AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Geloof er niks van, die 3de golf ligt nog steeds op de loer!!

Of het zo zwart wit moet weet ik niet, maar er zullen dan inderdaad wel keuzes gemaakt moeten worden t.a.v. welke mensen zorg kunnen krijgen. Imo beter dan 17 miljoen mensen opsluiten waarvan uiteindelijk 'maar' 0,23% overlijdt. En kwetsbaren moeten dan zelf maar binnen blijven. Nu zie je oudjes ook gewoon overal bij elkaar zitten.

Dan waren we er nu wel vanaf geweest.
Heel eerlijk heb je daar wel een punt. Vergeet niet hoeveel zorg er is uitgesteld, die eigenlijk niet uitgesteld kan worden. Onderschat niet hoeveel "jonge" mensen gediagnosticeerd worden met borstkanker. Hoeveel mensen hebben een bezoekje aan de huisarts uitgesteld? Die nu pas het traject ingaan. Mogelijk veel te laat dus.

Leuk dat er nu een afname is aan covid patiënten in het ziekenhuis, maar geloof me .. we lopen keihard achter de feiten aan.

De wachttijden zijn gigantisch opgelopen voor iedere ingreep.

Ja, ik ben zeker voor versoepelingen, maar er moet dan wel een besluit genomen worden welke zorg er dan voorgaat. De "reguliere" zorg als de zorg voor de COVID patiënten is niet te combineren.

De grootste economische reddingsoperatie sinds de wederopbouw is in touw gezet door de overheid, maar ik geloof dat sommigen dat even gemist hebben.
Is er ergens info te vinden over hoe goed dit de kosten dekt voor allerlei verschillende cases? Een buurt sportschool, een restaurant, cafetje, club, reisbureau, etc.

Heel eerlijk heb je daar wel een punt. Vergeet niet hoeveel zorg er is uitgesteld, die eigenlijk niet uitgesteld kan worden. Onderschat niet hoeveel "jonge" mensen gediagnosticeerd worden met borstkanker. Hoeveel mensen hebben een bezoekje aan de huisarts uitgesteld? Die nu pas het traject ingaan. Mogelijk veel te laat dus.

Leuk dat er nu een afname is aan covid patiënten in het ziekenhuis, maar geloof me .. we lopen keihard achter de feiten aan.

De wachttijden zijn gigantisch opgelopen voor iedere ingreep.

Ja, ik ben zeker voor versoepelingen, maar er moet dan wel een besluit genomen worden welke zorg er dan voorgaat. De "reguliere" zorg als de zorg voor de COVID patiënten is niet te combineren.
En dat was allemaal minder erg geweest als we COVID zijn gang hadden laten gaan?

Of het zo zwart wit moet weet ik niet, maar er zullen dan inderdaad wel keuzes gemaakt moeten worden t.a.v. welke mensen zorg kunnen krijgen. Imo beter dan 17 miljoen mensen opsluiten waarvan uiteindelijk 'maar' 0,23% overlijdt. En kwetsbaren moeten dan zelf maar binnen blijven. Nu zie je oudjes ook gewoon overal bij elkaar zitten.
Dat er “maar” 0,23% zou overlijden wisten we vorig jaar natuurlijk niet. Maar hoe denk je dat de gezondheid zorg het had kunnen behappen als er 40.000 corona doden waren geweest ipv de 15.000 nu? Dan was alles en iedereen toch overstroomd?

En dat was allemaal minder erg geweest als we COVID zijn gang hadden laten gaan?
Nee, dat zei ik niet. Maar we hebben alles on hold gezet om de COVID patiënten te behandelen en te redden door bijna alle zorg uit te stellen. Mensen die eigenlijk geen lange levens termijn verwachting hadden. Mijn vraag hoe fair het is ten opzichte van de mensen die wel moeten wachten op de zorg.

Tuurlijk is achteraf praten heel anders als dat je vooraf en plan moet maken om het voor te zijn, maar inmiddels zijn er wel meerdere signalen van o.a IC artsen dat een eindeloze lockdown ook geen oplossing is.

• Topic Starter Topic Starter
Als je het vergelijkt met Italie of Frankrijk is onze avondklok niet eens zo’n rigoureuze beperking.

Dat gaat over 1 Frans departement.

Volgens mij hoor je het kabinet heel vaak over de nevenschade en zeggen ze helemaal niet alleen maar "hou vol". De grootste economische reddingsoperatie sinds de wederopbouw is in touw gezet door de overheid, maar ik geloof dat sommigen dat even gemist hebben.
Die vergoedingen die ondernemers krijgen zijn een lachertje.

Ik vind het idee om een derde van de samenleving maar even apart te zetten (als je alles 50+ en obesitas/longpatiënten en dergelijke meerekent) echt prepostorous. Ook al zijn het 1 miljoen mensen. Dat kan helemaal niet, op geen enkele manier. Je kunt regio's afsluiten, dat wel, maar je kunt geen harde leeftijdsgrens hanteren en alles daarboven maar een beetje laten doodbloeden in eenzaamheid en ellende.
Daarin verschillen we dan van mening. Ik ben namelijk van mening dat de kwetsbaren een aanzienlijk groter offer mogen brengen dan de rest van de bevolking.

Die vergoedingen die ondernemers krijgen zijn een lachertje
Vergoedingen?

Ik heb slechts 3 maanden tozo gekregen sinds april 2020. Omdat mijn vriendin meer verdient dan de bijstand (lol wie niet) krijg ik na tozo 1 helemaal niks meer.

En iedereen maar janken hoe zwaar ze het hebben. Bitches, ik heb de afgelopen 12 maanden slechts 3 maanden kunnen ondernemen vanwege die horeca lockdown. En ik krijg geen ene stuiver van Marx.

Maar gelukkig halen we wel nogsteeds elke week 500 kansarme analfabetische laagbegaafde zandmensen (pleonasme) uit shitholistan dit land binnen, want hey die mensen hebben echt hulp nodig.
LiveLeak-dot-com-mindblowneric_1582048179.gif

M'n droger is vanavond stuk gegaan (serieus), misschien dat ik van de COA een gratis Miele kan krijgen als ik mijn vriendin een burka laat aantrekken.

Laatst bewerkt:
Vergoedingen?

Ik heb slechts 3 maanden tozo gekregen sinds april 2020. Omdat mijn vriendin meer verdient dan de bijstand (lol wie niet) krijg ik na tozo 1 helemaal niks meer.

En iedereen maar janken hoe zwaar ze het hebben. Bitches, ik heb de afgelopen 12 maanden slechts 3 maanden kunnen ondernemen vanwege die horeca lockdown. En ik krijg geen ene stuiver van Marx.

Ik weet niet of ze je op je hoofd hebben laten vallen vlak na je geboorte, maar dat gaat dus verdomde fucking lastig als zzp'er in de horeca als die sector al 9 maanden dicht is het afgelopen jaar.

Ik wil geen handouts, ik wil weer normaal mijn werk kunnen doen.

Daarin verschillen we dan van mening. Ik ben namelijk van mening dat de kwetsbaren een aanzienlijk groter offer mogen brengen dan de rest van de bevolking.
Je onderschat het aantal kwetsbaren wel. Jij geeft een aantal op van 1 miljoen, dat is een erg terughoudend schatting als je bedenkt dat er jaarlijks zo’n 6 miljoen griepprikken worden gezet. Dan heb je het dus over 50% van de volwassenen, misschien wat overdreven, maar zo zie je maar weer dat er met te veel cijfers te veel gegoocheld kan worden.

Vergoedingen?

Maar gelukkig halen we wel nogsteeds elke week 500 kansarme analfabetische laagbegaafde zandmensen (pleonasme) uit shitholistan dit land binnen, want hey die mensen hebben echt hulp nodig.
LiveLeak-dot-com-mindblowneric_1582048179.gif

M'n droger is vanavond stuk gegaan (serieus), misschien dat ik van de COA een gratis Miele kan krijgen als ik mijn vriendin een burka laat aantrekken.
Ronduit belachelijk!
De voedselbank Amsterdam heeft een toename van 40%, allemaal mensen die kúnnen en wíllen werken. Ik begrijp écht niet waarom dat soort dingen niet volop in het nieuws zijn!

Volgens mij hoor je het kabinet heel vaak over de nevenschade en zeggen ze helemaal niet alleen maar "hou vol". De grootste economische reddingsoperatie sinds de wederopbouw is in touw gezet door de overheid, maar ik geloof dat sommigen dat even gemist hebben. Daar mag je verder van vinden wat je wilt. Sociaal-maatschappelijk zijn de gevolgen natuurlijk enorm, dat is duidelijk. Ik weet ook niet goed wat je daar aan moet doen, behalve elkaar een beetje in de gaten houden en te zorgen dat de lijntjes naar gemeente, jeugdzorg, thuishulp weet ik wat heel kort zijn.
Ik vind het idee om een derde van de samenleving maar even apart te zetten (als je alles 50+ en obesitas/longpatiënten en dergelijke meerekent) echt prepostorous. Ook al zijn het 1 miljoen mensen. Dat kan helemaal niet, op geen enkele manier. Je kunt regio's afsluiten, dat wel, maar je kunt geen harde leeftijdsgrens hanteren en alles daarboven maar een beetje laten doodbloeden in eenzaamheid en ellende.
Er is een deel van de samenleving wat erg bang is om het virus op te lopen, en wat daar graag hulp bij wil. Stel dat dan een partner of een huisgenoot covid krijgt, dan zijn die mensen radeloos. De hotels staan al lang leeg, je zou die mensen bijvoorbeeld de mogelijkheid kunnen bieden om naar een hotel te kunnen gaan.
Ik weet niet precies hoe het plan in elkaar zat, alleen dat het niet zo mensonterend is als jij nu lijkt te denken.
Is er ergens info te vinden over hoe goed dit de kosten dekt voor allerlei verschillende cases? Een buurt sportschool, een restaurant, cafetje, club, reisbureau, etc.
Hoeveel er aan bedrijven is uitgekeerd, is gewoon te vinden. Maar dat bedoel je denk ik niet?

Er is een deel van de samenleving wat erg bang is om het virus op te lopen, en wat daar graag hulp bij wil. Stel dat dan een partner of een huisgenoot covid krijgt, dan zijn die mensen radeloos. De hotels staan al lang leeg, je zou die mensen bijvoorbeeld de mogelijkheid kunnen bieden om naar een hotel te kunnen gaan.
En die wil je dan 3x per dag laten aanschuiven bij een buffet? :D

Ronduit belachelijk!
De voedselbank Amsterdam heeft een toename van 40%, allemaal mensen die kúnnen en wíllen werken. Ik begrijp écht niet waarom dat soort dingen niet volop in het nieuws zijn!

Ik weet niet precies hoe het plan in elkaar zat, alleen dat het niet zo mensonterend is als jij nu lijkt te denken.

Hoeveel er aan bedrijven is uitgekeerd, is gewoon te vinden. Maar dat bedoel je denk ik niet?
Sommige Mensen doen net alsof het krijgen van corona hetzelfde is als kanker krijgen en je nog maar moet zien of je het overleefd 🤣🤣

Ik weet niet of ze je op je hoofd hebben laten vallen vlak na je geboorte, maar dat gaat dus verdomde fucking lastig als zzp'er in de horeca als die sector al 9 maanden dicht is het afgelopen jaar.

Ik wil geen handouts, ik wil weer normaal mijn werk kunnen doen.
Vacatures zat pik als je wilt werken kan je echt wel werken, nee idd misschien niet de baan die je graag wilt maar ja is ff niet anders.
En je hebt nog massel dat je geen "vrijwilligers" werk hebt hoeven doen voor het behouden van je tozo.

Terug
Naar boven