XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

op een moment zoals dit, is een lockdown voor de grootste risicogroep toch doeltreffender dan een volledige bevolking? economisch geeft dat minder schade, zowat iedereen is gevaccineerd dus laat de actieve bevolking lekker verder leven. bouwen we allemaal natuurlijke weerstand op. binnen een paar maand, wanneer de zon weer schijnt kunnen de oudjes weer buiten komen om brood naar de eendjes te gooien
Hoe zie je dat voor je?

Alle bejaarden het verpleeghuis in, personeel op vakantie, deur op slot en over een paar maanden weer eens kijken?

Leeftijdsgroepen en risicogroepen zijn geen ladekasten.

op een moment zoals dit, is een lockdown voor de grootste risicogroep toch doeltreffender dan een volledige bevolking? economisch geeft dat minder schade, zowat iedereen is gevaccineerd dus laat de actieve bevolking lekker verder leven. bouwen we allemaal natuurlijke weerstand op. binnen een paar maand, wanneer de zon weer schijnt kunnen de oudjes weer buiten komen om brood naar de eendjes te gooien
Iedereen die brood aan eendjes geeft is niks beter dan Marco Borsato.

De dagbesteding is niet alleen voor de patient, maar ook voor een partner?

De invulling kan wellicht minder risicovol, datdanweerwel.
klopt dagbesteding ontlast partner/kinderen/mantelzorgers als die er zijn.
maar momenteel zitten ze met 16 a 20 bejaarden plus 2 betaalde krachten plus 2 vrijwilligers op een kluitje in een slecht geventileerde ruimte. geen qr code check, ik zie met eigen ogen het klad komen in voorzorgsmaatregelen zoals handen ontsmetten voor het eten. ze dragen geen mondkapjes. ik heb daar gewoon mijn vraagtekens bij. ik zeg vooral ook tegen mijn moeder, schoonmoeder en schoonvader dat ze wel moeten gaan, sterker nog ik breng ze er naar toe ipv taxibusje maar het voelt gewoon krom./scheef

They [Young People] have exalted notions, because they have not been humbled by life or learned its necessary limitations; moreover, their hopeful disposition makes them think themselves equal to great things -- and that means having exalted notions. They would always rather do noble deeds than useful ones: Their lives are regulated more by moral feeling than by reasoning -- all their mistakes are in the direction of doing things excessively and vehemently. They overdo everything -- they love too much, hate too much, and the same with everything else. - Aristotle

Zeiken over de jeugd is van alle tijden. Het is gewoon een generatiekloof.
Bijna alles wat Aristoteles heeft gezegd is bovendien fout. Om het nog erger te maken heeft de katholieke kerk 1000 jaar lang deze misvattingen als heilig gekoesterd; deze periode heet de Middeleeuwen.

Hoe zie je dat voor je?

Alle bejaarden het verpleeghuis in, personeel op vakantie, deur op slot en over een paar maanden weer eens kijken?

Leeftijdsgroepen en risicogroepen zijn geen ladekasten.
Lijkt me niet zo moeilijk om de leeftijd te koppelen aan het coronatoegangsbewijs

Bijna alles wat Aristoteles heeft gezegd is bovendien fout. Om het nog erger te maken heeft de katholieke kerk 1000 jaar lang deze misvattingen als heilig gekoesterd; deze periode heet de Middeleeuwen.
Het zojuist aangehaalde lijkt dan een van de uitzonderingen.

Middeleeuwen en, nog erger, Dark Ages zijn eigenlijk scheldwoorden vanuit de Verlichting. Ook in de Middeleeuwen was de aarde gewoon rond.

Daarom dat die jongere bevolkingsgroep vaccinneren nu zo belangrijk is, die zijn nu de motor van de besmettingen ook al zijn ze zelf niet tot amper ziek. Haal je die virale lading daar omlaag, zit je met een pak minder besmettingen in bevolkingsgroepen die wel een hoger risico lopen.
Dit lijkt me epidemiologisch gezien helemaal geen slim of zinvol plan. Of je moet de golven graag zo heftig willen houden. Een natuurlijk verloop pakt op de lange termijn na de eerste golf veel gunstiger uit, zie Zweden.

we kunnen ze net tegengaan door technologie.
Blijkbaar niet. Op sommige vlakken moeten we ons toch schikken tot wat de natuur oplegt.

En jij of de overheid gaat niet bepalen om in de gezondheidszorg de eed van Hippocrates aan de kant te zetten. Dat gaan ze zelf beslissen,
Ze beslissen nu niet zelf dat is ook een deel van het probleem. Als de overheid zich er niet mee bemoeide was het een puur medisch/capaciteit probleem geweest dat ook als zodoende door de sector zelf opgelost zou worden - door triage of gewoon het aanbod op de vraag afstemmen. Zoals in sommige andere landen wel gebeurd. Maar de overheid is nu aan het bepalen over principes en grondrechten die ze helemaal niet horen kunnen bepalen. Daardoor is het dus arbitrair wiens rechten ze wel of niet in stand willen houden wat als ze dat zouden wensen ook op de andere groep gedraaid kan worden.

Bij triage zijn de genoemde punten van leeftijd, overlevingskans, en resterende levenskwaliteit altijd al inbegrepen dus daar is helemaal geen verandering nodig. Het is waanzin dat een groep plots volkomen tegen die standaard in alle voorrang krijgt.

En die thuishulp, verpleger, arts die bij deze groep over de vloer komt?

Ander mensen willen opsluiten om zelf lekker door te kunnen leven....
zorgpersoneel zou in principe toch alle hygieneregels moeten volgen waardoor kans op besmetting sterk beperkt wordt?

Het ontgaat me nog steeds hoe ik iemand kan besmetten als ik niet ziek word. Droom maar lekker verder dat je prikje werkt tegen mutatie/variant nummer zoveel.

Goede tip van die negeer functie, door die prik mafklappers kan ik dalijk de loopgraaf in om mijn kind te beschermen.

interessante standpunten in dit topic trouwens!

maar uiteindelijk verandert het allemaal niks :o het zal wachten zijn op een dominante variant dat niet ziekmakend is waardoor het virus zichzelf uitschakelt. zolang die variant er niet is blijven we, gevaccineert of niet, van lockdown tot lockdown sukkelen.

interessante standpunten in dit topic trouwens!

maar uiteindelijk verandert het allemaal niks :o het zal wachten zijn op een dominante variant dat niet ziekmakend is waardoor het virus zichzelf uitschakelt
Misschien kunnen de virusexperts op dbb dat in elkaar knutselen.

Perfect verwoord, hoor bijna mezelf spreken, dus niet voor die slappe prikhomo's zoals calyptus hier.

zorgpersoneel zou in principe toch alle hygieneregels moeten volgen waardoor kans op besmetting sterk beperkt wordt?
Onzin, als zorgpersoneel op plekken komt waar anderen zich niet aan de regels houden of als ze kinderen hebben die op school besmet raken?

Een bevolking is geen ladenkast.

Overigens zou ik minder problemen hebben met het regiem als ze hun noodvorderingen gebruikten om alle nodige middelen in te zetten de capaciteit te vergroten, in plaats van middelen inzetten om vrijheid af te nemen en mensen afhankelijk van de staat te maken.

Wat logisch te verklaren is door onkunde of doordat dat juist het doel is.

het zal wachten zijn op een dominante variant dat niet ziekmakend is waardoor het virus zichzelf uitschakelt. zolang die variant er niet is blijven we, gevaccineert of niet, van lockdown tot lockdown sukkelen.
Omicron kan dat zijn.

Omicron has insertion mutation ins214EPE (From the common cold, HCoV-229E coronavirus)

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.139
wat ik niet snap is dat de dagbesteding in deze harde lockdown gewoon nog doorgaat. lekker met allemaal bejaarden samen eten, kaarten, rummikubben etc. waarbij de anderhalve meter niet wordt gehanteerd want de meeste zien of horen slecht
die groep ( 70 plus) moet toch extra voorzichtig zijn ?
enerzijds is het makkelijk voor mij als mantelzorger en ik gun het ze ook echt dat uitje/de afleiding maar met mn gezonde boerenverstand kan ik er echt niet bij.
Omdat mensen willen leven. Je kan niet verwachten dat mensen zich jarenlang opsluiten.

Sluit je jezelf op uit bescherming tegen covid en dan sterf je aan kanker. Ik snap het wel.

Terug
Naar boven