- Waardering
- 11.405
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 12%
Wat dacht je dat je BSN nummer is @Vonk ? Een covid test of vaccinatie daaraan toevoegen is niet zo groots. De overheid weet al vanalles en wordt ook wel gecontroleerd (en je moet daar ook kritisch op zijn). Want de overheid heeft heel veel macht en die moet gecontroleerd. Zeker als je afhankelijk bent dmv kinderopvangtoeslagen, huurtoeslagen, etc. Wat dat betreft zou dat hele toeslagencircus eens afgeschaft moeten worden - want er zit veel te veel mogelijkheid tot fraude in het systeem en daardoor doorgeslagen fraudebestrijding etc.Gek genoeg zijn het juist de veelal hooggeleide G's die oogkleppen op hebben en leiden aan structurele tunnelvisie.
Een Digital Identity met verstrekkende gevolgen inzake de vrijheid en privacy van de burger gaat er sowieso komen. CoVID was enkel "a unique and small window of opportunity", om de basis neer te leggen.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen liever geloven in complottheorieën en die naar het rijk der fabelen proberen te wijzen vanuit een zeer beperkte horizon aan informatie. Echter kun je complotpraktijken helaas niet ontkennen of naar het rijk der fabelen verwijzen.
Nuance is key, keer op keer. Maar kijk niet weg voor mogelijkheden, ook al lijken ze nog zo waanzinnig.
Ik vind Facebook en Google veel enger. Dus als die overheid daar wat aan doet... op zijn minst is de overheid nog een soort aan regels gebonden.
Ik zie niet zo in wat nou de grote verandering is mbt covid. En sterker nog, we schaffen het inmiddels alweer bijna af.