Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Er zijn sporten waarbij je weet dat er geen hulp komt. Ik doe zelf aan grotduiken, samen met mijn vrouw. Wij hebben duidelijke afspraken wat we doen in bepaalde situaties (ze na leven is een ander verhaal, hoop er nooit voor te komen te staan).
Liever 1 die het overleeft dan geen van beide.

Mensen die sporten beoefenen met iets meer risico weten waar ze aan beginnen.
Dat maakt het niet minder triest als iemand het niet haalt, maar ook niet de schuld van de mensen er omheen die ook machteloos staan.
Uiteindelijk zit niemand op ongevallen te wachten.

Er zijn sporten waarbij je weet dat er geen hulp komt. Ik doe zelf aan grotduiken, samen met mijn vrouw. Wij hebben duidelijke afspraken wat we doen in bepaalde situaties (ze na leven is een ander verhaal, hoop er nooit voor te komen te staan).
Liever 1 die het overleeft dan geen van beide.

Mensen die sporten beoefenen met iets meer risico weten waar ze aan beginnen.
Dat maakt het niet minder triest als iemand het niet haalt, maar ook niet de schuld van de mensen er omheen die ook machteloos staan.
Uiteindelijk zit niemand op ongevallen te wachten.
Hier waren mensen met een "prestatie" bezig: het bedwingen van een groot aantal bergtoppen in de Himalaya in korte tijd. Het leven van een medemens was duidelijk minder waard.

Laatst bewerkt:
Hier waren mensen met een "prestatie" bezig: het bedwingen van een groot aantal bergtoppen in de Himalaya in korte tijd Het leven van een medemens was duidelijk minder waard.
De vraag is of dat een verschil had gemaakt.

Ik lees ook dat het slachtoffer normaal niet op deze hoogte werkte en dat hij daar niet de juiste spullen voor had.

Hier waren mensen met een "prestatie" bezig: het bedwingen van een groot aantal bergtoppen in de Himalaya in korte tijd Het leven van een medemens was duidelijk minder waard.
Ik heb te weinig verstand van klimmen om er echt een goed oordeel over te hebben denk ik.
Maar ik las ook dat bijvoorbeeld zijn masker kapot was en dat dit het gevaarlijkste stukje van de trip was. Hoe lang heeft iemand zonder extra zuurstof? Hebben ze extra maskers bij? Hoe is de gas voorraad? Krijgen ze iemand wel veilig naar beneden vanaf dat punt? Hoe lang duurt dit en hoe lang heeft de persoon in kwestie nog?
Vaak komt er zoveel bij kijken waar mensen die de hobby niet uitoefenen over heen kijken, vooral als het zo extreem is.

Dat iemand een wereldrecord aan het verbreken is helpt natuurlijk niet mee in het beeld dat geschetst wordt.
Maar dat mensen nu ook doodsbedreigingen sturen vanuit hun luie stoel....

Geen idee, al kan ik me voorstellen dat een sherpa die mee de berg opgaat meer krijgt betaald dan iemand die maar tot het basiskamp gaat.
Er gaan geluiden dat Hassan zelf geen zuurstofmasker zou hebben gehad. Ook droeg hij volgens Harila geen thermokleding onder zijn uitrusting en hebben de teamleden geen handschoenen bij de Pakistaan gezien.

Wilhelm Steindl, die ook meedeed aan de beklimming maar door de gevaarlijke omstandigheden vroeger was teruggekeerd naar het basecamp.
Als ik het had gezien, zou ik naar boven zijn geklommen om de arme man te helpen.”

stfu :roflol: Echt weer zo'n Nederlander met altijd sterke verhalen. Durfde niet eens te klimmen want te gevaarlijk maar was anders natuurlijk wel de held geweest die hem zo op z'n rug had gegooid en naar beneden droeg.

Dat hadden anderen kunnen zien.
'Many climbers and sherpas told him to go back as he had very poor equipment and was not well equipped and also there was very bad weather during the summit window but he did not listen and then he fell down.'

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.992
*niet t juiste moment

Laatst bewerkt:
Ik stop met werken.

Eigenlijk begin ik steeds meer te verlangen naar een black out of zelfs wipe out van alles wat digitaal is. Er lijkt geen einde aan te komen en steeds weer als je denkt, goh dit moet het dieptepunt wel zijn nu, toch? :emo:

Eigenlijk begin ik steeds meer te verlangen naar een black out of zelfs wipe out van alles wat digitaal is. Er lijkt geen einde aan te komen en steeds weer als je denkt, goh dit moet het dieptepunt wel zijn nu, toch? :emo:
idem.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.996
Komt goed, ik heb Putin al gemaild.

• Heart
Waarderingen: Vonk
Tax his land, tax his wage, Tax his bed in which he lays. Tax his tractor, tax his mule, Teach him taxes is the rule.Tax his cow, tax his goat, Tax his pants, tax his coat. Tax his ties, tax his shirts, Tax his work, tax his dirt. Tax his chew, tax his smoke, Teach him taxes are no joke. Tax his car, tax his grass, Tax the roads he must pass. Tax his food, tax his drink, Tax him if he tries to think. Tax his sodas, tax his beers, If he cries, tax his tears.

Terug
Naar boven