XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ik denk wel dat we dezelfde ideeën hebben wat betreft de mogelijke effecten van deze variant op het verloop van de individuele besmettingen alsook de pandemie.
Maar waar baseer jij dat dan op? Berichtgeving over omicron, of weer de algemene kennis dat er steeds mildere meer verspreidende varianten komen?

Over berichtgeving over omicron ja, voornamelijk door de MSM.
Ok. Ik ben meer benieuwd naar wat voor optimistische berichten je dan hebt vernomen, niet zo zeer waar vandaan en ik weet ook niet waarom je daarop wijst. Ik heb geen tv en zal die ook nooit nemen dus ik ga er niet kijken.

Maar met de beperkende maatregelen en de opgebouwde immuniteit kan het weleens minder belastend zijn dan de laatste zware griepseizoenen.

Als het straks minder belastend blijkt dan afgelopen griepseizoenen dan zijn wat mij betreft de maatregelen veel te zwaar geweest. (met een andere belasting die we later pas gaan merken.)

Kun je dat uitleggen zodat ik het ook begrijp?

Mensen worden er misschien (!!, dit is nog niet zeker) minder ziek van, maar omdat het extreem veel besmettelijker is (dat is wel zeker), worden er veel meer mensen tegelijk ziek. Omdat dat ziek worden exponentieel gaat, krijg je dan in de piek zoveel meer infecties, dat alsnog het totaal aantal ernstig zieke mensen (die dus naar het ziekenhuis of IC moeten) heel hoog is. Omdat het vaccin niet goed werkt tegen besmetting, waarschijnlijk wel helpt tegen ernstig ziek worden, krijg je straks een nog grotere golf van ongevaccineerde én gevaccineerden waarvan het vaccin niet goed genoeg werkt. Als die golf smal en hoog is - komen ze allemaal tegelijk en dart is ziekenhuiscapaciteit die er neit is.

We hebben grenzen aan zeikenhuisbedden en met name IC capaciteit. Meer dan 1300 mensen tegelijk opvangen gaat niet, mensen liggen gemiddeld 3 weken op de IC.

En dan heb je het bij een 2 miljoen mensen en 0,4% ernstig zieken over 4000 mensen op de IC, stel dat er nog een paar duizend (laten we de 70-30 ratio nemen)... zeg 2000 uit de gevaccineerde groep komen.... dan moeten die 6000 mensen niet allemaal binnen een maand of twee ernstig ziek worden. Als je ze allemaal netjes spreidt (wat niet kan) dan heb je zeker 3 volle maanden nodig met een volledig bezette IC. Dat lukt dus niet.

Dan zul je dus mensen letterlijk moeten laten stikken.

Boosters lijken iets te helpen, lockdowns helpen, nieuwe vaccins zijn onderweg, waarschijnlijk vanaf Maart beschikbaar.

Als het straks minder belastend blijkt dan afgelopen griepseizoenen dan zijn wat mij betreft de maatregelen veel te zwaar geweest. (met een andere belasting die we later pas gaan merken.)
Klopt, dat is het risico dat nu genomen wordt. Ik hoop dat het zo is, ik vermoed dat het nog wel eens aardig heftig kan worden. En dan met name in landen waar ze nu later reageren.

In De UK gisteren 82000 besmettingen, het hoogste ooit. Nu zijn ze daar al verder met boosters, maar hebben ze ook veel Astra Zeneca en weinig maatregelen. Dat gaat daar gewoon keihard. En de lijn schiet omhoog.... dus ze zijn daar komende weken nog bezig. Je ziet ziekenhuisopnames al omhooggaan en ik hoop dat die minder hard stijgen dan de besmettingen....

Ik hoop dat we in de toekomst met zo'n ziekenhuis ding met vaccininfuus weer veilig over straat kunnen.
Wel fijn dat de vliegtuigen nog wel gewoon vliegen, het zou wel heel erg vervelend zijn voor al die vliegtuigen om aan de grond te moeten blijven staan.

En zo heeft de Nederlander altijd wel wat te klagen.

En zo heeft de Nederlander altijd wel wat te klagen.

"de klagende Nederlander"

Lijkt me sterk dat dit bij de grens stopt en winkeliers uit andere landen die gedwongen dicht moeten blijven niet zo zouden "klagen".
Klagen, dat moet natuurlijk overkomen als zeuren over iets waar je eigenlijk niet over zou moeten zeuren. Zaniken.

Je zou maar met je gezin failliet gaan door een verkoudheidsvirus waar je zelf alleen een snotneus van krijgt. Ach ja, klagen over geld wie doet dat nou niet.

"de klagende Nederlander"

Lijkt me sterk dat dit bij de grens stopt en winkeliers uit andere landen die gedwongen dicht moeten blijven niet zo zouden "klagen".
Klagen, dat moet natuurlijk overkomen als zeuren over iets waar je eigenlijk niet over zou moeten zeuren. Zaniken.

Je zou maar met je gezin failliet gaan door een verkoudheidsvirus waar je zelf alleen een snotneus van krijgt. Ach ja, klagen over geld wie doet dat nou niet.
Ik zeg niet dat het in andere landen niet zo is, maar het maakt niet uit wat er nu ook besloten zou zijn, door welke samenstelling van het kabinet dan ook en of ze nu nu wel of niet naar het OMT of andere deskundigen hadden geluisterd. In het voorjaar zijn we met zijn allen weer van mening dat ze het anders hadden moeten aanpakken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.212
En dan heb je het bij een 2 miljoen mensen en 0,4% ernstig zieken over 4000 mensen op de IC, stel dat er nog een paar duizend (laten we de 70-30 ratio nemen)... zeg 2000 uit de gevaccineerde groep komen.... dan moeten die 6000 mensen niet allemaal binnen een maand of twee ernstig ziek worden.
Waar tover jij al deze getallen vandaan?

En dan heb je het bij een 2 miljoen mensen en 0,4% ernstig zieken over 4000 mensen op de IC, stel dat er nog een paar duizend (laten we de 70-30 ratio nemen)... zeg 2000 uit de gevaccineerde groep komen.... dan moeten die 6000 mensen niet allemaal binnen een maand of twee ernstig ziek worden. Als je ze allemaal netjes spreidt (wat niet kan) dan heb je zeker 3 volle maanden nodig met een volledig bezette IC. Dat lukt dus niet.
17 miljoen inwoners toch? Geeft 68000 mensen op de IC...

Maar wat is de 95% CI? Het kan ook misschien wel een veelvoud ervan worden.

Terug
Naar boven