakt, Algemene Politieke Beschouwingen komen eraan).
In het eerste artikel heeft hij het over het niet zomaar open houden van extra bedden, maar wel zorgen dat die bedden en spullen er zijn en er personeel is dat als het moment daar is ingezet kan worden op de IC, nu stelt hij dat met de huidige capaciteit de andere zorg alleen door kan gaan met een corona-bezetting van 100 IC-bedden, dat zijn er al weer een tijdje meer dan 200, of ergens rond 200.
Klopt helemaal, er zijn zeker grenzen aan. Zo ken ik ook iemand die ook zijn hele kelder vol heeft liggen met proviand, kleding voor de komende 10 jaar, ook voor zijn kinderen etc. De uitspraken die uit die mond komen zijn niet mals en zo iemand kan ik al snel niet meer serieus nemen. Toch is er heel af en toe dat stemmetje in je achterhoofd die roept; "Maar was als maar de helft van wat hij nu denkt, straks waarheid wordt"? en "dat ik niet kan indenken dat zoiets mogelijk is, (want je onderschat denk ik het vermogen van je eigen brein om je te laten denken dat je alles wel ziet of zag aankomen) maakt het nog niet onmogelijk". Simpel voorbeeld; Als de weermannen op de TV schrijven dat het morgen gaat regenen, dan zal iedereen die met de fiets naar werk moet, of op zijn minst het overgrote deel ervan, een paraplu of regenpak meenemen. Net zo goed als wanneer er mooi weer voorspeld wordt, diezelfde mensen een korte broek en t-shirt zullen aantrekken. Maar dat die weermannen dit zeggen, maakt het nog niet waar. Ongeacht jouw eigen inlevingsvermogen om iets wel of niet aan te kunnen zien komen. We vertrouwen veelal blind op die weermannen uit de media. Dat is met CoVID niet heel anders, alleen veel gecompliceerder.Dit, al zijn er wel grenzen aan.
Als mensen over bijvoorbeeld magnetisme beginnen, argumenten van een ander verdraaien of bewust verkeerd interpreteren en/of dingen roepen en die niet onderbouwen dan haak ik wel af. Humor vind ik dan wel weer leuk, dat geeft vaak ook aan dat mensen nog enigszins kunnen relativeren, al is voor mij "de andere kant" voortdurend als "wappie" of "schaap" neerzetten snel sleets geworden, zeker in deze discussie plaats je niet snel een smiley teveel.
Met als aantekening dat die groep zoveel riep dat het eerder toeval is dat er iets waarheid is geworden dan het teken van geniale inzichten.Dit is eigenlijk een beetje hetzelfde met alle waarheden die we inmiddels kennen rondom de boude uitspraken van een bepaalde groep inzake het vaccineren en het beleid. Toen der tijd werden die inderdaad allemaal als wappie weggewuifd, je bent niet goed, dit dat, zus zo. Maar voor een heel groot deel kwam dat voort uit het feit dat men zich dat niet wilde, of kon indenken als de waarheid op enige termijn.
Eens, eigenlijk is die waarheid iets wat al veel te lang uitblijft. Dus ik ben daar net zo sceptisch over. Maar ik ben geduldig en tot die tijd probeer ik voor mezelf gewoon zoveel mogelijk kaas te maken van die vieze stinkende brij.Met als aantekening dat die groep zoveel riep dat het eerder toeval is dat er iets waarheid is geworden dan het teken van geniale inzichten.
Het zal fijn zijn als die waarheid er is, boven tafel komt en hopelijk dat dit tijdig gebeurt, ik ben daar minder optimistisch over.
42
Ik gok 44 maar ja waarschijnlijk wordt het 43
Nee, heb jij ze thuis in de veronderstelling dat ze verplicht zijn?
Die discussie is al niet zo prettig omdat sommige mensen eisen dat anderen zich altijd maar aanpassen naar hun gevoelens en daarbij logica, feiten, en wetenschappelijke data blijven negeren. Hetgeen wat ik met die post juist aankaartte. Als het omgedraaid toepassen van de term wappie zo serieus als onprettig wordt ervaren terwijl men het van de andere kant maar moet doen met hetzelfde en wensen/dreigen tot het afnemen van hun vrijheden/rechten daarbovenop, dan zou dat wie zich nu pas onprettig voelt kunnen prikkelen tot reflectie.Als je dat te vaak en/of zonder knipoog doet maak je de discussie niet prettiger. Je zal wel vrij snel merken dat mensen je niet meer tegenspreken.

Dwang komt uit wetgeving en jurisprudentie daarvan moet gelijke gevallen gelijk behandelen. Is ook logisch. Anders kunnen autoriteiten (die de dwang opleggen) doen wat ze maar willen en heeft erover praten/redeneren ook geen zin. Deze stappen zijn overigens in de realiteit ook daadwerkelijk toegepast geweest.1. Dit is een voor mij nieuwe interpretatie van gelijke gevallen gelijk behandelen;
2. Ook het vereiste van dwang ken ik niet voor gelijke behandeling van gelijke gevallen;
Hmm, jammer. Is dat omdat je griep niet zo ernstig vind?3. Je kunt stellen wat je wilt, maar zo ver reikt de overeenkomst met griep naar mijn mening niet.
Ja, mijn huis is in 2010 opgeleverd met in elke ruimte (buiten de badkamer en toilet) met eer brandmelder. Dat moest van het bouwbesluit, verwijderen kan en mag (heeft mijn buurman gedaan), maar heeft wel invloed op je verzekering.Nee, heb jij ze thuis in de veronderstelling dat ze verplicht zijn?
Vrijheid van handelen is geen vrijheid van consequenties!Ja, mijn huis is in 2010 opgeleverd met in elke ruimte (buiten de badkamer en toilet) met eer brandmelder. Dat moest van het bouwbesluit, verwijderen kan en mag (heeft mijn buurman gedaan), maar heeft wel invloed op je verzekering.

Ik denk omdat influenzavarianten niet te vergelijken zijn met covidmutaties.Hmm, jammer. Is dat omdat je griep niet zo ernstig vind?
Wij hebben zichtbare segmenten in de plafonds en hij heeft het strak laten stuccen en vond de brandmelders niet mooi.
Zullen we alvast een topic aanmaken om hier over te discussiëren?Ik lees overigens dat het in 2022 verplicht wordt dus hij kan ze weer terug hangen![]()
En daartegenin; veiligheid is belangrijk, maar aesthetiek ook. Is toch een van de fundamentele eigenschappen van onze beleving.Zullen we alvast een topic aanmaken om hier over te discussiëren?
Wie zit hier achter, wie gaan hier grof aan verdienen, geven de melders geen vals gevoel van veiligheid, wat al je buurman er geen gehoor aangeeft en de brand over kan slaan naar jouw huis of erger nog, wat als je bedwelmd raakt door zijn rook. Maar de hoofdvraag is natuurlijk, wanneer schalen we de beroepsbrandweer weer op, een brandwacht cursus heb je in een dag doorlopen.