AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Die groep is ook oververtegenwoordigd in de obesitas en diabetes cijfers.
Zeker, de vraag is ook hoe dat komt.

Soms is daar ook een genetische factor voor.

De groep bevindt zich ook meer dan gemiddeld in de lagere sociaal economische klasse, daar komt overgewicht en diabetes vaker voor.

Mogelijk zijn er ook culturele verschillen met betrekking tot voeding en gezond gewicht.

Ze bestaan nog, de medici met nog wel een beetje gezond verstand.

Zit een kern van waarheid in, maar het is al vaker geopperd. Hoe wil je IC capaciteit uitbreiden als er geen personeel te vinden is? Een paar bankjes extra laat mensen niet van carriere veranderen. En ze vallen niet binnen een paar weken op te leiden. En dan straks al Corona voorbij is, heb je veel te veel ic verplegers die uit hun neus staan te vreten en onder hun niveau moeten werken.

Je wilt het punt voordat reguliere zorg uitgesteld wordt voor zijn, niet dan pas actie ondernemen uiteraard..

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.703
Zit een kern van waarheid in, maar het is al vaker geopperd. Hoe wil je IC capaciteit uitbreiden als er geen personeel te vinden is? Een paar bankjes extra laat mensen niet van carriere veranderen. En ze vallen niet binnen een paar weken op te leiden. En dan straks al Corona voorbij is, heb je veel te veel ic verplegers die uit hun neus staan te vreten en onder hun niveau moeten werken.
Los van de IC verpleegkundigen hebben we ook een chronisch tekort aan normale verpleegkundigen. Laat ze daar maar eerst eens mee beginnen.

Los van de IC verpleegkundigen hebben we ook een chronisch tekort aan normale verpleegkundigen. Laat ze daar maar eerst eens mee beginnen.
Hoe? Er verdwijnen waarschijnlijk meer verpleegkundigen dan dat er nieuwe van school afkomen, Zou meer loon alleen voldoende zijn?

• Like
Waarderingen: Vonk
Was vorig jaar toch ook al een rel over toen het die ene dokter zomaar opviel dat er disproportioneel veel bruine mensen in het ziekenhuis/IC(?) lagen.

Zeker, de vraag is ook hoe dat komt.

Soms is daar ook een genetische factor voor.

De groep bevindt zich ook meer dan gemiddeld in de lagere sociaal economische klasse, daar komt overgewicht en diabetes vaker voor.

Mogelijk zijn er ook culturele verschillen met betrekking tot voeding en gezond gewicht.
IQ. Sterke correlatie tussen IQ en gezonde levensstijl, sociaal economische klasse, afkomst, alles wat hierbij relevant is.

Vind ik niet vreemd, hoor wel eens verhalen van de dames zou voor geen salarisverhoging willen ruilen wat een gestresst kutberoep.

Je wilt het punt voordat reguliere zorg uitgesteld wordt voor zijn, niet dan pas actie ondernemen uiteraard..
Misschien even kijken hoe andere landen dit doen.
In DE heb je veel meer IC's, die staan dan vast ook vaker leeg en hebben ze daar dus een oplossing voor verzonnen dat het personeel zich niet verveelt. We hoeven niet altijd zelf het wiel opnieuw uit te vinden, er zijn genoeg landen waar dingen beter gaan dan in NL, ze moeten alleen wel even hun ego opzij zetten en open staan voor ideeën die ze zelf niet verzonnen hebben.

Hoe? Er verdwijnen waarschijnlijk meer verpleegkundigen dan dat er nieuwe van school afkomen, Zou meer loon alleen voldoende zijn?

Geld, maar de zorg is al jarenlang een ondergeschoven kindje van het kabinet, net als defensie.

En ja nu ben je natuurlijk veel te laat. Net zoals we te laat waren met de mondkapjes. Daar is een berg geld tegenaan gegooid en dat is “allemaal goedgekomen”. Mag wat kosten, dus als er een wil zou zijn, was dit al lang en breed verbeterd.

Ze hebben het beroep de laatste jaren zo onaantrekkelijk gemaakt door de werkdruk te verhogen (bezuinigen op personeel), weinig loonsverhoging en dat soort dingen dat er nu inderdaad te weinig mensen kiezen voor een ''carriere'' in de zorg. Geld en een goed pensioen is een eerst stap om weer mensen aan te trekken, daarna gaat de werkdruk vanzelf naar beneden.

PS. ik woon tegenover een verzorgingsflat, maar als je ziet wat daar per dag aan verzorgers met de auto langskomt was een bejaardentehuis volgens mij een heel stuk goedkoper geweest. En die verzorgers rijden dus naar 5-10 van die huizen 3 keer per dag om mensen te helpen. Geen wonder dat mensen dat werk niet willen doen.

Ze hebben het beroep de laatste jaren zo onaantrekkelijk gemaakt door de werkdruk te verhogen, weinig loonsverhoging en dat soort dingen dat er nu inderdaad te weinig mensen kiezen voor een ''carriere'' in de zorg. Geld en een goed pensioen is een eerst stap om weer mensen aan te trekken, daarna gaat de werkdruk vanzelf naar beneden.

PS. ik woon tegenover een verzorgingsflat, maar als je ziet wat daar per dag aan verzorgers met de auto langskomt was een bejaardentehuis volgens mij een heel stuk goedkoper geweest.

Die bestaat straks niet meer :lol:

• #5.713
Kan, kost ons wel een paar miljard per jaar. Als dat voor 2019 door de politiek besloten was had je daar ook moord en brand over geschreeuwd. :D
Nee hoor, geen idee hoe je daar bij komt. Ik ben altijd tegen het afschalen van de zorg geweest. Als je ook ziet wat het bezuinigen op de GGZ teweeg heeft gebracht in dit land.. ik roep hier volgens mij al jaren dat we moeten investeren in de zorg en ik zit hier al 13 jaar.

Ik ben vooral tegen al het geld dat naar immigratie, ontwikkelingshulp en Brussel gaat. Lol met al dat geld kan je je IC capaciteit makkelijk verviervoudigen.

Kan, kost ons wel een paar miljard per jaar. Als dat voor 2019 door de politiek besloten was had je daar ook moord en brand over geschreeuwd. :D
Iedereen wil meer IC bedden, maar zodra de premie weer met 2,50 per maand omhoog gaat staat iedereen weer op z'n achterste poten.

Al ben ik überhaupt benieuwd hoe we de zorgkosten betaalbaar gaan houden in de toekomst, met oog op de steeds groter wordende groep overgewicht en obesitas en alle daaruit voortvloeiende gezondheidsproblemen.

Als het het dan net zo wegwerken (verstoppen) in de miljoenen nota als ze dat doen met al die energie belastingen hoor je daar dus helemaal niemand over :(

• #5.716
Iedereen wil meer IC bedden, maar zodra de premie weer met 2,50 per maand omhoog gaat staat iedereen weer op z'n achterste poten.
Weer datzelfde luchtfietsende argument dat je steeds hoort maar nergens op slaat en tevens onjuist is.

Hoeveel heeft covid ons inmiddels gekost door een gebrek aan zorgcapaciteit? 90 miljard, 100 miljard?

Oja, de premie gaat al minstens €3,50 per maand duurder worden. En dat zonder extra IC bedden.

• Like
Waarderingen: Vonk
Al ben ik überhaupt benieuwd hoe we de zorgkosten betaalbaar gaan houden in de toekomst, met oog op de steeds groter wordende groep overgewicht en obesitas en alle daaruit voortvloeiende gezondheidsproblemen.
Een persoons gebonden budget potje creëren voor zorgkosten waarbij je door goed gedrag meer kan verdienen.

Ja jij ben er ook zo een! Hoeveel bedden hebben we dan nodig om de winterpieken op te vangen? Hoeveel kost dat? Hoeveel kost dit geintje dat de jij en je handlangers ons al anderhalf jaar flikt?? Van hoeveel ziekenhuis bedden en ic plaatsen zijn we sinds 2010 teruggegaan en met hoeveel personen is de Nederlandse bevolking gegroeid. Juist.

• #5.719
Door jaarlijks 100.000 kansarmen te importeren. :roflol:

Terug
Naar boven