De steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk?Waar denk je dat dit aan ligt? Denk dat het overgrote deel van de polarisatie in zijn algemeen door de media veroorzaakt, ongeacht over welke ongelijkheid.

Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk?Waar denk je dat dit aan ligt? Denk dat het overgrote deel van de polarisatie in zijn algemeen door de media veroorzaakt, ongeacht over welke ongelijkheid.

Toch blijkt dat (te) grote verschillen in rijkdom niet goed zijn voor een maatschappij als geheel. Dan gaan de belangen te ver uiteenlopen.See what you did there, slechter voorbeeld dan dit kan ik niet bedenken![]()
Toch blijkt dat (te) grote verschillen in rijkdom niet goed zijn voor een maatschappij als geheel. Dan gaan de belangen te ver uiteenlopen.
Onze ooit zo "soevereine" staat der Nederlanden, heeft een controlerend parlement. Lees je eens in over de EU en de technocratische of zo je wilt dictatoriale staat die ze is. De macht verschuift en dat is niet zonder redenen, maar wel met extreem grote gevolgen.

Dat is toch super belangrijk? Waarom zouden ze er anders zoveel aandacht aan besteden in de media.
Dat is toch super belangrijk? Waarom zouden ze er anders zoveel aandacht aan besteden in de media.

Toch blijkt dat (te) grote verschillen in rijkdom niet goed zijn voor een maatschappij als geheel. Dan gaan de belangen te ver uiteenlopen.
Juist, juist en nog eens juist.
Alleen zul je het pas zien als je dit complexe gebeuren goed bestudeert.
Als je je alleen maar "druk" maakt over triviale zaken als:
Krijg ik wel mijn dagelijkse "natje en droogje", kan ik naar de kroeg en dat LIL Kleine zijn vriendin mishandeld, dan zal het volledig aan je voorbij gaan.![]()
Klinkt als een complot. T zal toch niet.Iets met staatscircus, rookgordijnen en overheidsafleiding![]()
Iets met staatscircus, rookgordijnen en overheidsafleiding![]()
Als ik er wel last van heb, help je dan mee met er druk om maken?Verder komen we dan weer op een punt dat ik me moet afvragen hoeveel het mij kost tov wat het me oplevert. Ik heb er persoonlijk (nog) niet veel last van, dus waarom zou ik me er dan druk om maken?
Het is deze onverschillige houding die heerst in dit land.Ik heb er persoonlijk (nog) niet veel last van, dus waarom zou ik me er dan druk om maken?

Het is deze onverschillige houding die heerst in dit.
Van de mensen die jouw zorgen delen, hoeveel doen dat denk je uit eigenbelang.Weet je, dit is eigenlijk altijd al een inherent iets geweest aan mensen. Hierdoor ontstaan problemen die eigenlijk niet hadden hoeven ontstaan.
Blijkbaar zijn we als aapjes vaak alleen maar in staat om beoordelen vanuit direct persoonlijk voordeel of nadeel.
We reageren en handelen slechts n.a.v. gebeurtenissen die ons op individueel niveau direct benadelen of bevoordelen.
Waarom je er druk om maken?
Misschien omdat wanneer het moment aan breekt dat jij er persoonlijk wél veel last van hebt, het te laat is (of ontzettend moeilijk) om daar nog iets aan te doen?
Als we meer collectief preventief zouden denken en doen t.a.v. van meer indirecte nadelen op langere termijn, dan zou dit een hoop ellende besparen.

Van de mensen die jouw zorgen delen, hoeveel doen dat denk je uit eigenbelang.![]()
Van de mensen die jouw zorgen delen, hoeveel doen dat denk je uit eigenbelang.![]()

De laatste tijd lees ik op het forum vooral dat men bang is dat ze er zelf op achteruit gaan als gevolg van een verandering, dus zijn ze tegen.De meeste die ik ken die mijn zorgen delen doen dit vanuit "ons belang", want ons belang is daarin onlosmakelijk verbonden met het eigenbelang.
En ja, zelfs jij valt onder het kopje "ons"![]()
Als corona en de maatregelen positieve effecten hadden gehad voor een grote groep, was de reactie ook heel anders geweest.De laatste tijd lees ik op het forum vooral dat men bang is dat ze er zelf op achteruit gaan als gevolg van een verandering, dus zijn ze tegen.