MuscleMeat

Sticky Het grote hardcore sportscholen topic

waar: kruibeke, basel (hoogstraat)
wie: pat's activity center
beoordeling: dumbbells tot 70kg, halters van 6tot 18kg zijn er telkens 2paar van, zeer veel schijven (sterkste man van vlaanderen traint bij ons dus dat moet wel, jimmy laureys) genoeg bankjes (allemaal verstelbaar), mogelijkheid om wedstrijden mee te draaien want via onze verzekering zijn we zowieso bij een bond aangesloten, douches, cafetaria, zonnebank, superbegeleiding (ook voor wedstrijden) abonnement voor 3maand is 72.5euro en 1maal 9euro per jaar verzekering.
Een ideale gym voor wie echt nog aan bodybuilding wil doen zonder in en uitsttapkosten te moeten betalen en waar het abonnementsgeld nog zo laag is.

Waar: Lelystad
Wie: feel good
Beoordeling: kleine gym maar goeie sfeer goeie begeleiding dumbbells tot 45 kg squat rek 2 bench bankjes 1 schuin bench smith machine en rest van standaard aperatuur en paar cardio dingetjes.

en 2de

Voormalig physical toen eurofitnis en nu weer iets anders.
Ook in lelystad.
Dumbbells gaan hoog genoeg spullen om mee te trainen en begeleiding zeer goed. En ook goeie wedstrijd begeleiding.

Waar: Amstelveen, Uilenstede
Wie: Sportcentrum VU, Vrije Universiteit Amsterdam: Sportcentrum VU
Beoordeling: Niet super hardcore, maar voor de student heel goed te betalen, goede apparatuur, relaxte openingstijden en best een aantal mensen die wel weten wat stevig trainen is.

Waar: Zeverbergen.
Wie: Sportstudio Zuidhaven.
Beoordeling: ongeveer 64 macines van pannatta(smith mach,2 bankdruk banken, 1 schuine,squat rek,kabelcross rek,5 losse bankjes, en ga zo maar door),dumbbells tot 55 kilo,Heel veel kilo aan losse schijven,aparte cardio zaal,vollop gratis parkeer plaatsen,KNKF lid,goeie sfeer en begeleiding,mocht me nog wat tebinnen schieten laat ik het weten.

Waar:Hesuden-Zolder, Limburg, België
Wie:Eurofit
Beoordeling: Fitness gym, dumbbellss tot 38 kg maar, geen squatrek maar één losse bank, veel smith machines en heel veel cardio oefeningen, zonnebank ook en dergelijke.

Waar: Ledegem (West-Vlaanderen, België)
Wie: Ampes Gym
Beoordeling: Alle toestellen die nodig zijn voor powertraining zijn aanwezig ( ze gaan bovendien ook erg hoog in gewicht), niet veel cardio (enkel 8 fietsen, 3 steps en nog enkele cardio machientjes), enorm veel dumbbells tot 80kg :p, rondom rond overal grote spiegels (is erg handig), veel posters en foto's van pro's aan de muur, veel kleerkasten in de zaal, goeie sfeer en begeleiding, ruime keuze aan supplementen :) en erg goedkoop (175€/jaar of 25€/maand)

Waar: Den haag, schilderswijk noord
Wie: Sport en Vechtcentrum houtzagerij-hkv simson kdo
Beoordeling: Hardcore, dus geen grote zaal om te tea-bo of andere gay shit uit te voeren
Centrum bestaat uit 3 gedeeltes, krachttraining, olympic lifting, en een vechtsportzaal waar je kan kickboksen en worstelen
Kickboks wordt gegeven door oud neerlands kampioen. Vlak ernaast bevind zich een gewichthefhok, waar mensen trainen die ook een gewichthefcompetities meedoen er zijn 3 powerracks als ik me niet vergis daar, en als je er behoefte aan hebt kun je met de nl kampioen (geen idee welk gewicht) meetrainen

Dan heb je ook nog de grote zaal waar alle bb spullen zich bevinden, daar lopen 2 coaches rond, een irakees, die nationaal kampioen was geworden in 1990, is 2ede geworden in Iran als ik me niet vergis
Dumbbells gaan er tot 60 kg, mogelijkheden om aan competities te doen zijn er ook via die gym
Voor de rest heb ik niks kunnen ontdekken wat er niet hoort te staan dus gewoon compleet

Enige mogelijke minpunten: Voor de nederlanders, er trainen heel wat allochtonen en n*gers
ratio alloch/nl is 40/60+-
De voertaal is er wel gewoon nederlands daar zorgt de coach wel voor, eigenlijk is het best een mooi stukje cohesie tussen allochtonen en autochtonen
Andere minpunt: Trainen geen vrouwen:mad:

Totaal prijs is 30 euro inclusief kickboks, worstelen

Waar Schijndel Noordbrabant
Wie Sport & Fitness Van Schijndel
Beoordeling Squatrack met safety bars,verschillende bankdrukbankjes ook voor schuin en achteroverhellend bankdrukken,genoeg schijven van 25 ,20 en 15 en zelfs recordschijfjes,wel maar 1 echt olympisch halter de rest is allemaal 2 kg te licht maar verder prima.
Veel machines en veel dumbbells,dumbbells gaan tot 40 kg.
Mogelijkheden voor optrekken en dippen en zon geval om in te gaan hangen voor legraises.
Cardio apparatuur ook aanwezig.

Prijzen en openingstijden op de site
www.sportenfitnessvanschijndel.come2me.nl

Ze zijn ook niet onredelijk in het handhaven ervan als je een keer niet komt schuift dat gewoon door en hoef je niet toch te betalen.

Laatst bewerkt:
Waar: Son en Breugel
Wie: Sonsport
Site: Son Sport
Prijscirca 30 euro, onbeperkt, alles lessen kun je meedoen (kickboxen, judo, spinning)
Beoordeling: Tot de 30 KG dumbbells en 90 KG 30mm Schijven en 155 Kilo 50MM schijven, 1 30mm barbell en een 30mm EZ-bar. 3 bench banken (2 kunnen incline),1 simpele squat rek, 1 smit machine, legpress, leg curl, leg extention, 1 dip/ chin apparaat, crossover, pec machine verder nog ongeveer 8 apparaten. Totaal 9 cardio apparatuur, waaronder 2 loopbanden, 3 fietsen. Op elk cardio apparaat een lcd tv. De ruimte is circa 100 vierkante meter, en staat zo vol als het maar kan zodat er ook gen extra apparatuur meer geplaats kan worden.

De sfeer is goed in de fitnessruimte, de begeleiding is niet altijd aanwezig in de ruimte zelf, maar als je ze vraag willen ze je graag begeleiden of je vraag beantwoorden. Soms is het wel te druk, 15-20 mensen op 100 vierkante, die ook gebruikt worden door de apparaten. Het is niet echt bepaald een hardcore gym, alle leeftijden komen er, vrouwen en mannen.

Er zijn plannen voor uitbreiden, kom dan onder andere 10+ appartaten bij, de zaal word aantal keer zo groot, en ik hoop ook dat ze dan andere barbells en schijven, squatrek zullen aanschaffen.

Conclusie
Dus voor iemand die gewoon gezellig wilt fitnesen, krijgt deze gym wel een 8+, iemand die echt 'hardcore' en zware deadlift wil doen zal toch verder moeten kijken. Wil je naast alleen fitness, bijvoorbeeld 3 dagen fitness doen en 2 dagen kickboxen. Dan is dit sportcentrum ook wel geschikt. Je kunt voor circa 30 euro, onbeperkt, aan alle lessen meedoen die er zijn. Fitness, bodypump, kickboxen, judo en ga maar door.

wie: sports4all
waar: bergum
beoordeling: heel veel ijzer en goede machines om spieren op te bouwen. minpunt: sinds er een nieuw centrum is gebouwd, is het "hardcore" er een beetje af en heeft dat moeten wijken voor een trendy uitstraling.

Laatst bewerkt:
re.

wie GOLDS GYM
Waar: Nieuwegein <Utrecht>
Beoordeling: Sportschool is pas net weer geopend. Bestaat al geruime tijd maar ze zijn nu verhuisd naar een nieuwe locatie. Groot cardio gedeelte met het nieuwste van Nautilus. (loopbanden, tredmills, stepapparaten, fietsen, crosstrainerers, roeiapparaten). Verder apparatuur voor circuitjes.... dan in een ander gedeelte de het iets zwaardere werk ook apparaten van nautilus.. zeer uitgebreid overigens. Wat ik persoonlijk wel fijn vind daar is dat het cardio / circuit gedeelte, gedeeltelijk is afgescheiden van het andere nautilus apparatuur. Vanuit deze ruimte een trap omlaag naar het hardcore gedeelte!!!:rocker: Tot hoe zwaar de dumbbells gaan weet ik niet precies, maar ze zijn flink!:p in het hardcore gedeelte is verder alles aanwezig wat je je kunt wensen. Helaas is het hardcore gedeelte wel wat aan de kleine kant qua ruimte ( veel ijzer etc maar weinig m2 haha), maar binnen kort gaan ze het hardcore gedeelte flink uitbreiden.. dus toppie!!!!:lifter:
Verder is er een spinning ruimte en worden er ook groepslessen gegeven voor huisvrouwtjes!

positief: 24 uur per dag geopend 7 dagen in de week
semi-gescheiden ruimtes
goede apparatuur voor cardio als ook kracht
leuke sfeer.. leuke mensen.. veel krachtsporters en bb.. weinig geouwehoer
iets wat altijd positief is!!

Een min puntje vind ik dat er wat minimale begeleiding is.
Op ma, wo en vrij loopt er 1 man begeleiding (wel NK kampioen) en natuurlijk loopt de eigenaar elke dag rond. De 1ste keer krijg je wel een complete rondleiding en worden alle apparaten duidelijk uitgelegt en word gevraagd naar je doelstellingen. Aan de hand hiervan word er dan gekeken naar een schema.
Er zijn wel aardig wat lui die weten wat trainen is en je kan bij iedereen terecht. En de meesten trainen er al aardig wat jaren en zijn dus vaste klanten!
Helaas geen zonnebanken, maar wel sauna!

Overall... een gezellige goede gym met voor ieder wat wils.. toppie dus!!!!

kosten voor dal uren onbeperkt : E19.95 per maand 00.00 uur - 17.00 uur
kosten onbeperkt : eh ik geloof E24.95 per maand

Laatst bewerkt:
Waar? Geldrop, onder Eindhoven

Wie?Sportcentrum Topfit

beoordeling

Dumbbells tot 40 kg, wat te weinig is voor sommige sterke jongens die er trainen. Apparaten zijn aan een smeerbeurt toe, lopen ooit wat stroef, maar daar kom ik zelden.

Volop olympische stangen aanwezig, verschillende squat/deadlift stangen en een safety-squat bar. Volop gewicht aanwezig, jammer dat sommige schijven niet op alle halters passen. Wel allemaal om en nabij de 50 mm. Om te deadliften is er ook een plateau zodat je ROM groter is, squaten kan in een powerrack met safety-pinnetjes.

Sfeer is er top. Weinig mensen aanwezig maar degene die er zijn, zijn altijd bereid even te spotten of de bench/squatrek etc. even te delen.

Ik ben bij een andere, voor mij goedkopere, gym weggegaan om bij Topfit te trainen en heb nog geen moment spijt gehad. De uitbater van de tent is trouwens geen leek in het vak. Op zijn site staat een filmpje van een relaxte 250 squat. Damn.

waar? België, Aalst
Wie? Fit To Go (ex Bodydream)
Prijs? 33 euro/maand

Beoordeling
Hardcore gym waaruit 'de inboedel' nog ietwat ouderwets is maar de inrichting opgefrist, wat meteen duidelijkt maakt dat het ideaal is voor bodybuilding. Weinig fitness machines als enkel voor voornamelijk de benen. Squatrek aanwezig. Achterste deel van de zaal is uitgebreide cardio apparatuur.

Fit to go Fitnesscenter Aalst

waar? hoorn
Wie? beverlygym
Prijs? 30 eutjes en gratis zonnebanken :D

Beoordeling

goede sportschool met leuk personeel dumbbells tot 50 kilo en 4 bankdruk stations

Waar? Purmerend
Wie? Back 2 Basic
Prijs? 25 euro per maand, 135 euro per 6 mnd en 250 euro per jaar.

Beoordeling
Nieuwe sportschool!Officieel nog niet open maar je kunt al wel terecht voor bodybuilding/powerliften/voedingsadvies
(GEEN groepslessen)

Eigenaar heeft wedstrijden gedraaid in de 90'er jaren.
Veelal grotere mannen die er nu reeds ingeschreven staan en mannen/vrouwen die fatsoenlijk willen trainen.

dumbbells nu tot 45kg (tot 50kg komende weken/maanden)
1400kg aan losse schijven. Ruim aanbod toestellen van degelijke kwaliteit. Diverse cardio toestellen maar daar ligt niet het hoofd gebeuren (wel nette apparatuur)

Waar? Stockholm, Zweden
Wie? Delta Gym
Prijs? SEK 450 per maand (€45), SEK 1950 voor 6 maanden (€195), SEK 3400 voor een jaar (€340). Voor de incidentele Stockholmganger: SEK 70 voor een losse training.

Beoordeling
Opgericht door een pro, er lopen ook wat Zweedse prijswinnaars rond. Iedereen die er komt, komt er om te trainen. Naast de beulen zijn er ook wat huisvrouwen en andere types, maar niemand houdt nutteloos apparaten bezet. Er is wat cardiospul (4 fietsen, 4 traplopers, 2 banden) en een hoop los staal. Dumbbells volgens mij tot voorbij 50kg, overal setups voor losse gewichten. Verder goede toestellen van Nordic Gym.

Sportschool is netjes, vriendelijke lui overal, plezierige omgeving om in te trainen.

Waar? Duffel, Antwerpen, België
Wie? [Link niet meer beschikbaar]
Prijs? 30 euro per maand, 75 voor 3 maand, 130 voor 6 maand, 230 per jaar

Beoordeling
2 power racks
DB tot 60kg+
veel benches, barbells en gewicht
veel toestellen, cables etc wat je maar wilt

Een paar studios uit mijn Nederland tijd:
Waar: Amstelveen

Wie: Sportcentrum Uilenstede (studenten studio)
Beoordeling. Prima Studio en lekker goedkoop

Wie: de Bajes
Beoordeling. toen Perfekt Lekker vet hardcore en super goedkoop (ik weet alleen niet meer of het nog bestaat, eeuwig niet meer geweest )

Wie: All-sports
Beoordeling. Heerlijke studio, alles wat het hartje begeerd isser .en hele mooie vrouwen aanwezig

ik ga naar de sportschool Be Fit in middelburg
Goede punten: veel keuze dumbbells t/m 50kg goede sfeer mensen die goed advies geven begeleiding mogelijk tv kijken tijdens trainen af en toe leuke dames.
Min punten:het stinkt er erg naar zweet hoog maand bedrag 37 euro gewoon en 30 voor studenten vrij kleine zaal en 1tonige muziek.
al met al kom ik op een 7
In Middelburg zijn nog 2 andere sportscholen die allebij veel groter zijn: fit for all
en all sports bodygym prijzen weet ik niet.

Waar? Amsterdam, buitenveldert
Wie? Tenfit
Prijs? 30,- onbeperkt.

dumbbells tot 45kg, genoeg gewichten, kom wel voor 3 uur smiddags, dan is er meestal niemand in de gewicht ruimte, daarna wordt het een stuk drukker.
Relaxede sfeer.

Terug
Naar boven