Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dat wij niet boven de natuur staan en hem al helemaal niet naar onze hand kunnen zetten. In geval van een soortgelijke pandemie zou ik heel zwart wit durven te stellen dat je het of gewoon moet ondergaan, of alle pot dicht houden. Een middenweg kiezen levert uiteindelijk de meeste schade op.
Ik denk dat het goed zou zijn geweest om alles te laten gaan. In de natuur geldt ook "survival of the fittest." Dan waren veel zwakke mensen die weinig bijdragen aan de wereld er nu niet meer geweest. Maar niet iedereen durft zo te denken, laat staan het uit te spreken.

Aangezien dit gisterenavond al was, misschien dubbel? Maar heb het nog niet zien langskomen

Screenshot_20210222_160512.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Aangezien dit gisterenavond al was, misschien dubbel? Maar heb het nog niet zien langskomen

Screenshot_20210222_160512.jpg
Het viel mij vandaag op dat veel minder mensen in het winkelcentrum een mondkapje dragen.
Het is natuurlijk slechts een momentopname maar dit soort berichten zijn voor sommigen de druppel. En terecht.

Ik denk dat het goed zou zijn geweest om alles te laten gaan. In de natuur geldt ook "survival of the fittest." Dan waren veel zwakke mensen die weinig bijdragen aan de wereld er nu niet meer geweest. Maar niet iedereen durft zo te denken, laat staan het uit te spreken.

Probleem is dan dat mensen met kanker of een andere ziekte het ook maar uit moeten zoeken. Beetje middeleeuws.

En "sterk" zijn is in deze tijd eerder een gevulde portemonnee hebben.
Weet niet of jij een flinke bijdrage kan betalen voor het laatste ziekenhuis bed als je dan behandeld zou moeten worden? De "sterkste", ofwel hoogste bieder zal die dan krijgen. Of is dat dan oneerlijk?

Probleem is dan dat mensen met kanker of een andere ziekte het ook maar uit moeten zoeken. Beetje middeleeuws.
Voor mensen met kanker hoeft niet de hele samenleving op slot. Die kun je prima individueel helpen zonder dat anderen daar last van hebben.

Voor mensen met kanker hoeft niet de hele samenleving op slot. Die kun je prima individueel helpen zonder dat anderen daar last van hebben.

Dus je gaat selecteren op ziekte wie wel en geen behandeling krijgt? Een rokende longkankerpatiënt krijgt wel plek, een 65 jarige huisarts die tijdens werk Corona oploopt niet?

Ja, maar daar was dan afgelopen jaar helemaal geen ruimte meer voor geweest, of zou elke coronapatient zorg onthouden moeten the worden?

Met jouw eerste zin ben ik het mee eens. Maar de bullshit die je daarna uitkraamt is echt zo idioot dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Als je het vergelijkt met Italie of Frankrijk is onze avondklok niet eens zo’n rigoureuze beperking.

De inwoners van het Franse departement Alpes-Maritimes aan de Côte d'Azur moeten de komende twee weekeinden binnen blijven. Ze mogen alleen voor zeer dringende zaken hun woning uit, zoals voor werk, boodschappen of bezoek aan een arts. Ze mogen wel een uurtje uit hun huisarrest voor een wandeling of sportbeoefening binnen een straal van 5 kilometer van hun huis.

Italië heeft het reisverbod tussen de regio's van het land met een maand verlengd omdat het aantal nieuwe coronabesmettingen weer stijgt. Inwoners mogen hun regio tot 27 maart niet verlaten, behalve voor hun werk en in een noodgeval.

Dus je gaat selecteren op ziekte wie wel en geen behandeling krijgt? Een rokende longkankerpatiënt krijgt wel plek, een 65 jarige huisarts die tijdens werk Corona oploopt niet?
Of het zo zwart wit moet weet ik niet, maar er zullen dan inderdaad wel keuzes gemaakt moeten worden t.a.v. welke mensen zorg kunnen krijgen. Imo beter dan 17 miljoen mensen opsluiten waarvan uiteindelijk 'maar' 0,23% overlijdt. En kwetsbaren moeten dan zelf maar binnen blijven. Nu zie je oudjes ook gewoon overal bij elkaar zitten.
Ja, maar daar was dan afgelopen jaar helemaal geen ruimte meer voor geweest, of zou elke coronapatient zorg onthouden moeten the worden?
Dan waren we er nu wel vanaf geweest.

Of het zo zwart wit moet weet ik niet, maar er zullen dan inderdaad wel keuzes gemaakt moeten worden t.a.v. welke mensen zorg kunnen krijgen. Imo beter dan 17 miljoen mensen opsluiten waarvan uiteindelijk 'maar' 0,23% overlijdt. En kwetsbaren moeten dan zelf maar binnen blijven. Nu zie je oudjes ook gewoon overal bij elkaar zitten.

Ja maar zo zwart/wit is de stelling wel. Bij dit soort oplossingen loop je altijd vast op een gegeven moment als je je een land zonder zorg voorstelt, wat dan natuurlijk het gevolg is.
Vond een oplossing van gezonde personen onder de 50 vrij laten nog wel redelijk, maar in de praktijk is dit denk ik ook onhaalbaar om 2 groepen apart van elkaar te laten leven.

Vaccin moet gewoon zo snel mogelijk, snap niet waarom ze niet met man en macht een voor een de wijken in gaan om te vaccineren. Gewoon alle huizen afgaan, veel sneller dan iedereen om de beurt naar je praktijk laten komen.

Escobar kon ook miljoenen mensen dagelijks van hun medicatie voorzien en moest het nog deels stiekem doen ook.
Onze Taghi heeft bewezen zo'n project tot in de puntjes te kunnen regelen, ik geloof dat hij momenteel niks te doen heeft.

Ik denk het niet, mensen zouden elkaar automatisch gaan mijden waardoor het virus zich minder snel zal verspreiden. In Zweden is ook nog lang niet iedereen aan corona blootgesteld.
Laatst zei je nog dat we Nederland niet met Zweden konden vergelijken.

Laatst zei je nog dat we Nederland niet met Zweden konden vergelijken.
Kan je op heel veel vlakken ook niet, maar aangezien iedereen dat doet om te laten zien dat er geen beperkingen nodig zijn dacht ik laat ik dat land er eens bij pakken. Verder ken ik geen westers land waar wel veel besmettingen zijn en er minder beperkende maatregelen zijn, dus het is ook bik gebrek aan beter.

Dit is echt omgekeerd redeneren als het aan komt op evolutie. Als onze intellectuele vermogens niet dermate ver waren ontwikkeld dat we onze eigen levensstandaard en die van onze soort danig hebben kunnen verhogen (en dus ook ziektes kunnen detecteren, begrijpen en bestrijden) waren wij als soort niet "the fittest" geworden en hadden we het als diersoort waarschijnlijk niet lang gered tegen allerlei predators.
Daarnaast zijn genoeg diersoorten gewoon volledig uitgestorven door bepaalde ziektes. Had ons ook kunnen overkomen dan.

Dit is echt omgekeerd redeneren als het aan komt op evolutie. Als onze intellectuele vermogens niet dermate ver waren ontwikkeld dat we onze eigen levensstandaard en die van onze soort danig hebben kunnen verhogen (en dus ook ziektes kunnen detecteren, begrijpen en bestrijden) waren wij als soort niet "the fittest" geworden en hadden we het als diersoort waarschijnlijk niet lang gered tegen allerlei predators.
Daarnaast zijn genoeg diersoorten gewoon volledig uitgestorven door bepaalde ziektes. Had ons ook kunnen overkomen dan.
Maar om dan 16 miljoen mensen op te sluiten om 1 miljoen kwetsbaren (dit aantal noemde het rivm laatst) te beschermen is buiten alle proporties, met alle gevolgen van dien. Maar de nevenschade hoor je niemand in het kabinet over. Het enige wat zij zeggen is "Hou vol!" Deze gekkigheid duurt nu gewoon veel te lang.

We zitten dus een beetje gevangen in een gouden kooi.

De horeca is het zat en sleept de Staat voor de rechter​

Maar om dan 16 miljoen mensen op te sluiten om 1 miljoen kwetsbaren (dit aantal noemde het rivm laatst) te beschermen is buiten alle proporties, met alle gevolgen van dien. Maar de nevenschade hoor je niemand in het kabinet over. Het enige wat zij zeggen is "Hou vol!" Deze gekkigheid duurt nu gewoon veel te lang.
Volgens mij hoor je het kabinet heel vaak over de nevenschade en zeggen ze helemaal niet alleen maar "hou vol". De grootste economische reddingsoperatie sinds de wederopbouw is in touw gezet door de overheid, maar ik geloof dat sommigen dat even gemist hebben. Daar mag je verder van vinden wat je wilt. Sociaal-maatschappelijk zijn de gevolgen natuurlijk enorm, dat is duidelijk. Ik weet ook niet goed wat je daar aan moet doen, behalve elkaar een beetje in de gaten houden en te zorgen dat de lijntjes naar gemeente, jeugdzorg, thuishulp weet ik wat heel kort zijn.
Ik vind het idee om een derde van de samenleving maar even apart te zetten (als je alles 50+ en obesitas/longpatiënten en dergelijke meerekent) echt prepostorous. Ook al zijn het 1 miljoen mensen. Dat kan helemaal niet, op geen enkele manier. Je kunt regio's afsluiten, dat wel, maar je kunt geen harde leeftijdsgrens hanteren en alles daarboven maar een beetje laten doodbloeden in eenzaamheid en ellende.

Terug
Naar boven