Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.501
1640432729834.png

Zelfde onzin-rhetoriek die hier sterk rondgaat als je even op zn sociale media gaat... "Angstcultuur", "Maar een griepje", "Subtiele push naar een dictatuur",...
40 jarige sterkste man.
Die was vast super gezond.

Vanuit mijn perspectief is juist de meerderheid van de jongelui overbodig, zowel in praktische als in morele zin. Hun enige bijdrage aan de maatschappij is knippen, plakken en feesten. Weg ermee!
Ze betalen wel jouw AOW, opa.

• #8.503
Dan is 50 ook veel te hard en potentieel dodelijk.

Met een beetje gezond verstand kan je zelf per situatie wel inschatten wat veilig is en wat niet. Daar heb je geen verkeersborden voor nodig.
Sterker nog, hier in de wijk heb je op sommige plekken borden waar je 50 mag, terwijl 30 echt de max is wat veilig is. Bebouwde kom, onoverzichtelijk bocht in een straat met huizen.

Dus zo zie je maar, blindelings de regels volgen werkt niet altijd. En op sommige plekken heb je dan weer borden waar je 50 mag terwijl je er veilig 100 kan rijden.

1640432729834.png

Zelfde onzin-rhetoriek die hier sterk rondgaat als je even op zn sociale media gaat... "Angstcultuur", "Maar een griepje", "Subtiele push naar een dictatuur",...
Dit. De drogredenen vliegen je om de oren.

Er gaat natuurlijk vanalles fout. Onze overheid is verre van capabel om dit soort zaken in een keer goed aan te pakken. Communicatie is niet goed en men goudbruin crisissituatie veel te lang vast aan de bureaucratie en het volgen van de regels om de regels.

Doeltreffend werken is bijna onmogelijk door alle gelobby van welke individu of groepje dat zich benadeeld voelt.

Mensen lijken zich niet te realiseren dat we met zijn allen moeten inleveren door Corona. En verrassing: terug naar het ‘oude normaal ‘ gaat niet meer gebeuren. We zullen moeten leren leven met Corona, hopelijk dat het golf na golf minder heftig wordt.

Maatregelen, vaccineren, dat zijn slechts hulpmiddelen om de gevolgen te verkleinen. En gevolgen later ook te verkleinen.

• #8.505
Sterker nog, hier in de wijk heb je op sommige plekken borden waar je 50 mag, terwijl 30 echt de max is wat veilig is. Bebouwde kom, onoverzichtelijk bocht in een straat met huizen.

Dus zo zie je maar, blindelings de regels volgen werkt niet altijd. En op sommige plekken heb je dan weer borden waar je 50 mag terwijl je er veilig 100 kan rijden.
Mits je slim genoeg bent is zelf inschatten inderdaad beter dan blind orders volgen.

Je gaat aan het werk in een ziekenhuis terwijl je positief bent getest op covid?

Man man man, en dan klagen over de jeugd.
Op de covid afdeling mag inderdaad als je covid hebt. Niet geheel onlogisch imho.

• #8.508
Je bent als personeel verplicht de juiste beschermingsmiddelen te gebruiken, dus dan kan het.
Als je covid hebt blijf je thuis was toch het credo? Je hebt toch niet 8 uur lang bescherming aan. Dan moet je een hazmat suit aan. Je komt het ziekenhuis in op plekken waar zwakkeren ook komen, je hebt contact met collega's.

Je gaat het sowieso vespreiden. Wacht gewoon een week tot en ga dan weer aan het werk. Het ziekteverzuim is al hoog genoeg.
Onverantwoord en eigenlijk ronduit dom vind ik dit.

Maar wel zelf verheven met de morele vinger naar anderen wijzen. Typisch.

Je gaat aan het werk in een ziekenhuis terwijl je positief bent getest op covid?

Bij mijn vorige werkgever ging dat ook zo, in het begin van de corona pandemie werd het ongelofelijk druk bij dat bedrijf.
Dat bedrijf vervoert voornamelijk levensmiddelen en persoonlijke beschermingsmaterialen aan ziekenhuizen (jassen, mondkapjes etc.)

Als je aantoonbaar positief getest was op corona werd door het management alsnog geeist dat je kwam werken, alleen als je dusdanig veel koorts had dat je eigenlijk geen vrachtwagen kon besturen kon je thuisblijven. Waarna je letterlijk iedere ochtend gebeld werd totdat je enigszins kon staan om maar weer de wagen op te gaan.

Heb meerdere keren bij grote klanten de wagens van collega's van me staan lossen omdat zij de wagen niet uit konden/mochten omdat ze koorts + corona hadden.

Werkopdracht. Ik heb me verzet maar heb een compromis bereikt. Ben nog behoorlijk ziek en ga alleen die dingen doen waar mijn collega's niet voor opgeleid zijn, om de werkdruk van andere afdelingen iets te verminderen.

Ben het wel helemaal met je eens dat de hele insteek van de regering, de bescherming van kwetsbare ouderen, stinkt.

Laatst bewerkt:
  • #8.514
Werkopdracht. Ik heb me verzet maar heb een compromis bereikt. Ben nog behoorlijk ziek en ga alleen die dingen doen waar mijn collega's niet voor opgeleid zijn, om de wekdruk van andere afdelingen iets te verminderen.

Ben het wel helemaal met je eens dat de hele insteek van de regering, de bescherming van kwetsbare ouderen, stinkt.
En wat nou als je collega's aansteekt? Dan zitten die ziek thuis. En dan?

Covid is heerlijk denkt dat bedrijf. Ka ching.
Ja precies, veel meer pallets te verplaatsen. Geen files meer dus alle wagens kunnen met geluk zelfs 2x per dag geladen worden.
Werd ongelofelijk veel geld verdient door de enorme vraag + geen oponthoud.

Als je covid hebt blijf je thuis was toch het credo? Je hebt toch niet 8 uur lang bescherming aan. Dan moet je een hazmat suit aan. Je komt het ziekenhuis in op plekken waar zwakkeren ook komen, je hebt contact met collega's.

Je gaat het sowieso vespreiden. Wacht gewoon een week tot en ga dan weer aan het werk. Het ziekteverzuim is al hoog genoeg.
Onverantwoord en eigenlijk ronduit dom vind ik dit.

Maar wel zelf verheven met de morele vinger naar anderen wijzen. Typisch.
Ik vind het ook raar, maar de realiteit is wel dat er anders nog veel meer zorg afgeschaald zal moeten worden m.a.g. nog strengere maatregelen voor een nog langere tijd.

Terug
Naar boven