AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Uit jouw reactie dacht ik op te maken dat jij dacht dat Maurice de Hond het getal 1,14 in twijfel trok, maar hij trekt de interpretatie ervan in twijfel. Als de risicogroep straks gevaccineerd is, boeit die hele R-waarde namelijk geen fl**ker meer aangezien de gewone bevolking toch geen of nauwelijks klachten krijgt.
Klopt maar als eerste volgt een uitleg waarom de R-factor ineens omhoog schiet, namelijk dat er 20% meet is getest. In het verlengde van die verklaring zeg ik dan dat de geleidelijk daling in het aantal testen sinds eind december er voor gezorgd heeft dat de R-factor net onder de 1 bleef.

Verder haalde @Brainfart dit artikel denk ik ook aan om het over de R-factor te hebben.

Ik ga nu eerst even het originele artikel lezen.

Ohja dat is een stuk handiger inderdaad.
Een stuk handiger om de belasting van de zorg te bepalen, dat klopt, maar het is geen juiste wijze om de reproductiefactor te bepalen.

Als Maurice verder gelijk heeft komt het allemaal wel goed, de R-factor zal dan straks volgend het RIVM weer sterker dalen dan in werkelijkheid.

Een stuk handiger om de belasting van de zorg te bepalen, dat klopt, maar het is geen juiste wijze om de reproductiefactor te bepalen.
In theorie niet, maar ik denk dat de belasting van de zorg in de praktijk het meest betrouwbare gegeven is dat we hebben. Testafname is dat nog veel minder, steekproeven en andere monitoring zijn verre van representatief.

In theorie niet, maar ik denk dat de belasting van de zorg in de praktijk het meest betrouwbare gegeven is dat we hebben. Testafname is dat nog veel minder, steekproeven en andere monitoring zijn verre van representatief.
Ben je dan niet bang dat er een vertekend beeld van de R-factor omdat er steeds minder echt zwakke mensen over zijn om besmet te raken en er dus een kleiner aandeel besmette mensen in het ziekenhuis terecht komt?

De R lijkt mij totaal irrelevant als het doel is de zorg te ontlasten, als het doel is om zero Covid te behalen dan is de R wel bepalend.

Bijvoorbeeld de R van een verkoudheid mag best 10 zijn, er wordt toch niemand opgenomen.
Als straks de meeste zwakkeren gevaccineerd zijn, kan de R voor Covid ook omhoog, omdat de overgebleven mensen toch niet opgenomen worden. Het heeft dan geen zin meer om zo weinig mogelijk besmettingen te hebben.

Ben je dan niet bang dat er een vertekend beeld van de R-factor omdat er steeds minder echt zwakke mensen over zijn om besmet te raken en er dus een kleiner aandeel besmette mensen in het ziekenhuis terecht komt?
Oh dat zal het wel doen, en daar ben ik niet zo bang voor (want belasting van de zorg is de enige relevante uiting van de verspreiding) maar wel benieuwd hoe snel dat zich ontwikkelt en hoe dat een epidemiegolf beïnvloed.

omdat er steeds minder echt zwakke mensen over zijn
😍

Wat vesta jij dan onder neutraal? En heb je een voorbeeld?
Ik ga hier niet verder op in. Zinloze discussie en verspilde moeite. Ik kan nu wel een voor de hand liggende link geven van een in mijn ogen neutrale nieuwssite, maar ik weet nu al wat jullie reactie gaat zijn: :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga hier niet verder op in. Zinloze discussie en verspilde moeite. Ik kan nu wel een voor de hand liggende link geven van een in mijn ogen neutrale nieuwssite, maar ik weet nu al wat jullie reactie gaat zijn: :roflol:
Beetje vreemde reactie.

Je snapt toch ook wel dat je reacties gaat krijgen wanneer je een website extreemrechts noemt, maar dan vervolgens geen voorbeeld kan/wilt geven over wat je dan als neutraal beschouwd.

Het is niet eens een discussie, ik vroeg mij gewoon af wat jouw referentiekader is als je DDS als extreemrechts beschouwd.

Beetje vreemde reactie.

Je snapt toch ook wel dat je reacties gaat krijgen wanneer je een website extreemrechts noemt, maar dan vervolgens geen voorbeeld kan/wilt geven over wat je dan als neutraal beschouwd.

Het is niet eens een discussie, ik vroeg mij gewoon af wat jouw referentiekader is als je DDS als extreemrechts beschouwd.
Zou het steks zijn onder een alias? Irritant mannetje 🤣

De Dagelijke Standaard is een extreem rechts blog?

CavernousGreedyAfghanhound-max-1mb.gif
Het is/was/is weer de "Thierry Bode" (pun intended: dat je Baudet kan uitspreken als iets dat lijkt op bode).

Klopt maar als eerste volgt een uitleg waarom de R-factor ineens omhoog schiet, namelijk dat er 20% meet is getest. In het verlengde van die verklaring zeg ik dan dat de geleidelijk daling in het aantal testen sinds eind december er voor gezorgd heeft dat de R-factor net onder de 1 bleef.

Verder haalde @Brainfart dit artikel denk ik ook aan om het over de R-factor te hebben.

Ik ga nu eerst even het originele artikel lezen.
De Hond heeft wel vaker dit soort dingen, maar dit verwoord het een stuk duidelijker. Ik was aan het werk, en hoor pas net van die explosie. Dus ik loop een beetje achter :o

Dan is de R-factor dus de laatste tijd net onder de 1 gebleven door een constante afname van het aantal tests sinds eind december. :fluit:
De R is de laatste tijd steeds "toevallig" de hoogste R van die periode. Die periode is wisselend, drie weken, twee weken, anderhalve week, en nu ineens precies een week.
Periode is steeds wisselend. Maar voor elke periode geldt: op het dashboard getoonde waarde is aanzienlijk hoger dan het gemiddelde

De R is de laatste tijd steeds "toevallig" de hoogste R van die periode. Die periode is wisselend, drie weken, twee weken, anderhalve week, en nu ineens precies een week.
Periode is steeds wisselend. Maar voor elke periode geldt: op het dashboard getoonde waarde is aanzienlijk hoger dan het gemiddelde
Kan, dan is de presentatie van het cijfer ruk en op andere momenten is de interpretatie niet juist en de daarop volgende maatregelen onzinnig. Maar de R-factor ansich is veelal wel juist.

Gewoon zelf naar de R-factor en het wekelijks aantal besmettingen kijken. Dan zie je dat de R-factor niet heel verkeerd berekend kan zijn. Daarnaast ben ik ook nog geen artikel tegen gekomen waaruit blijkt dat de R-factor onjuist is, ook M de Hond toont dat met zijn recente artikel niet aan.

Gewoon zelf naar de R-factor en het wekelijks aantal besmettingen kijken. Dan zie je dat de R-factor niet heel verkeerd berekend kan zijn. Daarnaast ben ik ook nog geen artikel tegen gekomen waaruit blijkt dat de R-factor onjuist is, ook M de Hond toont dat met zijn recente artikel niet aan.
Niet?
Zijn recente artikel is deze, we hebben het vast niet over dezelfde?

Hé guys. Shocker! Er staan zelfs artikelen op het (extreem) rechtse DDS waar ik het in grote lijnen mee eens ben! (niet off-topic, want gaat over krona)
https://www.dagelijksestandaard.nl/...ur-hebben-last-van-natuurliefhebbende-mensen/
Als je extreem links bent, snap ik best dat die site extreem ver bij je vandaan ligt

Je weet dat Volkert van der Graaf en Mohammed Bouyeri milieu activisten zijn, toch? Want ik kan mij niet voorstellen dat je die link wil maken

Als je extreem links bent, snap ik best dat die site extreem ver bij je vandaan ligt

Je weet dat Volkert van der Graaf en Mohammed Bouyeri milieu activisten zijn, toch? Want ik kan mij niet voorstellen dat je die link wil maken
Ik begrijp niet waar je naar toe wilt. En nee, ik ben absoluut niet extreem links, zit redelijk in het midden, D66-isch.

Ik begrijp niet waar je naar toe wilt. En nee, ik ben absoluut niet extreem links, zit redelijk in het midden, D66-isch.
Links, rechts, midden, naar voren, naar achteren. Dat maakt ons niet minder een slaaf. Je kunt poedersuiker en stroop op een drol smeren maar dat maakt het nog geen pannenkoek, het blijft een drol.

Terug
Naar boven