XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.402
Screenshot_20211223-102022_Chrome.jpg

🤔
Deze mensen verdienen allemaal covid.

• #8.403
De memes worden werkelijkheid.
Al een tijdje.

Toch geeft dit voor jongere mensen nóg minder reden elk kwartaal een prik te halen. Nog een paar mutaties en het dagelijks op de fiets stappen is dodelijker.
Nou, covid is nooit dodelijker geweest. Onder de <30 jarigen vallen er jaarlijks meer dodelijke verkeersslachtoffers op de fiets dan covidslachtoffers.

203 fietsers dood in 2019
12% onder de 30
Dus circa 24 doden in 1 jaar.

Meerderheid fietsdoden 70-plus
Fietsers die omkomen in het verkeer zijn ouder dan slachtoffers van dodelijke auto-ongelukken. Van de omgekomen fietsers in 2019 was 59 procent 70 jaar of ouder en 12 procent jonger dan 30 jaar; van de omgekomen automobilisten was 21 procent een 70-plusser en 35 procent jonger dan 30 jaar.

18 covid doden jonger dan 30 in anderhalf jaar covid. Dus ong 12 per jaar.
1637766355459.jpg

De kans om dood te gaan op de fiets is dus circa 2x zo groot. En aangezien 16 van de 18 doden risicogroepen waren is de kans nog veel groter. Sterker nog, de kans om als <30 jarige te sterven aan covid is nihil.

Dus draag voortaan een dubbel mondkapje op de fiets.

Laatst bewerkt:
  • #8.412
Nee zeker op dit moment niet raar.
Maar die discussie voert hier al bijna 2 jaar en gezien jij vind dat je als boze grote stoere vent bij de Vomar zo'n ding niet op durft hoeft te zetten want oVeRhEiD doe je het toch niet.
Ja ik durf niet mee te doen met de peer pressure. Alleen de echte bikkels dragen hun niet-medische mondkapje, met 2 vaccinaties en een booster in hun reet, terwijl ze al covid hebben gehad.
Zo boos ben ik trouwens niet.

Maar stel ze verplichten 2 kapjes en jij draagt er slechts 1. Dan ben je dus geen haar beter dan ik. Dan ben jij, net als ik, de outcast wappie die niet wil conformeren.

Ja ik durf niet mee te doen met de peer pressure. Alleen de echte bikkels dragen hun niet-medische mondkapje, met 2 vaccinaties en een booster in hun reet, terwijl ze al covid hebben gehad.
Zo boos ben ik trouwens niet.

Maar stel ze verplichten 2 kapjes en jij draagt er slechts 1. Dan ben je dus geen haar beter dan ik. Dan ben jij, net als ik, de outcast wappie die niet wil conformeren.
Stel dat ze dat verplichten stuur ik mijn vrouw wel op pad :D

Maar zonder dollen, 2 van die zelfgemaakte of niet-medische mondkapjes zijn imho onzinnig, imho omdat het meerendeel de 1e niet eens goed op zijn/haar gezicht zet, een 2e gaat dat probleem alleen maar verergeren.
Een medische mondkapje bestaand uit meedere lagen of een FFP2 is altijd beter dan eerder genoemde.
Zal ik er 2 dragen als men dat verwacht, ja. Maar voor zover ik kan zien waar ze dit verplichten is een FFP2 een alternatief

• #8.414
Zal ik er 2 dragen als men dat verwacht, ja.
Dus ondanks dat je het zelf onzinnig vindt doe je het omdat men dat verwacht. Ik kan dat gewoonweg niet begrijpen.

Waren medische mondkapjes niet verboden? Omdat die bestemd waren voor de zorg. Volgens mij verwachtte men ook dat je die niet ging dragen.

Loop je daar als grote stoere gozer met als enige een medisch mondkapje, terwijl de schapen met hun niet-medische kapjes lopen. ;).

Dus ondanks dat je het zelf onzinnig vindt doe je het omdat men dat verwacht. Ik kan dat gewoonweg niet begrijpen.

Waren medische mondkapjes niet verboden? Omdat die bestemd waren voor de zorg. Volgens mij verwachtte men ook dat je die niet ging dragen.

Loop je daar als grote stoere gozer met als enige een medisch mondkapje, terwijl de schapen met hun niet-medische kapjes lopen. ;).

Met die zerlfgemaakte meuk of niet medische mondkapjes vind ik het onzinnig. 2 inferieure dingen over elkaar maakt het niet beter.

Ik heb altijd de medische mondkapjes gehad gezien deze overal vrij verkrijgbaar zijn en ik geen toegevoegde waarde zie in een niet-medische variant, katoenen doeken/sjaaltjes of wat voor bende men ook gebruikt als mondneusmasker.
Of ze verboden waren weet ik niet, maar ze waren gewoon te koop in Nederland (en buitenland)

Aan de buitenkant ziet niemand het verschil tussen de medische en niet medische mondkapjes, dus ik loop er niet perse stoerder of minder stoer bij tussen al die andere schapen :)

Doet geen moer buiten een klinische medische setting met de juiste protocollen en ontsmet materiaal etc.

Waarvan studies uit die settings wel bij de resultaten worden betrokken om te zeggen dat mondkapjes wel degelijk wat doen.

Doet geen moer buiten een klinische medische setting met de juiste protocollen en ontsmet materiaal etc.

Waarvan studies uit die settings wel bij de resultaten worden betrokken om te zeggen dat mondkapjes wel degelijk wat doen.
Ik dacht dat uit studies was gebleken dat (zelf gefabriceerde) stoffen mondkapjes een transmissie verlagende werking hadden van ca. 40%.

Terug
Naar boven