XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hallo, ruzie maken op een obscuur bb forum is belangrijk!

De groeten, ik ga weer verder vreten en zuipen 🥳
Moet toch wat in de rust tussen m'n sets :dunno:

Vreten en zuipen vind ik dan weer niet belangrijk.

Dat is de prijs van samenleven.

Er zijn een heleboel dingen in het samenleven en sociale contacten met mensen die volkomen onzinnig zijn, dat is de prijs die ik verkies te betalen.

De meeste mensen heb ik niets mee en waarschijnlijk is dat wederzijds, maar laten we het elkaar een beetje makkelijk maken, je zit toch met elkaar opgescheept.

Btw: zalig kerstmiss of u nu doublemasked and tripplejabbed of wars van alles bent.
Waarom verkies je niet om de waarheid tegenover die samenleving te verkondigen en in daden uit te beelden opdat het samenleven mensen niet zal onderdrukken?

Als je gelooft dat ze onzinnig worden verplicht is het moreel om je daartegen te verzetten, wat anderen ook in hun gemoed zal versterken en zo de escalatie van tirannie weerhoud.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.469
Dat is de prijs van samenleven.

Er zijn een heleboel dingen in het samenleven en sociale contacten met mensen die volkomen onzinnig zijn, dat is de prijs die ik verkies te betalen.
Dus als morgen de trend is dat men in een paarse string naar werk gaat doe je mee?

Misschien dat ik nog teveel jeugdige rebelsheid in mij heb, maar wanneer men links gaat krijg ik al meteen de neiging om rechts te gaan. (Of was het nou exteem rechts @Calyptus).

Leuk dat we in een samenleving wonen, maar dat wilt niet zeggen dat jij je hoeft te houden aan achterlijke shit. Op die manier waren we ook nooit onder het juk van religeuze achterlijkheid ontsnapt.

Ach ja zijn we dat niet allemaal, alleen de meesten beseffen het niet.
Juist en daarnaast staat de discussie over het al dan niet naleven van de mondkapjesplicht niet op zichzelf. Ik zie er zelf ook weinig nut van in, ookal geloof ik wel dat ze iets helpen daarnaast heb ik er ook betrekkelijk weinig last van.

Als het een losstaande keuze was zou ik hem ook nergens dragen, maar het is verweven met tal van andere standpunten waar je voor staat en in mijn geval verzwak ik er een aantal te erg mee door me recalcitrant tegen de mondkapjes plicht op te stellen. De moeilijkste keuze is vaak is welke gevechten je je ernergie wil en kan steken.

Juist en daarnaast staat de discussie over het al dan niet naleven van de mondkapjesplicht niet op zichzelf. Ik zie er zelf ook weinig nut van in, ookal geloof ik wel dat ze iets helpen daarnaast heb ik er ook betrekkelijk weinig last van.

Als het een losstaande keuze was zou ik hem ook nergens dragen, maar het is verweven met tal van andere standpunten waar je voor staat en in mijn geval verzwak ik er een aantal te erg mee door me recalcitrant tegen de mondkapjes plicht op te stellen. De moeilijkste keuze is vaak is welke gevechten je je ernergie wil en kan steken.
40%! Wel of niet waar?

Wel waar, mits je ze over je mond en neus draagt, vandaar weinig. Ik denk alleen niet dat 40% een duidelijk merkbaar effect heeft op bijv een situatie waarbij ik een half uur in een supermarkt rondloop of op de spaarzame korte momenten dat ik door de gangen op mijn werk loop.

Wel waar, mits je ze over je mond en neus draagt, vandaar weinig. Ik denk alleen niet dat 40% een duidelijk merkbaar effect heeft op bijv een situatie waarbij ik een half uur in een supermarkt rondloop of op de spaarzame korte momenten dat ik door de gangen op mijn werk loop.
Dus niet 40% van de verspreiding van de ziekte, maar 40% minder klodders kwijl uitspugen? (wat dan ook nog eens afhankelijk is van hoesten/niezen, hoe hard je praat, etc dus er kan onmogelijk 1 zo'n getal uitkomen maar goed)

Wat inderdaad weinig nut heeft tegen de voornaamste methode van verspreiding; bij het over een langere periode in een onvoldoende geventileerde ruimte aerosolen verspreiden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.478

Ja dat kan.

Maar voor een virus waar 88,9 procent van de doden 70+ers met voornamelijk onderliggend lijden zijn, laat ik mij als gezonde 30er niet voor muilkorven. Dan ben ik bereid om mijn energie daar in te steken, al kost het eigenlijk helemaal geen energie. Het enige wat je hoeft te doen is gewoon niet zo'n ding te dragen.

Het is 1 groot sociaal experiment waarbij gekeken wordt hoever ze kunnen gaan bij de bevolking. Alleen daarom zou men al niet zo'n ding moeten dragen.

Maar voor een virus waar 88,9 procent van de doden 70+ers met voornamelijk onderliggend lijden zijn, laat ik mij als gezonde 30er niet voor muilkorven. Dan ben ik bereid om mijn energie daar in te steken, al kost het eigenlijk helemaal geen energie. Het enige wat je hoeft te doen is gewoon niet zo'n ding te dragen.
Dus omdat het voor jou weinig gevaar heeft, doe je er niet aan mee, rijd je ook met 70 km/u door een woonwijk?

Terug
Naar boven