XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Laat ik dan eens de positivo zijn. Half januari zijn we van de grootste problemen af. Niet omdat de maatregelen zo goed werken, maar omdat Omicron dan veruit de dominante variant is en deze een stuk minder ziekmakend is.

Laat ik dan eens de positivo zijn. Half januari zijn we van de grootste problemen af. Niet omdat de maatregelen zo goed werken, maar omdat Omicron dan veruit de dominante variant is en deze een stuk minder ziekmakend is.

Omicron zou weleens het beste vaccin kunnen zijn.

Maar er zullen altijd mensen zijn voor wie deze variant het laatste setje betekend en dus mét Corona overlijden en de ic bij elke scheet vol druppelt.
Daar helpt geen vaccin of milde variant tegen in de winterperiode. Zie de krantenkoppen van de laatste 5 jaren.

En dan, dan komen er daarna geen zwaardere varianten meer ofzo?

Tot iedereen weer op zn achterste poten staat om op wintersport te kunnen....

Omicron zou weleens het beste vaccin kunnen zijn.
Op individueel niveau is omicron mogelijk een zegen, op populatieniveau een ramp.

Individuen worden er minder ziek van, maar er worden heel snel veel meer mensen ziek.

Mijn hoop is dat de sportscholen per 1 maart weer open kunnen.

Kun je dat uitleggen zodat ik het ook begrijp?
Van de mensen die ziek worden hoeven er verhoudingdgewijs minder naar het ziekenhuis, maar er worden veel meer mensen ziek.

Voorbeeld: als 100 mensen besmet raken komen er met omicron 4 in het ziekenhuis ipv 5, maar ipv 100 mensen die tegelijk besmet zijn, zijn dat er 200 tegelijk, dus uiteindelijk liggen er niet 5, maar 8 mensen.

Als jij ziek wordt is de kans dat je in het ziekenhuis komt kleiner, maar als je er komt is het veel drukker.

Maar er zullen altijd mensen zijn voor wie deze variant het laatste setje betekend en dus mét Corona overlijden en de ic bij elke scheet vol druppelt.
Daar helpt geen vaccin of milde variant tegen in de winterperiode. Zie de krantenkoppen van de laatste 5 jaren.
Maar met de beperkende maatregelen en de opgebouwde immuniteit kan het weleens minder belastend zijn dan de laatste zware griepseizoenen.

En dan, dan komen er daarna geen zwaardere varianten meer ofzo?
Dat wel, maar zolang die niet besmettelijker zijn krijgen die niet de overhand.

Omicron gaat ons redden; is letterlijk naar HCoV gemuteerd en infecteert vooral de bronchiën in plaats van het longweefsel. Volg je ook Dr John Campbell?

De angstmachine draait wel weer overuren want ze moeten toch dit ingrijpen tegen mogelijk worst-case scenario verkopenopdringen. Doet allen voorzichtig met uw twitter en televee consumptie.

Omicron gaat ons redden; is letterlijk naar HCoV gemuteerd en infecteert vooral de bronchiën in plaats van het longweefsel. Volg je ook Dr John Campbell?
Je snijdt een korte bocht nu wel flink af.

Ik volg en ken hem niet.

De angstmachine draait wel weer overuren want ze moeten toch dit ingrijpen tegen mogelijk worst-case scenario verkopenopdringen. Doet allen voorzichtig met uw twitter en televee consumptie.
Als je wat vaker met een open blik de MSM volgt zal je merken dat er al langere tijd redelijk wat kritische geluiden te horen zijn, o.a. van Arman Girbes (IC hoofd van het UMC)

Je snijdt een korte bocht nu wel flink af.

Ik volg en ken hem niet.
Is wel wetenschap uit studies. En we hebben ook anekdotische indicaties die het ondersteunen. Ik ben geen betaald voorspeller dus ik hoef me niet in te houden, maar kan dit enthousiast zeggen zodat ik er straks weer naar kan wijzen dat ik (obv de eerste bevindingen) voor de zoveelste keer gelijk had. Ik dacht ik ondersteun je stelling een beetje.

Waar baseer jij je optimisme dan op?

Als je wat vaker met een open blik de MSM volgt zal je merken dat er al langere tijd redelijk wat kritische geluiden te horen zijn, o.a. van Arman Girbes (IC hoofd van het UMC)
Met een open hersenpan de MSM volgen is niet goed voor je. Ik ontken niet dat er af en toe een uitzonderlijke minuut tussen kan zitten.

Is wel wetenschap uit studies. En we hebben ook anekdotische indicaties die het ondersteunen. Ik ben geen betaald voorspeller dus ik hoef me niet in te houden, maar kan dit enthousiast zeggen zodat ik er straks weer naar kan wijzen dat ik (obv de eerste bevindingen) voor de zoveelste keer gelijk had. Ik dacht ik ondersteun je stelling een beetje.

Waar baseer jij je optimisme dan op?
Ik val voornamelijk over jouw formulering.
is letterlijk naar HCoV gemuteerd
Ik denk wel dat we dezelfde ideeën hebben wat betreft de mogelijke effecten van deze variant op het verloop van de individuele besmettingen alsook de pandemie.

Wat verwachten jullie? Komt er weer een avondklok?

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.198

20211211_222749.jpg

Wat verwachten jullie? Komt er weer een avondklok?
Naja een avondklok zou me nu niks meer uitmaken.. die lockdown zorgt er al voor dat ik niks meer kan en doe 's avonds.
Vorig jaar heb ik me niet 1x gestoord aan die avondklok, heeft 0 zin ook lijkt me. Wat moet je nu ook buiten doen 's avonds buiten evt. van en naar je werk rijden..

Terug
Naar boven