AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ze kunnen toch ook personeel 's nachts neerzetten? :dunno:

Maar even zonder gekheid, vind het te idioot voor woorden. Van alle maatregelen is zo'n QR check echt kolder. Vervolgens wel met z'n allen bij de IKEA, Action etc op elkaars lip zitten...

• Like
Waarderingen: Vonk
Ze kunnen toch ook personeel 's nachts neerzetten? :dunno:

Maar even zonder gekheid, vind het te idioot voor woorden. Van alle maatregelen is zo'n QR check echt kolder. Vervolgens wel met z'n allen bij de IKEA, Action etc op elkaars lip zitten...

Het is eigenlijk de meest waanzinnige maatregel die je kunt treffen, sporten ontmoedigen.

Fixed.
:trollface:
Mogelijk zullen er ook weer beperkingen komen in aantallen bezoekers in winkels.
Haha :D
Wat er ook gedaan wordt, het is toch nooit goed. Maar liever beperking in aantallen en fixed tijdblokken (ook in sportscholen) dan iemand ergens toegang toe te ontzeggen.

Het is eigenlijk de meest waanzinnige maatregel die je kunt treffen, sporten ontmoedigen.
Dat kan je zeggen over iedere maatregel over de sportscholen: ook over het beperken van het aantal bezoekers per ruimte, het sluiten van de kleedkamers, extra eisen aan de schoonmaak, enz.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dat kan je zeggen over iedere maatregel over de sportscholen: ook over het beperken van het aantal bezoekers per ruimte, het sluiten van de kleedkamers, extra eisen aan de schoonmaak, enz.

Volkomen mee eens, sporten zou een vitale sector moeten zijn, een primaire levensbehoefte.

Dit lijkt het te worden:

De uitgelekte ingrepen op een rij
-Houd anderhalve meter afstand (dringend advies, per direct)
-Werk de helft van de tijd thuis (dringend advies, per direct)
-Het coronatoegangsbewijs geldt ook in onder meer sportscholen, zwembaden en ‘doorstroomlocaties’ als dierentuinen, musea en pretparken (plicht, vanaf 6 november)
-Draag een mondkapje in publieke binnenruimten zoals winkels, stations, bibliotheken en gemeentehuizen (verplicht, vanaf 6 november)
-Een regionale aanpak in corona-brandhaarden lijkt onhaalbaar, wel worden bedrijven en burgemeesters opgeroepen beter te handhaven
-Extra regels exclusief voor ongevaccineerden zijn voorlopig uit beeld
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan worden

Zeer onverstandig:
Wel bereidt het kabinet alvast wetgeving voor om de QR-code ook op het werk in te voeren, al ligt dat politiek uiterst gevoelig. Ook de invoer van een coronapas in hoger onderwijs en mbo wordt verkend.

Per 6 november zo urgent is het wel 😅

Dus in plaats van een afschaffing per 1/11, kijken we dus naar een verdere uitbreiding van de apartheidspas. Goh, wie had dat gedacht dan :emo:

Hoop dat de poep wel aan is straks als het op het werk via wetgeving er doorheen geduwd wordt. Dan ga je toch meer dan alleen de sporters raken, of het winkelende publiek.

Worden overigens weer leuke scheve gezichten in de winkels, als ik geen mondkapje draag. Denk dat de polarisatie inmiddels wel bijgedragen heeft aan de verharding van standpunten over en weer. Gelukkig heb ik mijn fysiek en norse kop mee :trollface:

Ja en dan zien we eind november nog onvoldoende effect en zitten we vanaf half december weer met zijn allen in een sociaal isolement.

Zou er dan ook een dergelijke foto van Rutte opduiken? In gedachten zie ik het hem al doen, net zoals in Letland...

3500.jpg

Precies wat ik zei gister tegen iedereen. Deze maatregelen halen niks uit, straks harde lockdown.
Als gevaccineerde moet ik wel toegeven dat de werking tegenvalt. En het verbaasd me dat er niet geëxperimenteerd wordt met een combinatie van verschillende merken, of dat de mRNA vaccins aangepast worden om beter te werken tegen de Delta variant.

Terug
Naar boven