Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Weer onjuiste “feiten”.

ow, gaan we nu serieus doen in dit topic? :haha:

Ik zal Twitter niet meer als bron gebruiken.

Ik dacht dat uit studies was gebleken dat (zelf gefabriceerde) stoffen mondkapjes een transmissie verlagende werking hadden van ca. 40%.
Nee helaas geen enkel significant effect en zelf gefabriceerde meuk stopt nog minder kwijl dan de commercieel verkrijgbare niet medische mondmaskers.

En zonder goed protocol als contactoppervlak juist een bron van verspreiding.

Nee helaas geen enkel significant effect en zelf gefabriceerde meuk stopt nog minder kwijl dan de commercieel verkrijgbare niet medische mondmaskers.

En zonder goed protocol als contactoppervlak juist een bron van verspreiding.
Dan verschillen wij van mening. Ik heb geen zin om de bronnen op te zoeken, maar er zijn daadwerkelijk studies geweest waar dit uit naar voren is gekomen. Die zijn vorige maand in ons bedrijf mondiaal verzonden door de hoogste manager die verantwoordelijk is voor health and safety. Het zou in het belang van het bedrijf zijn om dat te ontkennen aangezien medische mondkapjes best veel kunststoffen bevatten.

Dan verschillen wij van mening. Ik heb geen zin om de bronnen op te zoeken, maar er zijn daadwerkelijk studies geweest waar dit uit naar voren is gekomen. Die zijn vorige maand in ons bedrijf mondiaal verzonden door de hoogste manager die verantwoordelijk is voor health and safety.
Is geen mening het is een feit. Net zoals dat managers r**ards zijn. Misschien kan die r*tard z'n cherry picked onzin ook even aan epidimiologisch opperhoofdmanager Jaap van Dissel mailen want die zit blijkbaar niet in de loop dat mondkapjes de helft van de epidemie kunnen stoppen.

Voor welke setting werd het voorgesteld?

Het zou in het belang van het bedrijf zijn om dat te ontkennen aangezien medische mondkapjes best veel kunststoffen bevatten.
Lol zo werkt het natuurlijk niet, het enige dat hem wat interesseert is niet aangeklaagd worden en boetes van de overheid voor gevaarlijke werkomgevingen of het weigeren van mondkapjesquotas.

Is geen mening het is een feit. Net zoals dat managers r**ards zijn. Misschien kan die r*tard z'n cherry picked onzin ook even aan epidimiologisch opperhoofdmanager Jaap van Dissel mailen want die zit blijkbaar niet in de loop dat mondkapjes de helft van de epidemie kunnen stoppen.

Voor welke setting werd het voorgesteld?

Lol zo werkt het natuurlijk niet, het enige dat hem wat interesseert is niet aangeklaagd worden en boetes van de overheid voor gevaarlijke werkomgevingen of het weigeren van mondkapjesquotas.
Kom jij dan maar met je “feiten”.

Kom jij dan maar met je “feiten”.
Ik heb er al tal hier gepost en behandeld. Ook een recente "meta analyse" waarvan ik denk dat het die kan zijn maar die enkel 4 ofzo kleine studies uit medische settings in azie had geselecteerd.

Had je die studie ook zelf gelezen?

En voor welke setting werd het voorgesteld?

Ik heb er al tal hier gepost en behandeld. Ook een recente "meta analyse" waarvan ik denk dat het die kan zijn maar die enkel 4 ofzo kleine studies uit medische settings in azie had geselecteerd.
En allen gaven die aan dat het effect van niet medische mondkapjes 0% was?
Had je die studie ook zelf gelezen?

En voor welke setting werd het voorgesteld?
Nee, zelf niet gelezen, wel een flink aantal verschillende engineers, toxicologen e.d. uit alle landen waar onze fabrieken staan. We hebben een intern forum om kennis te delen en daarop is over deze uitspraak van de manager gediscussieerd en de overgrote meerderheid kon zich er in vinden.

De settings waren werksituaties vergelijkbaar met de onze, grote kantoorpanden en productielocaties met veel personeel.

En allen gaven die aan dat het effect van niet medische mondkapjes 0% was?
Nee dat was niet wat ik zei. Het tegenovergestelde juist en ik gaf aan dat dat cherry picked statistische onzin was.

Nee, zelf niet gelezen, wel een flink aantal verschillende engineers, toxicologen e.d. uit alle landen waar onze fabrieken staan. We hebben een intern forum om kennis te delen en daarop is over deze uitspraak van de manager gediscussieerd en de overgrote meerderheid kon zich er in vinden.
Toevallig ik heb ook een forum waar velen het daarover met mij eens zijn . ;)

Maar helaas zegt me dat niks, er zijn wereldwijd zoveel "wetenschappers" en "engineers" met mooie papiertjes die deze wetenschap en statistiek geheel gepolitiseerd opvatten waartegen critici echt geen punten naar voren kunnen brengen.

Ik had er eerlijk gezegd meer vertrouwen in gehad als je het met jouw kritische blik zelf had doorgespit. Misschien wist je dan nog een inhoudelijk punt waar je je conclusie op baseerde en in hoeverre dat dan relevant is m.b.t. waarover ik het heb. (publieke setting vs medisch/protocollen settings)

De settings waren werksituaties vergelijkbaar met de onze, grote kantoorpanden en productielocaties met veel personeel.
Met protocollen en afzuiging misschien ook wel meer beschermende middelen etc Lijkt me vergelijkbaar met medische settings waar ik het over had.

En wat voor mondkapjes? Jij gaat niet binnen komen met een zelf gemaakt sokmasker zoals je impliceerde.

Nee dat was niet wat ik zei. Het tegenovergestelde juist en ik gaf aan dat dat cherry picked statistische onzin was.
Ik zeg dat ze de transmissie ca. 40% verlagen, jij zegt dat het niet zo is, maar wat het wel is kan je niet zeggen, alleen dat het onzin is.

Toevallig ik heb ook een forum waar velen het daarover met mij eens zijn . ;)
Als ZZP’er?

Maar helaas zegt me dat niks, er zijn wereldwijd zoveel "wetenschappers" en "engineers" met mooie papiertjes die deze wetenschap en statistiek geheel gepolitiseerd opvatten en waartegen critici echt geen punten naar voren kunnen brengen.

Ik had er eerlijk gezegd meer vertrouwen in gehad als je het met jouw kritische blik zelf had doorgespit. Misschien wist je dan nog een punt waar je je conclusie op baseerde en in hoeverre dat dan relevant is m.b.t. waarover ik het heb. (publieke setting vs medisch/protocollen settings)
Kan maar ik heb vertrouwen in die collega’s sommigen ken ik persoonlijk en ik weet dat ik met mijn kritische blik niet ga vinden wat zij niet zullen zien. Ik ben maar een “simpele laborant”, zij niet. Het is ook niet in hun voordeel dat ze er niet tegenin gaan, de achterlijke regels, zoals een mondkapjesplicht gelden ook voor hun.

Met protocollen en afzuiging misschien ook wel meer beschermende middelen etc Lijkt me vergelijkbaar met medische settings waar ik het over had.
Ik werk op een lab met veel afzuiging en andere voorzorgsmaatregelen, maar we hebben onsite 1 of meerdere controlekamers en kleine kantoorgebouwen. Ook een aantal regionale kantoorgebouwen met een paar honderd medewerkers in een open-space werkomgeving. Ik ben bij lange na niet de gemiddelde werknemer.

En wat voor mondkapjes? Jij gaat niet binnen komen met een zelf gemaakt sokmasker zoals je impliceerde.
Elk type mondkapje mag bij ons gedragen worden, ook zelfgemaakte.

20211224_182244.jpg

Ik zeg dat ze de transmissie ca. 40% verlagen, jij zegt dat het niet zo is, maar wat het wel is kan je niet zeggen, alleen dat het onzin is.
Ik zeg dat ze in algemene zin geen significant effect hebben. N95 maskers en medische settings (laten we daar dan ook zwaar beveiligde industriele settings aan toevoegen) zijn uitzonderingen die ik al heb benoemd en die middels cherry picking worden misbruikt om het in algemene zin voor het publiek met de niet medische mondkapjes te verantwoorden.

Dan kan ik inderdaad geen effect % noemen want dat bestaat niet.

Jij zegt dat alle soorten mondkapjes dat in het algemeen doen. Dat kan sowieso niet kloppen want zoals ik zei doet zelfgemaakt katoen voor je neus heel wat anders dan een medisch mondenneusmasker doet weer heel wat anders dan N95 maskers. En het is dus sterk afhankelijk van de setting, N95 maskers en speciale settings worden statistisch misbruikt om het in algemene zin te verantwoorden.

Zelfs als ze een effect hadden dan is dat niet 40% voor alle soorten en settings gelijk. Dat is dan een of ander gemiddelde waarin specifieke mogelijkheden zitten die wel werken en al die andere die relevant zijn voor de publieke setting (waar jij in je claim niet van afweek) helemaal niks doen. Wat ook blijkt uit de vele studies en meta analyses over de publieke algemene hier relevante setting die hier gepost zijn.

Als bodybuilder, hallo!

Kan maar ik heb vertrouwen in die collega’s sommigen ken ik persoonlijk en ik weet dat ik met mijn kritische blik niet ga vinden wat zij niet zullen zien. Ik ben maar een “simpele laborant”, zij niet. Het is ook niet in hun voordeel dat ze er niet tegenin gaan, de achterlijke regels, zoals een mondkapjesplicht gelden ook voor hun.

Ik werk op een lab met veel afzuiging en andere voorzorgsmaatregelen, maar we hebben onsite 1 of meerdere controlekamers en kleine kantoorgebouwen. Ook een aantal regionale kantoorgebouwen met een paar honderd medewerkers in een open-space werkomgeving. Ik ben bij lange na niet de gemiddelde werknemer.

Elk type mondkapje mag bij ons gedragen worden, ook zelfgemaakte.
Je snapt zelf ook wel dat dat dus onzin is die zo generiek toegepast niet uit de wetenschap opgemaakt kan worden.

Je snapt zelf ook wel dat dat dus onzin is die zo generiek toegepast niet uit de wetenschap opgemaakt kan worden.
Dat snappen wij dan misschien wel, maar de echte knappen koppen uit de chemische industrie dus niet. Waren die maar zo slim en bekwaam in het lezen van wetenschappelijke studies als jij.

Mensen zouden thuis dat mondkapje op moeten doen. Daar ontstaan immers vele besmettingen. Maar goed beter die 10min in de jumbo kappie voor 👍

Dat snappen wij dan misschien wel, maar de echte knappen koppen uit de chemische industrie dus niet. Waren die maar zo slim en bekwaam in het lezen van wetenschappelijke studies als jij.
Gast heb je werkelijk alleen die zin er uit geplukt en niet het halve proefwerk erboven over welke context relevant is en hoe verschillende studies over verschillende zaken effecten aangeven.

Heb je dat überhaupt gelezen of scannen je ogen volautomatisch naar de zinnen waar je bijdehand op kunt reageren en registreert de rest niet eens?

Terug
Naar boven