Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Of de vermeende Amerikaanse situatie misschien? Kom er toch vaak op uit dat het daar allemaal niet zo onredelijk is als dat men hier beweert, of het varieert met de state, county, municipality.

Dat ze eenzelfde raciale activistische beeldvorming als daar willen gebruiken, inderdaad.
Laatst heb ik ergens een filmpje gedeeld van een zwarte (helaas altijd relevant geacht in dit soort discussies) professor aan een Amerikaanse uni uit wiens onderzoek bleek dat het lukraak afschieten door de politie van zwarte Amerikanen niet disproportioneel of hoog was. Wel werden ze disproportioneel vaak staande gehouden en onderzocht: racial profiling speelt wel degelijk in de VS, ook al zijn er wellicht onderlinge verschillen tussen korpsen.

Laatst bewerkt:
Over ironie gesproken.

Er zijn groepen Bijlmer-moeders geweest die Halsema expliciet gevraagd hebben om preventief fouilleren. Die zien discussies over etnisch profileren als een luxe probleem, hun prioriteit is zonen die blijven leven.

Over ironie gesproken.

Er zijn groepen Bijlmer-moeders geweest die Halsema expliciet gevraagd hebben om preventief fouilleren. Die zien discussies over etnisch profileren als een luxe probleem, hun prioriteit is zonen die blijven leven.
Ironisch en triest tegelijk, het politieke gekibbel voor de bühne ten spijt.

"Hun prioriteit" is eigenlijk de enige echte concrete prioriteit in dit verhaal.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.004
Over ironie gesproken.

Wat racistisch van die moeders. Gelukkig zitten zij niet op DBB, dan kregen we nog minder nieuwe leden.

Laatst heb ik ergens een filmpje gedeeld van een zwarte (helaas altijd relevant geacht in dit soort discussies) professor aan een Amerikaanse uni uit wiens onderzoek bleek dat het lukraak afschieten door de politie van zwarte Amerikanen niet disproportioneel of hoog was. Wel werden ze disproportioneel vaak staande gehouden en onderzocht: racial profiling speelt wel degelijk in de VS, ook al zijn er wellicht onderlinge verschillen tussen korpsen.
Ja ik had het gezien en kon hem ook al volgens mij is dat onderzoek ten tijden van BLM rellen uitgebreid op Tucker Carlson behandeld.

Ik ben er niet perse tegen en ik weet ook niet wat hun officiële protocollen wat dat betreft zijn, maar uit dat laatste volgt nog niet direct racial profiling. Het kan ook dat zwarten vaker worden staande gehouden omdat ze vaker in slechte buurten/omstandigheden bevinden of vaker aan een signalement voldoen etc. Tenminste zoals je eerder al zei wanneer het niet alleen om het ras gaat maar er verdere redenen voor zijn dan telt het niet meer als racial profiling toch?

Ook dit heeft alles met etnisch profileren te maken.

EDIT: link kapot, kan het zo snel niet terugvinden.

Laatst bewerkt:
Was een staafdiagram dat aandacht in de media vergeleek met de hoeveelheid geld die is gemoeid met het soort fraude.

Met name bij uitkeringsfraude en wittenboordencriminaliteit omgekeerd evenredig.

EDIT: fixed met andere link.

Was een staafdiagram dat aandacht in de media vergeleek met de hoeveelheid geld die is gemoeid met het soort fraude.

Met name bij uitkeringsfraude en wittenboordencriminaliteit omgekeerd evenredig.

Ah ja zie het nu, thanks!
Ja dit is wel interessant om te zien en opzich wel herkenbaar.

Hoe weet je zeker dat de data waarop deze staafdiagram gebaseerd is klopt?

Screenshot_2024-03-15-20-47-53-34_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Screenshot_2024-03-15-20-47-56-61_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

• Sad
Waarderingen: K82
Ieder kind, in welk conflict dan ook, is er één teveel, maar ik geloof UNWRA cijfers niet.

Bovendien, waarom zijn die kinderen in Gaza zoveel specialer dan die van de Oeigoeren, in Syrië, in Jemen, of waar ook ter wereld?

Aan beide kanten zijn er teveel mensen die helemaal geen einde aan het conflict willen, die willen "winnen", dat is bijzonder verdrietig.

Ieder kind, in welk conflict dan ook, is er één teveel, maar ik geloof UNWRA cijfers niet.

Bovendien, waarom zijn die kinderen in Gaza zoveel specialer dan die van de Oeigoeren, in Syrië, in Jemen, of waar ook ter wereld?

Aan beide kanten zijn er teveel mensen die helemaal geen einde aan het conflict willen, die willen "winnen", dat is bijzonder verdrietig.

Elk kind is er een teveel.
Niet specialer, maar als Israël zoveel mensen vermoord, waarvan dus zoveel kinderen als in oorlogen in totaal in 4 jaar, dan is dat wel het benoemen waard.

Elk kind is er een teveel.
Niet specialer, maar als Israël zoveel mensen vermoord, waarvan dus zoveel kinderen als in oorlogen in totaal in 4 jaar, dan is dat wel het benoemen waard.
Hamas vermoord kinderen, ik weet niet of dat voor Israël de juiste term is.

Wel specialer, want over die andere kinderen hoor je veel mensen niet, alleen als het een stok is om Israël of het Westen mee te slaan zijn kinderlijkjes interessant.

Hamas vermoord kinderen, ik weet niet of dat voor Israël de juiste term is.

Wel specialer, want over die andere kinderen hoor je veel mensen niet, alleen als het een stok is om Israël of het Westen mee te slaan zijn kinderlijkjes interessant.

Geen idee waar jij kijkt en leest, maar over die andere kinderen hoor je wel veel, Jemen sowieso maar ook Oekraïne.

Heel veel mensen denken ook dat deze oorlog begon met Hamas.
Dit is niet waar.

Hoe dan ook, Israël vermoord onschuldige Palestijnen in een vreselijke rotgang. Zo hebben ze bijvoorbeeld de plek waar voedsel werd gedropt, gebombardeerd.. net op het moment dat menig hongerige Palestijn (en ook kinderen) daar hun voedsel kwamen halen.

Ik zeg nergens dat dit erger is dan xyz, abc, 123..

Moet iets waarvan ik denk 'don't want to live on this planet anymore' áltijd vergeleken worden met iets anders?..

Geen idee waar jij kijkt en leest, maar over die andere kinderen hoor je wel veel, Jemen sowieso maar ook Oekraïne.
De hele berichtgeving is totaal anders als het Westen of Israël als schuldige kan worden aangewezen terecht of niet.
Heel veel mensen denken ook dat deze oorlog begon met Hamas.
Dit is niet waar.
Hamas heeft deze reactie van Israel uitgelokt, die weet namelijk dat Israël of het verwijt krijgt zwak over te komen of het verwijt van collateral damage te krijgen. Zij hebben bewust gegokt met Palestijnse mensenleven, die interesseren de leiders namelijk niet vanuit die dikke villa's in de Golf.
Hoe dan ook, Israël vermoord onschuldige Palestijnen in een vreselijke rotgang. Zo hebben ze bijvoorbeeld de plek waar voedsel werd gedropt, gebombardeerd.. net op het moment dat menig hongerige Palestijn (en ook kinderen) daar hun voedsel kwamen halen.
De UNWRA is zo ongeveer een afdeling van Hamas en niet te vertrouwen. De propaganda over wat de schuld van Israël is viert hoogtij. Overigens doet Israël gewoon mee aan de propaganda-oorlog.
Ik zeg nergens dat dit erger is dan xyz, abc, 123..
En ik zeg dat er veel doden vallen, misschien teveel, maar het is Hamas die mensen vermoordt.
Moet iets waarvan ik denk 'don't want to live on this planet anymore' áltijd vergeleken worden met iets anders?..
Je hoeft helemaal niets, maar de hypocrysie in de media en de maatschappelijke discussie is stuitend. Dat is niet noodzakelijk een verwijt naar jou, maar wel iets waar ik me verschrikkelijk aan erger.

Laatst bewerkt:
En ik zeg dat er veel doden vallen, misschien teveel, maar het is Hamas die mensen vermoordt. De UNWRA is zo ongeveer een afdeling van Hamas en niet te vertrouwen. De propaganda over wat de schuld van Israël is viert hoogtij. Overigens doet Israël gewoon mee aan de propaganda-oorlog.

Je hoeft helemaal niets, maar de hypocrysie in de media en de maatschappelijke discussie is stuitend. Dat is niet een verwijt naar jou, maar wel iets waar ik me verschrikkelijk aan erger.

Hamas heeft deze reactie van Israel uitgelokt, die weet namelijk dat Israël of het verwijt krijgt zwak over te komen of het verwijt van collateral damage te krijgen. Zij hebben bewust gegokt met Palestijnse mensenleven, die interesseren de leiders namelijk niet vanuit die dikke villa's in de Golf.

Hamas vermoord mensen.
Israëlisch leger vermoord mensen.

UN geeft dezelfde cijfers overigens.

Al decennia, en nog meer zo tijdens Ramadan, worden mensen in Gaza aangevallen. Afgelopen jaren tijdens Ramadan zijn mensen, ook kinderen, aangevallen terwijl ze rustig aan het bidden waren.
Hamas had daar niks mee te maken.

Israël die bommen gooit en schiet op voedselpakketten, heeft niks met hamas te maken.

Als je begint over Hamas terwijl ik het over de daden van Israël heb, lijkt het er heel sterk op dat je doet alsof Palestijnse burgers dit verdient hebben en alsof Israël deze genocide pas begonnen is nadat Hamas begon..

Dat is beide niet zo.

Terug
Naar boven