Je kan je laten testen en als je corona hebt gehad hoef je je ook niet te laten vaccineren.Wel benieuwd hoeveel Nederlanders destijds dachten "moet je horen wat die gek nu weer denkt".

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan je laten testen en als je corona hebt gehad hoef je je ook niet te laten vaccineren.Wel benieuwd hoeveel Nederlanders destijds dachten "moet je horen wat die gek nu weer denkt".

Kan meerdere redenen hebben. Clusters in bijv. verpleeghuizen, verhoudingsgewijs meer verspreiding onder oudere leeftijdsgroepen (zelfs bij een homogene verdeling van sociale interacties, maar wel met name onder de eigen leeftijdsgroep, onder een bevolking, verspreidt het virus zich makkelijker onder een 'zwakkere' bevolking dan onder een 'sterkere' bevolking; immers de zwakkere bevolking zal vaker doorbraakinfecties hebben en dus besmettelijk kunnen zijn), geen representatieve weken (het is in dit geval des te noodzakelijker om wél een integraalrekening te doen), verhoudingsgewijs een hogere vaccinatiegraad in die periode van <60-jarigen vs 60+'ers t.o.v. die latere periode (de 60-minners zijn beter beschermd geworden i.p.v. dat de 60+'ers slechter beschermd zijn geworden), andere selectie door huisartsen (jongere, lichtere, gevallen eerder met zuurstof thuis i.p.v. ziekenhuisopname), enz. Je hebt flink wat data nodig om hier iets zinnigs over te zeggen.
Je kan je laten testen en als je corona hebt gehad hoef je je ook niet te laten vaccineren.![]()
Het is zeker bruikbare informatie. Het moeilijke is om eruit te destilleren welk deel van de stijging te wijten is aan een verminderde vaccineffectiviteit. Zelfs met wat onzekerheid in zo'n schatting zou ik dan stellen: het zekere voor het onzekere nemen, en bij een geschatte afname van <x> procent, na correctie voor al die factoren, z.s.m. die boosters erin.Hieruit is dan inderdaad nog niet echt bewezen dat vaccinatie bescherming afneemt, enkel omdat er nu in verhouding veel meer 60+ in het ziekenhuis belanden dan de weken daarvoor. Maar het is wel bruikbare informatie.
Wat dan wel frappant is, is dat de groep opgenomen gevaccineerden in de 70+ categorie steeds verder uitloopt op de ongevaccineerden en in oktober rond 50-50 zit. Benieuwd of het in november, net als in België naar de 70% gaat. Laat ze maar lekker samenkomen met die schijnveilige QR code.
Het is zeker bruikbare informatie. Het moeilijke is om eruit te destilleren welk deel van de stijging te wijten is aan een verminderde vaccineffectiviteit. Zelfs met wat onzekerheid in zo'n schatting zou ik dan stellen: het zekere voor het onzekere nemen, en bij een geschatte afname van <x> procent, na correctie voor al die factoren, z.s.m. die boosters erin.
En dat dan lekker 2x per jaar. Ze zijn al besteld voor 2022 en 2023. Dan zit je al op 6 prikjes

Weer mn glazen bol gepakt: Verhouding gavaccineerden - niet gevaccineerden in het ziekenhuis zal eind Januari ~ 5% - 95% zijn.Hieruit is dan inderdaad nog niet echt bewezen dat vaccinatie bescherming afneemt, enkel omdat er nu in verhouding veel meer 60+ in het ziekenhuis belanden dan de weken daarvoor. Maar het is wel bruikbare informatie.
Wat dan wel frappant is, is dat de groep opgenomen gevaccineerden in de 70+ categorie steeds verder uitloopt op de ongevaccineerden en in oktober rond 50-50 zit. Benieuwd of het in november, net als in België naar de 70% gaat. Laat ze maar lekker samenkomen met die schijnveilige QR code.
Als de vaccineffectiviteit drastisch is afgenomen, dan ja.Zolang ze die booster dan niet hebben is de QR code voor 70+ een vorm van schijnveiligheid?
Ja ik kan echt niet geloven dat een zinnig persoon dit zegt.En dat dan lekker 2x per jaar. Ze zijn al besteld voor 2022 en 2023. Dan zit je al op 6 prikjes
Werkt goed man.
Ik hoop ook op zo'n verhouding op den duur, idealiter 100% gevaccineerden in het ziekenhuis.Weer mn glazen bol gepakt: Verhouding gavaccineerden - niet gevaccineerden in het ziekenhuis zal eind Januari ~ 5% - 95% zijn.
Nog een voorspelling: Tekorten en inflatie gaan een nog grotere rol krijgen.
Je weet wel dat ik MET corona bedoel.Ik hoop ook op zo'n verhouding op den duur, idealiter 100% gevaccineerden in het ziekenhuis.
Behalve als er toen nog geen tests beschikbaar waren, of je afgeraden werd om bijvoorbeeld met OV naar testlocaties te gaan, omdat enkel PCR als bewijs wordt geaccepteerd.Je kan je laten testen en als je corona hebt gehad hoef je je ook niet te laten vaccineren.![]()
Hoe ouder je wordt, hoe minder antistoffen je aanmaakt, en hoe sneller je ze weer afbreekt. Ik zou oprecht niet weten wat er mis is met boosters voor 60+En dat dan lekker 2x per jaar. Ze zijn al besteld voor 2022 en 2023. Dan zit je al op 6 prikjes
Werkt goed man.
Het aantal Nederlanders dat zich laat testen bij klachten die passen bij een besmetting met het coronavirus neemt verder af. Ook ventileren mensen een stuk minder vaak hun huis, voornamelijk vanwege de kou. Tegelijkertijd is het aantal voorstanders van meer coronamaatregelen gegroeid. Dat blijkt vrijdag uit een nieuwe gedragsmeting van het RIVM.

Hmmm, heet

Ja, ik doelde ook op het aandeel gevaccineerden van opgenomen COVID-19-patiënten.
Die boosters blijven niet bij 60+ers als je mee wilt blijven doen aan de maatschappij.Hoe ouder je wordt, hoe minder antistoffen je aanmaakt, en hoe sneller je ze weer afbreekt. Ik zou oprecht niet weten wat er mis is met boosters voor 60+