Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.721
Een flink deel van de bevolking laat zich toch voor een paar euro korting verleiden om over te stappen van zorgverzekeraar of energieleverancier.
T zou mij niks verbazen als een groot deel zich liet overhalen om een prikje te halen omdat het gratis is :roflol:.

Wat jij trouwens zegt klopt, maar is dus geen argument voor wat Shadow zegt.

Los van de IC verpleegkundigen hebben we ook een chronisch tekort aan normale verpleegkundigen. Laat ze daar maar eerst eens mee beginnen.
Geld, maar de zorg is al jarenlang een ondergeschoven kindje van het kabinet, net als defensie.

En ja nu ben je natuurlijk veel te laat. Net zoals we te laat waren met de mondkapjes. Daar is een berg geld tegenaan gegooid en dat is “allemaal goedgekomen”. Mag wat kosten, dus als er een wil zou zijn, was dit al lang en breed verbeterd.
ik weet niet hoe het met jullie zit maar geld lost niet alles op. Je haalt mensen echt niet over de streep met een paar honderd euro meer om zich daarvoor helemaal te laten omscholen. En als dat wel het geval is dan zou dat top zijn, maar heb je daar nu geen donder aan want zo snel leid je mensen niet op.
Misschien even kijken hoe andere landen dit doen.
In DE heb je veel meer IC's, die staan dan vast ook vaker leeg en hebben ze daar dus een oplossing voor verzonnen dat het personeel zich niet verveelt. We hoeven niet altijd zelf het wiel opnieuw uit te vinden, er zijn genoeg landen waar dingen beter gaan dan in NL, ze moeten alleen wel even hun ego opzij zetten en open staan voor ideeën die ze zelf niet verzonnen hebben.
Er zijn ook genoeg landen waar het bizar slecht gaat. Vrijwel elk land heeft maatregelen gehad deze pandemie of heeft ze weer nodig. Zoals ik zei als er geen personeel te vinden valt kan je moeilijk opschalen. Als de opleidingen een aantal jaar duren kan je moeilijk short term extra beden regelen.

Een paar extra bedden wint het niet van exponentiële groei.

ik weet niet hoe het met jullie zit maar geld lost niet alles op. Je haalt mensen echt niet over de streep met een paar honderd euro meer om zich daarvoor helemaal te laten omscholen. En als dat wel het geval is dan zou dat top zijn, maar heb je daar nu geen donder aan want zo snel leid je mensen niet op.

Er zijn ook genoeg landen waar het bizar slecht gaat. Vrijwel elk land heeft maatregelen gehad deze pandemie of heeft ze weer nodig. Zoals ik zei als er geen personeel te vinden valt kan je moeilijk opschalen. Als de opleidingen een aantal jaar duren kan je moeilijk short term extra beden regelen.

Er is een reden waarom Duitsland wél meer dan 30 IC bedden heeft per 100.000 inwoners. En die zijn er inderdaad niet gekomen door te roepen dat men voor een paar honderd euro extra, toch niet die baan gaat nemen of er zal blijven.

Ook het argument van tijd etc., snijdt niet zoveel hout, want dit is al jarenlang een structureel probleem » het teruglopen van de capaciteit in de zorg in zijn geheel (ziekenhuizen gesloten, tekort aan handjes, tekort aan materieel, tekort aan geld). Daaraan ten grondslag ligt de privatisering van de zorg. Die zal er op den duur voor zorgen dat het systeem, zichzelf de nek omdraait. Kwestie van tijd.

O dats vreemd. Mij werd verteld dat we de planeet kunnen redden als we meer belasting betalen.

Zo snel leid je mensen niet op? We zitten al bijna 2 jaar in de pandemie.
Tja meer insight heb ik ook niet, behalve dat het blijkbaar lang duurt. Wat voor kunde je vergeleken een reguliere verzorger nodig hebt vs een IC papeirtje weet ik verder ook niet. In noodgevallen lijkt mij dat het met een spoedcursus ook wel moet kunnen.
Er is een reden waarom Duitsland wél meer dan 30 IC bedden heeft per 100.000 inwoners. En die zijn er inderdaad niet gekomen door te roepen dat men voor een paar honderd euro extra, toch niet die baan gaat nemen of er zal blijven.

Ook het argument van tijd etc., snijdt niet zoveel hout, want dit is al jarenlang een structureel probleem » het teruglopen van de capaciteit in de zorg in zijn geheel (ziekenhuizen gesloten, tekort aan handjes, tekort aan materieel, tekort aan geld). Daaraan ten grondslag ligt de privatisering van de zorg. Die zal er op den duur voor zorgen dat het systeem, zichzelf de nek omdraait. Kwestie van tijd.
Geen idee hoe het verder in Duitsland gaat, maar dat is een land dat tig keer zo groot is als Nederland. Je kan wel altijd blijven cherrypicken naar maatregel X die in land Y wel goed gaat, maar elk land gaat het bagger en er zijn genoeg plekken waar het veel slechter gaat dan Nederland. Er moet ergens een happy medium gevonden worden.

Mja hebben we in het verleden zulke problemen gehad met de capaciteit? Het is niet voor niks een pandemie, black swan event. Meer geld gaat ongetwijfeld helpen en zal wel verandering in moeten komen. Maar nu er even wat geld tegen aan smijten zal het acute probleem niet oplossen.

O dats vreemd. Mij werd verteld dat we de planeet kunnen redden als we meer belasting betalen.

Zo snel leid je mensen niet op? We zitten al bijna 2 jaar in de pandemie.
Als het om middelbareschoolverlaters zou gaan zouden ze nu op 1/3 van hun opleiding zitten. ;)

Zou jij als ic verpleegkundige gaan werken voor 1,5 tot maximaal 2 keer modaal (wat 1,5 keer meer is dan ze nu verdienen)?

Tja meer insight heb ik ook niet, behalve dat het blijkbaar lang duurt. Wat voor kunde je vergeleken een reguliere verzorger nodig hebt vs een IC papeirtje weet ik verder ook niet. In noodgevallen lijkt mij dat het met een spoedcursus ook wel moet kunnen.

Geen idee hoe het verder in Duitsland gaat, maar dat is een land dat tig keer zo groot is als Nederland. Je kan wel altijd blijven cherrypicken naar maatregel X die in land Y wel goed gaat, maar elk land gaat het bagger en er zijn genoeg plekken waar het veel slechter gaat dan Nederland. Er moet ergens een happy medium gevonden worden.

Mja hebben we in het verleden zulke problemen gehad met de capaciteit? Het is niet voor niks een pandemie, black swan event. Meer geld gaat ongetwijfeld helpen en zal wel verandering in moeten komen. Maar nu er even wat geld tegen aan smijten zal het acute probleem niet oplossen.
Ja we hebben in het verleden zulke problemen gehad en met heel wat meer capaciteit ook.

Ja we hebben in het verleden zulke problemen gehad en met heel wat meer capaciteit ook.

Dat is toen allemaal net goed gegaan. Je weet pas zeker dat je de grens hebt bereikt nadat je eroverheen bent gegaan. Dat is dan nu het geval, maar hoe groot is de kans dat het na corona binnen een paar decennia weer gaat gebeuren.

Lockdown hier en daar nodig de komende jaar jongens?

Lockdown hier en daar nodig de komende jaar jongens?

Gewoon de gasprijs stijging niet compenseren.

En dat zorgde ervoor dat twee jaar lang de zorg uitgesteld moest worden? Aangezien er nu nog zat cases zijn die nog steeds niet behandeld zijn voor reguliere zorg sinds de pandemie.

Ja er zijn een paar heftige griep golfen geweest, maar die hebben bij lange na niet zoveel impact gehad als covid. We kunnen blijven discussieren en zullen het niet eens worden, maar constant een vorige griep golf erbij halen heb je niet zoveel aan. De griep is echt totaal anders, al is het door de expotentiele groei.

Dat is toen allemaal net goed gegaan. Je weet pas zeker dat je de grens hebt bereikt nadat je eroverheen bent gegaan. Dat is dan nu het geval, maar hoe groot is de kans dat het na corona binnen een paar decennia weer gaat gebeuren.
Nee Steks, het is 2020 ook net goed gegaan maar dat wil jij maar niet te willen begrijpen/zien. Jij blijft in het naratief hangen dat de lockdown/maatregelen iets gedaan hebben maar er is niets, werkelijk niets dat er op wijst dat dat zo is. Wel een studie van de universiteit Munchen die het tegengestelde beweert namelijk als een virus is uitgebroken lockdwowns geen toegevoegde waarde meer hebben. die studie mag je zelf zoeken, heb ik een half jaar geleden hier gedropt.

Bovenstaand buiten alle landen en staten waar 'geexperimenteerd' is met weinig maatregelen en heel toevallig NOT eenzelfde soort infectie verloop lieten zien.

En dat zorgde ervoor dat twee jaar lang de zorg uitgesteld moest worden? Aangezien er nu nog zat cases zijn die nog steeds niet behandeld zijn voor reguliere zorg sinds de pandemie.

Ja er zijn een paar heftige griep golfen geweest, maar die hebben bij lange na niet zoveel impact gehad als covid. We kunnen blijven discussieren en zullen het niet eens worden, maar constant een vorige griep golf erbij halen heb je niet zoveel aan. De griep is echt totaal anders, al is het door de expotentiele groei.
Dat er zorg moest uitgesteld worden is een overheids maatregel. Als je het aan de ziekenhuizen had overgelaten was er opgeschaald en permanent personeel aangenomen. Nee wij gaan het niet eens worden nee.

Wel een studie van de universiteit Munchen die het tegengestelde beweert namelijk als een virus is uitgebroken lockdwowns geen toegevoegde waarde meer hebben. die studie mag je zelf zoeken
Maar een studie is toch iets wetenschappelijks en als er iets onbetrouwbaar is gebleken in deze crisis is dat de wetenschappelijke wereld. Toch?

Dat er zorg moest uitgesteld worden is een overheids maatregel. Als je het aan de ziekenhuizen had overgelaten was er opgeschaald en permanent personeel aangenomen. Nee wij gaan het niet eens worden nee.
Ah ja als je het aan de ziekhuizen had overgelaten hadden zij ineens personeel kunnen toveren out of the blue? Volgens mij voelt niemand zich hier geroepen om zich om te scholen, ook niet voor een paar meijer meer. Ik snap niet zo goed waar je naar toe wilt en constant aan het verschuiven bent van eindtarget. Ik leg je gewoon uit waarom er nu niet opgeschaald kan worden gebaseerd op feiten. Geen personeel, en als mensen wel omgeschoold willen worden heb je daar bijzonder weinig van omdat een scholing jaren duurt.

Waar wil je nou nog verder naar toe met deze discussie? Wat als heb je geen f**k aan. Ik kan en wil het ook niet mooier maken, jij wel. Ga jezelf lekker omscholen ofzo. :roflol:

Klopt, en als je helemaal niks doet zal er nooit een bed bij komen. Die corona gaat echt niet meer weg, hoe langer we wachten, hoe langer het duurt voor de IC capaciteit omhoog kan om de aankomende golven op te vangen.

Terug
Naar boven