Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou jij hier meer over kunnen vertellen?Bij extreme mountainbike marathons lieten we gevallen concurrenten ook gewoon liggen. Bleek soms achteraf, als meerijder naar verre oorden, toch niet praktisch te zijn.
Klopt dat de meningen erover verdeeld zijn. De mensen die er geen hol verstand van hebben menen dat iemand die gast op de nek had moeten nemen mee naar beneden. Degene met ervaring zeggen allemaal dat een ieder die geprobeerd had 'm op dat punt te redden zichzelf in groot gevaar had gebracht.Volgens mij zijn de meningen verdeeld of je daar op die plek veel meer had kunnen doen.
Over het algemeen gaan niet alle Westerlingen even netjes met Sherpa's om.
Er zijn genoeg verhalen over klimmers die op Everest boven de 8000 meter in de deathzone om hulp vroegen en werden achtergelaten. Er liggen iets van 300 lichamen op everest.Klopt dat de meningen erover verdeeld zijn. De mensen die er geen hol verstand van hebben menen dat iemand die gast op de nek had moeten nemen mee naar beneden. Degene met ervaring zeggen allemaal dat een ieder die geprobeerd had 'm op dat punt te redden zichzelf in groot gevaar had gebracht.
Je hoort die lui allemaal hijgen als een paard met astma terwijl ze nauwelijks vooruit kunnen komen. Ben benieuwd hoe je, realistisch gezien, iemand daar vandaan wilt redden.
Is toch ook gewoon 't risico dat je neemt als je besluit zo'n klim te doen? Doet me denken aan dat zwembad waar de badmeesters gezeik kregen dat ze iemand niet op tijd gered hebben die in 't diepe sprong terwijl ie niet kon zwemmen. Zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid kennen we niet meer.
Tijdens trainingen waren jullie milder.Bij extreme mountainbike marathons lieten we gevallen concurrenten ook gewoon liggen. Bleek soms achteraf, als meerijder naar verre oorden, toch niet praktisch te zijn.
Bij extreme mountainbike marathons lieten we gevallen concurrenten ook gewoon liggen. Bleek soms achteraf, als meerijder naar verre oorden, toch niet praktisch te zijn.
But she has said the footage showing climbers stepping over Hassan was shot after hours of work had gone in to trying to save him – none of which was caught on camera.
While she said she was not with Hassan when the footage was shot, “we were just behind him when he fell”. She said: “We saw him hanging upside down and, very early, we decided we need to try to get him turned around.”
She described how two members of the expedition made their way to where Hassan was hanging; the second succeeding in bringing him back to the trail.
After about an hour and a half with Hassan, Harila said the team decided to split up because they heard on the radio that members of a rope-fixing team up ahead were possibly in danger themselves.
While some moved on to check on that situation, others stayed behind with Hassan – giving him some of their oxygen and warm water.
Harila added that the narrowness of the trail at that point forced people to move single file, meaning it was impossible for people to gather around the prone man, and that the conditions there were so treacherous that staying for any time was itself risking death.
Harila has also said on her website that she believed Hassan was being helped, and the gravity of his situation only became clear to her and other climbers later.
“The bottleneck is so narrow that you can only fit one person in front and one behind the person being helped.” She added that it was similarly impossible to bring Hassan’s body back down as they descended the mountain, because to do so safely would have required a team too large to fit the narrow trail.
Nauwelijks, aan het eind van de night rides waren we nooit voltallig. Ook sleurde ik een keer op kop op een lang asfaltgedeelte en kreeg toen steun van een andere oudere man. Toen we bij een splitsing wilden overleggen met de rest, bleek die al veel eerder afgeslagen te zijn.
O ja... toen hadden wij verkeerd gereden omdat we de navigatie niet konden lezen omdat we zo hard reden.Nauwelijks, aan het eind van de night rides waren we nooit voltallig. Ook sleurde ik een keer op kop op een lang asfaltgedeelte en kreeg toen steun van een andere oudere man. Toen we bij een splitsing wilden overleggen met de rest, bleek die al veel eerder afgeslagen te zijn.

Natuurlijk kon je die navigatie niet lezen, het was een night ride.O ja... toen hadden wij verkeerd gereden omdat we de navigatie niet konden lezen omdat we zo hard reden.![]()
Ik heb aan (ik dacht de eerste) 8 van noordwijk meegedaan en toen werd er netjes op mij gewacht met het afbreken van het standje totdat ik ook mijn 8ste ronde had gereden.Nauwelijks, aan het eind van de night rides waren we nooit voltallig. Ook sleurde ik een keer op kop op een lang asfaltgedeelte en kreeg toen steun van een andere oudere man. Toen we bij een splitsing wilden overleggen met de rest, bleek die al veel eerder afgeslagen te zijn.
Dat was inderdaad ook een training. 8 rondjes uitrijden wordt altijd gerespecteerd.Ik heb aan (ik dacht de eerste) 8 van noordwijk meegedaan en toen werd er netjes op mij gewacht met het afbreken van het standje totdat ik ook mijn 8ste ronde had gereden.