XXL Nutrition

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Dit gaat dan weer over Europa.
Hebben ze buiten Europe zo'n zelfde bank systeem die QE op eenzelfde manier gebruikt?

Ja overal over de wereld verspreid;

USA: https://www.forbes.com/advisor/inve...d can make money,New money enters the economy.

JAPAN: (worden ze overigens na ruim 20 jaar wakker) https://www.swissre.com/institute/r.../Economic-Insights/japan-long-goodbye-qe.html

En verder google is je vriend. Specifiek voor jou nog:

Dankje! Ik ga ze op'n gemak eens doorlezen wanneer ik meer tijd heb (en focus). Erg gewaardeerd dit :o :thumbs:

• Like
Waarderingen: Vonk
Toch mooi, als het niet in zijn straatje past is het ineens slecht voor de democratie :haha:

Was ten tijde van Corona wel anders he meneertje Trudeau...

Ik volg Trudeau nu al een kleine 10 jaar. Een typische politicus... Maar hij is langzaam maar zeker een verdoken fascist geworden.

Wat betekend verdoken?
Dat gaat mijn Vlaamse wielerpetje te boven, als u begrijpt wat ik bedoel.

Trudeau is veel erger dan een typische politicus.
Ik bedoelde dat hij liegt en constant zijn kar keert op basis van wat hij denkt wat hem het meeste succes zal opleveren. Dus niet het belang van het volk maar eigenbelang staat voorop.

Fascisme is eigenlijk extreem nationalistisch, maar de term wordt vaak (mis)gebruikt voor overschrijdingen van autoriteit in het algemeen. Volgens mij is er niet echt een term voor zulke overschrijding specifiek uit tegenhangende ideologie?

En ik zou eigenlijk zeggen dat zulke generieke begrippen als autoritarisme en totalitarisme -wat het is- de negatieve connotatie missen. Alsof door onze cultuur etatisme op zich goed wordt bevonden en alleen onwenselijk is wanneer nationalisten het doen. Dat voor die negatieve connotatie dan maar naar de term fascisme wordt gegrepen.

Mij maakt het niet zo uit omdat de bedoeling meestal duidelijk is uit context, of een onderscheid tussen kleine- en hoofdletter F heeft wel wat.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven