AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ze zouden inderdaad een 1G regel moeten toepassen, iedereen testen voor toegang, dan weet je (bijna) zeker dat er niemand met corona binnen is.
Wat dacht je van gewoon thuis zitten, dan heb je de garantie dat je niemand besmet.

En dat met de hoogste vaccinatiegraad :roflol:

Ondanks meer besmettingen zie wel degeljik verschil in het aantal ziekenhuisopnames (IC en geen IC) voor en na vaccinatie.

1636646308957.png

Piek in ziekenhuisbezetting en IC komt natuurlijk altijd later dan de piek in t aantal besmettingen, maar met name die IC opnames zullen wel lager blijven dan in eerdere pieken. Alsnog blijft t toch teleurstellend dat er ook nu alweer vrij veel mensen in het ziekenhuis / op de IC liggen

Ik hoorde net iets over maximale groepsgrootte. Weet iemand hoeveel? Zal wel betekenen dat je in veel sportscholen straks weer moet reserveren?

Ondanks meer besmettingen zie wel degeljik verschil in het aantal ziekenhuisopnames (IC en geen IC) voor en na vaccinatie.

1636646308957.png
De piek qua besmettingen wordt pas half december verwacht. En dan krijg je de feestdagen nog. Ziekenhuisopnames lopen altijd een week of drie achter ten opzichte van de besmettingen.

Die piek qua bedden is nu al bijna even hoog, en blijft dus nog wel even stijgen. Als jij dit plaatje gebruikt om aan te tonen dat 't vaccin zo lekker werkt, dan zie jij iets wat ik niet zie

Daarbij: er zijn geen 1400 bedden meer hé. Er zijn er nog maar 300 beschikbaar dus het kan niet veel hoger dan dit

Piek in ziekenhuisbezetting en IC komt natuurlijk altijd later dan de piek in t aantal besmettingen, maar met name die IC opnames zullen wel lager blijven dan in eerdere pieken. Alsnog blijft t toch teleurstellend dat er ook nu alweer vrij veel mensen in het ziekenhuis / op de IC liggen
Die piek komt inderdaad later, maar vergelijk de gegevens vanaf juli met voorgaande periodes en je zit de daling.
Teleurstellend dat er veel in het ziekenhuis/IC terechtkomen is het zeker.

Ik hoorde net iets over maximale groepsgrootte. Weet iemand hoeveel? Zal wel betekenen dat je in veel sportscholen straks weer moet reserveren?

De piek qua besmettingen wordt pas half december verwacht. En dan krijg je de feestdagen nog. Ziekenhuisopnames lopen altijd een week of drie achter ten opzichte van de besmettingen.

Die piek qua bedden is nu al bijna even hoog, en blijft dus nog wel even stijgen. Als jij dit plaatje gebruikt om aan te tonen dat 't vaccin zo lekker werkt, dan zie jij iets wat ik niet zie

Daarbij: er zijn geen 1400 bedden meer hé. Er zijn er nog maar 300 beschikbaar
Vergelijk de piek van aantal besmettingen omstreeks juli (+/-11000) met de het aantal opnames (+/- 240IC, 500 buiten IC) vercus de piek van november (+/-11000) met de het aantal opnames (+/- 600IC, 2100 buiten IC).
Als je dat er niet uit kunt halen dan geef ik het op.

In juli was een hele grote groep mensen pas gevaccineerd en dus volledig beschermd. Nu hebben al die oudjes inmiddels al ruim een half jaar geleden hun vaccinaties gehad en begint de werking gewoon steeds minder te worden. Dus laten we weer alles dicht gooien en ongevaccineerden op een eiland zetten gr ab

Daarbij: er zijn geen 1400 bedden meer hé. Er zijn er nog maar 300 beschikbaar dus het kan niet veel hoger dan dit
Het vaccin werkt prima. Jammer van de 2 miljoen ongevaccineerden die nu meer dan de helft van de ziekenhuisbedden bezet houden.

De kans op ic opname met vaccin is 17x lager dan zonder.

Al was iedereen wel gevaccineerd, dan lag de ic nu ook vol met 175 mensen.

Ze moeten gewoon afstappen van het idee dat het vaccin de verspreiding stopt. En zorgen dat er op een andere manier minder mensen besmet raken.

Al was iedereen wel gevaccineerd, dan lag de ic nu ook vol met 175 mensen.

Ze moeten gewoon afstappen van het idee dat het vaccin de verspreiding stopt. En zorgen dat er op een andere manier minder mensen besmet raken.
Het remt wel, maar zal het niet stoppen.

Heb je voorstellen?

Het remt wel, maar zal het niet stoppen.

Heb je voorstellen?

Wat mij betreft een vaccinatieprogramma a la de jaarlijkse griep prik.

Met een dusdanige timing dat het effect maximaal is gedurende het "verkoudheid en griepseizoen" waar we nu ook onmiskenbaar in zitten.
Deze tijd van het jaar zijn we per definitie het meest kwetsbaar voor besmettingen, o.a. door sociaal gedrag en weersomstandigheden.

De praktijk heeft tot zover laten zien dat de piek qua besmettingen in het voorjaar meestal sterk afvlakt, dus het is dan ieder jaar een kwestie van de winter doorkomen zonder al te veel kleerscheuren

Terug
Naar boven