AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

nee, maar de dagbesteding kan wel proberen dagbesteding aan te bieden waarbij wel de anderhalve meter wordt gehanteerd, bv met een bingo, tafels verder uit elkaar etc, evt iets kleinere groep dus 12 ipv 16 personen.
en iedereen een eigen dienblad met een bordje eten ipv gezamenlijke schalen, dat gebeurt nu niet
met een beetje creativiteit kan dat echt wel anders worden vorm gegeven.

ook doen ze geen qr check, je hoeft niet gevaccineerd te zijn voor dagbesteding, voorzorgsmaatregelen zoals temperatuur op voorhoofd checken en handen ontsmetten of mondkapjes dragen doen ze vanaf de zomer 2020 niet meer.

verder denk ik niet dat het helpt voor het maatschappelijke draagvlak. ik ben "jong"en gezond en mag niet zwemmen, niet naar de kapper moet thuis werken , etc maar mijn bejaarde moeder heeft ondertussen nog best een sociaal actief leven, die kan nog naar de bieb, naar de dagbesteding, zij ziet meer mensen in een week dan ik
Ja. Een dagbesteding kan er ook voor kiezen om alle bezoekers vooraf te testen. Mensen kunnen ook iemand in huis nemen. Genoeg alternatieve keuzes.

Maar is het nodig? Gaan veel mensen dood die nog járen hadden?
Mensen gaan nu eenmaal dood. Rondom de feestdagen wat meer (want eenzaamheid).

Ik begrijp je bezorgdheid. Maar zijn die ouderen daar écht bij gebaad? Of is het vooral dat je zelf diegene niet wil verliezen?

Over die qr check, vaccineren doe je alleen voor jezelf. Gigantisch naïef om te denken dat je als gevaccineerde andere niet kan besmetten.

op een moment zoals dit, is een lockdown voor de grootste risicogroep toch doeltreffender dan een volledige bevolking? economisch geeft dat minder schade, zowat iedereen is gevaccineerd dus laat de actieve bevolking lekker verder leven. bouwen we allemaal natuurlijke weerstand op. binnen een paar maand, wanneer de zon weer schijnt kunnen de oudjes weer buiten komen om brood naar de eendjes te gooien.
Wat is het doel dan? :o

Die 4,5 miljard bezuinigen op gezondheidszorg is je ontgaan? Of geloof je nog altijd dat het iets met gezondheid en welzijn temaken heeft?

Ja. Een dagbesteding kan er ook voor kiezen om alle bezoekers vooraf te testen. Mensen kunnen ook iemand in huis nemen. Genoeg alternatieve keuzes.

Ik begrijp je bezorgdheid. Maar zijn die ouderen daar écht bij gebaad? Of is het vooral dat je zelf diegene niet wil verliezen?

Die 4,5 miljard bezuinigen op gezondheidszorg is je ontgaan? Of geloof je nog altijd dat het iets met gezondheid en welzijn temaken heeft?
het doel? stoppen met die overdreven maatregelen voor een virus waar het overgrote deel van de bevolking verkouden door is :roflol:

Doen ze ook, met een veel hardere virale lading dat ze uitdragen en veel hogere kans op ernstig ziekteverloop, zelfs in relatief jongeren. Het is niet voor niets dat het percentage ongevaccineerde/gevaccineerde op ICU in graad van bevolking helemaal scheef staat.

Daarom dat die jongere bevolkingsgroep vaccinneren nu zo belangrijk is, die zijn nu de motor van de besmettingen ook al zijn ze zelf niet tot amper ziek. Haal je die virale lading daar omlaag, zit je met een pak minder besmettingen in bevolkingsgroepen die wel een hoger risico lopen.

Die financiële put komt er sowieso, het idee dat maatregelen de grote boeman is die voor economische schade zorgt is al meer dan een jaar achterhaalt, de epidemie zelf doet dat.
de feitelijke belasting op ICU is voor mij een stuk interessanter op dit moment omdat de vaccinatiegraad zo hoog is. en de feitelijke belasting komt vooral door risicogroepen.

die financiële put is het gevolg van overdreven maatregelen. afwezigheid op het werk door quarantaine zonder ziekteverschijnselen is te gek voor woorden

Over die qr check, vaccineren doe je alleen voor jezelf. Gigantisch naïef om te denken dat je als gevaccineerde andere niet kan besmetten.

Ja mensen gaan dood, trust me genoeg ervaring mee.
Ik breng mijn naasten nog steeds naar de dagbestedingen dat zal ik blijven doen.
Het is alleen gek dat daar andere regels gelden als in de rest van nederland. net als de kerk.
Ik vind het gewoon krom/niet uit te leggen.
Mijn schoonmoeder is niet gevaccineerd, prima haar lijf haar keuze maar die kan dus nog steeds zonder qr code check naar een dagbesteding met vele andere 70 plussers , gezellig samen eten aan 1 tafel, klaverjassen etc.
Terwijl haar niet gevaccineerde zoon bijna niks meer mag ?
Logica ?

Laatst bewerkt:
Ja mensen gaan dood, trust me genoeg ervaring mee.
Ik breng mijn naasten nog steeds naar de dagopvang en dat zal ik blijven doen.
Het is alleen gek dat daar andere regels gelden als in de rest van nederland. net als de kerk.
Ik vind het gewoon krom/niet uit te leggen.
Mijn schoonmoeder is niet gevaccineerd, prima haar lijf haar keuze maar die kan dus nog steeds zonder qr code check naar een dagbesteding met vele andere 70 plussers , gezellig samen eten aan 1 tafel, klaverjassen etc.
Terwijl haar niet gevaccineerde zoon bijna niks meer mag ?
Logica ?
Geen logica. Maar dat vind ik sowieso van letterlijk alle maatregelen

Was nog in de AH deze avond, een stel had een discussie over hoe boos ze zijn dat die ongevaccineerden het voor elkaar gekregen hebben om ons land de afgrond in te gooien met hun gedrag.
Ik zei nog; geen dank.
Als je zoiets hoort krijg je toch meteen pijn aan je oren

The inconvenient truth.

Het kostte 2 jaar maar dan heb je ook wat niks.

Die Hugo ziet er met de dag slechter uit.
Tja stress doet een hoop met je. Je kan vinden van die twee wat je vindt. Maar zij zijn ook deels maar de messenger. Ik denk dat zij de dag van persco de hele dag met een blok lood in hun schoenen lopen. Had een stukje gelezen ergens dat de kinderen van hugo blijkbaar bij psychiaters lopen door de velen doodsbedreigingen, nogal heftig imo.

Er zijn een hoop fouten gemaakt, maar er is nu wel duidelijk dat het eigenlijk geen f**k uitmaakt wat je uithaalt qua maatregelen want zo'n variant als dit hou je niet tegen. Vrijwel elk land gaat het gewoon ruk, ongeacht beleid.

Terug
Naar boven