XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Toch blijkt dat (te) grote verschillen in rijkdom niet goed zijn voor een maatschappij als geheel. Dan gaan de belangen te ver uiteenlopen.

Leuke show wel

Onze ooit zo "soevereine" staat der Nederlanden, heeft een controlerend parlement. Lees je eens in over de EU en de technocratische of zo je wilt dictatoriale staat die ze is. De macht verschuift en dat is niet zonder redenen, maar wel met extreem grote gevolgen.

Juist, juist en nog eens juist.

Alleen zul je het pas zien als je dit complexe gebeuren goed bestudeert.

Als je je alleen maar "druk" maakt over triviale zaken als:
Krijg ik wel mijn dagelijkse "natje en droogje", kan ik naar de kroeg en dat LIL Kleine zijn vriendin mishandeld, dan zal het volledig aan je voorbij gaan. ;)

Toch blijkt dat (te) grote verschillen in rijkdom niet goed zijn voor een maatschappij als geheel. Dan gaan de belangen te ver uiteenlopen.

Ik bedoelde meer dat het een slecht voorbeeld is in relatie tot de invloed die de media heeft op het polariserende vlak. Alhoewel ik er langer over nadenk en het ook hier veel dieper gaat dan het oog direct zou vermoeden.

Juist, juist en nog eens juist.

Alleen zul je het pas zien als je dit complexe gebeuren goed bestudeert.

Als je je alleen maar "druk" maakt over triviale zaken als:
Krijg ik wel mijn dagelijkse "natje en droogje", kan ik naar de kroeg en dat LIL Kleine zijn vriendin mishandeld, dan zal het volledig aan je voorbij gaan. ;)

Ja en het lastige is dat die laatstgenoemde "drukmakers", in overvloed zijn en de mensen die verder kijken dan hun neus lang is en zich echt verdiepen in bepaalde materie, vaak in samenspraak met de media die met liefde deze grootste doelgroep van henzelf, deze mensen wegzet als complotgekkies, wappies etc.

Dat is toch super belangrijk? Waarom zouden ze er anders zoveel aandacht aan besteden in de media.

Je zegt het gekscherend, maar het geeft exact de kern weer van hoe het mechanisme werkt. En dat is inmiddels het grootste verdienmodel geworden in de laatste 10-20 jaar. Dat is een grote groep macht beluste en zeer invloedrijke mensen niet ontgaan, daar zien we dus nu het resultaat van in real life.

Maar goed, zoals @harpep ook al aangeeft, je ziet het pas als je het ziet. Om er maar even een Cruijffiaanse term in te gooien.

Iets met staatscircus, rookgordijnen en overheidsafleiding ???

Als je mensen probeert te wijzen op de zogeheten advertentie kosten die de overheid heeft gemaakt de afgelopen 2 jaar, om artikelen te publiceren die dus daadwerkelijk advertenties zijn, maar gepubliceerd worden als daadwerkelijke nieuwsberichten, dan zie je gewoon de error in het brein zich voltrekken. Terwijl dit reeds doormiddel van keiharde feiten gewoon is gebleken, enkel het geld volgen was er voor nodig.

Verder komen we dan weer op een punt dat ik me moet afvragen hoeveel het mij kost tov wat het me oplevert. Ik heb er persoonlijk (nog) niet veel last van, dus waarom zou ik me er dan druk om maken?
Als ik er wel last van heb, help je dan mee met er druk om maken?

Het is deze onverschillige houding die heerst in dit.

We hebben het in algemene zin gewoon te goed en het raakt ons nog niet hard genoeg. De rest gaat net zo geleidelijk als de bekende kikker in de pan methode. Twee heel gevaarlijke componenten die dit alles mogelijk maken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.875
Hoe duur zou brandstof moeten worden denk je voordat men de hooivorken oppakt in dit land, €4,00 de liter?

• Like
Waarderingen: Vonk
Weet je, dit is eigenlijk altijd al een inherent iets geweest aan mensen. Hierdoor ontstaan problemen die eigenlijk niet hadden hoeven ontstaan.
Blijkbaar zijn we als aapjes vaak alleen maar in staat om beoordelen vanuit direct persoonlijk voordeel of nadeel.
We reageren en handelen slechts n.a.v. gebeurtenissen die ons op individueel niveau direct benadelen of bevoordelen.

Waarom je er druk om maken?
Misschien omdat wanneer het moment aan breekt dat jij er persoonlijk wél veel last van hebt, het te laat is (of ontzettend moeilijk) om daar nog iets aan te doen?
Als we meer collectief preventief zouden denken en doen t.a.v. van meer indirecte nadelen op langere termijn, dan zou dit een hoop ellende besparen.
Van de mensen die jouw zorgen delen, hoeveel doen dat denk je uit eigenbelang. ;)

Van de mensen die jouw zorgen delen, hoeveel doen dat denk je uit eigenbelang. ;)

De meeste die ik ken die mijn zorgen delen doen dit vanuit "ons belang", want ons belang is daarin onlosmakelijk verbonden met het eigenbelang.

En ja, zelfs jij valt onder het kopje "ons" :emo:

De meeste die ik ken die mijn zorgen delen doen dit vanuit "ons belang", want ons belang is daarin onlosmakelijk verbonden met het eigenbelang.

En ja, zelfs jij valt onder het kopje "ons" :emo:
De laatste tijd lees ik op het forum vooral dat men bang is dat ze er zelf op achteruit gaan als gevolg van een verandering, dus zijn ze tegen.

De laatste tijd lees ik op het forum vooral dat men bang is dat ze er zelf op achteruit gaan als gevolg van een verandering, dus zijn ze tegen.
Als corona en de maatregelen positieve effecten hadden gehad voor een grote groep, was de reactie ook heel anders geweest.

Terug
Naar boven