AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Gek genoeg zijn het juist de veelal hooggeleide G's die oogkleppen op hebben en leiden aan structurele tunnelvisie.

Een Digital Identity met verstrekkende gevolgen inzake de vrijheid en privacy van de burger gaat er sowieso komen. CoVID was enkel "a unique and small window of opportunity", om de basis neer te leggen.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen liever geloven in complottheorieën en die naar het rijk der fabelen proberen te wijzen vanuit een zeer beperkte horizon aan informatie. Echter kun je complotpraktijken helaas niet ontkennen of naar het rijk der fabelen verwijzen.

Nuance is key, keer op keer. Maar kijk niet weg voor mogelijkheden, ook al lijken ze nog zo waanzinnig.
Wat dacht je dat je BSN nummer is @Vonk ? Een covid test of vaccinatie daaraan toevoegen is niet zo groots. De overheid weet al vanalles en wordt ook wel gecontroleerd (en je moet daar ook kritisch op zijn). Want de overheid heeft heel veel macht en die moet gecontroleerd. Zeker als je afhankelijk bent dmv kinderopvangtoeslagen, huurtoeslagen, etc. Wat dat betreft zou dat hele toeslagencircus eens afgeschaft moeten worden - want er zit veel te veel mogelijkheid tot fraude in het systeem en daardoor doorgeslagen fraudebestrijding etc.

Ik vind Facebook en Google veel enger. Dus als die overheid daar wat aan doet... op zijn minst is de overheid nog een soort aan regels gebonden.

Ik zie niet zo in wat nou de grote verandering is mbt covid. En sterker nog, we schaffen het inmiddels alweer bijna af.

Wat dacht je dat je BSN nummer is @Vonk ? Een covid test of vaccinatie daaraan toevoegen is niet zo groots. De overheid weet al vanalles en wordt ook wel gecontroleerd (en je moet daar ook kritisch op zijn). Want de overheid heeft heel veel macht en die moet gecontroleerd. Zeker als je afhankelijk bent dmv kinderopvangtoeslagen, huurtoeslagen, etc. Wat dat betreft zou dat hele toeslagencircus eens afgeschaft moeten worden - want er zit veel te veel mogelijkheid tot fraude in het systeem en daardoor doorgeslagen fraudebestrijding etc.

Ik vind Facebook en Google veel enger. Dus als die overheid daar wat aan doet... op zijn minst is de overheid nog een soort aan regels gebonden.

Ik zie niet zo in wat nou de grote verandering is mbt covid. En sterker nog, we schaffen het inmiddels alweer bijna af.

Er zijn inmiddels wetten aangenomen, gefabriceerd door de mensen die in de vorige kabinetten zaten (Grapperhaus). Neem de sleepwet (https://www.amnesty.nl/mensenrechten-in-nederland/veiligheid-en-mensenrechten/sleepwet) en het vervolg daarop wat die engnek nu als voorstel heeft ingediend, welke nog veel verder gaande gevolgen heeft voor onze privacy (https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen/detail?id=2021Z19831&dossier=35958). Dit leest wellicht wat makkelijker weg; https://tweakers.net/nieuws/189262/...ctv-recht-geeft-op-burgerdataverzameling.html

Leg die eens zijdelangs hetgeen we nu weten over een Digital Identity, Digital Currency en die fijne Corona App waar we volgens jou weer afstand van gaan doen, maar vervolgens wel nog even 30mio insteken om deze verder te ontwikkelen.

Big Tech moet je ook bang voor zijn, want die staan vooraan in dit verhaal.

Ik vind Facebook en Google veel enger.

Dat zijn bedrijven die niks kunnen, anders dan info verzamelen en advertenties verkopen.

De overheid kan veel meer doen met info, kijk maar naar de toeslagenaffaire of dat mensen met dubbele nationaliteit meer gecontroleerd werden bij de BD.

Ik vind het niet echt fijn als de overheid meer van mij weet, het kan altijd tegen je gebruikt worden, en dat doen ze dus ook.

Well, you can't change the inevitable.
Als we met die mentale instelling naar dit soort dingen kijken, dan gaat dat inderdaad niet lukken.
Op die manier roepen we overigens heel veel ellende over onszelf af.

De 'loop der dingen' is inherent vaak helemaal niet onvermijdelijk.
Het is de onvermijdelijke menselijke passiviteit en onverschilligheid hierin, die tot gevolg heeft dat zaken 'inevitable' worden gemaakt.

Als we met die mentale instelling naar dit soort dingen kijken, dan gaat dat inderdaad niet lukken.

Het is de onvermijdelijke menselijke passiviteit en onverschilligheid hierin, die tot gevolg heeft dat zaken 'inevitable' worden gemaakt.

Vooral dit helaas, ook een keerzijde van de evolutie als je het mij vraagt. Een gevolg van "hoe goed" we het over het algemeen hebben in de westerse wereld. Opstand, tegengas of zo je wilt, burgerlijke ongehoorzaamheid komt helaas niet voort uit deze omstandigheden. Ik verbaas me nog steeds tot de dag van vandaag, hoe passief, naïef en goedgelovig de westerse wereld vandaag de dag is.

Die schijn wordt inderdaad gewekt, maar of het ook zo is?

Een gebeurtenis op de achtergrond zoals dit, lijkt dit toch echt tegen te spreken:

Ik snap ook dat je media als facebook en google eng vind, dat zijn ze in mijn optiek ook, zeer eng zelfs.
Maar hoe 'bang' ben jij dan als het gaat om de EU als "totalitaire dictator", waar we vanuit Nederland op den duur helemaal geen inspraak of weerwoord tegen kunnen hebben?

Persoonlijk vind ik dat een veel enger en ook realistischer gevaar..

Een gebeurtenis op de achtergrond zoals dit, lijkt dit toch echt tegen te spreken:

Ik snap ook dat je media als facebook en google eng vind, dat zijn ze in mijn optiek ook, zeer eng zelfs.
Maar hoe 'bang' ben jij dan als het gaat om de EU als "totalitaire dictator", waar we vanuit Nederland op den duur helemaal geen inspraak of weerwoord tegen kunnen hebben?

VERORDENING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD tot wijziging van Verordening (EU) 2021/953 betreffende een kader voor de afgifte, verificatie en aanvaarding van interoperabele COVID-19-vaccinatie-, test- en herstelcertificaten (digitaal EU-COVID-certificaat) teneinde het vrije verkeer tijdens de COVID-19-pandemie te faciliteren

:emo:

Maar is het een gevaar? Hoe vaak wordt er niet geroepen wanneer Nederland weer een regeltje wilt invoeren, waarom wordt dat niet op Europees niveau geregeld? Andersom ook, als de EU wat wilt invoeren, ja maar dat regelen we zelf wel.
Feit blijft dat er al heel lang op EU geregeld wordt, echter nu het met digitalisering zichtbaarder wordt is het ineens eng/gevaarlijk/iets anders.

Dat hangt er natuurlijk deels van af hoe je er in staat en mee om gaat.
Voor mij staat zoiets als een CTB cq. het EU Covid Certificaat, garant als een opmaat naar discriminatie, uitsluiting en diverse vormen van schending van grondrechten en individuele vrijheid.
Persoonlijk heb ik zeer weinig talent voor slaafse onderdanigheid aan autoriteiten, sowieso wanneer die (te) ver weg staan van mijn dagelijkse realiteit.

Dus ja, ik zie en ervaar het als een -potentieel- gevaar voor met name mijn vrijheid en dan bedoel ik met vrijheid onvoorwaardelijke individuele keuzevrijheid en vrijheid van handelen.
Niet te verwarren overigens met wat veel mensen als vrijheid zien en ervaren maar wat het eigenlijk niet is:
Namelijk, beloond worden om dingen te mogen doen, maar pas wanneer je voldoet aan bepaald "gewenst" gedrag.

Dat is geen (keuze)vrijheid, maar voorwaardelijk toestemming.

Feit blijft dat er al heel lang op EU geregeld wordt, echter nu het met digitalisering zichtbaarder wordt is het ineens eng/gevaarlijk/iets anders.
Dat klopt en daar ben ik het al veel langer met regelmaat niet mee eens.

Door digitalisering wordt het niet zozeer zichtbaarder, maar wel veel makkelijk te koppelen aan allerlei primaire aspecten van ons menselijk zijn en handelen.
Daarmee wordt het voor zoiets als EU ook makkelijker om tot een totaal-controle over burgers te komen. In die zin wordt het wel degelijk potentieel "gevaarlijker".

Voorboden/voorbeelden daarvan zie je op dit moment bijvoorbeeld in Canada, waar burgers protesteren omdat ze het niet eens zijn met het corona beleid en vaccinatie mandaten.
Omdat ze het niet met het overheids-narratief eens worden ze door Trudeau eerste weggezet als extremisten met "unaccepted views", daarna wordt onder druk van diezelfde overheid hun crowfunding (GoFundMe) gesaboteerd en hun bankrekeningen geblokkeerd.
Op dit moment is er zelfs een "emergency state" uitgeroepen en worden er mensen gearresteerd puur en alleen omdat ze demonstreren voor hun vrijheid.
Sta daar maar eens even bij stil.

Dat hangt er natuurlijk deels van af hoe je er in staat en mee om gaat.
Voor mij staat zoiets als een CTB cq. het EU Covid Certificaat, garant als een opmaat naar discriminatie, uitsluiting en diverse vormen van schending van grondrechten en individuele vrijheid.
Persoonlijk heb ik zeer weinig talent voor slaafse onderdanigheid aan autoriteiten, sowieso wanneer die (te) ver weg staan van mijn dagelijkse realiteit.

Dus ja, ik zie en ervaar het als een -potentieel- gevaar voor met name mijn vrijheid en dan bedoel ik met vrijheid onvoorwaardelijke individuele keuzevrijheid en vrijheid van handelen.
Niet te verwarren overigens met wat veel mensen als vrijheid zien en ervaren maar wat het eigenlijk niet is:
Namelijk, beloond worden om dingen te mogen doen, maar pas wanneer je voldoet aan bepaald "gewenst" gedrag.

Dat is geen (keuze)vrijheid, maar voorwaardelijk toestemming.

Dat klopt en daar ben ik het al veel langer met regelmaat niet mee eens.

Door digitalisering wordt het niet zozeer zichtbaarder, maar wel veel makkelijk te koppelen aan allerlei primaire aspecten van ons menselijk zijn en handelen.
Daarmee wordt het voor zoiets als EU ook makkelijker om tot een totaal-controle over burgers te komen. In die zin wordt het wel degelijk potentieel "gevaarlijker".

Voorboden/voorbeelden daarvan zie je op dit moment bijvoorbeeld in Canada, waar burgers protesteren omdat ze het niet eens zijn met het corona beleid en vaccinatie mandaten.
Omdat ze het niet met het overheids-narratief eens worden ze door Trudeau eerste weggezet als extremisten met "unaccepted views", daarna wordt onder druk van diezelfde overheid hun crowfunding (GoFundMe) gesaboteerd en hun bankrekeningen geblokkeerd.
Op dit moment is er zelfs een "emergency state" uitgeroepen en worden er mensen gearresteerd puur en alleen omdat ze demonstreren voor hun vrijheid.
Sta daar maar eens even bij stil.
Vrijheid is altijd beperkt, in de eerste plaats door de vrijheid van een ander.

Hoewel ik, om verschillende redenen, meer sympathie heb voor de Canadese Truckers dan voor Trudeau beperkt de actie van de eersten wel degelijk de vrijheid van anderen, dat kan je niet eindeloos toestaan. Dat het handelen van beide zijden, protest en oh, hier in schril contrast staat tov de BLM-terreur moge duidelijk zijn.

Hoewel ik, om verschillende redenen, meer sympathie heb voor de Canadese Truckers dan voor Trudeau beperkt de actie van de eersten wel degelijk de vrijheid van anderen, dat kan je niet eindeloos toestaan. Dat het handelen van beide zijden, protest en oh, hier in schril contrast staat tov de BLM-terreur moge duidelijk zijn.
IMG_20220218_133135.jpg

Waar trek je dan de grens? Bedoel, we hebben het hier niet over een terroristische aanslag

De ander gaf aan dag het onvermijdelijk was, ik gaf slechts aan dat er dan niets aan te doen is.

Verder komen we dan weer op een punt dat ik me moet afvragen hoeveel het mij kost tov wat het me oplevert. Ik heb er persoonlijk (nog) niet veel last van, dus waarom zou ik me er dan druk om maken?

Kijk dat ben ik -ook filosofisch gezien- volledig met je eens, maar dat zou ik niet zozeer een beperken van vrijheid willen noemen.
Dat heeft in mijn beleving meer te maken met dat je binnen een collectief aan mensen altijd te maken hebt met een bepaalde balans qua:
- elkaar respecteren
- geven en nemen
- leven en laten leven.

Dit heeft veel meer het karakter van sociaal complementair gedrag en consensus daarin.
Dat is toch in mijn optiek anders dan een allesbepalende/onderdrukkende overheid of elitaire minderheidsgroep.

Moreel-ethisch gezien geen speld tussen te krijgen in de algemene zin.
Ja, er zijn "anderen" die last hebben van de Truckers acties.
Maar als ik het in de bestaande context plaats, dan is het contrast met de BLM terreur zo enorm groot, dat deze "last" eigenlijk verwaarloosbaar is.

Wezenlijk gezien is de hypocrisie en het beleid van de Justin Trudeau, een veel grotere en dieper liggende probleemfactor dan de protestbeweging.
Waar Trudeau voor staat, de manier waarop hij -letterlijk- acteert en vooral ook datgene wat hij NIET doet en wat hij wél zou moeten doen als leider, daar verbleken de 'misdaden' van het Freedom Convoy gewoon bij.
Los daarvan, zijn admiratie voor het dictatoriale systeem in China en de manier waarop hij zijn "tegenstanders" weg zeg als racist, homofoob, nazi en weet ik veel wat nog meer maakt, hem eigenlijk een soort narcistische moderne Hitler.

Laatst bewerkt:
Maar is het een gevaar? Hoe vaak wordt er niet geroepen wanneer Nederland weer een regeltje wilt invoeren, waarom wordt dat niet op Europees niveau geregeld? Andersom ook, als de EU wat wilt invoeren, ja maar dat regelen we zelf wel.

Onze ooit zo "soevereine" staat der Nederlanden, heeft een controlerend parlement. Lees je eens in over de EU en de technocratische of zo je wilt dictatoriale staat die ze is. De macht verschuift en dat is niet zonder redenen, maar wel met extreem grote gevolgen.

De ander gaf aan dag het onvermijdelijk was, ik gaf slechts aan dat er dan niets aan te doen is.

Het was vooral het -welbekende- citaat op zich waar op ik reageerde en niet zozeer dat jij als zodanig reageerde op @Vonk en wat hij daarvoor zei.
Vandaar ook het "als we" en niet "als jij" refererend naar Steks in persona. :)

Verder komen we dan weer op een punt dat ik me moet afvragen hoeveel het mij kost tov wat het me oplevert. Ik heb er persoonlijk (nog) niet veel last van, dus waarom zou ik me er dan druk om maken?

Weet je, dit is eigenlijk altijd al een inherent iets geweest aan mensen. Hierdoor ontstaan problemen die eigenlijk niet hadden hoeven ontstaan.
Blijkbaar zijn we als aapjes vaak alleen maar in staat om beoordelen vanuit direct persoonlijk voordeel of nadeel.
We reageren en handelen slechts n.a.v. gebeurtenissen die ons op individueel niveau direct benadelen of bevoordelen.

Waarom je er druk om maken?
Misschien omdat wanneer het moment aan breekt dat jij er persoonlijk wél veel last van hebt, het te laat is (of ontzettend moeilijk) om daar nog iets aan te doen?
Als we meer collectief preventief zouden denken en doen t.a.v. van meer indirecte nadelen op langere termijn, dan zou dit een hoop ellende besparen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven