MuscleMeat

Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Bezoekers in dit topic

Screenshot_2024-03-15-22-08-03-45_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Waarom werkt dat niet de andere kant op en is (handelen van) Israël een reactie op oa Hamas?
Omdat "Israël" Palestina bezet heeft....daarom werkt het niet de andere kant op, er is geen andere kant namelijk.
Deze strijd zal voort duren totdat er een onafhankelijk Palestina is.... Tweestaten oplossing zou mooi zijn.

Tot die tijd, eindeloze oorlog en eindeloze discussies en eindeloos veel slachtoffers.... Helaas te veel kinderen....

Waarom werkt dat niet de andere kant op en is (handelen van) Israël een reactie op oa Hamas?
Omdat de Palestijnen niets fout deden of doen. De Israëliërs, nemen steeds meer af van de rechtmatige eigenaren. En met grof geweld.
Ze gedragen zich als Nazi's.
Ze gedragen zich als Russen.
Ze gedragen zich als Hamas.

Omdat "Israël" Palestina bezet heeft....daarom werkt het niet de andere kant op, er is geen andere kant namelijk.
Deze strijd zal voort duren totdat er een onafhankelijk Palestina is.... Tweestaten oplossing zou mooi zijn.

Tot die tijd, eindeloze oorlog en eindeloze discussies en eindeloos veel slachtoffers.... Helaas te veel kinderen....
Dat laatste ben ik onverkort met je eens.

Dat eerste ligt volgens mij op zijn minst wat complexer.

Als het jezelf, je gezin of je hele dorp overkomt maakt dat jou natuurlijk geen zak uit.
Helemaal eens!

Veel mensen die alles wat Hamas doet als "daad van verzet" zien noemen alles wat Israël doet "genocide". Daar zitten (partijdige) waardeoordelen en pogingen tot (onjuiste) juridische kwalificaties in.

Helemaal eens!

Veel mensen die alles wat Hamas doet als "daad van verzet" zien noemen alles wat Israël doet "genocide". Daar zitten (partijdige) waardeoordelen en pogingen tot (onjuiste) juridische kwalificaties in.
Ik denk nog veel simpeler, als je daar als Palestijn bent opgegroeid hoeft er niet veel in je kop mis te gaan om iets te doen als wat op 7 oktober heeft plaatsgevonden.

Helemaal eens!

Woordspelletjes van kindermoordenaars.

Israël zei dat het zuiden veilig was voor burgers.
Daarna bombardeerden ze het zuiden.

Israël zei dat Rafah veilig was.
Ze bombardeerden Rafah.

Israël schiet mensen die op voedselpakketten afkomen neer en gooien bommen.

Hoe noem je dit als het geen genocide is?
Collateral damage? Serieus??

Dat is denk ik voor velen niet eens nodig.
Ik denk dat het voortdurend voeden met haat door Hamas, UNWRA en haatpredikers wel degelijk een rol speelt. Daarmee valt ook iedere actie van Israëlische zijde namelijk perfect in het grote verhaal. Het past bij de onmenselijking van de tegenstander.

Ik denk dat het voortdurend voeden met haat door Hamas, UNWRA en haatpredikers wel degelijk een rol speelt. Daarmee valt ook iedere actie van Israëlische zijde namelijk perfect in het grote verhaal. Het past bij de onmenselijking van de tegenstander.
Als je kijkt hoe makkelijk wij in het welvarende Nederland ongefundeerd haatdragend (of op zijn minst xenofobisch) kunnen zijn denk ik niet dat er veel gevoed hoeft te worden als je in een soort van openlucht gevangenis wordt geboren en opgroeit zonder uitzicht op verbetering.

Ze bombardeerden Rafah.

Ja... Dit dus.

Als je kijkt hoe makkelijk wij in het welvarende Nederland ongefundeerd haatdragend (of op zijn minst xenofobisch) kunnen zijn denk ik niet dat er veel gevoed hoeft te worden als je in een soort van openlucht gevangenis wordt geboren en opgroeit zonder uitzicht op verbetering.
Beelden die ik van Gaza heb gezien van voor 07 oktober maakten het wel erg luxe voor een openlucht gevangenis. Dat gezegd snap ik je punt, maar ik ben het er niet mee eens.

Ze bombardeerden Rafah.

Wraak.

Wraak op... onschuldige mensen?
Het is genocide.

Neuh, Israël pakt gewoon flink door tot de gijzelaars vrij worden gelaten door Hamas of tot Hamas en hun allah uhakbar krijsende sympathisanten opgeruimd zijn.

Alle buurlanden weten het en vinden het wel prima.

“Make war consequential again”

Neuh, Israël pakt gewoon flink door tot de gijzelaars vrij worden gelaten door Hamas of tot Hamas en hun allah uhakbar krijsende sympathisanten opgeruimd zijn.

Alle buurlanden weten het en vinden het wel prima.

“Make war consequential again”

Israël gijzelaars:
"As of February 14, 2024, 134 hostages remain in captivity in the Gaza Strip"

Palestijnse gijzelaars:
"Hamas has offered to release all hostages in exchange for Israel releasing all Palestinian prisoners.[29] By October 2023, Israel held 5,200 Palestinians (including 170 juveniles) in its prisons."

Back
Naar boven