Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hoe kijken de experts dan naar de dagcijfers van de afgelopen 35 dagen?
07C97658-3A57-4474-8DE8-82562B9FD162.jpeg

Als je die grens van 35,7 aanhoudt, dan begrijp ik je nog. Maar vandaag paniek en gisteren niet, dat volg ik niet.

Vandaag 30,9
Gisteren 30,5
8 maart 22,4
6 maart 30,6

En leuk plaatje. Misschien deze er even bij zetten voor de volledigheid.

Screenshot_20210312_160812.jpg

Laat ik ook goed zijn in het uitzoeken van kersen.
Vermoeiend dit. Je vroeg hoe experts er naar kijken, dit is het wekelijks bericht van de experts. Alstublieft. De hele rest van het artikel is positief. Wat het AD elke vrijdag over de drukste dag van de week roept weten we nu wel.

Maar op zich vind ik het niet gek om tot april nog wat stijging te verwachten.

We zullen zien hoe snel er versoepelingen gaan komen en wanneer de avondklok eraf gaat. Was ik maar zo positief/naïef.

We zullen zien hoe snel er versoepelingen gaan komen en wanneer de avondklok eraf gaat. Was ik maar zo positief/naïef.
Denk dat jij de enige ben die denkt dat er een verband is tussen besmettingen en versoepelingen. Is gewoon willekeur.

En goed... Laat ik het omdraaien. Heb jij een maatregel waarvan je denkt dat je daarmee de besmettingen kan laten dalen?
Als je kijkt naar België, waar de winkels open zijn en de avondklok pas om middernacht in gaat, dan kan ik mij lastig voorstellen dat het allemaal zoveel uitmaakt. Seizoen en verloop van een virus an sich spelen een veel grotere rol, dààrom krijgen we er geen grip op

Ik zie er toch gewoon een stijgende lijn in.
Een stijging na daling door toename van het aantal tests na afname daarvan.
Ik verwacht het ook niet hoor, maar dat is politiek. Zal sowieso even duren voordat de grafieken duidelijk genoeg aantonen hoe ver de doem scenarios van de experts er naast zitten het vaccinatieprogramma ons net op tijd van de britse variant red.
:aai:

Ik ben het met heel veel onzinnige maatregelen niet eens, maar ben wel realistisch genoeg om in te zien dat de overheid elke minieme stijging van cijfers ze weerhoud iets te versoepelen.

Ik ben het met heel veel onzinnige maatregelen niet eens, maar ben wel realistisch genoeg om in te zien dat de overheid elke minieme stijging van cijfers ze weerhoud iets te versoepelen.
Plus nog de verwachting hebben van verdere stijging door R rond of net boven de 1.

Ik bedoel dat ze naast dat de cijfers stijgen sowieso nog maatregelen aanhouden vanwege de komende stijging die ze nog verwachten nav het R getal. Zelfs als de cijfers even zouden dalen.

En ik denk dat ze zelfs een groter aandeel van de britse variant af zullen wachten. Nu net 2/3e, kijken ze wel wat het R-getal blijkt te zijn wanneer die 80-90% van de besmettingen beslaat. En dan nog afwachten tot die R dalende is en waarschijnlijk onder de 1 komt. En dan nog ziekenhuisopnames afwachten.

Daarom, minstens nog tot april ergens, vergelijkbaar met de piek vorig jaar?

• Topic Starter Topic Starter
Een afnemende stijging is nog steeds een stijging en ik heb nergens beweerd dat ik een toenemende stijging er in zag.
Jij zegt dat het erger wordt, daar ben ik het dus niet mee eens als de stijging afneemt. Dan wordt het dus beter, ondanks dat er een stijging in zit.

Hoe kan het nou erger worden als er een afnemende stijging is?

Terug
Naar boven