Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Tijdens de lockdowns redelijk mijn fut, positiviteit en motivatie verloren. Geen werk, geen school, geen sport. Thuiszitten. Veel van m'n gains weg, fucking dik geworden. Fucking slap geworden, veel rugklachten. Fucking verzuurd geworden. Nergens meer zin in. Terwijl net daarvoor alles eindelijk bij elkaar kwam en ik echt aan het vlammen was. Eindelijk die doelen behalen.
Dus je bent eigenlijk onderdeel van de risicogroep :trollface:?

Much love :heart:, kon het niet laten natuurlijk.

Algemeen kunnen we denk ik wel stellen dat voor mensen die níét direct bepaalde (financiële) risico's lopen, het makkelijk is om van de zijlijn maar wat te roepen over bedrijven die zich wel of niet aan bepaalde maatregelen moeten houden. Welke keuze je als bedrijf ook maakt, je hebt er onder te lijden op het moment.
Omgekeerd geldt hetzelfde, mensen die wel direct financiële risico's lopen roepen ook vrij makkelijk dat het maar afgelopen moet zijn met de maatregelen en beperkingen, of dat de kwetsbaren maar geïsoleerd moeten worden.

Uiteindelijk gaan we de financiële pijn allemaal keihard voelen.

Omgekeerd geldt hetzelfde, mensen die wel direct financiële risico's lopen roepen ook vrij makkelijk dat het maar afgelopen moet zijn met de maatregelen en beperkingen, of dat de kwetsbaren maar geïsoleerd moeten worden.
Inderdaad. De narcistische paradox. Laag zelfbeeld --> drang om belangrijker en beter gevonden te worden dan de rest --> een zichzelf aangepraat superioriteitsgevoel. Achtereenvolgens 'jullie moeten ook altijd mij hebben', 'kijk eens wat ik allemaal al overwonnen heb' en 'dus het is niet mijn schuld, het is die ander(e groep)'. Argument zal altijd ergens langs die lijnen gevoerd worden.

Uiteindelijk gaan we de financiële pijn allemaal keihard voelen.
"Allemaal keihard" weet ik niet. Het zal toch zo blijven dat de gemiddelde middenklasse 9 to 5'er aanzienlijk minder last zal hebben van financiële repercussies dan, bijvoorbeeld, iemand met een horecazaak.

"Allemaal keihard" weet ik niet. Het zal toch zo blijven dat de gemiddelde middenklasse 9 to 5'er aanzienlijk minder last zal hebben van financiële repercussies dan, bijvoorbeeld, iemand met een horecazaak.
Als er opeens heel veel bedrijven failliet gaan en de werkgelegenheid daalt zal dit toch doorwerken. De gemiddelde middenklasse zal dit waarschijnlijk ook wel merken in hogere belastingen, minder voorzieningen.

De middenklasse ondergaat al een uitholling, die zal mogelijk sneller en verder gaan.

De effecten zullen meer indirect zijn, maar als de zeepbel op de huizenmarkt barst dan gaat iedereen dat voelen. Het is dan ook de vraag hoe de overheid reageert (als we tegen die tijd al wer een regering hebben).

De afgelopen 2 jaar hebben mij financieel best hard geraakt. Heel veel maanden niet mijn beroep mogen uitoefenen. Mijn 3 vaste opdrachtgevers zijn failliet gegaan of hebben hun bedrijf verkocht.

Tijdens de lockdowns redelijk mijn fut, positiviteit en motivatie verloren. Geen werk, geen school, geen sport. Thuiszitten. Veel van m'n gains weg, fucking dik geworden. Fucking slap geworden, veel rugklachten. Fucking verzuurd geworden. Nergens meer zin in. Terwijl net daarvoor alles eindelijk bij elkaar kwam en ik echt aan het vlammen was. Eindelijk die doelen behalen.

Uiteindelijk werden de lockdowns opgeheven maar kon ik mij nergens toe zetten. Uiteindelijk mijzelf herpakt. Paar maanden geknalt en toen kwam weer een lockdown.

Sindsdien beetje aan lopen klooien. Ik kom maar niet in mijn ritme. Behalve de gym, afgelopen maanden kwam ik eindelijk in het ritme waar ik lang naar streefde. Gaf veel energie, bracht m'n mindset terug naar positiviteit. Maja, QR codes, ben nog niet naar de gym geweest. Binnenkort wordt werken waarschijnlijk ook weer lastig.

Ik merk het ook hier. Ik ben constant cynisch. Ondanks dat ik het van mij af probeer te gooien en ik veel tijd besteed aan mijn pas geboren zoon merk ik dat ik flink verzuurd ben. Op het forum kom ik waarschijnlijk over als een zware negatieve b*ch die overal cynisch op kankert. Heel negatief. Hebben jullie nog gelijk ook.

Kan je denken stel je niet aan en zet je erover heen, zou ik waarschijnlijk zelf ook zeggen. Maar als je dan net een jaar hebt waarbij daarnaast ook in de persoonlijke sfeer nog bepaalde dingen gebeuren, dierbaren heengaan, en familieleden flink worden getroffen (langere wachtttijden in de zorg met de gevolgen van dien), dan wordt het lastig om niet alles cynisch te bekijken. M'n pa ging net met pensioen maar al zijn dromen werden in duigen gegooid, aangezien hij niet meer kon reizen naar de landen waar hij zijn pensioen door wilde brengen. Keek er jarenlang naar uit. Lol hij mag niet eens meer sporten in zijn eigen land. 50 fucking dienstjaren van harde lichamelijke arbeid bij de KLM, weer of geen weer beuken op het platform (mechanic) en dan nog bijna ontslagen worden ook. Geen gouden handdruk, gelukkig nog een VVR. Maarja als je je laat vaccineren... f**k off. Het lijkt wel of men totaal niet beseft wat voor inbreuk er wordt gedaan op onze grondrechten.

Dus tja, ik heb geen gym, het merendeel niet, maar iedereen wordt geraakt door deze crisis. De één meer dan de ander. Menselijk leed is niet vergelijkbaar.
En in mijn ogen is dat vrijwel allemaal de schuld van kwaadwillend overheidsbeleid.

Nu ik dit lees snap ik je standpunten en reacties en cynisme. Hoop dat jij en je omgeving er voor waakt dat je niet in een depressie raakt?

Nog even en mensen hangen eraan.

Oke. Ik ben wel benieuwd, hoe zijn die rechtszaken verlopen? Of lopen ze nog steeds?

Dat lijkt me nogal een bold statement.

Jij staat duidelijk niet aan de zijlijn :thumbup:. Rechtszaken voeren tegen de overheid is overigens een keuze waar ik zelf niet zo veel zin in heb.

Algemeen kunnen we denk ik wel stellen dat voor mensen die níét direct bepaalde (financiële) risico's lopen, het makkelijk is om van de zijlijn maar wat te roepen over bedrijven die zich wel of niet aan bepaalde maatregelen moeten houden. Welke keuze je als bedrijf ook maakt, je hebt er onder te lijden op het moment.
mooie reactie trouwens .

Over het algemeen worden rechtszaken en proef processen als collectief uitgelokt in mijn sector,. het betrof hier een zaak omtrent fijnstof concentratie en de bestrijding hiervan in de werkplaats .Hier hebben alle betrokken partijen eigenlijk gekregen wat men wou hebben . de sector heeft meer tijd gekregen om een afdoende oplossing te vinden en de rijksoverheid heeft hun toezegging tot verbetering gekregen .

wat corona betreft : Ik ga hoe dan ook niet de status van mijn mensen controleren . Binnen de regels van de sector is het gewoon niet toegestaan om te controleren op dergelijke wijze ( iets waar ik volledig achtersta) .

En er zijn hier twee aanklachten geweest ivm prijs afspraken .In beide zaken was fraude de aanklacht .Helaas loop je als kleinere ondernemer wel eens tegen een klant aan die rotzooit met aanbestedingen . Beide zaken zijn niet ontvankelijk verklaard uiteindelijk een hoop tijd en geld gekost .

U kunt een streep door uw kerstplannen halen, sterkte! :sad:

Sowieso gaat Amrish Baidjoe de afgelopen flink los op het falende Nederlandse beleid.

Waarom?

Ik denk dat velen zich er niets van aantrekken. De antivaxxers niet want die vinden de maatregelen ook zinloos en de gevaccineerden niet, want die zijn toch gevaccineerd.

Dit toont trouwens ook aan dat de overheid weer een maand te laat is.

• Like
Waarderingen: Pren

Sowieso gaat Amrish Baidjoe de afgelopen flink los op het falende Nederlandse beleid.

Wordt het pre-vaccinatie tijdperk er nog steeds in meegerekend? Of expliciet niet de 95% minder ernstige ziekte/doden omdat vaccinaties niet zo effectief meer blijken?

ps. mijn plannen zijn om alleen thuis te zitten niksen dus dat komt wel goed hah

Too little, too late en waarschijnlijk ook niet de goede maatregelen.

En liegen dat de cijfers nog binnen de prognose vallen, weer keiharde leugens.
Ik ga niet op de Gideon toer, maar.

Wordt het pre-vaccinatie tijdperk er nog steeds in meegerekend? Of expliciet niet de 95% minder ernstige ziekte/doden omdat vaccinaties niet zo effectief meer blijken?

ps. mijn plannen zijn om alleen thuis te zitten niksen dus dat komt wel goed hah

Velen zouden met jou willen ruilen betreft die verplichtingen.

Geen idee.

Ik denk dat er gekeken wordt naar de huidige verhouding tussen besmettingen en wat er daarna gebeurt in de ziekenhuizen e.d.

Too little, too late en waarschijnlijk ook niet de goede maatregelen.
2015, 2200 ic bedden
Maart 2020, 1400 ic bedden
Maart 2021, 800 ic bedden
November 2021, code zwart bij 300 ic bedden.

Ontzettend naïef om te denken dat maatregelen dit gaan oplossen.

Nog een mooie uitleg over myocarditis

Ontzettend naïef om te denken dat maatregelen dit gaan oplossen.

Alleen een grotere ic capaciteit is ook niet de oplossing.
Meer bedden én tijdige, goede maatregelen hadden een boel kunnen voorkomen, maar het is weer precies dezelfde "het is nog niet druk in de ziekenhuizen... oh wacht" als vorig jaar.

Laat ook lekker een paar van die 11/11 feesten doorgaan, kan je net zo goed nu vast zeggen dat je over 2 weken alles weer dichtgooit.

Terug
Naar boven